Wolverines II – Panthers

Viimeksi muokattu 13.5.2016 22:38 91

(6-2)

53

(2-6)

8
1 2  
15 38 53
8 0 8

5.8.2016 klo 18:30 Helsinki

Kaari

Wolverines II varmisti runkosarjan kolmossijan

Tuomo Tomperi 9. elokuuta 2016 21:30

Helsinki Wolverines II sijoittuu tämän kesän kolmosen runkosarjassa sijalle kolme recordilla 6-2. Lahti Panthersin kausi päättyy puolestaan runkosarjaan.

Lue lisää

Kommentoi

  • Odotan Faneille.com jäätävää kommenttia pelipäivästä.

  • Taitaa olla jokseenkin selvähkö peli, ellei jotain todella ihmeellistä tapahdu. Peli on perjantai-iltana, joten luultavasti sekin supistaa Lahden rosteria jossain määrin. Ja jos Tarto voittaa Blazen niin Lahdelle ei riitä playoffeihin edes voitto. Wolvoilla taas on panoksena mahdollinen kolmossija, jolla ei tosin käytännössä kauheasti ole merkitystä.

  • Tarto ja Lohja jännittävät eniten Wolvojen sijoitusta. Kukaan ei halua matkustaa Rovaniemelle välieräpeliin.

  • Jos kävisi niin että Panthers voittaa sekä Nordmen voittaisi Eaglesin, kohtaisivat playoffien ekalla kierroksella Wolvot ja Lions, ja siitä voittaja “pääsisi” matkustamaan Rovaniemelle.

  • ei voita yhtään vähääkään uskottavaa joukkuetta tässä sarjassa. Eagles voittaa Rollot koska Nesi haluaa vapaan viikonlopun.

  • edes Sampsa itse ei voi olla niin pihalla, että löytäisi Panthersille pienintäkään toivonkipinän mahdollisuutta voittoon. Koittas vaan pantterit pysyä ehjänä, tuskin tekevät pelissä yhtäkään pistettä, sarjapisteiden saavuttamisesta puhumattakaan.

  • 1.NL 14p
    2.Eagles ; Voittaa Nordmenin kotonaan maalirikkaan pelin jälkeen. 14p
    3.Wolwot ; RoJo tuhoaa Pantterit ja ovat 12p
    4.Lohja ; Lohja voittaa Sipoon 10p. Keskenäisten takia Nordmenin eellä
    5.Nordmen ; Häviää kotkalle 10p
    6.Tarto ; Voittaa Blazen. Keskenäisillä Panthersin edellä

    Kyllä on kumma jos järjestys on joku muu. Noista todennäköisin on Nordmenin voitto, mutta ei hirveän todennäköinen sekään.

  • Wolvot alkavat olla tässä vaiheessa kautta oman systeeminsä vankeja. Molemmat joukkueet, I-div ja III-div ovat pärjänneet hyvin ja pelaavat Playoffeissa. Millainen painoarvo seurassa laitetaan kehitysjoukkueen menestymiselle? Esim edustusjoukkueen Jyväskylän reissulle kuljetettiin ainoastaan 25 miehen rosteri jolla kylläkin saatiin suvereeni voitto. Tehdäänkö tulevan viikonlopun jälkeen ratkaisuja, ketkä lukitaan loppukaudeksi ja mihin. Olisi kummallista jos Ykkösen joukkueeseen ei kiinnitetä kaikki kynnelle kykenevät prospektit. Onko mahdollista vielä vaihdella joukkueita playoff-kierroksella. Vaikuttaa siltä että molemmat joukkueet saavat “helpot” vastustajat ensimmäisiin pudotuspeleihin joten vasta Spagu-viikolla tehdään lopulliset kiinnitykset.

  • En nyt lähtis kauhean varmoja kertoimia laittamaan kotkan voitolle. Muistellaan kuitenki viime vuoden pleijareita joissa yleinen asenne oli se että lionsille ja bearsille riitti voittoon että saapuvat vain kentälle mutta todellisuudessa pelit oli pirun tiukkoja. Mutta joo lopputulos on selvillä sunnuntaina enkä ala sen enempää spekuloimaan kumpi voittaa

  • Voisin esittää tähän väliin sivukommentin, kun Wolverinesin systeemi kerran nousi puheenaiheeksi. Ahmoillahan on ollut jo vuosia kakkosjoukkue, jonka edesottamuksia olen pyrkinyt etäämmältä seuraamaan. Minusta tuntuu että tänä vuonna ykkös- ja kakkosjoukkueen yhteistoiminta on sujunut erinomaisesti. Molemmissa joukkueissa noudatetaan samaa pelitapaa, ja mikä tärkeintä: laadukkaasti. Täällä päin ainakin nostetaan hattua hienosti tehdystä työstä!

  • Kyllä samaa mieltä Tuomon kanssa enkä viestissäni arvostellut Ahmojen systeemiä. Mielenkiinto kohdistuu siihen, että ketkä pelaajat lukitaan mihinkin joukkueeseen pudotuspeleissä. Esim Rojoa ei voi enää kirjata edustusjoukkueen pelaajalistalle ilman että hän menettää oikeuden pelata III-divarissa. Rojo mukaanlukien 15 pelaajalla on 2 ottelua pelattuna ykkösessä joten seuraava peli “ylhäällä” kiinnittää pelaajan loppukaudeksi I-div joukkueeseen. Toisaalta on pelaajia, joilla ei ole vielä kirjauksia I-divarissa ja jos pelaajalle halutaan pitää ovi auki Ykkösen pudotuspeleihin, täytyy tällaiselle saada kirjaus runkosarjan peliin joita on enää yksi jäljellä (Inkkarit sunnuntaina).

    Mutta muutoin systeemi on erinomainen, tarjoaa valmennukselle lukuisia eri vaihtoehtoja peluuttamiseen ja on muodostumassa seuralle ylivoimaiseksi kilpailueduksi.

  • Vaikuttaa tuo 4.8 mitenkään Wolvojen sisäiseen siirtelyyn?

    “8 Aikuisen pelaajan pelioikeus on 4.8.2016 jälkeen loppukauden ajan siinä seurassa, johon sopimusosapuolet ovat sen
    4.8.2016 mennessä kirjallisesti Liittoon ilmoittaneet. Nuori pelaaja voi siirtyä näiden määräysten mukaisesti myös
    4.8.2016 jälkeen.”

  • Hauska pointti, puhutaanko tässä nyt nimenomaan seurasta vai joukkueesta, tekstin mukaan seurasta ja jos näin, seurahan taitaa olla kuitenkin sama? Siis ihan uteliaisuuttani ja tyhmyyttäni tätä kysyn ;D

  • Tuossa puhutaan seurojen välisestä pelaajien siirtämisestä, ei saman seuran eri joukkueiden välisistä siirroista…

    IV.A.3. Edustusoikeus seuran muissa joukkueissa
    Pelaaja voi vaihtaa joukkuetta seuran sisällä vain, jos hänet on rekisteröity pelaajaksi johonkin seuran joukkueista 31.3. mennessä.
    Pelaajalla on oikeus, menettämättä edustuskelpoisuuttaan rekisteröintijoukkueessaan, pelata kaksi (2) ottelua seuran toiselle sarjatasolle osallistuvassa joukkueessa, kuin siinä mihin hänet on rekisteröity. Tämä määräys ei koske nuorten sarjoja.
    Pelaajan siirtyessä toisesta seurasta seuran alemman tason joukkueeseen, ei pelaajalla ole oikeutta siirtyä seuran ylemmälle sarjatasolle osallistuvaan joukkueessa, ellei siirtoa tehdä ennen kuin ylemmän sarjatason joukkueen siirtoa koskevat aikarajat umpeutuvat kyseisenä kilpailukautena.

  • Eli jos tuota osaan oikein tulkita, niin suurin asiaan vaikuttava tieto on kumpaan joukkueeseen pelaaja on rekisteröity 31.3. Eli kuinkahan monessa pelissä RoJo on pelannut missäkin joukkueessa ja kumpaan hänet on rekisteröity….

  • Ei ole mitään väliä. Jos Rovaniemi ja Wolvot vielä tällä kaudella kohtaavat ja Wolvot sen sattuu voittamaan niin protestilappu liitolle on kirjoitettuna jo valmiina.

  • Aha… Voitko vielä avata hiukan mistä asiasta teette protestin? Pelaajia peluutettu väärin?

  • Toi on vaan joku jota Nordmen on joskus satuttanut protestillaan. Kysyy tuota protestia joka kierroksella. Syy ei tiedossa

  • @Oldie
    juontaa juurensa viime kauden sekoiluihin jossa pelissä oli epäselvä tilanne, oliko pallonkantaja yli sivurajasta ennen maaliin juoksua. Tuomarit hyväksyivät maalin, ja lisäpiste potkaistiin. Myöhemmin pelissä tuomari päättikin että ei se ollutkaan maali, mutta antoi kolme pistettä kun kerran potku suoritettiin. Tämä on jo aika käsittämätön tuomarimoka, jos se lisäpiste potkaistiin niin maali on hyväksytty ja sillä sipuli.

    Erikoisen tuomion jälkeen pelin jälkeen protestoitiin ja Rovaniemi teki protestin jonka liitteenä oli suttuinen video. Kurinpito teki käsittämättömän rangaistuksen ja hyväksyi protestin koska videolta ei kuulemma saanut selvää oliko juoksija sisällä vai ulkona. Eli unohtivat tuomaroinnin ja protesteiden tärkeimmän säännön: tuomiota ei voida jälkikäteen muuttaa ellei todisteet ole kiistattomat.

    Rovaniemi sai pisteet vaikka hävisivät ottelun. Tästä vastustaja teki protestin ja kirsikkana kakun päälle molemmat joukkueet saivat täydet sarjapisteet ottelusta.

    Eli ei tässä Nordmenia voi syyttää, he kokivat mielestään vääryyttä ja tekivät protestin. Se että pelissä tuomari munasi isosti ja sen jälkeen kurinpito munasi kahdesti, ei ole Rovaniemen vika.

    Toki tuon tapauksen jäljiltä jäi lajiin elämään legendaarinen tapa tehdä läpällä protesteja ja liittää siihen joku aiheeseen liittymätön video.

  • Kyyberi selvästi Trumpin tasoinen asiantuntija.

    Taisi unohtua se että tulos taululla oli neljänneksen ajan tuloksena 7-6 ja vierasjoukkuekin luuli olevansa tappiolla ennen erotuomarin edelleen käsittämätöntä päätöstä 3-6 tilanteesta. Varmaankin uusintaottelu Rovaniemellä olisi ollut oikein ratkaisu mutta siihen ei varmaan ollut halua ja aikaa kenelläkään.

  • No eikös se just noin mennyt? Maali hyväksyttiin, mutta myöhemmin pelissä kumottiin.

    Rehellisesti sanottuna en tiedä mikä olisi oikeudenmukaisin ratkaisu kun uusintaottelu oli käytännön mahdottomuus. Kurinpidolla ainoa oikea ratkaisu olisi ollut pitää ottelun lopputulos voimassa, ja pahoitella karkeaa tuomarivirhettä. En ole kuullut että missään palloilulajissa muutettaisiin jälkikäteen tulosta, jos selviää että pelin aikana on hyväksytty tai hylätty maali väärin perustein. Yleensä ainoa syy muuttaa tulosta on se että toinen joukkue diskataan. Ei lopputuloksia muutella maalitilanteessa tulleen tuomarivirheen takia.

  • Tuomarivirheiden myöntäminen taitaa olla SAJL:saa elämää suurempi juttu. Edelleen vailla ratkaisua on alkukesän indians-naisten tuomarointi-juttu josta ainoa julkisuuteen vuotanut asia on asiasta medialle puhuneen henkilön peli/toimitsijakielto

  • Ylipäätänsä omien virheiden myöntäminen liitossa tuntuu olevan vaikea pala. Mitään virheitä ei tehdä, kaikki tehdään oikein, mutta silti laji ei kasva kuin kourallisella vuosittain ja sekin kasvu on ollut lähinnä naisten sarjoissa tai opiskelijoissa. Luulisi jo että tuolla palkatulla porukkamäärällä laji olisi kasvanut vähintäin sinne 7-8.000 harrastajan tasolle jos markkinointi olisi kohdennettu oikein, lajista ulospäin eikä jo lajissa sisällä oleville.

  • Tuo kurinpidon päätös oli kyseenalainen koska tälläinen päätös ei ollut mahdollinen sääntökirjojen puitteissa. Tuomarien toiminta oli oikeasti käsittämätöntä. Jos pelaaja olisi ollut ulkona, pallo olisi pitänyt viedä häshille eikä keskelle kuten kävi. Myös ennen yritystä keskusteltiin(jossa myös Nokialaiset oli mukana keskustelemassa) miltä etäisyydeltä lisäpiste potkaistaan ja tuomari ei myös tässäkään vaiheessa korjannut asiaa.

    Käsittääkseni potkupallossa lopputulosta on muutettu tuomarivirheen johdosta

  • @vanhoja juttuja: Olisiko muistikuvaa missä matsissa lopputulosta on muutettu tai suoraa linkkiä? Kun tämä keissi oli tapetilla niin vietin jonkun verran aikaa kun yritin netistä etsiä jotain muuta tapausta, jossa lopputulosta olisi muutettu tuomarivirheiden takia. Edes lahjottujen tuomareiden kohdalla käsittääkseni ei lopputuloksia ole muutettu.

  • Mielenkiintoinen ajatus, että SAJL:n pitäisi jotenkin myöntää jotain tuomarivirheitä… SAJL ei niitä virheitä tee, vaan se pelissä ollut kotijoukkueen paikalle hoitama tuomari. Liittoa on helppo syyttää, mutta tuossa sarjassa on kotijoukkueen velvollisuus hankkia tuomarit ja jos seuralla ei ole osaavia tuomareita, niin onko se liiton vika? Pitäisikö liiton jotenkin pystyä valvomaan/tarkastamaan tuomareiden taso ennen peliä? Seurojen pitäisi nyt vain herätä siihen faktaan, että heillä pitää olla omia tuomareita. SAJL ei pysty synnyttämään lisää tuomareita mistään, ellei seurat tue sitä.

    Se miten tuo viime kauden asia hoidettiin, niin en ota kantaa siihen, se meni noin ja kentällä tehtiin räikeä virhe pelin aikana.

    Tietääkö ylipäätänä kuinka monta palkattua liitolla on? Mielestäni harrastajamäärä on kasvanut huomattavasti ja se ei todellakaan ole kohdistunut naisiin ja opiskelijoihin. Esimerkiksi miesten sarjoissa oli aikanaan vain 1.div ja vaahtera. Nyt löytyy 4.divari, joten eiköhän harrastajamäärä ole kasvanut myös miehissä…

  • Liiton velvollisuus on tutkia asiaa jos joku tekee protestin. Yleensä tuomarivirhe on inhimillinen erehdys, jolle ei voi jälkikäteen mitään. Tärkeää on kuitenkin läpinäkyvyys ja virheidenkin myöntäminen. Ja mikään ei ole niin paha kuin puolueellinen tuomari, jollaista tuossa toisessa mainitussa asiassa väitetään.

  • Eikö tähän samaan kastiin sitten mene WOL-IND naisten divaripelin otteluraportti Inkkarien toimesta. “Tuomarit eivät olleet suosiollisia vierasjoukkueelle, sillä lippuja lensi punakoneelle yhteensä 12 kappaletta 216 jaardin edestä eli keskimäärin 18 jaardia/rangaistus. Kotijoukkue Wolverines sen sijaan pelasi harvinaisen täysin virheettömän ottelun: ei yhtään lippua eli pelaajat eivät syyllistyneet kentällä esim. kiinnipitoihin tai takaapäin blokkaamiseen.”

    Tässähän nyt lähdetään selkeästi syyllistämään tuomaritoimintaa, ja käyttäen perusteluina tilastoja, jotka on tehty väärin.

  • Miten niin syyllistämään? Siinähän todetaan selvällä suomenkielellä että volvot “pelasi harvinaisen täysin virheettömän ottelun”. Kehuja jaetaan vastustajalle ja joku lukee syyllistämisenä?

    Tilastojen paikkansapitävyyteen en voi ottaa kantaa.

  • En ikinä koskaan, ole kuullut inkkareilta tulevan oikeasti kehuja muille kuin omille. Ei tuosta nyt tarvitse edes vaivautua lukemaan rivien välistä…

  • Tottakai liiton tulee tutkia ja käsitellä protestit ja mielestäni näin liitto on myös toiminut. Jos tuolla toisella asialla tarkoitat tätä:

    Tapahtumaan liittyvä erotuomarin toiminta on erikseen käsiteltävänä Erotuomarivaliokunnassa. Erotuomarivaliokunnan käsittely asiasta on kesken ja sen päätökset käsitellään tarvittaessa erikseen Kurinpitovaliokunnan toimesta.

    Niin tuossa asia on sitten varmaan käsitelty erotuomarivaliokunnan toimesta ja sitä ei ole lähetetty kurinpitovaliokuntaan.

    Kyllähän tuon raportin sävy tässä kolmannessa asiassa on hiukan huono. Jos oikeasti siinä väitetään tuomareiden antaneen 18 jaardin keskiarvolla rangaistuksia kun 15 jaardia on maksimi, niin näin ei varmaan ole tapahtunut. Tuossa on pakko olla jokin virhe ja kirjoittajan olisi se pitänyt tajuta ennen kirjoitusta…

  • Tilastoja voi myös lukea joskus itselleen eduksi tai sitten ei. Muualla olleessa keskustelussa kävi hyvin mm. ilmi se, että sivuraja on saanut ja hankkinut oman osansa lipuista ja osa on tullut epäurheilijamaisesta. Että kokonaisuudessaan tosi hyvin vedetty.. varsinkin siltä sivurajalta.

  • Onko tämä “sivuraja” sama henkilö kuin aiemmin kesällä esillä olleen tuomari-gaten joukkueenjohtaja?

  • Wolverines julkaisee ainoana naisten I-divisioonan joukkueena tilastonsa ja tuon ko. ottelun osalta ne löytyy tästä:
    http://www.sajl.org/images/tilastot/n1d16031.shtml

    Olisi mielenkiintoista tietää millaisesta toiminnasta saa rangaistuksen: Sideline interference, 15y

  • Faktat haltuun.. kyllä muutkin ne julkasee..

  • Löytyy oheisesta linkistä ja kyllä vaan, inkkarit on julkaisseet yhden pelin osalta tilastoja. Muutoin ei mitään…

    http://www.sajl.org/selaus/otteluohjelma.php?sarja=10&kausi=2016

  • Sivurajahäirintä tapahtuu esimerkiksi niin, että valmentaja tulee sivurajalle tuomarin juoksulinjalle ja tuomari törmää häneen…

  • Ja tilastot on näköjään korjattu… nyt siellä on 12 rangaistusta, 107 jaardia…

  • Seuroillahan ei ole mahdollisuutta muokata noita liitonsivuja.. Kysymys kuuluukin kuinka ne on vaan yhden seuran toimesta päivitettynä

  • Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat? Mikä on vain yhden seuran osalta päivitettynä?

  • Keskustelu on rönsynnyt naisten I-divisioonan keskusteluksi ja viimeisimmät kommentit liittyvät sinne kuuluviin asioihin.

  • @Fakta, näköjään noi naisten tilastot (wol & ind) on tuotettu vanhalla live- tilastointi-softalla, josta data on helposti tuotavissa liiton sivuilla. En tunne naisten sarjojen tilastointisääntöjä en ties onko I-div tasolla tuo edes pakollista. Sen tiedän että wolvot tuottaa edelleen miesten divarissakin statseja livenä vaikka se ei ole tolla sarjatasolla vaatimuksena.

  • Käsittääkseni naisten divarissa ei ole pakko tuottaa tilastoja, eli jos tarkoitat niitä kun sanot että vain yhden seuran osalta on päivitetty, niin se johtuu tästä… Muut eivät vain tee tilastoja…

  • Juuri sitä. Toiset tekee mikä on pakko, toiset tekee mikä on hyvä

  • Kaikki pelit pitäö tilastoida.

  • Sitten voisi julkaista ne. Ja opetella käyttämään ohjelmistoa joka tekee niistä julkaisukelpoisia

  • Kaikki noi pelit joista on tietokonetilasot tilastoidaan ihan samalla ohjelmalla. Ei ole olemassa mitään vanhaa ja uutta ohjelmaa. Osa seuroista vaan ei osannut käyttää enää tänä vuonna vanhaa ohjelmaa.

  • Jos tilastointiohjelma on sama, niin miksi viime vuonna livestatsit toimi hyvin ja tänä vuonna välttävästi?

  • En voi käsittää miten lahti voi olla niin surkea.. Vuodesta toiseen kehutaan ennen kauden alkua että nyt on homma hanskassa mutta turpaan tulee. Pitää muistaa että näissä 3div peleissä riittää ku osaa juosta linjan läpi ja qb pystyy heittämään n. 5yd slänttiä. Jos joukkueessa ei ole lahjakasta porukkaa niin ei kannata yrittää pelata hienoa jefua.. Kunnon vanhan liiton power-peliä..

  • Tilastointiohjelma ei ole sama, tuli uusi tilastointiohjelma tai sen päivitys… Osa käyttää vanhaa ja osa uutta. Eli kyllä siitä on uusi ja vanha ohjelma…

  • Vähän mietityttää mikä Wolvojen QB tilanne on. Onko Drockila vieläkin poissa pelistä, meinaan vaan että on siinä Panthersin takakentällä vähän ihmettelemistä jos on RoJo viskomassa palloa.

  • Drockila oli ainakin nakkaamassa palloa eilen Veridromilla. Il Roberto aloittaa

  • @Hippi: En tiedä monta kolmosen matsia olet tällä kaudella nähnyt, mutta yleinen taso on mennyt vuosi vuodelta eteenpäin. Tänä päivänä esim. Wolvoja vastaan ei ihan liidillä ja slantilla pärjää, ellei niitä suorittamassa ole hyvä linja tai hyvä QB+WR. Joskus aikoinaan alimmissa divareissa höntsättiin, mutta nykyään ei mielestäni kolmosdivariakaan voi sanoa höntsäilyksi. Tervetuloa katsomaan vaikka välieriä ja finaalia.

  • Tässä pelissä suurin mielenkiinto kohdistuu Wolverines-rosteriin. Ketkä pelaavat III-divaria ja ketkä Ykköstä. Edustusjoukkueen rosterissa läpi kauden suurimmat haasteet ovat olleet puolustuksen frontissa. Haaste siis lukumääräinen, ei pelin tasollinen. Jostain syystä DL-pelaajia on ollut todella vähän ja LB-osastollakaan ei ole kesän aikana juurikaan nähty vaihtomiehiä. On toi QB-juttukin mielenkiintoinen. Itse uskon, että Rojo kiinnitetään III-divariin koska edustusjoukkueessa on Lehtisen ja mahdollisesti toipuneen Drockilan lisäksi Jones ja Gilbert, joilla QB-downeja historiassaan.

  • Komppaan Kyyberiä. Kolmosen taso on noussut rajusti eikä todellakaan enää höntsäillä. Tämä termi sopii lähinnä neloseen. Kolmosen ja kakkosen tasoerot ovat häilyviä jos puhutaan kolmosen viidestä kärkijoukkueesta. Kolmosessa voidaan nyt todellakin kehittyä jenkkifutareina ja otteluiden seuraaminen on mielenkiintoista ja ihan hyvää viihdettä.

  • Sama pätee esimerkiksi kakkoseen, taso on noussut ja pelit viihdyttäviä…

  • Kakkonen on ainoa sarja jossa ei ole mukana tasoltaan selkeästi muita heikompia nollakerhoon jumittuneita pisteautomaatteja (Liiga = Taft, Ykkönen = Indians, Kolmonen = Bulldogs)

  • Perusteletko mielipidettäsi siitä, että tasoerot kolmosen viiden kärkijoukkueen ja kakkosen joukkueiden välillä on häilyviä?

  • Kuinka monella kakkosen jengillä on importteja?, Kolmoseen jo tuodaan epsanjan ihmemaasta pelaajia että pärjätään. Oikein tai väärin, mutta positiivista säpinää alemmissa sarjoissa!.

  • Kakkonen on myös ainoa miesten sarja, jossa joukkueiden paremmuutta ei yritetä ratkaista säälittävällä tuontipelaaja-rallilla.

  • Positiivista säpinää kuten vaikkapa se, että tehdään protesteja pelien tuloksista.

    Hyvä trolli. :)

  • @kyyberi ei siellä nelosessakaan “höntsäillä”, vaikka sääntökirja yrittää kovasti kovan pelaamisen estää. Joukkueet ovat kehittyneet viimekaudesta rajusti, treenattu kunnolla ja oikein ja tämän kauden jälkeen nähdään kolmosessa uusia joukkueita, varmasti.

  • Jep. Espanjalaiset onki ainoat mihin voidaan tukeutua että on mahdollisuudet voittaa pelejä. Kumma kun sama kitinä ei kohdistu esim kotkaan jonka peöinrakentaja revittiin viime kauden spagettimaljasta ja muutama muuki menestyny pelaaja tai wolverinesin pelinrakentaja joka taitaa nyt olla suomen menestyneimpiä pelinrakentajia :)

  • Sinulle vahva suositus sisälukutaidon harjoittelemiseen. Missä kohdassa kitisin erityisesti Espanjalaisista?

  • Kaikki kitinä kohdistuu Rovaniemen ja Lohjan toimintaan mutta taas Kotka ja Wolverines saa olla rauhassa tuosta ryöpytyksestä. Itseä ei haittaa asia koska homma menee sääntöjen mukaan kuten myös Wolverinesin pelaajien pyörittely joukkueiden välillä jota sääntökirjat suosii verrattuna farmisääntöön

  • @@kakkonen on…

    Edelleen, lukaiseppa aikaisempi viestini vielä kerran uudestaan ja yritä oikein kovasti ymmärtää se.

    Vihje: siinä ei mainita sanallakaan Lohjaa tai Rovaniemeä tai edes 3. divisioonaa.

  • En voi ottaa kantaa kolmosen ja kakkosen jengien tasoeroon, kun en ole siitä mitään koskaan sanonutkaan. Enkä kakkosen pelejä tällä kaudella nähnyt.

    Nelosta en sanonut höntsäilyksi, jätin sen hieman auki. Nelosen pelejäkään en ole koskaan nänhyt niin en voi niistä oikein mitään kommentoida.

    Kolmosessa on hyvää pöhinää ollut viimeiset kaksi kautta. On ulkomaanvahvistuksia, on kovia kotimaisia pelimiehiä, on protesteja, on tiputtautuneita kovia jengejä (Pori, Oulu) ja osa jengeistä on löytänyt sosiaalisen mediankin. Kaikkinensa kaikki vittuilu ja nettihuutelu kertoo että kolmosen tapahtumat herättävät tunteita.

    Kyllä itsekin tuli viime kaudella hieman kritisoitua Rovaniemen ulkomaalaisvahvistuksia, että onko reilua. Nyt kun Lohjalla paikattiin vuotokohtia kahdella pelaajalla, se ei enää tunnukaan niin epäreilulta. Samoin Wolvojen pelaajaralli tuntuu epäreilulta ja sitäkin olen saattanut parilla sanalla jossain kritisoida. Mutta jos joskus Lohjalla on kaksi jengiä ja pelaajistoa päästään samalla tavalla kierrättämään niin tuskin se kovin epäreilulta tuntuu. Jännästi oikeudenmukaisuus riippuu mistä suunnasta asioita tarkastelee.

    Niin kauan kun joukkueet noudattavat sääntöjä, ei vika ole joukkueissa vaan sääntöjen laatijoissa. Jos kolmosdivarissa ei haluta nähdä ykkösen joukkuetta lämmittelemässä, se pitää estää sääntöjen avulla. Jos kolmoseen ei haluta muualta euroopasta pelaajia (esim. kesken kauden) se pitää estää sääntöjen avulla.

  • Tähän otteluun liittyen… Onko jossain/missään jotain seurantaa livenä ??

  • Panthersin facebook sivuilla ainakin.

  • Kuka wolvoilla kuubeenä

  • RoJo pelasi kun alottanut (en tiedä kuka) sai osumaa. Tarkoittaako tämä että RoJo on sidottu kolmoseen loppukaudeksi vai onko tässä joku sääntöreikä vielä olemassa?

  • #12 Drockila aloitti, eikä Johnsonilla ollut kamat päällä. Drockila loukkaantui säkityksestä ja RoJo haki kamat pukkarista. Sitten alkoi #14 Johnson ->#5 Haapasaari ilmashow.

  • Jos Drockila on rikki ja RoJo sidottu nyt kolmoseen, niin mikäs on ykkösjengin tilanne? Toisaalta jos RoJo oli merkattu pöytäkirjaan (eihän hän muuten voi pelissä pelata?) niin meneekö edustusoikeus ykköseen vaikka ei olisikaan pukenut kamoja?

    Kun RoJo pelasi tänään, niin jotta kyseessä ei ole edustuskelvoton pelaaja on hänet pitänyt ilmoittaa kolmosen jengiin loppukaudeksi. Sinänsä erikoista että hänen kamat olivat pukkarissa. Jos taas hänet oli ilmoitettu ykköseen, niin kyseessähän on edustuskelvoton pelaaja. Sitä en tiedä mikä on tilanne jos liittoon ei ilmoitettu mitään.

    Eiköhän tähänkin selvyys saada viikonlopun aikana.

  • Nyt kannattaisi taas jonkun “seuran ulkopuolisen” tehdä valitus liittoon. Samalla tavalla kun Blazen pelistäkin. Tulee sitten arvokas päänahka tuostakin pelistä. Onkohan se vieläkään selvinnyt kuka hyväsydäminen “ulkopuolinen” sen valituksen viimeksi teki kun kukaan seurasta se ei kuulemma ollut.

  • No olihan RoJolla pelihousut jaloissa pelin alussa vaikka harttarit ei päällä ollutkaan, joten eiköhän hän ollut varautunut pelaamaan tässä ottelussa jos tarve vaatii. Ilmeisesti Drockilan pelikunnosta ei kuitenkaan ollut ihan täyttä varmuutta kuitenkaan.
    Sen ajan mitä Drockila pelasi, niin oli kyllä melko vakuuttavan näköistä touhua. Ensimmäinen drive eteni heittämällä todella vakuuttavasti, vaikka sitten lopulta päättyikin neljännen pelatun yrityksen epäonnistumiseen. Toisella drivelaa taas sama tempo ja heitetty TD #5 Haapasaarelle. Sitten tuli se säkitys jonka jälkeen hän oli loppupelin sidelinella jääpussi olalla.

  • Niinkuin joku tossa jo aikaisemmin sanoi, niin se takaraja koski sitä, että pitää olla ilmoitettu loppukaudeksi johonkin seuraan. Eiköhän Rojo ole ilmoitettu seuraan nimeltä Wolverines. Eli ei siis koske seuran sisällä tapahtuvia siirtoja. Se rajoittaa vain farmiseurojen välistä liikkuvuutta.

  • Valitus tuli siltä seuralta mistä edustuskelvottomat pelaajat oli siirtyneet malmille. Kyseisen seuran pelaajia oli yleisön joukossa jotka asian veivät eteenpäin. Seuraa en nyt osaa nimetä.

  • Olisko ollut Lahti Jets?

  • Älkää nyt turhaan antako lahdelle kuumaa siitä protestista. Protestin tekin wolvojen taho, koska pelaajilta oli suorittamattomia toimia wolvoille pystyssä.

  • Itseasiassa siirrot oli tehty aiemmin mutta edustuskelvottomuus tuli siitä syystä että kyseiset pelaajat oli lunastanu lisenssin liian myöhään. Malmilaiset oli kysyny Lahden porukalta onko ok jos pelaavat.

  • Yhteenvetona, Volvojen taho oli kuullut, että pelaavat ilman lisenssiä. Panthersille se olisi ollut ok mutta ei hesalaisille. Ihme ämmäilyä

  • Ja minkä ihmeen takia kenenkään pitäisi kitistä kotkan toiminnasta? Pelinrakentaja revitty spagetista? Ja ketä kiinnostaa tuleeko lohjan pelaajat lohjalta vai espanjasta.

  • Ne kitisee kenellä menee huonosti, ei ole riittäviä voimavaroja eikä minkäänlaista imua pelaajamarkkinoilla. Kansantaudiksikin kutsuttu juttu…

  • Kommentti kolmosen ja kakkosen tasoerosta ei ollut sinulle vaan nimimerkille @kyyberi. Sitä tarkoitti toinen @-merkki nimimerkissä.

  • Taisi kyllä seura olla Taft mistä oli tehty protestti

  • Indians ja Wolvot pahimmat.

  • Paljon on tullut paskaa Panthersin niskaan. Silti moni ei huomaa, että kehitys on ollut nousujohteista. Tällä kaudella kaksi voittoa ja paras maalisuhde seuran historiassa. Ensi vuona Lahti näyttää närhen munat epäilijöille

  • Eikös panthers perustettu samaan aikaan kuin huskies ja molemmat käytännössä rookie pelaajista. Jotain paikkakunnilla tehdään erilailla sillä toinen kolkuttelee liiga ovia ja toinen keräilee ekoja voittoja?

  • “Tämä kausi vielä opiskellaan ja kasvetaan. Ensi kaudella viedään sitten tämä 3.divisioona suvereenisti meidän nimiin ja sieltä sitten noustaan 2.divisioonaan. “

  • Se ei ole rookie pelaajat huskeilla. Viime vuonna montako alottavaa hämeenlinnalaista siellä olikaan ja tänä vuonna?

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *