Wolverines – Crusaders

Viimeksi muokattu 21.4.2018 15:24 46

(4-0)

49

(1-3)

34
1 2  
28 21 49
14 20 34

2.7.2018 klo 18:00 Helsinki

Kaari

Wolverines jatkoi voittoputkessa

Gridiron Staff 4. heinäkuuta 2018 21:44

Helsinkiläisille ei löytynyt vieläkään pysäyttäjää. United Newland Crusaders taisteli Brahen kentällä kovaa, mutta pisteet jäivät Helsinkiin.

Lue lisää

Kommentoi

  • tänään väsytetyistä unc reppanoista yli. 80-6 Wolvoille.

  • Kuinka monta unc pelaajaa oli tänään lions paidassa? Tuosta kommentistasi luulisi että siellä on kaikkia 1. Pelureita peluutettu 2d matsissa päivää ennen 1d peliä, nyt v###u valoja päälle. Ei ne nyt niin tyhmiä ole… Mutta ihmeitä kyllä saa tapahtua, että unc lähtee kotiin voitto taskussaan. Hyviä yksilöitä joukosta löytyy, mutta suoritusvarmuus joukkueena tökkii.

  • olla joku 7-10 UNC ukkoa pelaamassa tänään Bouncersia vastaan? Kovakuntosta ukkoa, jos vielä huomiseen lähtevät painamaan!

  • Oli siellä UNC:n kavereita myös Trojansin riveissä pelaamassa eilen.

  • touhua… Eihän löntystelevä ja pehmeä unc pärjää ees parhaassa iskussa muille ku inkkareille ni peluuttaa nyt vielä puolta porukkaa päivää ja kahta ennen?!?! Mitähän on haettu takaa..

  • tais olla molemmat linjat ykkösestä, ja tämän lisäksi neljä ulkomaalaista. Hatun nosto jos huomenna ovat iskussa.

  • lionsin ol 2x UNC pelaajaa. dl 1x UNC LB sekä hyökkäyksen linjamiehet pelas 2 suuntaan nii kun arpaonni lykästi nii olihan siellä unc hyökkäyksen linjaa silloin.

  • Täällä kohistaan “UNC:n pelaajista” Lionsin II-divarin pelissä joinain sateentekijöinä. Haloo jätkät!! Noi mitä täällä kutsutaan UNC:n pelaajiksi ovat viimekautisia kolmosdivarin nuhjaajia eikä sarjatasoloikka muuta äijiä yhtään tuosta kummoisemmiksi.

  • Eiköhän tämän ilmiön elinikä ole tasan yhden kauden mittainen. Hieno ajatus yhdistelmäjoukkueesta sortui Lohjan päätökseen nousta samalla kakkoseen. UNC:lla ei ole, eikä tule olemaan omaa identiteettiä kun nämä kantaseurat jatkavat toimintaansa ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunut. Reoivää ja ilman fokusta olevaa sähläämistä.

    Wolvot vie tänään pelin selvästi mutta sarjatasoon nähden heikon boksinsa johdosta päästävät taas luvattoman paljon pisteitä hyvää RB-jenkkiä vastaan.

  • tulla striimiä? Tää on kyllä kova tää Lohjan ja UNCin striimihomma, kiitos siitä! Ilmeisesti Kyyberille? :)

  • eikös Hankolainen osa uncia pärjänny kakkosen puolella aivan hyvin viime kaudella, ja jos heitä on ollut itseään rasittamassa lionsin paidassa eilen niin kyllä siellä on muitakin kuin kolmosen nuhjaajia ollut… Mut joo, ei oo unc kovin kummonen porukka tähän mennessä nähdyn perusteella, oisko jopa viime kauden Hanko ollut parempi ja siihen jenkkirb päälle… Mene ja tiedä

  • Miksi Hankolainen UNC-pelaja menisi pelaamaan Lohja Lionsin II-divarin joukkueeseen – not gonna happen.

  • Tulee striimi. Lähtökohtaisesti kaikki UNC:n pelit striimataan (jos vieraspeleissä saadaan lupa) ja Lions/Lionesses sitten sen mukaan miten tuotantoporukka pääsee paikalle. Tänään polkaistaan varttia vaille kuusi homma käyntiin, katsotaan missä UNC tällä hetkellä menee. Striimihän löytyy osoitteesta https://www.youtube.com/crusaderstv

  • 28-13 puoliaika

  • Harris taisi ottaa iskua niin ettei pelaa enää Wolvoilla tässä pelissä.

  • striimistä! :) Selostukseen jos haluat keskittyä niin suosittelisin enemmän faktaa ja/tai lisää tasapuolisuutta… Nyt huvittaa kovasti kun viimeiseen asti uncci lasit päässä melko utopistisia juttuja höpöttelet… Realismi pitää kuitenkin muistaa, unc tänäänkin aivan vastaantulija varsinkin silloin kun wolvojen piti vielä pelata matsin voitosta. Nää muutaman tdn takaa-ajo asemassa saadut yksittäiset onnistumiset eivät yleensä kerro takaa-ajavan joukkueen hyvyydestä vaan johdossa olevan chillailusta/kakkosäijiä sisään/rotsi aukee kokemattomilla pelaajilla.

    Joka tapauksessa, kiitos! :)

  • Hyvä matsi, onneksi Crusaders pelaa vielä kaikkia vastaan toiset matsit. Kausi ei todellakaan ole taputeltu. No pain no gain, ainoa mitä UNC voi tehdä on parantaa kuten nyt jo näkyi wolvoja vastaan. Ja turha puhua kakkosmiehistöstä kun ei wolvoilla ole sitä. Striimissä oli jopa liikaa arvostelua UNC osalta, ei suinkaan wolvojen.

  • Kyllä on puolustus velho Titola saanut wolvo d:n pelaamaan paskasti! Olkoonkin että menetyksiä viime kaudesta (toki vahvistuksiakin) mutta silti vaikuttaa menneen alaspäin puolustaminen ahmalassa

  • Et taida olla perillä wolvojen miehistostä jos et tunnistanut kakkosketjun miehiä kentällä. Useampi rookie ja junnu sai tänään peliaikaa.

  • Itse sanoin kauden alla analyysissä että wolvot tarvitsee vahvistusta kiertopeleihin. No en tiedä kuinka sokea valmennus voi olla kun ei näe sitä vieläkään.

  • Wolverinesin jenkki RB loukkaantui jo olikos 1/4 mutta aika nätisti suomi RB paikkasi, Linjapelaamisessa Wolvot vei niin OL kuin DL tämän pelin. Vähän ailahtelevaa oli välillä joten tietty asenne hyvässä johdossa tuli puseroon wolvojen puolustukselle. UNC pelaaja #2 oli tekijä aluksi sai wolvot hänet otettu mutta loppuakohden sai myös tehtyä hienoja maaleja. Wolverines hyökkäys oli kova ilman jenkki RB eikä heidän voitto ollut uhattuna ollenkaan.

  • Tietysti Wolvot peluutti myöskin muita kuin ihan parhaimmat pelaajat kuin olivat tukevassa johdossa mutta ei nyt mistään kakkosmiehistöstä voinut puhua. Ihan hyvän vastuksen antoi Crusaderit. Harris:in lepuuttaminen tai loukkaantuminen oli varmaan suurin syy että UNC pystyi paremmin vastaamaan Wolvojen hyökkäykseen ja niitä silloin tällöin pysäyttämään.

  • Kiitos palautteesta, niin kauan kun värilasit on pienemmät kuin Mertarannalla, mennään selostuksissa vielä siedettävän rajoilla. Kannattaa muistaa että se on UNC:n striimi, ei liiton tai wolvojen. :)

    Joukkueiden tekemisessä on yksi iso ero. Wolvoilla molemmin puolin palloa odotusarvona oli hyvä downi, ja sinne sekaan mahtui joitakin huonompia. UNC:lla puolestaan tänään näytti odotusarvona olevan huono downi, ja sinne sekaan mahtui joitakin parempia. Kuten ennakossa nostettiin esille, suoritusvarmuus ja potentiaalin saavuttaminen oli iso kysymysmerkki. Ei ole enää, niin paljon helppoja virheitä tuli UNC:n porukalle pelin aikana. Potentiaalia kuitenkin on, ja kausi on vasta puolessa välissä. Ei ole tärkeintä olla parhaimmillaan puolessa välissä runkosarjaa, vaan pudotuspeleissä.

    Kotiin ajellessani mietin että tulikohan kritisoitua UNC:ta hieman liian paljon, jätkät kuitenkin pistivät kovasti kampoihin ja kaikki tekivät sen minkä pystyivät. Ajattelun tulosta voi kuunnella tällä viikolla sitten UNC Radion aalloilta.

  • Tällä palstalla puretaan kyllä enemmän omia traumoja kuin “pelinauhoja”. Oli alunperin aivan selvää, että Wolvot olivat selviä ennakkosuosikkeja ja siihen nähden tulos yllätti UNC:n osalta positiivisesti. Aina voi selitellä, että jos sitä tai tätä, niin… Niin on aina peleissä.

    Eiköhän laitettaisi joukkueiden lähtökohdat oikeisiin suhteisiin. UNC pelaa ensimmäistä kauttaan porukalla, joka on koottu monesta palasesta. Yhtään vähättelemättä importteja ja Suomesta siirtyneitä, mutta todellisia vahvistuksia on vähän. Ryan Tuitui on sitä ehdottomasti, mutta sitten alkaakin jo mietintä. Kentän pienin mies on todella kova palauttaja, mutta takakentällä häviää aivan liikaa pituudessa. Helenius on terveenä pelimies, mutta on tainnut olla joka matsissa enemmän tai vähemmän vammoja.

    Vie aikaa ja enemmän kuin yhden kauden pelit, että on mahdollista saada voittava paketti kasaan. Muistaakseni UNC:n HC sanoi jossain alkuvaiheessa, että tavoitteena on ensimmäisellä kaudella voittaa pari matsia. Nyt kai nälkä tai odotukset ovat vähän kasvaneet.

  • Monesti käy niin että nälkä kasvaa kauden loppua kohden, ja varsinkin kun muutama peli menee positiivisesti paremmin. UNC vaan on niin iso ero ryanin jälkeen kuka on seuraava uhka vastustajalle. Kun saat ryanin pelattua ketä nostaa tasoa ? Eilisessä pelissä ei ketään. Bertsson on hyvä QB ja vaikka hänen rissut olivat hyviä 2div. Niin 1 pitäisi sitä omaa tasoa pyrkiä nostamaan vähän lisää. Wolvojen takakenttä oli hyvä, niiden hyökkäys oli todella hyvä taas taisi 1 kerran unc pysäyttää hyökkäyksen.Muuten tuli aina maali. LB olivat ihan ok rookiet erottuu ja huomasi et ranskan poika piti jöötä muille LB välillä. Puolustuksen linja muuten ok mutta ne kierrot kun sais pois niin ihan hyvä paketti tuossa on. Itse siirtäisi Lindholm keskeltä endiksi nopea ja vahva ja keskelle joku tilalle Heinäsen kanssa.

  • Wolvojen pelissä positiivinen yllätys oli puolustuksen takakenttä joka aiemmin on ollut joukkueen heikkous. Kolme alinta äijää hoitivat tonttinsa hyvin. Sen sijaan frontti on joukkueen akilleenkantapää. Nyt linebakkereista puuttui Alakotila ja yhden kokeneemman miehen aukkoa ei pystynyt junnut paikkaamaan. Onko muuten Kuuttila rikki. On pelannut vasta yhdessä pelissä tällä kaudellaja nytkin sivurajalla hupparissa.

  • Wolvoille oli ilmestynyt takakentälle euro-veteraani Brian Michitti 35v. Pelannut vuosikausia Saksassa. Pelasi hyvän pelin. Luulin ensin että Ruotsin finaalissa pelaava Melero olisii jo tullut kun käytti viine vuonna samaa numeroa #37. Wolvoilla on nyt aika hyvä db-kalusto kasassa mutta Titolalla on toinen ongelma. Frontti vuotaa.

  • Itse pidän Wolvojen puolustuksen ykkös-stringiä kohtuullisen kovana kun se saadaan kerralla kentälle.

    Safetyt:
    Richard Chungong, Brian Michitti
    Cornerit:
    Natal Melero, Davonte Jones
    Linebakkerit:
    Quentin Coulpin, Joni Alakotila, Jere Paananen
    Linja:
    Niko Viik, Toni Lindholm, Markku Heinänen, NN

    Oikeastaan kun toi yksi NN paikataan kovalla pelimiehellä on toi puolustus aika kova. Nyt Titola on antanut pelikokemusta monelle rookielle mikä on toisaalta hyvä juttu eikä yllä nimetty kokoonpano ole ollut vielä kertaakaan kentällä samaan aikaan. Samoin potkupeleissä kentällä on ollut paljon kokemattomuutta ja eilen se yksi pohjaan juostu kickoff menee tuon piikkiin. Kentän pienimmältä mieheltä ei suljettu tieto oikeaoppisesti ja maaliinhan tuo pinkoi.

  • Wolvot päätti hommata vielä yhden jenkin lisää, hävetkää :D Tosin tyypillistä Titolaa. Oma puolustus täyteen importtia nii vähenee se oman tekemisen tarve.

  • Luulenpa et omat on saanut jo paljon peliaikaa ja kokemusta, mutta jos seuralla on varaa tuohon niin miksi ei hommaisi kokemusta lisää? viitsit seurata vähän enemmän niin huomaat että niin muutkin ykkösen porukat hankkivat vielä vahvistuksia, #hyvä/huono kanssa aika samaa mieltä että tuo NN paikka pitäisi saada kova pelimies niin tuo paketti olisi valmis, itse huomannut sen että kyllä taitaa saada aina kaikki peliaikaa ottelussa niin paljon kierrätystä.

  • oliko UNC:llä väsyneen näköistä porukkaa ? lopputulos näyttää yllättävältä ei voida mistään ylijuoksusta puhua.

  • porukka on näyttänyt joka pelissä hitaalta, pehmeältä, huonolta. Qb ja erityisesti jenkkirb erottuneet edukseen! Muuten tulee semi sama fiilis kun Ecgstä vieläkin, et joukkueena surkee joita ratkaisevilla paikoilla olevat huippuyksilöt kantaa.

  • tulee fiilis et muuten ihan kakkosdivari kamaa mut lisänä vaan eurovahvistuksia ja jenkki/jenkkejä joita ei saa kakkosessa peluuttaa… Ei runkojätkät erotu mitenkään kakkosen runkoäijistä… Vaikka luulis et pitäs nostaa offilla tasoa ja kehittyä reilusti kun nostetaan divaria. Hullu ero ykkösen runkojätkillä sitten taas liigajoukkueiden runkojätkiin jotka liikkuu ja taklaa kovaa, tekee kaiken iha eri levelillä.

    Onko muiden mielestä niin, että ykkösen ja kakkosen ainoa/suurin ero on joukkueissa on vahvistukset Euroopasta/ jenkeistä?

  • “Onko muiden mielestä niin, että ykkösen ja kakkosen ainoa/suurin ero on joukkueissa on vahvistukset Euroopasta/ jenkeistä?”

    Ykkösessä ja kakkosessa pelanneena suomalaisena, samaa mieltä.
    Ongelmana näkisin sen, että hyvin pelaavan importin valmennustaidoista/-annista ei ole mitään takeita.

  • Just tota samaa skeidaa divarirungon ja liigarungon osalta jauhettiin kun dissattiin Steelersin nahdollisuuksia menestyä liigassa. Täyttä soopaa ja käytäntö tämän osoittanut vuodesta toiseen.

    Tuon valopäisen kaavan mukaan puolet nykyisistä liigajoukkueista, jotka ovat entisen divarirungon päälle rakennettuja, ovat siis käytännössä aivan verrannollisia II-divarin joukkueiden runkojen kanssa.

    Taitavat nämä kommentteja jakaneet visionäärit olla kakkosen divarijyriä.

  • Eli väitätte ettei ykkösen ja kakkosen välillä ole muita tasoeroja kuin importit?
    Eli siis wolvot/ecg/eagles/crusaders eivät olisi ylivoimaisia kakkosessa? (inkkarit tosiaan oma lukunsa)
    Kun katsoo viime vuoden kakkosen tilastoja niin kyllä sieltä erottaa kaksi ylivoimaista joukkoetta, jotka pelaavat tällä hetkellä ykköstä. Importit tottakai nostavat tason korkeammaksi mutta on crusaders ja eagles kehittyneet muutenkin. Tällä kaudella ja ilman importteja jos ko. joukkoeet pelaisivat kakkosta oli jälki vielä murskaavampaa kuin viime kaudella.
    EAG maaliero +263
    Sun City (CRU) maaliero +161

    Välieräpelit:
    19.8.2017 19.08. kello 14:00 Puistolan Kenttä Kotka
    Eagles – Bears 42 – 6 (28 – 0)
    19.8.2017 19.08. kello 11:30 Brahen Kenttä Helsinki
    Wolverines Blue – Sun City 6 – 36 (0 – 20)

    …Vieläkö väitätte että muuten täysin 2div tasoisia porukoita ilman jenkkejä?

  • Eikös joka kevät täällä valiteta, kun Wolvot käyvät treenaamassa kakkosdivarin ekat pelit ykkösen rungolla ilman importteja. Noissa peleissä se ykkösen ja kakkosen suomirungon vertaaminen on melko helppoa. Ja omissa mielikuvissa noissa peleissä on tuloksena ollut melko selvä ero ykkösen ja kakkosen välillä.

  • En pikkua viilaa ja tuo on aivan totta eagles ja unc olisivat aivan liian kovia 2div. mutta kyllä kotkalla oli jo viimekaudella itä-euroopan poikia rivissä, esim RB muistaakseni. Mutta kuten totesit suomirunko on noissa seuroissa hyvä ja 2div. olisivat ihan liian kovia. ITse en lähde kritisoimaan onko jonkun pelaaminen laiskaa tai pehmeää hyvältä se näyttää ja kun katsotaan miten unc on noussut joka ottelussa niin vaikuttaa enemmänkin että ovat alussa ihan unessa. Wolvot oli paljon valmiimpia otteluun vaikka oli juhannustauko, ja se näykyi en tiedä et hiipikö sit hyvä puseroon ja alko rotsiaukeen? mutta virheitä tuli ja tyhmiä rangaistuksia.

  • Iso on ero divareiden välillä ja niin on myös divarin ja liigan välillä. Crocot heittopussina liigassa ja voittivat kuitenkin wolvot pre seasonilla. Peli pelattiin nimen omaan niillä “runkopelaajilla”

  • Tosta on tosiaan itketty vuosia kun Wolvot on käyny alkukaudesta pelaamassa ykkösjengillä kakkosen porukoita vastaan ja tulokset puhuu puolestaan… mutta toisaalta Wolvot on ollu ykkösen kärkijengi/toiseksi paras nämä vuodet kun näin on toimittu. Toinen näkökulma on tietenkin niinpäin, että viime kaudella kakkosessa voitokkaasti pelanneet jengit on ihan ok ykkösdivariinkin, keskikastia. Eli kakkosen kovat on ykkösen keskikastia nousun jälkeen. Ykkösen kovat on liigan keskikastia nousun jälkeen, poislukien Steelers joka on tehnyt poikkeuksellisen paljon asioita oikein ja nostanut tasoaan huikeasti.

  • Harjoitusottelu jossa ei ole panosta . Eikö siellä nimenomaan harjoitella ? Katsojan silmistä crocot pelasi nimenomaan niitä wolvojen div2 ukkoja vastaan , + usat

  • Wolvot pelasi ykkösmiehistöllä.

  • Harjoituspeli on aina harjoituspeli, vaikka siellä pelaisi mikä miehistö. Jos UNC Radiota on tullut kuunneltua, niin aiheesta pohdittiin enemmänkin kauden alla. Vedetään tähän vielä tiivistelmä, miten harjoituspeli eroaa sarjapelistä:
    – Jaossa ei ole pisteitä, joten valmennuksella ei ole pakottavaa tarvetta hakea voittoa
    – Tämän seurauksena pelikutsut voivat keskittyä enemmän oman joukkueen arvioimiseen ja harjoitteluun. Sekä hyökkäyksessä että puolustuksessa.
    – Pelaajat toki pelaavat tosissaan, mutta usein se viimeinen puristus voi jäädä pois kun kyse on harjoituksesta. Samoin pienien vammojen kanssa ei pelata vaan siirrytään penkille istumaan.

    Joten harjoitusottelusta on aika ohutta lähteä hakemaan tuloksen kautta mitään isompaa arviota joukkueiden voimasuhteista. Pelin katsomalla ja arvioimalla tekemistä tuloksen takana, voidaan toki sitä tehdä.

    Ylipäätään isommat spekulaatiot divareiden välisistä eroista ovat siinä mielessä hassuja, että joka vuosi jokainen joukkue ja pelaaja kehittyy tai ei kehity eri tavalla. Pelaajia tulee ja menee, osa treenaa talvella ja osa vetää kaljaa. Toiset organisaatiot menevät eteenpäin, toiset taaksepäin ja joissain junnataan vuodesta toiseen paikoillaan. Viime kauden Eagles tai Steelers ei ole suorituskyvyltään tämän vuoden Eagles tai Steelers.

    Mutta sarjatasojen tarkoitus on mahdollistaa eri tasoisille joukkueille sopivan haastava kilpailullinen sarja. Joten aika osuva arvio on, että oman sarjatason huippu on keskikastia seuraavalla tasolla. Näin se tuppaa menemään kaikissa joukkuelajeissa, ellei sitten joku joukkue ole väärällä sarjatasolla.

    Jos joukkue häviää kaikki ottelunsa, onko se automaattisesti merkki siitä että joukkue on väärällä sarjatasolla? Esim. Indiansia on parjattu täällä melko rankasti. Kuitenkin UNC:tä ja ECG:tä vastaan he pistivät paikoitellen vastaan suunnilleen samoin miten UNC pisti Wolverinesia vastaan. Heidän päävastustajansa ei ole Wolverines, vaan UNC/ECG. Ja pystyvät hyvänä päivänä nämä haastamaan. UNC:n päävastus ei ole Indians, vaan ECG/Eagles, ja hyvänä päivänä pystyy nämä haastamaan. Ja toisaalta Eaglesin päävastustaja on Wolverines, jonka se pystyy hyvänä päivänä haastamaan. Joten kyllä mun mielestä Indians on ihan oikeassa paikassa. Toinen vaihtoehto olisi mennä kakkoseen ja olla siellä kärkikastin joukkue tai niiden haastaja. Joka myös olisi sille oikea paikka (kts. yllä).

    Jarmo Lahden kanssa tuli edellisessä UNC Radiossa juteltua Roostersin ylivoimasta. Ja yksi syy oli se että siellä tehdään urheilijoita. Niin kauan kun jengit treenaavat kuten harrastelijat, niin Roostersille ei kannata olla kateellinen. Yksi esimerkki oli lihashuolto. Treenin loppu on seuraavan alku. Maanantaina Bragulla muutama Wolverinesin kaveri jäi kentälle tekemään loppuverryttelyä, joten propsit sinne. Edes osa suhtautuu urheiluun urheiluna. Jenkkifutis on laji jossa erinäisiä vammoja tulee jonkun verran. Yksi hyvä tapa ehkäistä niitä on pitää huolta siitä työkalusta, kehostaan. Mitä väsyneemmät lihakset ja pienemmät liikeradat, sen helpommin tulee pipiä. Niin kauan kun pelin jälkeinen lihashuolto tarkoittaa kaljatölkin avaamista ja suihkua, ei kannata myöskään valittaa että kun tulee loukkaantumisia niin paljon.

    Nyt meni aika lailla asian vierestä, mutta menkööt. Siinä ilmainen vihje niille seuroille ja organisaatioille, jotka miettivät miten niitä ylempänä olevia joukkueita tulevaisuudessa voisi haastaa.

  • Jälleen kerran Robert Johnsonilta…

    http://www.sajl.org/images/tilastot/1d18010.shtml

  • Kukahan puusilmä on tuonne statseihin saanut laskettua ainoastaan 70 katsojaa kun katsomo oli 3/4 täynnä.

  • Brakun katsomo oli tosiaan melkein täynnä Wolvot vaan taitaa olla niitä harvoja, jotka kertovat statseissa ainoastaan maksaneiden katsojien määrän. Mutta hieno ja viihdyttävä matsi, UNC antoi hyvä vastuksen ja kuten melkein aina Brakun katsomossa on erityinen tunnelma jos vaikka vertaa Velon vastaavaan.

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *