No niin, nyt voi alottaa tään kauden tärkeimmän matsin spekuloimisen. Mä näkisin, että Crocojen pitää pelata Roostersin juoksu pois ja pakottaa Kukot heittämään. Roostersilla taas toisinpäin, Crocojen heitto pois ja pakottaa maata pitkin. Olin itse paikanpäällä kattoos Seinäjoella kun nämä kaksi viimeksi kohtasivat. Silloin Roosters ja ennen kaikkea Brown eivät vakuuttaneet. Toki täytyy muistaa, että Spears ei silloin pelannut. Nythän tilanne on aivan toinen ja Roosters lähtee matsiin mielestäni ennakkosuosikkina. Jos Crocot saa tosiaan Spearsin pysymään alle sadassa jaardissa ja Brownin poketissa, on Crocoilla mahdollisuudet mestaruuteen. Crocojen D-linen pitää saada painetta Brownille todella nopeesti ja endien pitää muistaa pysyä kotona. Crocojen kannalta on myös elintärkeää, että rb Pitt on täydessä pelikunnossa, sillä ilman kunnon uskottavaa juoksu-uhkaa vihreä on lirissä. Linjoja ei myöskään pidä unohtaa. Crocoilla ehkä laadukkaampi D-line, mut Roosterssilla puolestaan O-line. Todella mielenkiintoista. Mä veikkaan, että erittäin tasainen finaali tulossa ja voi kallistua kummalle tahansa. Toivottavasti kuitenkin Seinäjoella nostellaan kannua kauden päätteeksi.
DL/ OL9.9.2015 10:40
Roosters DL ei taida olla heikompi kuin Crokojen.Crokojen Stuht on kova, Zacokista on tulossa hyvä, on vielä nuori ja kokematon pelaaja, Britin nimeä en edes muista enkä toista DE:tä. Lähinnä paine tulee 2 pelaajan voimin.
Roostersilla 3 MJ miestä Aitala,Kankaanpää, Sarvi ja nuorempi kaveri Lindfors, kaikki sporttisia
jotka laittoivat Trojans linjan sekaisin.
OL – Crokoilla hieman hidas ja kankea linja, jotka eivät juuri pääse toiseen kerrokseen.
Tulevat olemana pulassa heittoblokeissa juuri tuon huonon liikkuvuutensa vuoksi.
Roosters- liikkuva atleettinen linja joka ehtii yläkentän blokkeihin mukaan. Ainoa iso uhka on Stuht , joka pelaa joka downin loppuun asti ja hänet pitää ottaa joka downilla erittäin tarkasti.
PeMAnti9.9.2015 10:56
Olli Makkonen taitaa olla se toinen endi ja britti on Thomas Malagodi. Tuohon kun vielä lisää Janne Rautiaisen sekä nuoren Ristolaisen, niin mielestäni voi kyllä puhua kokonaisuutena suomen parhaasta puolustuksen linjasta. Kuitenkin Zacok ja Stuht ovat säkkitilaston kaksi kärkinimeä. Toki Roostersin dl on myös todella kova. Linjoissa tämä peli varmaan ratkaistaan…
DL/ OL9.9.2015 11:41
Makkonen oli ennen hyvä pelaaja, mutta taisi olla poissa jonkin aikaa kentiltä.
Pelaako Rautiainen? On kyllä vahvistus jos kunnossa.
Pääosa säkeistä on tainnut tulla heikompia linjoja vastaan( TAFT,BUT ja 69ers)
pitääkin oikein tarkistaa tilastoista.
Samaa mieltä muuten että linjat ratkaisevat pelin.
DL/ OL9.9.2015 11:58
kahdessa pelissä (ROO-CRO)
Stuht 6 soloa, 4 assist,1 TFL
Zacok 3 soloa,3 assist, 1 TFL
ei yhtään säkkiä kummallakaan.
PeMAnti9.9.2015 12:08
Jos noita tilastoja sitten aletaan katselemaan, niin Crocojen Roudel on ainut joka on saanut säkin aikaiseksi tässä parissa. Roostersin puolelta merkintä on vain Team Roosters 1 ja 4 jaardia. Eli aika tasan on puntit. Rautiaien pelasi Sixtareita vastaan joitain snäppejä. Pelikunnosta en tiedä, mutta olettaa voisi, että kunnossa on ja pelaa.
Focustowin9.9.2015 13:15
Näitä vahvuuksia/tilastoja voidaan pyöritellä maailman tappiin, mutta maljaa nostelee se porukka joka päässään ja sydämessä sitä eniten HALUAA!!!
Historian voi unohtaa,päivän tekeminen ratkaisee………
totta9.9.2015 14:01
no pitäähän saada ennakko matchuppeja.. ja spekulointia eihän tää muuten kivaa olisi.
Filebacker9.9.2015 14:21
Kyllä on Roosters vaikea kaataa ja varsinkin finaalissa. Jotain taikaa Roostersin Vaahteramalja-tilastoissa on. Mahdollista se on, mutta pelkällä kovalla itseluottamuksella ja itseään vahvempana pitämisellä se ei onnistu. Suomessa ei yksinkertaisesti ole Trojanssin lisäksi sellaista materiaalia, jolla voisi keskittyä pääasiassa oman pelin hiomiseen. Croco-valmennuksen on täytynyt valmistautua juuri tähän otteluun jo pidemmän aikaa ja pelata nyt sitä kuuluisaa ”parilashakkia”.
Sikakoira9.9.2015 19:13
Onks tää Hakalan haastattelussa mainittu Koikkalainen sama Koikkalainen, joka teki viime syksynä itsestään pellen asiattomalla twitter-kommentillaan? Tää ”videovalmentaja”, joka gloryhunttas ittensä sikstareista roohon kaudeksi 2014 ja sai Valavuoren naurut naamalleen ja teki sitten julkimökötykset.
Sikakoira9.9.2015 19:33
Viellä näistä linjoista ja niistä. roostersin hyökkäyksen linja on suorastaan luokattoman huono kohdassa C-LG jos siinä pelaa junnu kaksikko toiminen ja kriivarinmäki kun verrataan seinäjoen puolustuksen linjaan. Watkinsia kaivataan ja kovaa, joten sais olla peli kunnossa lauantaina. Noin seisovia ja hitaita linja miehiä on liigassa tosi harvassa. Stut vie touta tuho kaksikkoa yksin ja brittikään ei tuplasta kärsi siten pätkääkään.
Läps9.9.2015 20:10
Välierässä Watkins oli Centerinä ja Kriivarinmäkeä ei näkynyt
TheRat9.9.2015 21:07
Pelaajissa ja pelillisesti puntit menevät about tasan. Ehkäpä pikkasen kallistuu Roosterssin puolelle. Seinäjoen kannalta mentaalipuoli ratkaisee, ihan ehottomasti. Miten pakka pysyy kasassa 4 * 12 min, virheet, (turhat) rangaistukset, pelin laatu takaa-ajoasemassa, yms yms … Osaako ne ottaa pelin pelinä (?)
Veikkaamalla voi voittaa10.9.2015 14:22
Nelonen Pro asiantuntijoilta voittajaveikkauksessa 4 ääntä Roostersille ja 2 ääntä Crocodilesille Laurilan ja Kniivilän pysyessä puolueetomina http://www.sajl.fi/?x167512=4349511
Mitäs täällä me oikeat asiantuntijat veikataan? Minun vaaka meni niukasti punaiselle. Roosters mestariksi maalin erolla tasaisemmalla kokonaisuudella.
PeMAnti10.9.2015 15:29
Roosters lähtee ennakkosuosikkina matkaan, mutta Crocojen nälkä on kovempi. Joten veikkaan mestaruutta pienellä erolla Crocodilesin hyväksi. Crocot johtavat pisteellä (28-27) pari minuuttia ennen pelin loppua, pallo Roosterilla, mutta Crocojen cb Leinonen kruunaa uransa ottamalla ratkaisevan innterin ja Krokot voi laittaa polvea maahan. Tällänen Hollywood loppu tulossa tällä kertaa :D
kipsi10.9.2015 16:49
Luulen että Crokoille iskee kipsi päälle ja Roo vie 28-7
@PeMAnti10.9.2015 18:07
Eiks toi sun kuvailema matsi kyllä päättyi 28-24.
TheRat10.9.2015 23:56
Kestääkö Seinäjoen setti kasassa ? Vastaus linkin videossa …
Videolla oli vilaus juuri sitä poholaista uhoa, joka osuu helposti omaan nilkkaan. Puhuivat lopussa hoteista hoteimmista Roosters-hyökkäyksestä ja kommentti siihen on, että meillä on hoteista hottein puolustus. Tai miten vaarallinen Spears on ja miten monta jaardia teki edellisessä pelissä – siitä on kuulemma yhtä kauan kuin Titanicin tuhosta. Jos tuollainen asenne pääsee pelaajien päähän, pilvilinna sortuu ensimmäisistä takaiskuista.
Se vain on samalla niin, että Roosters on aivan toinen joukkue, kuin kaksi kuukautta sitten.
Vastustajan kunnioittaminen ei tarkoita alistumista tai pelkäämistä. Valmistautumisessa pitää ennakoidamyös tilanne, jossa kaikki menee pieleen. Se nimittäin on mahdollista, että Roosters menee heti pari TD:tä johtoon. Miten se vaikuttaa psyykeeseen? Tai itse tehdään samat ja sitten Roosters tulee ohi. Nämä ovat tilanteita, joissa ennakkouho on myrkkyä.
Itse en usko pelin kulun olevan puolustusten dominointia. Ainakin Roosters arvostaa Crokojen puolustusta ja rakentaa oman hyökkäyksensä sen mukaan. Crokot tekevät varmasti saman. Pisteitä tulee aluksi varmasti tauluun ja kyse on siitä, kumpi adaptoituu nopeammin. Paremmin valmistautunut on miettinyt myös sitä, miten itse toimisi omaa hyökkäystään vastaan.
Mikä on ollut Roostersin heikoin lenkki hyökkäyksessä? Vähän jaardeja heittopeleissä? Brownin tilastot ovat itse asiassa ihan ok ja nousujohteiset. Itse veikkaan Roostersin rakentavan hyökkäyksensä heittopelin kautta ja palloja ottavat vastaan Lusterin ja Linnainmaan lisäksi sekä Payton että Spears. Ja kun Crokohyökkäys alkaa pakata painetta Brownille, hän tekee scrambläämällä isot jaardit. Spears alkaa juosta enemmän siinä vaiheessa, kun tilaa alkaa löytyä.
PeMAnti11.9.2015 10:43
Siis mitä ihmettä? En mä tosta videosta mitään tajutonta uhoa löydä? Totta kai omia pitää hieman kehua ja on siihen syytäkin. Ei finaaliin pidä mitenkään nöyristelemään lähteä. Vai pitäiskö Crocojen olla jo nyt paskat housuissa ja lähtee vain pelaileen finaaliin ku ei me kuitenkaan pärjätä? Totta kai Roosters on eri joukkue mitä alkukaudesta, mutta niin on Crocotkin.
"GreenZone"11.9.2015 10:54
No,nämä greenzonen hemmot ei varmaan motivaatiopuheita joukkueelle pidä ja näyttää olevan vähän ”kieli”poskes muutenkin. Joukkueista voi todeta, että molemmat on finaalissa peliesitysten takia ja näin tämä toimii. Asia mikä mielestäni pitäisi muuttaa on pelata finaali kaksiosaisena molempien kotikentällä yhteistulos laskien.Pohjanmaalla on orastavaa fanitusta huomattavissa ja nämä finaalipelit olisi hienoa mainosta lajille.On eri ladata Joupiskalle 1500-2000 ihmistä,kun Soneralle sama määrä.
Swainhund11.9.2015 11:26
Niin ja kyseisillä herroilla ei ole mitään tekemistä edustusjoukkueen valmennuksen kanssa. Ymmärtääkseni. Samahan se olis lähteä fooromukirjoittelun hypetykseen ja paskoa siitä housuihinsa.
Daniel11.9.2015 12:05
Vaikeasti ennakoitava finaali kyseessä. Joukkueiden edellistä kohtaamista en nähnyt, mutta siitä ei myöskään liikaa voi johtopäätöksiä vetää. Se oli Brownin toinen ottelu Roostersissa(alla hyvin lyhyellä valmistautumisella pelattu TAFT-peli) ja hänelle kolmas seitsemän päivän sisään. Roostersilta puuttui myös Spears ja hänen lisäksi Luster, Peyton, Aitala ja Kankaanpää ovat liittyneet kokoonpanoon sen jälkeen.
Molemmat ovat kohdanneet Trojansin viime aikoina, mutta Crocodiles joutui pelaamaan Stevensiä vastaan, joka vastasi suurimmasta osasta Trojansin jaardeista ja pisteistä.
Odotan hyvin tasaista peliä. Pallonmenetykset ovat tietysti isossa roolissa. Tässä Roosters on hieman edellä, Brown ottaa selkeästi vähemmän riskejä kuin Sottilare. Jos Roostersin linja saa heittopeleissä painetta, nousee heidän voittomahdollisuudet huomattavasti. Uskon, että molemmat puolustukset pystyvät pitämään Spearsin ja Pittin suht hyvin kurissa.
Mä odotan eniten Crocojen hyökkäyksen ja Roostersin puolustuksen kohtaamista. Hakala ja Karppinen vastaan Jalava. Siinä on parasta jefushakkiosaamista mitä tästä maasta löytyy.
En pysty sanomaan kumpi tämän vie. Pystyn helposti perustelemaan molempien voitot. Toivottavasti on paljon yleisöä huomenna paikalla. Peli tulee varmasti olemaan hyvätasoinen.
Filebacker11.9.2015 12:42
Hassua miten paljon kiivastusta aiheutti pieni kommentti uhosta. Jos viestini lukee tarkkaan, siinä käytetään ilmausta ”vilaus”. Vilaus on nopeasti ohimenevä ja kaikkea muuta kuin vallitseva:) PeMAnti viittasi nöyristelyyn, mutta siitäkin mainitsin viestissäni.
Roosters on voittanut niin monta kertaa ja niin monet finaalissa, että se vaikuttaa väkisinkin takaraivossa. Jos sitä pelontunnetta lähtee purkamaan lievälläkään vähättelyllä tai uholla, niin pieleen menee. Sen sijaan ajattelemalla, että se on vaikeaa muttei mahdotonta ja jos jollain niin meillä on siihen edellytykset, ei matsissa tarvitse puristaa liikaa. Siihen hyvä Roostersin arvostuksesta kumpuava (ei tarkoita sitä, että tarvitsee olla fani) huolellinen valmistautuminen ja hyvä pelisuunnitelma, niin 2001 voi aivan hyvin toistua. Mutta kuten sanottua, helppoa se ei ole ja juuri siksi se olisi sitäkin makeampi voitto.
coachfucka11.9.2015 13:12
Uhoa pitää olla. Meillä on Suomessa liian kauan nöyristelty ja lähdetty tekemään parhaamme.
Eikä tuo tarkoita sitä etteikö vastustajaa kunnioiteta. Tuo Green Zone on alusta asti ollut sopivan humoristinen, ei niin vakava ohjelma ja mun mielestä hyvä sellaisena. Jos näiltä palstoilta lähtee pelaajien päähän vaikutusta, niin olisin silloin huolissani pelaajista ja valmentajista.
Kuvia12.9.2015 00:35
Miksi Sami Ranta ei ole saanut liitolta vastausta kun on kysellyt kuvaamis lupia vaahteramaljaan? Herätys pahvipäät siellä liitossa ! Vai onko lajilla jo liikaa näkyvyyttä vai onko kenties vääräsn seuran kuvaaja kun ei päästetä?
TheRat12.9.2015 02:06
Kun vastausta ei ole tullut niin silloin lupa on kaiketi evätty. Mutta silti kentän laidalla tullee olemaan ihan riittävä määrä liiton akkreditoimia kuvaajia. Ja lajilla on ihan riittävästi näkyvyyttä.
Kuvia12.9.2015 04:43
Niin sitä vaan mun pointti oli ett ihmettelin kun kuitenkin on ollut mukana jo varmaan 10 vuotta kuvaamassa ja nyt sitten ei enää kelpaakkaan. Onko liitossa media vastaavat vaihtunu vai mikä kiikastaa. Upeita kuvia http://samiranta.kuvat.fi/kuvat/ Ei noita kuvaajia nyt niin paljon ole että voi sanoa ettei enää ilmasia palveluita tarvita. Ainakaan mun mielestä.
Tilastojen perusteella12.9.2015 22:02
En päässyt paikalle katsomaan mutta tilastojen perusteella Suomi-pojat olivat täysin sivuosassa. Tähän tämä Suomi-jefu on näköjään mennyt. Kauden aikana vahvistuksia vaihdetaan ja 6 joukkueen sarjassa se pärjää joka lopulta löytää ne parhaimmat vahvistukset. Miksi kukaan suomalainen taitopaikan pelaaja haluaisi pelata vaahteraa (tai edes ykköstä). Säälittävää. Jos haluan nähdä jenkkien pelaavan jenkkifutista menen katsomaan pelejä Jenkkilään tai Lontooseen.
Onnittelut Roostersille voitosta. Pisteiden ja tilastojen valossa parempi voitti.
Näinhän se menee13.9.2015 00:22
Mielipide: Jos suomijefua halutaan oikeasti edistää, eikä haeta pikavoittoja ,pitäisi ulkomaan elävien määrää rajoittaa ainakin tiettyjen pelipaikkojen osalta. Eli ulkomaiset QB:T ja RB;t pannaan. Muuten voisi rajoittaa jenkkikiintiön yhteen pelaajaan per joukkue, Taso laskee huudetaan. Totta, mutta laskeeko suomalaisten pelaajien taso? Aluksi ehkä hieman, mutta uskoisin, että pitkässä juoksussa ei mitään merkittävää pudotusta tule.Tason nousu tai lasku riippuu pääsääntäöisesti perustusten kunnosta. Eli seurojen elinvoimaisuudesta. Niiden kyvystä organisoida junioritoimintaa, saada aktiivijäseniä, saada rahoitusta jne. Asiasta toiseen, oli kauden aikana aika järkyttävää kuunnella television välityksellä miesten maajoukkueen valmentajan kommentteja suomalaispelaajien tasosta verrattuna amerikkalaisvahvistuksiin.Minun mielestäni näln ajattelevan ihmisen, realismia tai ei, ei pitäisi toimia tehtävässään.
veä kuivat13.9.2015 01:18
mills roosters ja royals sitten voittaa jos ulko aalaisia ruvetaan rajottamaan , eikäku royalshan ei edes pärjännytkään….
Veikkaamalla voi voittaa13.9.2015 02:32
Veikkasin oikein voittajan mutta Roostersin dominointi toisella puoliajalla vei tulosveikkauksen pieleen. Paikan päällä olleena voi sanoa, että oli vuoden viihdyttävintä jenkkifutista ja hyvä tapahtuma. Kiitos Roosters, kiitos Crocodiles, kiitos SAJL ja vapaehtoiset
Pelleilyä13.9.2015 09:21
Olen samaa mieltä kun pari muuta kirjoittajaa aiemmin. Tämä amerikkalaistunut ”Suomi”jefu ei juurikaan palvele enää ketään, ainakaan lajin harrastajia. Tietyt pelipaikat täytetään ulkomaalaisilla pelimiehillä ja tilastoissa ykkös niminä näkyy ei niin suomalaisia. On varmaan turha ihmetellä jos ei maajoukkueessa menestystä paljon tule. Millaista on harrastaa lajia jossa hyväkin pelaaja joutuu koko peliuransa tyytymään kakkosmiehen rooliin vaihtopenkillä koska halutaan varmistaa menestys hommaamalla joka kaudelle taitavampi jenkki. Ja missä on se joka vuosi paljon huudeltu valmennusapu näistä ameriikan ihmeistä? Ei se apu ilmeisesti niin hyvää ole, että saataisiin suomalaisista joskus aloittavia pelaajia.
Laji on hieno, mutta nykymeiningillä ei huvita seurata enää lainkaan Suomen pääsarjaa.
tiirapaasi13.9.2015 10:35
Paikan päällä oli hieno tunnelma. Molempien joukkueiden kannattajat pitivät kiitettävästi ääntä. Tosin seinjokiset muovisilla tuohitorvillaan hieman kovempaa. Ja lopuksi vielä hieno ilotulitus Maljan luovutuksen yhteydessä.
Ja itse peliäkään ei voinut sanoa tylsäksi.
PeMAnti13.9.2015 10:42
Ei mahtanut Crocot paremmalleen mitään. Roostersin hyökkäys oli lähes pitelemätön ja Seinäjoen puolustus ei oikein löytänyt aseita sen pysäyttämiseen. Samoin Roostersin puolustus oli todella, todella hyvä Sean Peytonin johdolla. Aivan huikea pelimanni ja näköjään isojen pelien mies. Yksi pelin käännekohdista oli Roostersin Brownin tajuton skrämplääminen, jossa hänet olisi pitänyt säkittää ainakin pariin-kolmeen otteeseen, mutta ei ja tuloksena onnistunut heittopeli. Seuraavalla downilla Roosters sitten jo tuuletteli maalia. Mutta joo, sellasta tällä kertaa. Hieno matsi ja Roosters ansaitsi mestaruutensa. Onnittelut vielä sinne suuntaan.
Puuttuu?13.9.2015 14:26
Missä viipyy SAJL:n raportti pelistä? Vai onko liiton porukka vielä juhlimassa roosterssin voittoa tai niin krapuloissa ettei ole saaneet vielä itseään kirjoituskoneen eteen?
Puuttuukin?13.9.2015 18:16
Miten pelissä kävi? saattaa potentiaalinen uusi lajin seuraaja kysyä ja menee lajiliiton sivuille etsimään tietoa…etsii, etsii vaan ei löydä (ellei osaa mennä juuri oikealle alasivun alasivulle
Oli vähän ikävä seurata maksaneena katsojana matsia kun downikelloja ei ollut ja tuomarin mikrofoni ei toiminut. Olisihan se kiva jos lipun maksaa että olisi nämä perus asiat kunnossa kun on ollut vuosi aikaa edellisestä liiton matsista ollut aikaa järjestellä asioita kuntoon.
Daniel14.9.2015 14:22
Tasoero oli lopulta aika iso. Crocodilesin hyökkäyksestä puuttui punainen lanka, ei oikein löydetty mitään toimivaa, heitettiin ainoastaan pitkiä roiskaisuja hyvin peitetyille laitureille, jotka tosin välillä tekivät hienoja pelejä. Myös Peytonin puolelle jatkuvasti heittäminen kostautui aika kovaa. Toisella puolella palloa Roostersin valmennus otti kyllä niskalenkin vastustajasta. Linnainmaa tuplattiin todella usein, niin sitten heitettiin Lusterille keskisyvää ja pitkää. Slottirissut jätettiin peittämättä, niille heitettiin skriinejä. Boksissa tilaa, Spearsille pallo. Missään vaiheessa ei ollut edes lähellä, että Crocodiles olisi saanut Roostersin ulos mukavuusalueelta.
Kaiken kaikkiaan hieno tapahtuma ja yleisöystävällinen tapahtuma. Molemmat puolet pitivät hyvin ääntä, paljon pisteitä ja komeita suorituksia. Puoliaikashow oli viihdyttävä ja ilotulitus kruunasi illan. Yleisökin melkein 3000 paikalla. Selvästi enemmän positiivistä, mitä pelikellon puuttuminen ei hirveästi rasita.
Veikkaamalla voi voittaa14.9.2015 16:46
@Daniel: Täysin samaa mieltä. Sen vielä lisäisin, että Crocojen pelaajat eivät missään vaiheessa luovuttanneet taistelematta. Heidän puolustus kuormittui kovasti toisella puoliskolla oman hyökkäyksen ollessa vähän aikaa kentällä. Virtasen loukkaantumisella oli oma vaikutuksensa. Monia, myös Turku ja Roostersia, vastaan Crocot ratkaisivat runkosarjassa voittoja kotiin isoilla peleillä puolustuksen pitäessä vastustajan pisteet vähäisinä. Nyt kun Roosters hyökkäys takoi pisteitä tauluun ja puolustus otti isot pelit Crocoilta pois ja uusia aseita ei saatu kaivettua finaalin aikana esiin.
Tuomarin mikki14.9.2015 19:03
Hyökkäysaikakellojen toimimattomuus oli kyllä iso puute. Tuomarin mikki kyllä toimi, mutta kaikki meni suoraan TV-lähetykseen. Tuo yksityiskohta pitäisi kyllä jatkossa saada jotenkin ratkaistua.
Kellotus14.9.2015 20:28
Hyökkäyskellot eivät toimineet koska niihin ei jostain syystä saanut 25/40, vaan pelkästään 25.
Tästä syystä olivat poissa käytöstä.
Ja ei tuo mikki kuulunut televisioonkaan
Pulu kaatui14.9.2015 21:58
Jos sinne on nyt vaivautunut se 3.000 maksanutta katsojaa paikalle niin se varmaan ei olisi liikaa vaadittu että tuollaiset perusasiat olisi kunnossa. Eihän ne tietystikkään luun koville ammattilaisille niinkuin Daniel tuntuu olevaan niin tunnu missään mutta me jotka olemme vähemmän aikaa olleet mukana mieluusti soisimme että olisifaciliteetit kunnossa jos lipusta maksetaan isoja summia.
Kala puutui15.9.2015 10:09
Ei ne liput mitään kalliita ole. Se on korkeimman sarjatason finaali.
Samaa sanoin15.9.2015 14:22
Samaa sanoin TAFT:in matseissa että ei se 15 euroa ole paljoa kun kyse oli kuitenkin suomen jenkkifutiksen lippulaivatuotteesta, vaahteraliigasta.
coachfucka15.9.2015 16:12
Oli se kyllä hienoa hehkutusta kuuluttajaltakin, kun Roosters teki hyviä suorituksia. Ainakin 30 arvoista.
Tuomarin mikki15.9.2015 19:44
@kellotus – no siinä tapauksessa asiat oli vaan hoidettu pirun huonosti.
tiirapaasi15.9.2015 20:04
Roosters tehnyt uudet sopimukset Micah Brownin ja Jaycen Spearsin kanssa ens kaudeksi.
”Roosters tiesi että meidän LB-ryhmään kannattaa iskeä ja tuntuu, että siihen he keskittyivätkin.” vastuuvalmentaja Kotanen
Olisiko kannattanut siis korjata sen LB-ryhmän toimintaa Crocodiles? Crocodiles hehkutti kuinka heillä on kymmenkunta suomalaista valmentajaa läpi vuoden… Joista yksi osaa valmentaa. Roostersin valmennus on parasta kaikilla osa-alueilla Suomessa, lippalakkiani heille nostan. Hieno voitto, huikea kausi Roosters.
Ylivoima18.9.2015 14:25
Millä olisit korjannut tuon ryhmän toimintaa?
Oliko Roostersilla eri valmennus alkukaudella ja europeleissä kun peli ei kulkenut?
Vasta siinä vaiheessa kun saivat brownin, peytonin, lusterin, spearsin, aitalan ja kankaanpään riveihin alkoi peli kulkea.
Eli tapahtuiko nousu todella valmennuksen erinomaisuuden takia, vai loistavasti onnistuneilla pelaajahankinnoilla.
Yliarvostettu18.9.2015 20:21
Ylivoima kiteytti hienosti, europelit ja alkukauden pelit näytti valmennuksen osaamisen tason.
Ostoksille ja lopputulos on tämä.
dummy19.9.2015 08:04
Osa valmennusta on osata hankkia oikeanlaiset pelaajat ja saada kokonaisuus toimimaan.
Ilmeisesti herrat ylivoima ja yliarvostettu eivät omaa minkäänlaista strategista silmää.
Päätä lyödään seinään ja toivotaan että ihme tapahtuu ja päästään läpi.
jokaisella joukkueella on mahdollisuus hankkia hyviä vahvistuksia, mutta jotkut tuntuvat silti raahaavan paikalle nk turisteja. Se on osoitus siitä ettei osata löytää niitä oikeita pelaajia vaan vedetään mutuna. Vahvistusten tulisi olla nimensä mukaan vahvistuksia eikä jotain muuta.
Nii,in19.9.2015 08:26
Jos europelejä katsoo, niin toimiko kokonaisuus ja oliko siinä täsmälleen oikeanlaiset pelaajat (hollingsworth?).
Enemmän se näytti siltä, että päätä lyödään seinään ja toivotaan että ihme tapahtuisi.
tiirapaasi19.9.2015 12:05
Joopa joo. Valmennuksella ei mitään tekmistä joukkueen parantuneen pelin kanssa? On se hyvä et saivat hankittua oikeet pelaajat summamutikassa, et mestaruus tuli. Ilmeisesti noi kolme aikaisempaakin mestaruutta tullut valmennuksen osaamisesta huolimatta?
Teuvo maanteiden kuningas19.9.2015 13:04
Tässä varmasti mielipiteet jakautuvat. Aikanaan Roosters oli pelkästään Rojo. Nyt mestaruus tulee hyvien hankintojen avulla pelkästään. Kirjoittajat näyttävät olevan sitä mieltä, että valmennus on hyvä vasta sitten kun se voittaa huonolla joukkueella. No, ihan pikku vinkkinä, huono joukkue ei voita, koska paremmuus mitataan nimenomaan voittamisella.
Vaikuttaa siltä, että on unohtunut kokonaan sellainen pikku asia, että Crocodiles lähti otteluun 10 ulkomaalaisvahvistuksella. En minä Crocodilesin valmennuskaartia hauku, mutta hieman yllättävää, että Roosters nyt näytetään jonain ostettuna muukalaislegioonana.
Toivotan onnea niille kaikille arjen puurtajille, jotka hankkivat joukkueeseensa niitä huonoja pelaajia, jotta pääsevät sitten esittelemään valmennustaitojaan. On pelkästään epäreilua, että teidän kauden päättää huonosti valmennettu ostoryhmä. Kyllä on näin.
Koutsi20.9.2015 11:34
Onhan se selvää että hyvillä pelaajilla on helpompi voittaa kuin huonommilla. Mutta jenkkifutis vaatii paljon valmennkselta ja hyvä valmennus saa minimoitua joukkueen heikkoudet. Valmennustiimin toimiva yhteistyö on aivan ratkaisevassa asemassa, jotta joukkueesta saadaan kaikki tehot irti, kun ratkaisupelejä pelataan. Crocoilla oli hyvä ja laaja suomalainen (pohjalainen) valmennustiimi joka johdatti joukkueen finaaliin. Hyvä suoritus ensimmäisenä vuonna ja antaa vankan pohjan parantaa. Heillähän on jo sopimus kaudelle 2016. Roostersin Hakala teki melkoisen työn kun rakensi staffinsa kanssa mestarijoukkueen vaikka viime kauteen lopetti yli 30 pelaajaa. Leivojalla taitaa olla sopimus Porvoon kanssa ja Thomas luultavammin jatkaa Sikstareissa. Trojansin ja Roosters eivät vielä ole valmentajistaan uutisoineet vai oliko niillä sovittuna jo viime kaudella parin vuoden diilit?
Yliarvostettu20.9.2015 11:35
Kaikki pojot taktisesta silmästä Roon valmennukselle. Strategia sinällään on pitkäkantoisempi asia ja lajin parissa työskentelevät tietävät mistä on kyse. Toivotaan että rahat riittää jatkossakin, huhuja liikkuu kahden jenkin rahoituksesta ja tässä asiassa Roo jää kyllä kilpakumppaneilleen suoraselkäisyydessä, rehtiydessä selkeästi.
Teuvo maanteiden kuningas20.9.2015 18:41
”Toivotaan että rahat riittää jatkossakin, huhuja liikkuu kahden jenkin rahoituksesta ja tässä asiassa Roo jää kyllä kilpakumppaneilleen suoraselkäisyydessä, rehtiydessä selkeästi.”
Anteeksi, mutta tuosta ei saa mitään tolkkua.
Jos kirjaisin kaikki syksyn jefuhuhut muistiin, olisi kirja aika paksu.
Leikkaaja20.9.2015 20:10
Suoraselkäinen uutinen Roostersin omilla ja SAJL:n sivuilla.
hmmh. ja se fakta rahoituksesta oli missä kohtaa Roostersin ja SAJL:n tieodotuksia?
@Teuvomaanteidenkuningas22.9.2015 01:37
Turku taisi kaatua Rojon loukkaantumiseen ? Ja kyllä, meidän keskivertoja valmentavien valmennettavat ovat aina kelvanneet teille punanutuille. Jutut maju-leireillä tapahtuvista kosiskeluista ovatkin totta, vai valehtelevatko pelaajamme?
tiirapaasi22.9.2015 08:37
@Yliarvostettu: Voisitko ystävällisesti kertoa esimerkin muiden joukkueiden suoraselkäisestä ja rehdistä tiedottamisesta ulkomaalaispelaajien rahoituksesta. Vai tarkoitatko Turun ja Vaasan tiedottamista onnistuneesta pääsponsorin hankinnasta, jolla seuran nimeen on liitetty sposnsorin nimi? Muuten en ole huomannut muidenkaan joukkueiden rahoituksestaan suuria kertoilleen.
Teuvo maanteiden kuningas22.9.2015 09:21
Eli Turku oli pelkkä Rojo? No, tulihan sekin selväksi. Roosters muuten ei kaatunut Rojon loukkaantumiseen.
Tietääkseni yksikään seura ei kerro julkisesti rahoituksestaan. Kertooko Turku paljonko Anders pulittaa heille? Ei kerro. Kertooko Crocot paljonko heille tulee sponsorirahaa? Ei kerro. Mitäköhän täällä taas höpistään.
Se on ikävää jos teidän pelaajanne eivät viihdy teillä. Kannattaisiko iänikuisen itkemisen sijaan katsoa peiliin?
mitäsemuille22.9.2015 14:44
Jokainen seura hoitaa omat raha-asiansa ja diilinsä kuten haluaa. Miksi niitä pitäisi paljastella kaikelle kansalle? Ei yrityksetkään kerro liikesalaisuuksiaan.
Tää on taas jonkun ”salaliittoteoroitsijan” huvia. Syöttää Pa..kaa ja saa itselleen jotain kummaa hyvää mieltä haukkumalla, vihjailemalla yms muista jotain.
Kunhan lompsa kestää22.9.2015 15:14
Vaahteraliiga on viime vuosina osoittanut, että ilman kunnon rahoitusta, sinne on turha tulla pyörähtämään ja ”katsomaan mihin rahkeet riittää”. Siinä ei ole mitään pahaa, se on vain hyvä tiedostaa.
Olemmeko matkalla kohti muita lajeja, joissa SM-sarjapelaajille maksetaan tai ainakaan he eivät maksa mitään. Tämähän on hyvä asia. Ulkomaalaispelaajia on saatavissa tuhansia ja ken sieltä parhaat helmet löytää, on onnistunut scouttaamisessa parhaiten ja sen ansaitkoon.
Se, että löytyykö tästä maasta 8 seuraa, joilla lompsa kestää tämän suunnan on eri asia. Tai löytyykö edes kuutta seuraa, jos tämä kuusi oli se toivottu määrä. Itse en siihen usko. Mutta se on sitten suurempien linjausten asia, että pelataanko 4 kovalla jengillä ja 4 heittopussilla vai kiristetäänkö sääntöjä esim. ulkomaalaispelaajien määrän osalta niin, että niitä kovia jengejä olisi enemmän.
Z22.9.2015 18:31
Jos ulkomaalaispelaajien määrää lähdetään rajoittamaan, niin todennäköisesti ero Helsingin ja muun Suomen välillä vaan kasvaa.
Pääkaupunkiseutu on ainoa alue johon liiton toimesta on satsattu nuorisotyöhön ja on selvää että liigajengit poimii parhaat päältä.
Tältä alueelta harvemmin lähdetään landelle pelaamaan, joten vaikka juniorityö hoidettaisiin kuinka hyvin, tuskin menestyvää joukkuetta rakennetaan ilman tuontipelaajia.
Vaikka juniorityö hoidettaisiin kuinka hyvin, niin
jefuäiti23.9.2015 13:22
”Z” voitko kertoa että miten liitto on satsannut vain pääkaupunkiseudun nuorisotyöhön?
tää jaksaa kyllä aina hämmentää että joka helvetin asiaan saadaan vedettyä mukaan se miten liitto suosii pk-seutua.
Teuvo maanteiden kuningas23.9.2015 21:06
@ jefuäiti
Ei sitä kukaan pysty kertomaan. Nää on näitä juttuja mitä keksitään kun omassa toiminnassa ei keksitä mitään vikaa, vaikka vuodesta toiseen poljetaan paikallaan.
Z24.9.2015 13:35
”Jefuäiti”
Eihän tuossa väitetä liiton suosivan pk-seutua, todettiin vain se on ainoa paikka jossa on lliton nuorisopäällikkö jo 2000 luvun alusta lähtien.
En nyt laita mitään kaupunkia tai aluetta tähän, mutta vastaa itse onko sun mielestä jotain kaupunkia suosittu eniten vaikkapa finaalin kotipaikkana?
Rudi24.9.2015 13:39
Kai se liiton nuorisopäällikkö on kehä 3:n ulkopuolellakin käynyt. Liiton toimisto on pk-seudulla, joten eikö ole aika luonnollista että myös nuorisopäällikön työpiste on siellä.
Finaalia on käsittääkseni aina voinut hakea järjestettäväkseen, mutta ei ole tainnut paljoa varteenotettavia hakemuksia olla. Haluaisiko esim. Crocodiles järjestää finaaliottelun jossa saattaa pelata Trojans ja Roosters?
tiirapaasi24.9.2015 14:16
@Z: Millä paikkakunnilla mielestäsi on kunnon kenttä, jossa voitaisiin järjestää Vaahteramalja?
Vaahteramaljan ongelma ei mun mielestä ole se että se järjestetään Helsingissä. Ongelma on se että jefukansa ei ole ottanut sitä ”omakseen”. Olisihan se mukava jos finaalia lähdettäisiin katsomaan finaalin takia, vaikka oma jengi ei siinä pelaisikaan. Kyseessähän on kuitenkin kauden päätapahtuma jefussa. Potentiaalista yleisöä luuluis olevan enemmänkin kuin nuo 2500 – 3000 katsojaa, mitä viimevuosina on ollut.
Mikäli porukat lähtis katsoon Vaahteramaljaa samalla innokkuudella, kuin Superbowlia niin ei kai mikään estäis sen viemistä muuallekin. Tampere vois hyvinkin olla sopiva paikka, jos ois jonkinlaisia takeita et yleisöä tulis sinne.
Sikakoira24.9.2015 16:08
finaali ei kiinnosta kattoo paikanpäälle kuin junnuja, naisia ja siipeilijöitä
Sikakoira24.9.2015 16:10
poten tiaalinen yleisöhän on jo paikalla kun kaikki lisenssi pelaajat on katsomossa. ei sielä pidä ollakaan kuin maksit 3000 katsojaa. paska peli ja paska tuote ja väli ajalla keskellä kenttää heiluu joku puhuva nobody.
01324.9.2015 16:12
Paikkakuntia joilla on 3000 hengeä vetävä stadion löytyy Suomesta varmaan ainakin sata.
Kyse on siitä tarviiko suuri yleisö näin mittavia olsuhteitä, vai tarvitaanko me sonera stadionia oman egon kasvattamiseksi.
Stadilaisten suhtautumisessa finaalin pelipaikkaan on huomattavan paljon samaa kuin nykyajan ay-liikkeessä, jokainen ymmärtää ettei näin voida jatkaa, muut lajit nauraa jo meille, mutta omista saavutetuista eduista ei haluta luopua.
coachfucka24.9.2015 19:32
Onhan tuota finaalia haettu esim. Seinäjoelle muutama vuosi sitten. Ei tullu.
Mutta eipähän tarvi sanoa, ettei ole haettu.
Jos Vaasassa ja Seinäjoella on runkosarjan ottelussa yli 1000h, niin kyllä finaaliin voisi saada väkeä hyvinkin.
Oli siellä kotijoukkue tai ei.
On helsingissäkin pelattu Ei helsinkiläinen finaali, ja silti porukkaa oli ihan mukavasti.
Kokonaan toinen juttu on paljonko tuolla taåahtumalla tehdään tulosta.
Teuvo maanteiden kuningas24.9.2015 20:30
Johan sitä -85 pelattiin finaali ei-helsinkiläisten joukkueiden kesken kun TAFT ja Poli olivat finaalissa. Häpeähän se oli, se on selvä. En muista yleisömäärää.
01324.9.2015 20:53
Ja muutaman kerran sen jälkeen.
85 finaali24.9.2015 22:05
n 4500 katsojaa Bolliksella
tiirapaasi25.9.2015 09:01
Onhan noita finaaleita ollut, missä ei ole ollut helsinkiläistä joukkuetta. Ja myös finaaleita missä ei Roosters ole pelannut. Olen silti käynyt katsomassa, koska mun mielestä Vaahteramalja on hieno tapahtuma kesän lopuksi. Tosin itse olen Sikakoiran mainitsema siipeilijä, eli ehkä se selittää kiinnostukseni otteluun.
Ihmetyttää hieman 013:n kysymys tarvitseeko yleisö nykyisenkaltaisia mittavia olosuhteita. Kyseessä kuitenkin lajin tärkein ottelu jonka voittaja saa kantaa mestarin viittaa seuraavan vuoden. Tälläkin palstalla on hehkutettu Vaasan ottelutapahtumia runkosarjassa, niin kai nyt mestaruusottelun tapahtumiin ja olosuhteisiin pitää panostaa.
Mun mielestä Vaahteramaljaa ei joka vuosi tarvitse järjestää Helsingissä. Mutta kyllä olosuhteet pitää olla kohdillaan, jos se pelataan muualla.
coachfucka25.9.2015 15:36
Ootko käynyt esim. Vaasan stadionilla? Riittääkö ne olosuhteet? nyt ei taida olla missään määritelty mitä ne olosuhteet pitää oikeasti olla.
tiirapaasi25.9.2015 15:57
En ole käynyt Vaasassa. Seinäjoella olen ja Jouppilanvuorenkenttä ei mun mielestä ole sopiva katsomon osalta.
Katettu katsomo kuuluu mun mielestä perusvaatimuksiin, kapasiteettiä ois hyvä olla yli 3000 katsojalle, vessaan ois mukava päästä muuallekin kuin pusikkoon, virvoke/makkara ym. myynti mielellään sateensuojassa, paikkakunnalle hyvä juna/bussiyhteys, majoituskapasiteettiäkin paikkakunnalla olis hyvä olla, ettei tartte lähtee yön selkään paluumatkalle.
Tossa jotain ajatuksia katsojan näkökulmasta ajatellen. Itse voisin lähtee viettään Vaahteramaljaviikonloppua muuallekin, jos sinne pääsee junalla/bussilla ja katsomo- ja muut olosuhteet katsojalle on kunnoissa.
Kenttiä piisaa25.9.2015 16:58
Ei kai sen kentän tarvitse olla Jouppis tai Yläkenttä. Hyviä kenttiä löytyy ympäri Suomea , ei se siitä kiinni ole. Eihän Töölössäkään pelata vaahteraliigaa.
Kuuppa9525.9.2015 17:22
Iso kysymys taitaa finaalipaikkaa valittaessa olla, miten huolehditaan ns. sidosryhmistä, joita ei kannata lähteä kuljettamaan kovinkaan kauas maakuntaan ja ravintolatilat pitäisi olla ainakin välttävät. ISS oli ihan ok, miten oli katsojaluku vs. Sonera?
OikeaLaitapuolustaja25.9.2015 18:19
Seinäjoelle valmistuu ensi kaudeksi eurooppalaista jalkapalloa varten uusi stadion, joka vetää ilmeisesti 6000 henkeä ja Turussa on vastaava noin 8000 vetävä stadion. Kummassa tahansa varmasti voitaisiin puitteiden puolesta järjestää Vaahteramalja. Saattaisin lähteä katsomaankin.
tiirapaasi25.9.2015 20:33
Hyviä uutisia kukkoleiristä. Lauri Vainio tekee paluun pelikentille.
Vainion on hyvä vahvistus. Kokeneena ja monipuolisena pystyy pelaamaan DTnä ja DEnä.
TheRat26.9.2015 07:53
”Tampere hakee liigapaikkaa. Ykkösdivisioonan viime kaudella voittanut Tampere Saints on päättänyt hakea ensi kaudelle paikkaa Vaahteraliigaan. Tamperelaiset tekivät päätöksensä hallituksen, valmennuksen ja pelaajien yhteispalaverissa.” Hyvä homma. Uskoisin, että Liigan ValintaKomissiolla ei ole mitään syytä evätä Tampereen hakemusta. Nyt Tampereen on vaan kiireesti iskettävä siirto- ja free agent -markkinoille. Pasqauali on sinällään hyvä vahvistus mutta yksinään hän ei riitä mihinkään …
Vaan mitä tekee TAFT ? Taftin sivuilla lukee seuraavasti : ”Vantaan TAFT:n edustusjoukkue pelaa Vaahteraliigaa. Kausi 2015 on päättynyt, kiitoksia katsojille ja tukijoille. Kaudella 2016 nähdään jälleen!”. Niin, ens kaudella nähdään taas mutta millä sarjatasolla ? Kyllä saa mennä paljon asioita uusiks TAFTin rosterissa, valmennusportaassa, organisaatiossa että ne taas olis edes jonkinlaisessa liigaiskussa …
Futureishere26.9.2015 09:03
”Pelaa Vaahteraliigaa”. Voinpahan tuota enää selvemmin sanoa? Valmennusportaassa näköjään ainakin tapahtuu: http://taft.fi/valmennus
TheRat26.9.2015 09:44
@Future, niinhän siellä juu lukee, TAFT mukamas pelaa Liigaa. Toivottavasti ne Vantaalla nyt kuitenkin muistaa, että liigalisenssi on voimassa kerrallaan aina yhden kauden ja syksyllä tilanne nollaantuu kaikilla joukkueilla – MYÖS TAFTilla. Osoittaa joukkueelta uskomatonta röyhkeyttä/pöyhkeyttä päivittää saitilleen ”hei, me pelataan Liigaa” 0-10 kauden jälkeen. Oma ja toivomani skenaario ens kesän Liigaan : Tampere ja Vaasa ylös, Vantaa alas. Eli seitsemän joukkuetta. Se ei ole liian vähän muttei myöskään liian paljon.
@TheRat26.9.2015 10:25
Rotan kannattaa muistaa, että tämän vuoden liigasta ei putoa kukaan. Jos olet lukenut SAJL tiedotteen niin liigassa ovat automaattisesti kauden 2015 joukkueet ja divarin finalistit. Mikäli joku näistä ei halua liigaan, on divarin kolmas seuraava.
Ei häviäminen ole syy pudottaa. Jos seuralla on juniorityö kunnossa (TAFT yksi Suomen parhaista tässä), ei velkaa liittoon (en tiedä) ja lokakuun lopussa 25 pelaajaa rosterissa niin homma on selvä.
Se, että pitäisikö TAFT:n pelajata liigaa tolla rosterilla on sitten toinen asia.
TheRat26.9.2015 11:59
Missä tuollainen Liiton ”6+2 joukkuetta automaattisesti 2016 Liigaan” tiedote on ? Roskaa. On ollut puhetta, että jos Liiga pelattaisiin kahdeksalla ens kesänä mutta mikään automatic se ei ole. Toisekseen, voi sanoa että tällä haavaa ja muutaman vuoden tähtäimellä Liigaan voi kelpuuttaa pk-seudulta maksimissaan kaksi joukkuetta. Kolmeen Liigajoukkueeseen ei näytä löytyvän riittävää määrää laadukkaita, Liigakelpoisia pelaajia. Ja tietty ne kaksi pk-seudulta ovat ROO ja Niners. TAFT ja WOL ovat pudonneet Liigakelkasta – siis nyt arvioituina ja katsoen tulevaisuuteen muutaman vuoden sihdillä. Ovat toki kelpoisaa divaritasoa molemmat.
Sikakoira26.9.2015 14:12
kekkä lähtee Roosterista vainion alta pakoon hakeen peliaikaa??? valasti nollaroolissa koko kesän ainaki hukkaan menee peli mies penkillä!!!!! ainaki porvoosa oli sysi paska linja ni siellä pääsis pelaan varmasti!!!!
tiirapaasi26.9.2015 14:41
Eiköhän Valastillekin riitä peliaikaa. Roosters on aika nopeella kierrolla kierrättäny puolustuksen linjaansa pelin aikana.
coachfucka26.9.2015 14:42
@Kuuppa95. Tarviiko niitä sidosryhmiä kuljettaa maljaan? Miksi pitäis? Voi niitä sidosryhmiä olla muuallakin, eikä niitä kuljeteta nyt Vaahteramaljaan Helsinkiin.
Tämän vuoiden maljassa iso osa puoliaikaa meni vanhojen HOF henkilöiden haastatteluissa ja esittelyissä. Hieno homma, mutta kuuluuko tohon maljaan.
Sikakoira26.9.2015 15:27
Alottavasta säkki koneesta kakkos ryhmän endiks on vtun hyvä vaihto!!!! ei pääse tola materiaalilla ikinä alottaan punasissa!!!! vai lähteekö kankannpää takas saintsiin pelaan???
Stokes TAFT26.9.2015 15:29
Stokes siirtyy taft valmentajaksi. Kukas valmentaa wolvoja ensikaudella?
Team Ahma26.9.2015 15:53
Robert Johnson
Defense!26.9.2015 22:58
@Sikakoira puhut ihan potaskaa Valasti kehittyi vuodessa enemmän kuin koko uransa aikana tähän asti. Ihan mallikkaat tilastot jo nyt.
Dt27.9.2015 08:58
Kävikö Valasti pleijareissa kentällä?
Ihan pihalla27.9.2015 11:00
TAFT oikeasti? 0-10 kausi ja jatketaan liigassa. Vedettiinkö nyt hiukka liika tunteella liiga päätös? Joukkueessa ei ole liigatasoisia pelaajia kolmea enempää. Oletetaanko nyt sitten niin että Stokesin pestaus tuo vyöryn pelaajia mukanaan? Mistä ne tulisi? Wolverinesista jossa ei tällä hetkellä ole yhtään liigatasoisia pelaajia? Mitä tällä jengillä on tarjota kellekkään edustustasolla? Järkevin olisi vetää henkeä ja hakea itsensä II-divisioonaan.
Kummastuttaa kyllä päätös täysin. Kysyttiinköhän pelaajien mielipidettä asiasta ollenkaan? Kuka siellä ylipäätään tulee jatkamaan pelaajana? Saa nähdä minkälaisen 25 pelaajan rosterin tulee julkaisemaan. Itse veikkaan että on se täynnä jotain junnuja. Funtsikaa ny hyvä Isä tää juttu loppuun ennenkuin lähetätte junnuja ja divaritason pelaajia teurastettavaksi koko kesäksi.
Pelottavaa27.9.2015 11:29
TAFT:n päätös osoittaa täydellistä harkintakyvyn puutetta. En voi muuta sanoa. Ja todella käy sääliksi niitä pelaajia, jotka tuohon soppaan itsensä ensi kaudeksi sitovat. Kuka liigapelaaja vaihtaisi uponneeseen laivaan?
Rakentaminen aloitetaan alhaalta, ei ylhäältä. Erinomaisia malleja on Suomi täynnä, jopa oma historianne on hyvä esimerkki. Porvoolle antaisin saman reseptin. Porvoo on tehnyt sukupolven vaihdosta jo vuositolkulla ja sijat 4-6 ovat tulleet tutuksi.
tiirapaasi27.9.2015 11:33
Kova on into pudottaa TAFTia alaspäin. Tällä kaudella TAFT sai pahasti kuonoonsa, mut ens kauden Vaahteraliigan taso selviää vasta kun Saints ja Huskies/Royals on ekat ottelunsa pelannut.
Nyt vaan odottelemaan mitä Huskies päättää…
TheRat27.9.2015 12:35
@Tiira, ”mut ens kauden Vaahteraliigan taso selviää vasta kun Saints ja Huskies/Royals on ekat ottelunsa pelannut.” Ööh … Mitä yrität tällä sanoa ? Epäsuorasti sitä, että Tre, Hml, Vsa ovat TAFTia heikompia … ?
Kyllä alas27.9.2015 13:42
@tiirapaasi
Kyllä, TAFT pelillisen mitättömyyden lisäksi on todella hajuton, mauton ja tylsä urheilutuotteena. Heillä ei ole mitään urheiluorganisaationa annettavaa Vaahteraliigaan.
tiirapaasi27.9.2015 14:06
@TheRat: En sano mitään epäsuorasti. Suorasti sanon et joukkueiden tasot näkyy vasta ens kaudelle,kun ne kohtaavat. Siihen saakka mennään mutupohjalla, jos joukkueita vertaillaan.
Muistin mukaan jotkut oli jo kehottamassa Roostersia 2011 kauden jälkeen divariin, mutta kuinka kävikään 2012? Enkä tarkoita että TAFT olisi mestariehdokas ens kaudella, mutta yksi huono kausi ei anna aihetta teilaamiseen. Ens kauden jälkeen tiedetään oliko TAFTilla mitään annettavaa.
Glory days OG28.9.2015 09:29
Jokaisen joukkueen taso selviää vasta kauden mittaan, kun importien määrä ja taso on tiedossa. Jokaisesta liiga- ja divarijengistä saa liigatasoisen, jos ottaa saman verran importteja kuin Seinäjoki.
Öh tuota28.9.2015 10:05
Seinäjoella oli kuitenkin sen 10-11 importin lisäksi aika monta Suomen maajoukkueringin pelaajaa. Montako TAFT:lla? Ei taida 10 importtia riittää sinne.
Tuota tuota28.9.2015 10:10
TAFTlla tasan yksi Akseli Olin, maajoukkueen potkaisija. Vaikka spessut on tärkeät niin… sillä ei varmaan pitkälle potkita :)
Dt28.9.2015 10:54
Vielä enemmän ratkaisee importtien taso, Roostersilla tais olla vain 7 importtia, mutta jokainen mahtuu todennäköisesti vaahteraliigan allstarsiin.
Axeli28.9.2015 11:02
Epäilen syvästi, että Olin ei tuhlaa enää yhtään vuotta sinisissä. Oli aika turhautuneen oloinen tällä kaudella useampaankin otteeseen.
Glory Days28.9.2015 12:07
”vain 7 importtia”… muistuu mieleen aika kun oli vain 2 jenkkiä.
Those were the days28.9.2015 14:44
Taisi olla niitä samoja aikoja kun Suomi kuului lajissa Euroopan kärkimaihin?
coachfucka28.9.2015 15:25
Tais Roolla olla 8 importtia tänä vuonna
Teuvo maanteiden kuningas28.9.2015 17:43
Minä en kyllä saa kuin 7:
Spears
Brown
Watkins
Luster
Bubik
Illetschko
Peyton
Kuka se 8. on?
Glory days OG28.9.2015 19:53
@öh tuota: Jos menneellä kaudella Taftin ja Crocojen importit olisi vaihdettu päittäin, niin olisiko Crocot olleet finaalissa Taftin importeilla ja olisiko Taft ollut viimeinen Crocojen importeilla? Luulen, että Oulukin olisi 11 importilla jonkun voiton liigan puolellakin ottanut.
tiirapaasi28.9.2015 20:00
@Teuvo maanteiden kuningas: Toihan riippuu vähän laskutavasta. Jos lasketaan Josh Hollingsworth ja Andre Smith mukaan , niin päästään yhdeksään kauden aikana. ; )
Mitä väliä on importtien määrällä? Vaahteraliigassa, jonka pitäisi olla kilpasarja. Jos organisaatio ei taivu (rahat, resurssit, yms) kasaamaan mahdollisimman kovaa nippua, niin minkä takia siellä roikutaan? Saunailtojen toivossa?
Glory days OG28.9.2015 21:29
Jos tavoitteena on vain mahdollisimman kovan nipun kasaaminen niin silloinhan jenkkirajoitukset pitäisi ehdottomasti poistaa, Turha europelaajien on kentällä sekoilla.
Jos taas tavoitteena on saada laji nousuun niin silloin kotimaisten pelaajien osuus pitäisi saada suuremmaksi vaikka pelin taso laskisikin. On aika surullista verrata finaalin katsojamäärää 30 vuoden takaiseen.
coachfucka28.9.2015 23:47
jos lehmällä olis pyörät, se olis maitoauto.
Mun moka, laskin jonkun Roo jenkin kahteen kertaan rosterista, kun ovat useammalla paikalla sielä.
Eiks nyt kuitenki mennä näillä säännöillä importtien suhteen.
Meidän lajissa kuitenkin on vielä jokunen Suomalainenkin kentällä.
Jalkapallon liigassa alkaa olla vaikeaa saada 3 kotimaista aloitukseen.
Dt29.9.2015 08:43
Kerro nyt ”glory days og” millälailla laji saadaan nousuun, jos pelataan vain kotimaisilla ja anna esimerkkejä lajeista tai liigoista missä tälläinen on onnistunut.
Glory days OG29.9.2015 09:19
Milläs veikkausliiga joukkueella on vaikeuksia saada.kolmea suomalaista.aloitukseen? Veikkausliigan puolella mennään jopa täysin kotimaisin voiminkin (HIFK). Eikös tuo olet Crocot, jossa on kolme kotimaisrta aloituksessa, jos hyökkäyksellä aloittavat.
Ei nyt ihan liigasta, mutta esimerkki kuitenkin toisesta lajista.
SJK:n 27 pelaajan listasta 11 on ulkomaisia. Muita liigaseuroja en jalkapallon puolelta käynyt katsomassa.
Mutta näillä mennään
Royals on hyvä esimerkki tuosta importtien merkityksestä. Saintsin vastaavilla Royals olisi ollut selvä ykkönen. Importtien täytyy olla todella hyviä tai muuten kannattaa satsata kotimaisiin. Royalskin olisi varmasti kotimaisella kuupalla saanut yhtä hyviä ellei parempiakin tuloksia ja oma LB oli parempi kuin importti.
Mitä tulee Royalsiin muuten, niin viime kausi oli varmaan vain hyväksi pitkän päälle. Hävitäkin täytyy osata, jotta voi tappioista oppia ja kehittyä ja varmaan muutakin opittavaa jäi kuin vain importtien parempi valinta. Royals kuuluu kuitenkin liigaan ja on taatusti vahva haastaja. Jos tärkeimmät pelaajat pysyvät terveinä ja/tai rinkiin saadaan laajuutta, niin hyvillä importeilla voivat olla todellisia yllättäjiä.
Saa nähdä, miten jääräpää Seppo on. Jos vaatii voittamattomuutta ennen liiganousua, niin saattaa monen potentiaalisen pelaajan motivoimisessa olla tekemistä. Seinäjoki ja liiga kun ovat niin lähellä. Tosin liiigaan pääsy ei ole mikään automaatio.
huutonaurua29.9.2015 13:56
Kuulemma Sepolle riitti Royalsin pyörittäminen ja lähtee Singaporeen. Eli eiköhän se Royalsin taru ollut tässä, olis kannattanu mennä sinne liigaan ku oli mahikset.
Sator Arepo Tenet Opera Rotas29.9.2015 13:58
Se, mitä täällä tarvittaisiin, on enemmän osaavia valmentajia ja nimenomaan pelipaikkavalmentajia. Sen sijaan, että tuodaan 11 ulkomaalaista pelaajaa, kannattaisi tuoda vaikka pari pelipaikkavalmentajaa. Ja jos tuodaan importteja, scoutataan ne sen verran tarkemmin, että otetaan tänne kavereita, joilla on hiukan pedagogista silmää niin, että he pystyvät siirtämään omaa osaamistaan myös suomalaisille pelaajille. Ei ne omat taidot pelkästään parempia pelaajia katsomalla kartu. Sillä menetelmällä täällä pitäisi olla jo useampia ammattilaisia, jos ajatellaan kuinka paljon NFL-pelejä täällä on katsottu.
Glory days OG29.9.2015 17:19
@dt: En olisi kieltämässä importteja kokonaan, mutta nykytilanne, jossa kotimaiset pahimmillaan riittää linjan täytteeksi ei johda mihinkään. Jenkkikiintiön voisi muuttaa vanhaan yksi kentällä, nyt pelinrakentajien lisäksi kotimaiset rb:t on vähissä. Tämän lisäksi jonkunlainen katto pelaajabudjetille olisi hyvä. Ovelimmillan sen voisi sitoa vaikka edellisen vuoden lipputuloihin. Palkkakatto on hyväksi todettu keino lisätä sarjan tasaisuutta.
Veikkausliigassakin importteja riittää, mutta esim. maalintekijätilasto on aika kotimaisvoittoinen. Vaahteran puolella hyökkäystilastoista saa kotimaisia etsiä suurennuslasilla. Kotimaiset tähdet ovat paras keino lisätä lajin kiinnostavuuttaa ja esim. näkyvyttä mediassa.
Scoutti29.9.2015 19:25
Miten tämä pedagoginen silmä skoutataan? Jotenkin tuntuu, ettei pelillisiä asioitakaan saada skoutattua kunnolla.
Liiton koulutukset29.9.2015 23:50
Liitolla on laatukriteerit ja tasovaatimukset 1-2-3 valmentajille joilla tehdään raudan lujia ammattilaisa niin ei muuta tarvita. Tosin kaikkienhan noita koulutuksia ei tasapuolisuuden nimissä tartte käyvä kun osa saa ne kumartamalla niin kuin Seppo kolmostason master of the universe tittelin kun kaikki muut kolmostason koutsit ovat joutuneet käymään jenkeissä ja polttamaan muutaman tonnin omaa rahaa hommaan. Tasan ei mee nallekarkit
Nallekarkki30.9.2015 00:49
Kyllä nyt on jäänyt jollekkin hampaankoloon Seppoa kohtaan… Kaveri käynyt liiton kurssit ykkösestä kolmoseen, oletko sä? Kävi myös jenkeissä josta raportti muiden 3 tason suorittaneiden vslmentajien liitteenä. Niin kuin tuolla aiemmin todettu niin tee perässä jos pystyt.
Ihan oikeesti30.9.2015 11:47
No woe ny helvetti, Palkkakatto liigaan.
Mun mielestä treenikatto olis myös kokeilemisen arvoinen, lahjakkaat pelaajat, sekä parhaat joukkueet sais harjoitella vähemmän kuin muut, treenikatto on on oiva tapa lisätä pelaajan ja liigan tasaisuutta, ovelimmin sen vois sitoa edellisen kauden menestykseen.
Myös Suomikuupille ja rb.lle pitää antaa mahis, vaikkeivat sitte treenaisikaan, muutoinhan maajoukkue putoaa yhden sijan em-kisoissa ja media murhaa meidät
Tai mitä jos30.9.2015 12:52
liigalisenssien jaossa huomioitaisiin alueellisuus. Liittohallitus voisi nyt kaikessa viisaudessaan armahtaa Vantaan ja jättää lisenssin myöntämättä kun eivät itse osaa näköjään peiliin katsoa. Säästetään sieltä rahaa ja turhaa pahaa mieltä ja näin pk-seudulla olisi kaksi elinvoimaista liigaseuraa, joita alueen divisioonaseurat ruokkisivat eli parhaat pelaajat liigaan saamaan palkkaa ja etuja ja muut divariin.
Kaipaisin itse alueelle myös puhtaita kasvattajaseuroja eli seuroja, joissa keskitytään pelkkään junioritoimintaan siten, että ikäkausijoukkueita olisi useita per ikäluokka ja seuran päätavoite olisi tuottaa lahjakkaita junioreita lajiin -ei omaan edustusjoukkueeseen. Mielestäni pk-seudulla olisi tällaiseen mahis. Vahvin ehdokas voisi olla juuri TAFT ainakin tällä hetkellä.
Pelkkään junioritoimintaan keskittyminen ei ole lainkaan huono asia, se tuo monia etuja. Jostain syystä tässä lajissa vaan ajatellaan että joka seurassa pitäisi olla edustusjoukkue. Ei tarvitse.
LT30.9.2015 15:42
Palkkakaton lisäksi voisi laatia nopeuskaton. Liian nopeille pelaajille jotain lisäpainoja harttareihin niin ei tule hitaammille paha mieli eikä tarvitse nähdä vaivaa kehittääkseen itseään.
kyyberi30.9.2015 16:02
Pistekatto myös. Kun saa 6 pistettä niin ylimeneviä ei lasketa. Sarja tasoittuu huomattavasti.
Tyhmyys voi olla viisautta2.10.2015 11:33
No niin nyt meni vakava asia taas ihan läskiksi. Suomijefun kannalta vakavasti ajatellen voisi olla ihan hyvä, jos ulkomaan elävät rajattaisiin tiettyjen pelipaikkojen ulkopuolelle. Tämä täytyisi tehdä seurojen välisellä herrasmiessopimuksella, jotta vältyttäisiin kikkailulta kahden passin miehillä. Onko tämä realismia? Ei nykytilanteessa, mutta ehkä pitkän harkinnan ja mietiskelyn jälkeen toteutettavissa. Mielestäni kokeilemisen arvoinen asia.
jorma3.10.2015 17:12
Älkää nyt pöllöilkö! Suomalaisten pelaajien taso nousee, kun pelaavat kovia pelejä. Paikka on ansaittava. Jos et mahdu aloittavaan kokoonpanoon, niin et ole tarpeeksi hyvä. Sitten teet asialle jotain, treenaat itsesi paremmaksi tai vaihdat seuraa/ sarjatasoa. Ei suomijefun tasoa nosteta sillä, että kielletään hyvät jenkit pois. Vaan sillä, että treenataan kovaa ja saadaan entistä enemmän ja entistä lahjakkaampia junioreita lajin pariin PISTE
Tyhmyys voi olla viisautta3.10.2015 17:35
Ei sitä tasoa silläkään nosteta ettei pääse ollenkaan pelaamaan. Kupilla on lähestulkoon tämä tilanne, eikä RB- osastollakaan niin kovin hyvin mene.
Seiskan reportteri3.10.2015 23:12
Mitään kuumia juoruja rekryristeilyltä? Kuka laittanut pöydän koreeksi? Kellä kovin nippu enskaudeksi? Waaaattt?
BerberberBender4.10.2015 13:23
R.J. Long putsasi palkintopöydän. Allstarsmiehistössä sekä hyökkäyksen että puolustuksen puolella. Voitti liigan kiinniottotilaston ja teki Vaahteraliigan ennätyksen yhden kauden syötönkatkoissa. Kaveri jaksaa pelata ottelun molempiin suuntiin, ollessaan käytännössä aina koko ottelun ajan kentällä. Sixtareiden pitäisi maksaa tuplapalkka tälle kaverille, koska hän on käytännössä kaksi jenkkiä samaan aikaan.
Kommentoi
Kirjaudu sisään