• FINAL
    Royals41
    Roosters 49
  • FINAL
    Steelers42
    Butchers 21
  • FINAL
    Northern Lights45
    TAFT 24
  • FINAL
    Crocodiles41
    Wolverines 13
  • FINAL
    Wolverines II45
    Jaguars 0

Wolverines – Butchers

Viimeksi muokattu 31.3.2019 15:02 122

(6-3)

62

(3-5)

16
1 2  
34 28 62
16 0 16

3.8.2019 klo 16:30 Brahen kenttä

Kaari

Wolverines otti revanssin Butchersista

Gridiron Staff 5. elokuuta 2019 19:38

Muutaman viikon takainen tappio kuitattiin Helsingissä selkeällä voitolla.

Lue lisää

Kommentoi

  • Wolvoilla on tässä matsissa revanssin paikka. Kotipeli Butchersia vastaan oli noloa läpsyttelyä ja linjapelaamisen irvikuvaa ja ahmoille ansaittu tappio. Molemmilta on tasokkaita junnuja nuorten kisoissa mutta väittäisin että Wolvoja kirpaisee hieman enemmän junnupoissaolot (Kiialainen = Long snäpperi, Pulkkinen liigan johtava puntteri ja Lindfors toinen Wolvojen kahdesta liigatasoisesta LB:sta).

    Wolvoilta puuttui edellisestä Butchers pelistä Jackson ja Wort ja se näkyi. Jos noi äijät tulee kentälle niin vaaka kääntyy Wolvojen puolelle (siis jos Wort laitetaan paikalleen puolustukseen)

  • Olisikohan jollakulla mahdollisuutta tiivistää artikkeli? Harmillista, että on maksumuurin takana, toki toisaalta paikallisesti ymmärrettävää kuitenkin.

    https://www.pohjalainen.fi/tilaajalle/urheilu/tilaajalle-7.3187110?aId=1.3037084

  • Pohjalainen:

    Royal-pomo Evwaraye vastaa päävalmentajan ja avainpelaajien äkkilähtöihin: ”Jokaisella pelaajalla on ollut varteenotettava syy lähteä”

    VAASA

    Amerikkalaisen jalkapallon vaasalaislippulaivassa Wasa Royalsissa kuohahti viime torstaina, kun Vaahteraliiga-seura ilmoitti purkaneensa päävalmentaja Brett Morganin sopimuksen. Samalla tärkeä tukimies Marc Millan lähti joukkueesta henkilökohtaisten syiden takia.

    Kanadan CFL-sarjaan skoutin työtä Royals-pestin ohella tehnyt Morgan pääsi valmentamaan amerikkalaisen huippuliiga NFL:n leirityksiin.

    – Sanotaan näin, että resurssit olivat vähän eri luokkaa, Royalsin toiminnanjohtaja ja pelaaja Seppo Evwaraye nauraa.

    – Asian tiimoilta ei ollut kahta sanaa. Hänellä on tavoitteet CFL:ssä ja jopa NFL:ssä asti, mutta hänen työnsä ja pelikirjansa ovat joukkueessa sisällä, Evwaraye jatkaa.

    Evwaraye vertasi Morganin kyvykkyyttä valmentajana Royalsin toissa kaudella hopealle valmentaneeseen John Bookeriin, vaikka tuloksiin tietotaito ei heijastunut.

    Uuteen valmennuskaksikkoon, Wesley Motaan ja Stacey Thomasiin, nokkamies Evwarayella on täysi luotto. Morganin mukana Vaasaan tullut Mota on jatkossa päävalmentaja ja hyökkäyksen koordinaattori, kun vuodesta 2016 Royalsissa ollut Thomas vastaa nyt puolustuskuvioista.

    Royalsin kausi on ollut lievästikin sanottuna haastava, mistä kertoo Vaahteraliigan voitto-tappiosuhde 2–6. Torstaisen tuuletuksen jälkeen Royals kärsi kotitappion 34–58 Wolverinesille.

    Royalsilla on ollut runsaasti epäonnea hankintojensa kanssa. Aivan kauden alla pelinrakentaja Joey Bradley poistui joukkueesta, nyt tärkeimpiin palasiin kuulunut Millan. Heinäkuun alussa Royals purki sopimukset laitahyökkääjä Nathaniel Princen ja tukimies Joshua Davisin kanssa.

    – Tämä on ensimmäinen vuosi, kun pakka on muuttunut totaalisesti. Kolme jenkkiä ja päävalmentaja, joilla aloitimme kauden, ovat vaihtuneet. Kaikki pelaajat olivat Morganin värväämiä pelaajia, siinä mielessä tuntuu vähän ikävältä, että heistä kukaan ei oikein toiminutkaan, Evwaraye harmittelee.

    – Jos tulee tuon kaliiberin valmentaja, voi olla riski, että hän lähtee. Ja oikeastaan jokaisella pelaajalla on ollut varteenotettava syy lähteä. Ei ketään voi väkisin täällä pitää, jos esimerkiksi kodissa vaaditaan läsnäoloa. Jokaisen kaverin osalta tehtiin kotiläksyt, mutta asiat eivät toimineet toivotulla tavalla.

    Hyviäkin asioita urheilullisesti haastavassa kaudessa on ollut, nimittäin omat kasvatit.

    – Tiedostimme jo viime vuonna, että noin kolme kautta menee siihen, että ajamme paljon nuoria, omia pelaajia sisään. Suuri osa pelaajarungosta, jolla Royals rakennettiin 2013–16, on lopettanut. Nyt on kentällä ihan eri naamat ja kaverit kuin 2016, mikä on vain hyvä asia, ja ensi vuonna he ovat vuoden kokeneempia, Evwaraye sanoo.

    Royalsin nousukausien jälkeinen huuma on hieman taantunut Vaasassa, vaikka yleisökeskiarvo onkin Evwarayen mukaan noussut viime kaudesta noin sadalla, 700 katsojan luokkaan.

    – Nousimme raketin lailla vuosina 2013–16 ja toimme kaupunkiin jotain uutta. En usko, että tämä (huuma) on hapettunut tai metsittynyt, mutta se on normalisoitunut. Nyt on kuitenkin hyvä lähteä rakentamaan, ei välttämättä buumia, mutta vakaata fanipohjaa, Evwaraye sanoo.

    Elokuussa on jäljellä vielä neljä runkosarjaottelua, mutta erittäin todennäköiseltä näyttää, että Royalsin putki liigan pudotuspeleissä päättyy. Seuraavassa ottelussa Kaarlen kentälle saapuu sarjakakkonen Kuopio Steelers ja myöhemmin vielä sarjakärki Roosters.

    Vaasalaisten sarjapaikka ei ole uhattuna ainakaan tällä haavaa, sillä vain yhden voiton napannut Tampere Saints on takana sarjataulukossa.

    Paavali Pastila

  • Todella harmillista että Suomen U19-majun kyvykkyys pärjätä kulminoituu pelinrakentajaan. Miesten I-divisioonaan olisi ehdotonta saada nuoria suomalaisia pelinrakentajiksi, kuten myös jokaisella Vaahtisjoukkueella olisi hyvä olla vähintään yksi suomalainen varapelinrakentajana/talviharjoittelun aikana, jotta saataisiin sitäkin pelipaikkaa kehitettyä. Silloin tällöin tulee Petruksen ja Miron kaltaisia timantteja, mutta vähissä ovat pätevät pelinrakentajat.

  • Kuka tuolla EM kisoissa kutsuu puolustuksen pelit ??? Huhhuh !!!

  • Byeman, kuten kuuluvat lausuvan nimen, ei kyllä onnistu oikein sinne päinkään.

  • Junnujen coachit koittaa hävitä tän pelin !!!

  • Hyökkäyksen coachille kanssa kenkää.

  • Ranska-peli menee kyllä täysin valmennuksen piikkiin. Noin yksipuolisella heittopelillä Ranskan tasoista puolustusta vastaan kuka tahansa QB näyttäisi huonolta. Rissut eivät ole vapaina, aikaa ei ole heittää, eikä maajoukkueessa ole ajoitukset seurajoukkueiden tasolla. Valmentajien pitäisi pystyä laittamaan pelivalinnoilla puolustus edes vähän varpailleen, jolloin peli avautuisi edes vähän ja loput tulisi itseluottamuksen kasvun kautta. Nyt kävi juuri päinvastoin. Ranska sai yhden pitkän juoksupelin, jonka jälkeen momentti kääntyi heille totaalisesti.

  • Ja rissujen…

  • Toumarit yhtäsekasi kun puoludtuksen coach !

  • Säälittää et noi pelaajat on maksanut matkasta/coachaamisesta paaaljooon rahaa…sorry

  • Suomalaisten junnujen mahdollisuus hakea näkyvyyttä, mutta aika perseelleen meni

  • “Säälittää et noi pelaajat on maksanut matkasta/coachaamisesta paaaljooon rahaa…sorry”

    Et ole ihan täysin sisäistänyt tätä juttua. Kisamatkathan ei ole sorvattuja pelaajille, vaan staffille ja muille liiton hännystelijöille, jotka ne reissulla olevat pelaajat ja heidän vanhempansa maksavat. TUollakin on mukana vajaa parikymmentä tyhjäntoimittajaa mukana lomailemassa.

  • Eli pelaajien pitäisi olla siellä keskenään, ilman valmentajia, fyssaria jne? Ketä siellä on tyhjäntoimittajana lomailemassa?

  • Missä muussa lajissa pelaajat maksavat maajoukkuematkat itse? Oli kyllä törkykallista!

  • Itse asiassa aika monessa lajissa.

  • Tuolla Italiassa on lähes 40 astetta lämmintä ja kolme peliä vajaaseen viikkoon. Ei varmaan tartte hierojia ja fyssareita? Osa on alaikäisiä, kyllä ne siellä keskenään selviää? Ja kutsuu itse pelinsä? Scouttaa vastustajan filmiä yötä myöten. Haloo. Kallista on mennä täysihoitoon Italiaan viikoksi mutta kyllä sinne myös staffi tarvitaan. Ja mitä joukkueeseen tulee niin ei sieltä taida juuri pelimiehiä puuttua eli lähes paras joukkue saatu mukaan. Eivät pelaajat näytä pitävän kalliina kun ovat mukana? Taitaa täällä huudella jannut jotka ei ole koskaan saaneet kutsua maajoukkueleiritykseen tai vanhemmat persaukisia.

  • Sen verran noille vapaamatkustajien huutelijoille, että kyllä noilla keikoilla staffi tekee aika pitkää päivää. Työpäivä alkaa ennen kuin pelaajat heräävät ja päättyy kun kaikki ovat nukkumassa. Näin ainakin silloin kun itse olin mukana kauan sitten…

  • Staffilla menee tuohon myös viikko palkallista tai palkatonta lomaa.

  • Ja jos staffi joutuisi noista maksamaan niin voisi olla aika paljon vaikeampaa saada valmentajia junnumaajoukkueisiin, eikä valmennuksen laatu ainakaan nousisi.

  • Wolwerines-Butchers?

  • Wolverines voittaa 49-22. Charles Wort saa urakakseen Winnin pysäyttämisen ja onnistuu siinä.

  • Sunnuntaina pelataan! Mukaan tulevat Wort ja Jackson nostavat riittävästi Wolvojen tasoa, joten heillä on voiton avaimet varmemmin käsissään. Porvoon Marshallilla on nyt kolme peliä alla ja Pennasella kaksi, mikä auttaa Butchersia. Porvoon Nikkinen on nopee mutta toivois, että varmemmin ottaisi pallot kiinni.

  • Vaahteraliigan ja I-divarin siirtoikkuna menee kiinni keskiviikkona eli huomenna, 31. heinäkuuta.

  • Eiköhän siirtoja ole tehty ja vielä viimeiset tehdään. Uutisointeja odotellaan

  • “Vaahteraliigan ja I-divarin siirtoikkuna menee kiinni keskiviikkona eli huomenna, 31. heinäkuuta”
    Koska ja miksi tämä on muutettu, ennenhän ikkuna meni kiinni ennen heinäkuun puoliväliä.

  • se olisi kiva jos se liiton oma keskustelupalsta kohta taas avattaisi niin voisi suoraan näitä liittoon liittyviä postauksia siellä vatvoa eikä tukkia näitä “vääriä” osotteita . sehän luvattiin ihan kohta avata uudestaan kun siellä oli joku haittaohjelma päässyt irti ja se saadaan kunnostettua takaisin , siitä on nyt 10-11 vuotta aikaa , ei tosin kannata pidättää hengitystä että liitossa mitään nopeassa tahdissa tehtäisi

  • “Vaasalaisten sarjapaikka ei ole uhattuna ainakaan tällä haavaa, sillä vain yhden voiton napannut Tampere Saints on takana sarjataulukossa”
    Ihan mielenkiintoinen tilanne jos ja kun Royals ei voita enää yhtään matsia.
    Runkosarjan vipa matsi on saints-crokot, jos ottelu on vieraille merkityksetön, niin nähdäänkö tässä samanlainen yllätys kuin 2017 vipalla kiekalla, kun sarjajumbo Trojans voitti vieraissa kakkosen Royalsin.

  • No sieltä ykkösestä nyt tuskin on muutenkaan tunkua vaahteraan ellei kaikki ECGn edellä olevat ilmoita haluttomuuttaan nousemaan ja liigan viimeinen haluaan pudottautua alemmas. ECG on ainoa seura joka on ilmoittanut halunsa nousta liigaan.

  • Huhujen mukaan nikkiselle on hommattu liimaa hanskoihin jonka ansiosta porvoo vie 2td erolla

  • Ennen huudettiin katsomosta että “hanki haavi”, mutta ajat muuttuu.

  • Paljon kaivattu vahvistus Wolvojen linjoihin mutta ei ole vielä lauantaina mukana

    helsinkiwolverines.com/robin-svallin-linja-voimaa-ruotsista/

  • Vielä olis wolvoilla muutama alotuspaikka suomalaisilla. Harmi että siirtoaika meni umpeen, olis saatu nekin sivurajalle katsomaan jenkkifudista.

  • 😅😅😅

  • Paikka iskeä….pari voittoa kahdesta seuraavasta pelistä niin pleijarit alkaa häämöttämään!

  • Kaksi mielenkiintoista nimeä bongasin: Kuuttila aloittavissa ja pelaamassa, Joni-Petteri Malka merkattu Butchersin rosteriin. Malka ei tietenkään vielä tässä matsissa pelaa, mutta kerkeää sopivasti Croco-peliin. Huominen mennään aika ohuilla rostereilla, jonka takia esim. Wort aloittaa laitahyökkääjänä.

  • Kuuttila on kova vahvistus. Svallin kun tulee mukaan niin alkaa Wolvojen OL olla ihan kilpailukykyinen. Molemmat tuovat myös osaamista linjavalmennukseen.

  • Kaksi Trojans nimeä tosiaan näytti olevan Butchers kokoonpanossa, Riihimäki ja Malka.

    Se tosin, miten Wolvojen kokoisella rosterilla, mikä heillä alkukaudesta oli, voidaan puhua että “mennään aika ohuilla rostereilla”? Jos alkukausi on kehuttu, miten joudutaan pudottamaan pelaajia alkukauden rosterista pois, kun kaikki ei mahdu pelipäivän kokoonpanoon, päädytään yhtäkkiä tällaiseen tilanteeseen missä ollaankin ohuella.

  • Niiden piti jakaa jätkät kahteen joukkueeseen.

  • Se harhaluulo Wolvojen suuresta pelaaja määrästä voi ammentaa vaikka kuinka moneen joukkueeseen pelaajia on täysi vitsi. Vai miten sen selittää kun esimerkiksi J. Harris sekä moni muukin edustuksen pelaaja on ollut “kehitysjoukkueen” kantavia voimia. Ei niitä pelaajia vaan ole..

  • Kakkos divarin finaaliin selviää Rovaniemen Pinedat, Wolverines Jabarit tai Porvoon Monoset. Melko kehittävää jollekin rookielle tai junnulle mennä vastaan.

  • Onko olemassa jotakin sääntöjä miten voi liikuttaa pelaajia vaahteran ja kakkosjoukkueen välissä. Ikä tai aikarajoituksia?

  • Siirtoikkunat menivät kiinni ja pelaajia ei voi liikuttaa enää eri sarjojen välillä, joten Wolvot joutuivat jakamaan pelaajat eri joukkueisiin. Sama tilanne myös muilla seuroilla, joilla oma farmijoukkue.

  • -98 ja nuoremmat saavat liikkua vapaasti kauden loppuun asti.

  • Monessa eri sarjassa saa edustaa kauden aikana ja pitääkö otteluiden välissä olla joku tietty aikamäärä

  • 3-2 omalta maalilta, Wol fumblen aikaan Kuuttila ehti alakentälle reilusti ennen kuin heitettiin uudet. Liiton tuomarit hereille!

  • Ei kyllä näytä wakurinesin touhu hyvältä, turpaan tulee Kuopiolta ja kukoilta. Toi määrä tuotu pelaajia ulkomailta , ja naapuri kylistä . BOOM vol 3 tulossa.

  • Jasmin Lindqvist oli varsin pätevä asiantuntija. Milloinkohan nähdään ensimmäinen nainen liigajoukkueen avainvalmentajana?

  • Wolvoilla on viisi (5) ulkomailta tuotua pelaajaa rosterissa. Määrä ei ole mitenkään poikkeava. Onko vaimollasi kuukautiset tai onko vaimoa lainkaan…?

  • Naisten otteluissa Jasmin on ollut myös kommentaattorina, ja vetää todella asiantuntevasti. Ilo kuunnella oikeasti hyvää asiaa. Miehet tapaa vetää liian teknistä tai pelkkää ympäripyöreää kommentointia.

  • “Wolvoilla on viisi (5) ulkomailta tuotua pelaajaa rosterissa”
    Viisi?
    Johnsonit, wort, irwin, long, perrineu, coulpin, egbudive, svallin, young, jackson.

  • Samaa mieltä, että hyvin veti. Tai oikeastaan ihan OK. Ei mielestäni mikään huippusuoritus, vaikka oikein hyvä kuitenkin. Laurila nyös tuki hyvin joten pisteet siihenkin suuntaan.

    En todellakaan lähtisi yleistämään koska aikamoinen haitari on heissäkin. Esim. Heikkistä, Kuusistoa ja Javanaista ei voi mitenkään laittaa samaan kasaan. Heistä ainakin yhden tämän päivän nainen voittaa mennen tullen.

  • Jabari puuttuu tosta listasta myös

  • “Johnsonit, wort, irwin, long, perrineu, coulpin, egbudive, svallin, young, jackson.”

    Mites monta noista on Wolvot tuonut ja kuinka moni on Suomesta signattu? Vähän valoja päälle sielä Roosterssissakin !!

  • Unohdatte listalta ainakin 6 pelaajaa … Olisikohan 15 lähempänä totuutta, plus jefu huorat Suomesta

  • En oikein ymmärrä tuota Wolvojen hehkutusta divarijoukkueena, joka on noussut liigaan ja pärjää siellä. Fakta on se, että joukkue on rakennettu kokonaan uusiksi tuontipelaajilla ja kotijenkeillä.
    Ja koko homma on rahoitettu “kakkosjengin” ja junnujoukkueiden pelaajien kausimaksuilla ja talkootyöllä. Tältä se ainakin viereltä näyttää ja katkerien penkinlämmittäjien puheista kuulostaa (tämä on helsigin yöstä kerättyä känjifaktaa).

  • Tuontipelaaja on käsittääkseni pelaaja joka tulee Suomeen pelaamaan jenkkifutista. Mahtaa urpoja vituttaa kun Suomeen pysyvästi asumaan jääneet jenkit haluaa pelata yhdessä. Menee ihon alle aika monelle ja onhan se vaan vittumaista kun omalla kylällä ei ole vetovoimaa. Elämä kuitenkin jatkuu ja meillä on ilmastonmuutos johon voi Greta Thunbergin kanssa kohdistaa suurimmat agressiot. Ja jos energiaa riittää niin kannattaa perustaa juniorijoukkue ja ilmoittautua kauden 2020 sarjaan luomaan lajin tulevaisuutta kuten valta osa näistä ns. Kotijenkeistä tekee Suomessa.

  • Mikä v..un status?Kuka keksi sen?Jos kaverit ei osaa sanaakaan Suomea ,miten voi rinnastaa Suomalaiseen?Ei kyl pysty ymmärtää….

  • Ja asian kannalta oli TODELLA oleellista onko jenkit tuotu vai olivatko maassa valmiiks. Tosiasia kuitenkin on, että tolla jenkkikatraalla wolvot pelaa alle parin. Toivottavasti penkinlämmittäjät viitsii jatkossakin rahoittaa tuota touhua. Vaahteraliigataivalhan loppuu sillä hetkellä kun sillä sakilla syttyy valot.

  • Ymmärrän hyvin että et ymmärrä. Ongelma on tosiaan että et itse ymmärrä miksi et ymmärrä. Meille kaikille annetaan syntyessä erilaisia ominaisuuksia ja toiset ymmärtää asioita ja toiset ei. Maailmassa on ollut aina näitä ymmärtämättömiä ja meidän pohjoismaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa on tapana tarjota mahdollisuus elämisen arvoiseren elämään myös niille, joille luoja antoi syntyessään vähemmän kuin muille.

  • Ja boom kuulostanee kohta tutulta. Ai ei ?

  • Höpöhöpö helppoheikkiautokauppias puuttuu.

  • Luoja ehkä antoi mielestäsi toisille vähemmän kuin muille…mutta pohjoismaisessa hyvinvointyhteiskunnassa,erityisesti suomessa nämä kieltä ym. ymmärtämättömät rinnastetaan Suomalaisiin joten he saavat pelata täällä jenkkifutista.En ota kyllä kantaa tohon mainitsemaasi luojan antamiin juttuihin näissä kyseisissä henkilöissä….se saa olla sinun kantasi jos mielestäsi heille on annettu vähemmän kuin muille.

  • Taisi tuo viittaus siihen, että toisille on annettu vähemmän kuin kaikille viitata typeriin kommentoijiin tällä palstalla eikä suinkaan pelaajiin. Mutta sitäkään ei ymmärrä jos ei ymmärrä.

  • Jasmin Lindqvist oli kyllä erinomaisen asiantunteva ja pätevä. Toivottavasti kuulemme usein miesten pelejä kommentoimassa.

  • Naiset voi pysyä selostamassa niitä naisten pelejä tai kotona tiskaamassa.

  • Ilmastonmuutos mainittu. Wolvojen pitäisi irtisanoutua kumirouheesta kotikentällä ja pitkältä lennätetyistä vahvistuksista. Eihän tällainen peli vetele!

  • Roosters on ilmastonmuutoksen torjunnassa edelläkävijä kun velodromilla ei kumimurskaa nähdä. Myöskään ei tarvita polttomoottorikäyttöisiä ruohonleikkureita samaan malliin mitä Vaasassa, Porvoossa, Kuopiossa tai Seinäjoella.

  • Porvoo voitti ensimmäisen eskinäisen kohtaamisen kolmella pisteellä ja Wolvot toisen pelin 46 pisteellä. Sarjajärjestelmän mukaisesti joukkueet ovat nyt tasoissa kun tehdyillä pisteillä ei ole merkitystä . Jos, ja paino sanalla jos, joukkueet olisivat päätyneet sarjataulukossa tasapisteisiin niin olisi taas lähellä että kolikkoa kaivettaisi esille. Hieno järjestelmä, illalla heitetään divarissa kolikkoa kolmen joukkueen osalta. Eikös voitaisi jättää runkosarja kokonaan pelaamatta, heiteltäisi vaan kolikoita liiton kahvipöydällä ja pelattais suoraan pleijarit niin voitaisi kaikki istua alkukausi terassailla.

  • @@Ämpäripää Tiskikone on keksitty siksi, että miehet pärjäisivät yksin kotona sillä aikaa, kun naisilla on tärkeämpääkin tekemistä. Miten se muuten oli Roostersin tämän kauden suhteen, kun naiset ottivat pääosan hallituspaikoista? Jotkut täällä olivat hautaamassa rohkeisiin ratkaisuihin päätynyttä Punakonetta, mutta miten kävi? Sanoin jo silloin, että naiset johdossa ovat hyvä veto ja yritysmaailmassa naisjohtajat ovat tilastollisesti miehiä menestyneempiä. Pätevä naisvalmentaja miesjoukkueen ruorissa voisi myös tuoda uusia tuulia.

  • “Miten se muuten oli Roostersin tämän kauden suhteen, kun naiset ottivat pääosan hallituspaikoista?”

    No nyt kun kysyit, niin tuloksena oli kesken kauden Naisten vaahteraliigasta luopuminen. Samalla tavalla kun edellisellä kaudella oma järjestämä turnaus luovutettiin ennen viimeistä peliä. Mutta ihan kiva kun kuitenkin kävit kommentoimassa.

    Roosters pärjäsi ihan hyvin mieshallituksellakin että ihan turha tämän kauden menestystä on siihen peilata.

  • “Porvoo voitti ensimmäisen eskinäisen kohtaamisen kolmella pisteellä ja Wolvot toisen pelin 46 pisteellä. Sarjajärjestelmän mukaisesti joukkueet ovat nyt tasoissa kun tehdyillä pisteillä ei ole merkitystä . Jos, ja paino sanalla jos, joukkueet olisivat päätyneet sarjataulukossa tasapisteisiin niin olisi taas lähellä että kolikkoa kaivettaisi esille. Hieno järjestelmä”

    Wolverines on edellä koska voittojen vahvuus parempi.

     
    Jos kahdella joukkueella on yhtä paljon sarjapisteitä, ratkaisee niiden  keskinäisen sijoittumisen sarjassa:
    1. Keskinäisten otteluiden sarjapisteet
    2. Voittojen vahvuus (joukkueen voittamien vastustajien voittoprosentti)
    3. Otteluohjelman vahvuus (kaikkien otteluiden vastustajien voittoprosentti, huom, jos   joitain joukkueita vastaan on pelattu useammin huomioidaan nämä niin monta kertaa   kuin vastustajaa vastaan on pelattu)
    4. Vierasvoittojen lukumäärä sarjassa

  • Tuskallista katsoa junnujen hyökkäyspeliä. Ollaanko me tosiaan joukkueena noin huonoja, vaikka yksilöt pärjäävät erinomaisesti liigassa? MJ:een hyökkäys on haastavampi kuin seurajoukkueiden, mutta jollain konstilla esimerkiksi Itävalta on saanut hyökkäyksensä viritetyksi. Pitäisiköhän miesten ja U19-junnujen valmennukset yhdistää ainakin osittain ja toteuttaa samaa systeemiä molemmissa. En tiedä. Turhauttavaa katsella.

  • Pelikirjasta unohtunut juoksupelisivu hotellille??

  • Olihan noita inside zoneja 6/8 ekasta kutsusta. Sitten siirryttiin vain heittämään. Laji voi paremmin kuin koskaan.

  • Staffi on ollut Bolognan yössä eilen ja sivurajalla kädessä pelikirjan sijaan on kivennäisvesipullot.

  • Tässä taitaa olla se perinteinen ongelma, ensin valitaan pelisysteemi ja huomataan kisoissa pelaajien olevan vääriä tähän systeemiin.
    Toisena koordinaattorin hommassa tuskin olennaisin asia on tuntea paikalliset olosuhteet, olisiko parempi vaihtoehto ollut joku kevään ja kesän kotimaassa viettänyt koutsi, ainakin pelaajien scouttaus otteluissa olisi saattanut onnistua paremmin.

  • Puhuu asiaa. Pelaajien vahvuuksilla pitää mennä. Päävalmentaja kuvaili joukkueen identiteettiä heittovoittoiseksi. Ja sitten heitot ei mene perille.

  • Lisää Roosteri taustaisia valmenrajia junnu maajoukkueeseen !!!

  • Huhun mukaan valmennus oli päästänyt pelaajat Italian yöhön eilen !!! Osa oli kuulemma siksi sivussa alotuksesta, Aiaiai!!!

  • Ainakin Ristilä ja Särkelä olleet ottamassa urakalla viinaa oksennelleet kuulemma käytävillä ja vittuulleet valmentajille

  • Voiko valmennuksen haastaa oikeuteen katsojan verenpaineen noususta? Hyökkäyksen suunnitelma käy koko ajan ihmeellisemmäksi.

  • Myös Roostersin jätkät ollu kaatokännissä mutta niitä Virtanen kuulemma katsonut sormien läpi koska ovat roostersin miehiä.

  • Ei oo mikään ihme jos se kniivilän italian jengi ei pärjää kun hyökkäyksen koordinaattori on ihan idiootti😂

  • Pitäisiköhän nyt ottaa victory formation. Sitä ei ainakaan ole kokeiltu.

  • Saa nähdä onko Roostersilaiset U19 valmentajat pelikunnossa jo seuraavassa pelissä. Onneksi on väliviikko niin saavat valkaista nenän ennen Wolvopeliä.

  • Eilen kuuntelin sivusta kun se yks tv muijja huus Leivojille niin perkeleesti pelin jälkeen. Tainnu silläkin mennä puurot ja vellit sekasin.

  • Mikäs sille oikeen tuli?

  • Suomen valmennus halus vaan pitää pelin jännänä ja vaihtaa saamattoman pelin rakentajan vikalla neljänneksellä pois tunaroimasta.

  • Taisivat valmentajat lukea tätä palstaa pelin keskellä ja ottivat ohjeestani opiksi: victory formation!

    Vakavasti sanottuna, ehkä yksi parannettavista asioista on pelinrakentajien peluuttaminen. Valinta voi olla vaikea, mutta yhden pitäisi saada luottamus ja peliaika. Huono alku ei nytkään ollut QB:n vika ja pelien alku pitäisi rakentaa itseluottamusta vahvistavaksi. Jälkiviisaana voi sanoa, että Korkalainen olisi ollut oikea ykkösvalinta. Toisaalta hänellä on historiaa MJ:ssa ja downeja seurassa. Bymanilla taas ei paljon downeja ole alla, vaikka ovatkin liigasta. Anbro on lupaava mutta nuorin ja pelannut junnusarjassa. Toisessa pelissä Korkalainen jo osoitti jonkinlaista varmuutta ja onneksi nyt oli sateentekijä. Mutta silti MVP olisi pitänyt mennä Super-Edwardille. Uhrautui vielä lopussa ja jätti TD:n tekemättä, jotta saataisiin enemmän kelloa kulumaan:)

  • Onneksi täällä on paljon asiantuntijoita, joiden avulla Suomen U19-joukkue saadaan mestaruuteen. Kyllä valmennuksessa on vika kun saavat valita laajasta materiaalista ehdottoman kerman ja sitten loputtomilla resursseilla valmistella tästä terävimmästä kärjestä timanttisen nipun.

    Vakavasti: Ainahan mielipiteitä saa olla, mutta kuinkakohan moni tämän palstan “tietäjistä” on oikeasti ikinä valmentanut minkäänlaista maajoukkuetta? Kannattaa kokeilla, voi silmät avautua.

  • Voivoi, menikö pahasti ihon alle. Jos et pärjää siellä valmentajana niin tule pois.

  • Ei mennyt. Minä nimittäin tiedän mistä puhun.

  • @asiantuntemus Kritiikin vastaanottaminen on kehittymisen alku. Ei tarvitse olla kokenut MJ-valmentaja voidakseen kritisoida näkyviä ongelmia hyökkäyksessä ja jos valmentajan mielestä kaikki oli olosuhteisiin nähden kunnossa, niin miksi Ranska ja Itävalta olivat aivan toisella tasolla? Onko meillä vain huonommat pelaajat? En väitä olevani mitenkään kykenevä tekemään parempaa tulosta, mutta toivoa silti saan tasaisempaa suorittamista mielestäni kilpailukykyisiltä pelaajiltamme.

  • Otettiin Ruotsille hävinneeltä Ranskalta turpaan ja hävittiin melkein espanjalaisille. Miten tuota suoritusta voi kukaan kehua, kun Suomen pitäisi kuitenkin olla top3 jefumaa Euroopassa?

  • Tuleeko tänä syksynä U19 maaottelu Ruotsia vastaan? Tasonmittaus. Ruotsi nimittäin kohta ottaa Itävallalta kunnolla turpaan.

  • Tätä U19 finaalilähetystä katsellessa väkisinkin hiipii sellainen ajatus mieleen, että miksei meilläkin voisi siirtää lähetykset samalla tavalla vain Youtubeen katseltaviksi? Sieltä ne olisivat vapaasti katseltavissa, saataisiin varmasti sitä kautta lisää nuoria ja lajista innostuneita katselijoita ja säästyisi myös varmasti rahaa joka sitten toivottavasti siirrettäisiin suoraan juniorisarjojen ja toiminnan kehittämiseen.

  • @Filebacker

    Kuten sanoin, mielipiteitä saa olla. Kritiikkiä on kuitenkin helpompi ottaa vastaan, jos se perustuu asiantuntemukseen maajoukkuetoiminnasta ja käytettävissä olevasta pelaajamateriaalista. Onko esim. valmennuksellisilla keinoilla korjattavissa, että hyökkäyslinja ei pärjää vastustajalle ja heitot menevät mihin sattuu? Onko valmennuksellisilla keinoilla korjattavissa se, että meillä on huomattavasti pienempi pelaajapooli ja näin ollen talenttipooli kuin joillakin muilla Euroopan mailla?

    Suomalaisilla maajoukkueilla kautta linjan on (ainakin) kaksi perusongelmaa: Pelinrakentajaongelma (joka toivottavasti miesten maajoukkueessa ratkeaa Miron myötä) ja geeniongelma. Jälkimmäisellä tarkoitan sitä, että meidän geenipoolistamme ei tahdo nousta esiin huippunopeita yksilöitä. Isojen pelien breikkaaminen on suomalaisille maajoukkueille helposti työn ja tuskan takana.

    Jos hyökkäyksen pelien kutsumisesta puhutaan, on hankala mieltää kritiikiksi sitä, että sanotaan sen olevan paskaa. Pitäisi kyetä tarkemmin yksilöimään mistä puhuu. Mikä kutsu oli huono? Miksi? Miten sen voisi korjata? Mielellään tietenkin näistä pitäisi kyetä sitten muodostamaan laajempia trendejä, jotta voidaan tuomita hyökkäyksen koordinoiminen laajemmin. Hyökkäyksestähän tässä kai enimmäkseen on kysymys, koska puolustus pelasi hyvin?

    On selvä, että hyökkäyksen työskentely Espanja-ottelussa ei klikannut. Joku voisi kuitenkin hieman analyyttisemmin selvittää miksi näin oli. Miten hyökkäyksen identiteettiä olisi pitänyt muuttaa, jotta se olisi palvellut paremmin materiaalia? Suomi ei pärjännyt linjassa juoksussa ja heittosuojaus ontui. Mistä ratkaisu? Itse nostit pelinrakentajavalinnan esiin ja varmasti ihan aiheesta. Hyökkäyksen koordinaattorin näkökulmasta pelinrakentajan vaihtaminen on kuitenkin varmasti vaikeimpia ratkaisuja. Etuviisikon pelaamista tämäkään ei voi ratkaista.

    Tuolla ylempänä joku totesi sentään hymiön kera, että Kniivilän Italian jengi ei pärjää, koska hyökkäyksen koordinaattori on idiootti. Vaikea kuitenkaan nähdä miten Lazion italialainen hyökkäyksen koordinaattori liittyy Suomen U19-joukkueen hyökkäämiseen. Hän ei ollut Suomen staffissa. Kniivilähän valmensi hyökkäyslinjaa Laziossa. Että näin.

    Nyt tähän alle varmasti kaikki kotikoomikot kertovat, että olen Kniivilä tai joku muu joukkueen valmentajista. No, huumorintajun kanssa on vähän niinkuin järjenkin kanssa: toisilla on, toisilla ei. Sen verran maajoukkuevalmentamista on kuitenkin omankin vyön alla, että sylettää lukea ihan mitä tahansa sontaa. Vaikka ei pitäisi. Tämän palstan taso on kyllä tunnettu.

  • “miksei meilläkin voisi siirtää lähetykset samalla tavalla vain Youtubeen katseltaviksi”

    No nehän oli siellä YouTubessa mutta liittohallitus kaikessa viisaudessaan katsoi että sellanen puolen miljoonan ylimääräinen löysä raha roikkuu budjetissa ja matsit on päätetty siirtää piiloon maksumuurin taakse ja kavereille rahat taskuun.

  • “Vaikea kuitenkaan nähdä miten Lazion italialainen hyökkäyksen koordinaattori liittyy Suomen U19-joukkueen hyökkäämiseen. Hän ei ollut Suomen staffissa. Kniivilähän valmensi hyökkäyslinjaa Laziossa.”

    Oletko idiootti vai totaalisen idiootti? Kniivilä on U19 majun OC tuolla italiassa.
    Tai sitten taidat olla vain roostersilainen joka koittaa pestä likapyykkiä liian kylmässä ja jarrutusjäljet jäi kalsareihin.

  • “Ei oo mikään ihme jos se kniivilän italian jengi ei pärjää kun hyökkäyksen koordinaattori on ihan idiootti”.

    Kniivilän Italian jengi on Lazio. Viestisi kyllä kertoo kuka on idiootti, joten ei siitä sen enempää.

  • Ei ole Itävallan U19-joukkue koolla pilattu, mutta pelinopeus ja eksekuutio kyllä ihan eri tasolla kuin muilla.

  • “Viestisi kyllä kertoo kuka on idiootti, joten ei siitä sen enempää.”

    Älä pelkää, jos olet italian matkalla olevassa loma-staffissa ja roostersilainen niin kyllä pestisi jatkuu vaikka kuinka nolaisit itseäsi siellä.

  • @asiantuntemus

    Kyllä hyökkäyslinjan pelaaminen ryhmänä ja vastustajan toimintaan reagoiminen on valmennuksen vastuulla. Yksilöt siellä olivat varmasti kovaa tasoa. Heittojen meneminen harakoille on myös valmennuksen vastuulla. Ei sinne joukkueeseen ole valittu puukäsiä, vaan ikäluokkansa parhaat, jotka valmentajat itse ovat valinneet. Korkalainen esitti sitä paitsi ihan ok-otteita. Rissut taas ovat tehneet kovaa jälkeä liigassa. Kyse on valmentamisesta ja kuten johtamisessa aina, vastuu on viime kädessä aina johtajilla.

    Pelinrakentajan itseluottamus on kaikki kaikessa ja sen edistämisessä valmennuksella on iso rooli. Koko joukkueen hengen luominen on valmennuksen käsissä ja kuten kiekossa keväällä nähtiin, se on isompi juttu kuin yksilöiden summa.

    Pelinrakentajien poolista sanoisin, että meillä on nyt käsillä lupaavin ikäluokka pitkään aikaan. He tarvitsevat vain peliaikaa ja onnistumisia.

    Geenipoolilla viittaat varmaan nopeuteen, enkä ihan osta sitä. Nopeus on paljon treenistä kiinni ja nykysukupolvessa se näkyy liigakentillä. Ovathan Ranskan mustat bäkit todella nopeita, mutta vastaavasti Suomella on etu koossa. Eikä Itävallalla ole sen enempää geenietua nopeudessa, mutta ovat silti nopeita.

    Pelivalinnoista en osaa sanoa mitään, sillä sen onnistuminen alkaa jo pelikirjan rakentamisesta, joka pitäisi tehdä pelaajien pohjalta. Silti pelin aluissa olisi ollut hyvä vahvistaa pelinrakentajien itseluottamusta helpoilla ja varmoilla heittopeleillä. Espanjaottelussa taottiin samoja pelejä peräkanaa, juoksua juoksun perään ja lopulta heittoa heiton perään, kun perusperiaatteiden mukaisesti menestys perustuu tasapainoon ja puolustuksen lukemiseen. Jopa selostajat hokivat hokemistaan, etteivät ymmärrä pelivalintoja.

    Mutta sen kyllä annan valmennukselle, että saivat joukkueen taistelemaan loppuun saakka ja raapimaan voiton lopussa kuin ihmeen kaupalla.

  • “Älä pelkää, jos olet italian matkalla olevassa loma-staffissa ja roostersilainen niin kyllä pestisi jatkuu vaikka kuinka nolaisit itseäsi siellä.”

    Tietämättömyytesi ja kypsyystasosi on kyllä tullut jo kaikille selväksi, ei tarvitse enää vakuutella,.

  • @Filebacker

    Hyökkäyslinjan toiminta yksikkönä on valmennuksen asia. Mutta se, että hävitään 1vs1, ei maajoukkuetasolla ole enää valmennuksen vastuulla. Ja se kertoo jo sen verran, että materiaali ei ihan niin kovaa ollut.

    Treenillä saadaan nopeutta lisää, se on totta, mutta kun katsoo NFL:ää tai pikajuoksukisoja, niin kummasti se nopea henkilöstö edustaa tiettyä geeniperimää. Ei se tarkoita sitä, että kaikki suomalaiset olisivat hitaita, mutta kyllä meillä on kova työ löytää luontaisesti nopeita pelaajia, joista sitten treenillä saataisiin huippunopeita isojen pelien tekijöitä. Juuri tällä hetkellä Itävalta muuten näyttää miten paljon koosta on apua kun nopeus ja suorittaminen pieksevät Ruotsin isompaa joukkuetta.

    Se, että valmentajat ovat valinneet tietyt pelaajat, ei tarkoita sitä, että he olisivat Euroopan huippuja, vaan parhaita siitä materiaalista, mikä meillä on käytettävissä. Ja tässähän se koko ongelman ydin on. Meidän poolimme on auttamatta pieni ja kärki kapea. Tämä nähdään kovissa kohtaamisissa ikävällä tavalla.

    En tiedä miten valmennus korjaa sen, että pelinrakentaja heittää pallon maahan. Tietenkin koko keskustelu on turha, jos lähdetään siitä, että mikä tahansa lopputulos on aina ja täydellisesti valmennuksen syytä ja vastuulla. On kuitenkin tekijöitä, joihin valmennus ei voi vaikuttaa.

    Pelivalinnoista sanoisin, että kun juoksu ja heitto tökkivät, on koordinaattorin aika hankala tilannetta pelastaa. Sitten voidaan miettiä missä on vika, mutta kyllä sen keskustelun pitäisi perustua muuhunkin kuin mutuun. Ottelun selostajat olivat muuten harvinaisen pihalla, joten heidän tarinoihin en hirveästi perustaisi. Kritisoivat kyllä ottelun loppuvaiheilla sitä, että pelinrakentaja heitti check down -kuvioon RB:lle kun tarvittiin pitkä gaini. Onko tämä pelikutsun vai pelinrakentajan virhe, jää kyllä Youtube-videon perusteella selvittämättä. Pelikutsuista vielä sen verran, että menestys ei perustu tasapainoon, vaan siihen, että otetaan mitä puolustus antaa. Edelleen kuulisin mielelläni valistuneita arvioita siitä mitä puolustus antoi ja miten se jätettiin pelikutsuilla hyödyntämättä. Enkä siis yritäkään esittää, että pelien kutsuminen olisi ollut virheetöntä, mutta en myöskään teilaa sitä mutun perusteella.

  • @asiantuntemus Ei Itävallan ylivoima perustu valtavaan pelaajamateriaaliin, vaan loistavaan systeemiin ja valmennukseen.

  • Hämmästyttää myös itävaltalaisten loistava englanninkielen taito. Puhuvat järjestään melkein kuin natiivit. Suomen matsin selostajat sen sijaan mursivat englantia italiaksi ja ranskaksi huvittavuuteen asti, vaikka muuten puhuivat ihan sujuvasti.

  • @Filebacker

    En tiedä paljonko Itävallassa on tämän ikäluokan pelaajia. Katsoin nopeasti, että Vikingsin U18-rosterissa on 77 pelaajaa, Grazillakin yli 40.

    Itävalta oli askelen edellä valmennuksessa Ruotsia, mutta toisaalta Itävallan joukkuenopeus oli yksinkertaisesti liikaa Ruotsille. Syvään tai ulkopuolelle ei mitään asiaa. Eli ei tuo pelkästään valmennuksen taitoa ole, pelaajat ovat hyviä.

  • Kuten tiedetään Itävalta ei ole maana kovin iso ja ihan varmasti siellä porkupallo, alppilajit ym. vievät harrastajia jenkkifutikselta, mutta silti he vaan pärjäävät. Mitä heillä tehdään eri tavalla kuin Suomessa ja miten tätä voitaisiin meillä hyödyntää? Ei tämä peli ainakaan vetele että treenataan kourallisella pelaajia, pelataan muutama ikäluokkaottelu ja lähdetään halukkaiden kanssa kisoihin. Laatua ja kiinnostavuutta pitää nostaa, mutta miten? Raha ei myöskään ole ratkaisu kaikkeen, vai väittääkö joku nyt vaikka 1000€ kaudessa maksava, että olisi automaattisesti Euroopan eliittiä jos kausimaksu olisi vain satasen? Laadukasta työtä ja halua kehittyä niin pelaajien kuin valmentajienkin osalta. Jos samalla saadaan lisää porukkaa houkuteltua mukaan, niin pikkuhiljaa käännettäisiin pattitilannetta ainakin parempaan suuntaan.

  • Itävallan pelaajat ovat hyviä, koska he ovat erinomaisesti valmennettuja. Roostersin hyökkäyksen linja otti aimo harppauksen ja on nykyisellä tasolla itävaltalaisen valmentajan opissa. Jotain siellä tehdään muita paljon paremmin ja Suomessa Roosters on Suomessa se, josta parhaiten saa mallia ja mistä sitä tietää, etteivätkö olisi ottaneet mallia Itävallasta Swarco-tappionsa jälkeen. Voitto Vienna Vikingsista sen vielä ollessa huipulla oli sitten todellinen temppu.

    Toisaalta viime EM-kisoissa Ranska pesi Itävallan ja Suomen pelin tiukkuus Ranskaa vastaan osoitti, että olimme kutakuinkin Itävallan tasoa. Itävalta onkin ollut erityisen vahva nuorissa, kun taas Suomessa junnujoukkueisiin on suhtauduttu vähän köykäisemmin. Nämä kisat osoitivat, että kyseessä alkaa olla iso ja arvokas tapahtuma, johon kannattisi satsata.

    Suomen pienemmän pelaajamäärän taakse ei kannata piiloutua, sillä siten emme koskaan pärjää. Islannissa on yksi joukkue ja silti ottivat Steelersiltä 28 pinnaa ilman omia jenkkivahvistuksia.

  • Tuo nyt oli aika vääristelevästi sanottu Steelersin Islanti-pelistä. Islantilaisilla oli useita jenkkejä ja Steelers dominoi koko ensimmäisen puoliajan (42-7). Tokalle puoliajalle sääntöjä muutettiin, eikä Steelersin annettu juuri koskea palloon. Islannin jefutaso on aivan olematon, joten siihen on aivan järjetöntä alkaa itseämme vertaamaan.

    Itävalta on hyvin Suomen kaltainen maa: väkiluvultaan pieni ja suosituimmat urheilulajit ovat jalkapallo, jääkiekko ja talviurheilu. Myös Innsbruck on kooltaan kuin mikä tahansa suomalainen kaupunki. Silti jefuscenet ovat kuin yö ja päivä Itävallan ja Suomen välillä. Pelit keräävät tuhansia katsojia, on akatemiaa, yhteistyötä paikallisten yliopistojen kanssa, yhteistyötä jenkki yliopistojen ja NFL-tiimien kanssa, ammattimaista valmennusta ja harjoittelua, panostusta fasiliteetteihin jne.

    Mitä Suomessa ollaan tehty viimeisen viiden vuoden aikana tason kehittämiseksi? No ei vittu mitään. Liiton puolelta panostus pelaajien kehittymiselle on aivan olematon ja seurat ja pelaajat suhtautuvat lajiin edelleenkin pelkkänä harrasteluna. Talvella ei treenata ja peleihin tullaan darrassa. Muut maat etelän veteliä myöten menevät meidän ohi, eikä sille voi nykyisellä toiminnalla yhtään mitään. Kaikki lähtee asenteesta ja siitä, millä vakavuudella toimintaan halutaan suhtautua.

  • Kommenttini ei ollut Steelersiä vastaan, vaan esimerkki Islannin pelikulttuurista väkilukuun nähden. Vielä paremmin voisi ottaa esiin käsipallon, jalkapallon tai jopa koripallon.

    Siitä olen samaa mieltä, että Itävallassa asioita hoidetaan paljon ammattimaisemmin. Silti olen sitä mieltä, ettei liitto ole vastuussa siitä, jos pelaajat saapuvat treeneihin darrassa. Näin tuskin tapahtuu Roostersissa tai vaikka Steelersissä ja siksi ovat Suomessa huipulla ja Euroopassakin kärkikastia. Liitolla on toki matkaa Itävallan panostuksiin, mutta kyllä Suomessakin on koulutusta, akatemioita ja tasokas maajoukkuetoiminta. Tarvitaan varmasti lisää kunnon sponsoreita, jotta voitaisiin kasvattaa satsauksia. Olen myös sitä mieltä, että liittoon tarvitaan nuorta, innokasta verta toteuttajatasolle. Kun toiminnassa on uutta intoa, se heijastuu kaikkialle katsomoita myöten. Itävallassa on hyvä esikuva.

  • Hyvin sanottu ja allekirjoitan tuon kommentin.
    Viimeisen jefu taantuman jälkeen saatiin hyvä pöhinä aikaiseksi nuorison kehittämiseksi, mutta sekin on nyt unohdettu. Joukkueita katoaa kartalta vuosi vuodelta. Eikö kenenkään päässä liiku ajatuksia miten junnuja kehitetään Vaahtera-, college ja yliopistotasolle ? Ja tätä kautta edistää lajia näiden kautta. Heillä kun on suhteet valmentajiin ja pelaajiin ympärimaailmaa josta ammentaa tietotaitoa tännekin niin markkinoinnissa kuin lajin oikeaoppisesta harrastamisesta. Kyllä tuli äitiä ikävä kun katsoi U 19 peliä. Suomi QB :t eivät teknisesti pääse edes Tanskan tasolle. Rissut ei saa heittoja kiinni vaikka ihan hyppysissä. Jos heitot vähän kovempia niin turha toivo saada koppia. Enemmän kokenutta valmennusoppia niin junnuille kuin vaahteraan, ja jonkunnäköistä tiukempaa kiintiötä pelaaville jenkeille kotimaan pallon kehittämiseksi.

  • “Itävallan pelaajat ovat hyviä, koska he ovat erinomaisesti valmennettuja.”

    Joukkuenopeus, jossa Itävalta pesi Ruotsin, kylläkin muodostuu pelaajien nopeudesta. Tätä eivät maajoukkuevalmentajat ole luoneet. Toisaalta Ruotsin maajoukkuevalmentajat eivät ole voineet leirityksessä korjata sitä seikkaa, että heidän pelaajansa eivät ole yhtä nopeita kuin Euroopan huipun. Jos johdatellaan tämän palstan ajatuksia loppuun, niin Ruotsin valmentajat olivat huonoja, koska eivät korjanneet vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevaa tekijää. Lienee selvä mitä mieltä olen tällaisesta ajattelutavasta.

  • Valmennus voi vaikuttaa pelitapaan, nopeaa joukkuetta ei kannata haastaa nopeudessa. Toisaalta pelinopeus on kiinni siitäkin ajatteleeko urheilija suorituksen aikana vai onko kuvio selkeä hänelle.
    Jos ei ole voimaa linjassa niin hitaasti kehittyviä pelejä ei kannata pelata jne.
    Taktiikan valinta on valmennuksen valinta, eikä voi kehua Suomen tehneen tänä vuonna parhaansa tuossa asiassa.

  • Mielestäni ei ole rahasta kiinni mitä treenit tai leirit sisältää ja millä asenteella pelaajat ja valmentajat siellä hommia tekevät. Ei ole myöskään rahasta kiinni, jotta Liiton koulutuksissa olisi jotain relevanttia sisältöä niille jotka ymmärtävät lajin perusteet.

  • Täällä ei kukaan ole vielä varsinaisesti esittänyt mitä Suomen olisi pitänyt tehdä. Ei pelikutsujen eikä hyökkäysfilosofian osalta. On helppo sanoa, että olisi pitänyt tehdä jotain muuta. Vaikeampaa on materiaaliin perustuen yksilöidä mitä muuta.

    On myös mielestäni mahdotonta olla haastamatta nopeudessa, koska nopeus tulee esiin kaikessa tekemisessä fudiksessa. Tai sanotaanko näin, että nopeampi joukkue joka tapauksessa haastaa hitaamman nopeudessa.

  • Sulla vaikuttaa olevan ongelma joka ratkaisuun, varmaan vitun hyvää jälkeä tuleekin jos oot oikeesti koutsi…mitään ei voi tehdä kun pelaajat ei tule valmiina nopeina, isoina ja vahvoina ja vielä tummaihoisina ammattilaisurheilijoina ja joukkueeksi hitsautuneena toteuttamaan pelikutsujasi täsmällisesti maajoukkueeseen? Ei tule tuolla asenteella ja vastuun välttelemisellä mistään mitään, toivottavasti et ole johtavassa asemassa ikinä missään.

  • Panen merkille, että sinullakaan ei ole ratkaisuja. Tuon muun ryönän jätän omaan arvoonsa. Koita selvitä, vaikka kovaa onkin.

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *