Roosters – Wolverines

Viimeksi muokattu 30.5.2021 13:44 158

(1-0)

28

(0-2)

22
1 2  
14 14 28
0 22 22

17.6.2021 klo 18:30 Velodromi

Kaari

Roostersin johto piti loppuun saakka

Gridiron Staff 20. kesäkuuta 2021 11:34

Helsinki Roosters päihitti Stadin Derbyssä Wolverines 28-22 (14-0).

Lue lisää

Kommentoi

  • Lyhyt viikko Porvoo tappion jälkeen. Taitaa kukko kiekua ja nokkia. Ainahan eka pelissä on virheitä pitkän pelaamattomuuden jälkeen mutta tuskin Wolvot saa korjausliikettä riittävästi. Veikkaan parin maalin voittoa Rostesreille vaikka sielläkin joukkue on uusiutunut parin vuoden takaisesta. Parhaan mahdollisuuden Wolvoille antaa RB #44 Breon Allen Roostersin kokematonta LB osastoa vastaan 28-14.

  • “Roostersin kokematonta LB osastoa vastaan” Tuohan riippuu ketä Karppinen peluuttaa LB osastolla. Parina viime kautenahan on ollut oikeestaan vain 2 lb:tä. Parivaljakko Vartiainen-Ylipää ei nyt niin kovin kokemattomia oo. Kuikka ja Vasanojakin on pelannut myös LB:nä.

  • Roosters vie 30 pisteen erolla, SHHHTADI ON PUNAINEN!

  • Wolvoille! Roosters on mennee talven lumia.. Wolvojen liigan paras talviharjoittelu kuminauha jumpalla tuottaa tulost

  • Wolwojen valmennukselta katkennut jo se kuminauha.

  • Veikkaan että wol väkevöity viikon aikana, roo tulee takki auki ja taipuu. 7 – 28

  • Lyhyt viikko ja pakka ilmiselvästi Wolvoilla sekaisin, ei kyllä mitään jakoa Roostersia vastaan. Roosters ei ole kuin vahvistunut viime vuodesta. Ainut “merkittävä” muutos tai minus on Äyräväisen eläköityminen.

    Roosters vie ottelun erittäin selkeästi 42-7

  • Puolustushan näytti wolvoilla oikein hyvältä porvoota vastaan. Toki nyt tulee muutamaa napsua kovempi hyökkäys vastaan mutta tuskin roo tässä ihan hirveitä pisteitä paukuttaa. Wolvojen Lynch vaikutti ainakin ensimmäisen pelin perusteella erittäin hyvältä pelimieheltä.

  • Turha edes pukea kentälle jos ei heitä. Toivon Wol +50 häviötä. Jos sitten rupeaa heitto hotsittaa.

  • Vaahteraliigaa: Roosters vs Helsinki Wolverines klo 18.30. Liput 15 euroa!!!
    Hinta/laatu ei kohtaa. Äänestän jaloilla.

  • Roosters pyörittää ahmoja huolella. Mirolla on kivasti aikaa heitellä palloa, kun painetta ei ole silmille tulossa, kun oline pökkää “tykit” suoraksi dlinen rintaan :)

  • Suomi on vapaa maa, äänestä vain mutta kerro mikä on sinun mielestä reilu ja rehti hinta aikuiselta Vaahteraliigan ottelutapahtumaan?

  • Wolverines voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta koska quupaksi otettu korkeintaan keskinkertainen Cedric niin eihän siitä vaan tule mitään. Porvoo pelissä Cedric näytti samalta kuin joku kylänmies olisi napattu ajomatkalta kyytiin. Tuttuun tapaan kaaripalloja kulmiin ilman tulosta kun ketään ollut lähelläkään. Roosters vie vähintään +30.

  • Niin säästät ainakin kolme euroa..

  • II-divaria

  • Herätä: Verrattuna muihin lajeihin, lippujen hinnat pitäsi olla nolla euroa.
    Oheispalvelut vaan kuntoon, niin lisää katsojia tulee paikalle.
    Tänäkin kesänä käyn katsomassa useita pelejä ja ostamassa makkaroita ja juomia.
    Mutta en yhdessäkään missä on sisäänpääsy maksaa. Ostoni ovat pienet 5-8 euroa/peli, mutta silloin saan ainakin rahalle vastinetta.

  • Jos noin vähän arvostat omaa lajia ja siinä toimivia vapaaehtoisia niin jenkkifutis Suomessa voi paremmin ilman sinua. Jää suosiolle kotiin tai mökille juomaa halpaa olutta ja syömää Pirkan jauhomakkaraa. Sinunlaista negatiivista energiaa ja valittamista ilman selvitään kyllä.

  • Wolverines olisi todella hyvä tänä vuonna jos Cedric laitettaisiin rissuksi, Saunders lentokoneeseen ja hommattaisiin oikea QB

  • No tossahan on hieno ajatuskaari. Ei enää kukaan käydä peleissä niin kaikki joukkueet konkkaan ja sit ei enää pelata niin ei tartte käydä peleissä!!!! Jes!!!

  • 10€ on sopiva hinta nykytuotteelle.

  • 10-15 euroa on Vaahteraliigapelistä mun mielestä ihan kelpo hinta peruspalveluilla eli kiska, kisamakkara, korttimaksu, selostus ja wc.
    Sitten jos lipun hinta olisi esim 25 euroa niin pitäisi olla jo jotain enemmän. Itsellä tosin päätös että lähdenkö peliin vai sohvalle riippuu paljon tarjolla olevasta matsista. Nyt tämä paikalliskamppailu ei kyllä sytytä, koska Wolvojen iskukyky nolla Cedricin takia. Katson teurastuksen ennemmin sohvalta.
    Mutta kyllä tänä kesänä aion useamman liigapelin mennä paikan päälle – oli se sitten kympin tai 15e. Hyvät pelit parhaita paikan päällä. Blow-out matsit lähinnä masentavia.

  • Lipun hinta on ollut jotain kympin hujakoilla about aina. Suomalaisen jefupummin mielestä se ei saisi nousta ikinä. Bensaakin pitäisi saada edelleen 80-luvun hinnoilla. Menkää töihin, niin on varaa maksaa. Ja jos ei kiinnosta, niin jääkää kotiin. Ei tämä sen vaikeampaa ole.

  • Jos joukkue pelaa viihdyttävää RPO peliä maksan mielellään 15€ lipun hinnasta niin kuin Steelers on pelannut. Onneksi joukkuetta voi tukea ostamalla makkaraa ja fanituotteita

  • …tulee aidan yli ostaan makkaraa kun lipun hinta on liian kova ja pallogrilli liian kallis.

  • “Jos noin vähän arvostat omaa lajia ja siinä toimivia vapaaehtoisia niin jenkkifutis Suomessa voi paremmin ilman sinua. Jää suosiolle kotiin tai mökille juomaa halpaa olutta ja syömää Pirkan jauhomakkaraa. Sinunlaista negatiivista energiaa ja valittamista ilman selvitään kyllä.”
    Tämä viesti kertoo kaiken. Saat kyllä maksaa, mutet saa arvostella tuotetta. Eli kun paska tuote maksaa paljon, niin sinä olet se joka on negatiivinen ja huono ihminen. Haloo, tuote ei ole sen arvoinen mitä laji ihminen luulee sen olevan! Huomioippa vaikka seuraavat asiat:
    Tämän vuoden eka peli Porvoossa (Sponssi makso) 738 katsojaa, viime vuoden keskiarvo Porvoolla 453. siis 285 katsojaa yli keskiarvon. Vai arvostatko sitä, että se sun pelikaveri tulee kuitenkin ja maksaa 15 euroa.
    Entäs jos olisi ilmainen sisäänpääsy, niin se kaveri voisi ottaa perheen tai vaikka naapurin teinit mukaan. Mitäs jos ne naapurin teinit innostuukin tästä mystisestä lajista ja seura saakin uusia harrastajia.

    Oletko oikeasti siis sitä mieltä että 15 euroa on oikea hinta tälle tuotteelle, joka saa jopa osan laji-ihmisistä ihmettelemään.

  • “Tämän vuoden eka peli Porvoossa (Sponssi makso)” Miten tuo sponssin rahatukku liittyy yksittäisten pelien hinnoitteluun? Kyllähän se on hyvä päästää ilmaiseksi sisään, jos joku korvaa lipputulojen menetyksen. Jos Vaahteraliigan matsien hinta on liikaa ja kyseessä on mielestäsi paska tuote, niin kukaan ei pakota siitä maksamaan. Kannattaa suunnata alempien tasojen matseihin. Arvostellakin sopii, mutta turha toisaalta itse imaista herneitä nenään jos joku myy tyrmää arvostelun.

    Tuo 15 egee aikuiselta ei todellakaan ole liikaa matseista, enkä usko että kovin moni laji-ihminen lippujen hintoja ihmettelee.

    ps. en oo nimim. “@herätkää”

  • Jos Porvoolla yleisökeskiarvo normaalisti 453 ja lipun hinta 10 euroa, niin sisään pääsyn maksavan sponsorin ja kasvavan ohjeismyynnin pitäisi olla arvoltaan 4530 euroa, että se olisi tapahtuman tuottojen näkökulmasta kannattava diili. Jos 285 katsojaa käyttää kioskiin keskimäärin 5 euroa per naama (yhteensä 1425 euroa ) pitäisi sponsorilta irrota se noin 3000 euroa.

    Saman laskuharjoituksen voi tehdä Roostersin luvuilla. Eiköhän siellä avata mielellään Velodromin ovet ilmaiseksi, jos joku lyö pätäkkää pöytään. Mutta jos ei sponsoria ole, eikä resurssia niiden metästämiseen, niin lipusta pyydetään varmasti maksu ja katsoja saapi päättää ihan itse onko peli, tapahtuma ja ihmisten näkeminen sen lipun hinnan arvoista.

  • Nyt täytyy tietenkin huomioida se, että oheismyynnin tuotto ei ole puhdasta, vaan siitä täytyy vähentää myyntiin kohdistuvat kulut, eli ostot. Ei ole mitään hajua tuon oheismyynnin katteesta, mutta jos katsojakeskiarvo olisi vaikka 500 euroa ja lipun hinta kympin ja ajateltaisiin, että päästetään ne kaikki sisälle, ja tehdään rahat oheismyynnillä, niin silloin JOKAISEN katsojan pitäisi kuluttaa oheismyyntiin reilusti (katteesta riippuen) yli kymppi. Ei tapahdu. Seuran kannalta on paljon parempi valita se pyy pivossa, eli se raha mikä on varmaa portista sisään tultaessa (pääsylippu), eikä kymmentä oksalla luottaen siihen, että jokainen katsoja haluaa myös ruokailla matsissa.

    Toki yksi vaihtoehto on laittaa pääsylipun hinnaksi 0 euroa, mutta sisään pääsee vasta ostettuaan kaksi nakkia hintaan 15 euroa (limu maksaa erikseen). Happy? :D

  • Jos vaahteranliigan pelit ovat liian kalliita, niin pääset kyllä ilmaiseksikin seuraamaan varsin viihdyttävää jefua esim U17 sarjojen muodossa.
    Ei nyt ihan Vaahteravauhtia, mutta jossain sielä 2-divarin tasolla nuo U17 pelit nykyään ovat, ei maksa mitään ja pelaajat ovat vielä niiden naapurin teinien ikäisiäkin, joten ne voi vaikka lähteä mukaankin.
    Voit sitten sielä osoittaa tukesi ostamalla sitä makkaraa ja limsaa. Junnut kiittävät.

  • 15 euroa. Sen verran tippuu jo päivän aikana taskuista.

  • Kaikki seurat tarvitsevat tukea nyt, ihan sama mitä se lippu maksaa jos haluaa tukea seuroja ja lajia. Kulut eivät ole tippuneet mihinkään vaikka monet ovat menettäneet jäseniä seuroista.
    Mieluummin EUR 15 lippukassaan + oheisostot kuin seurojen ja lajin näivettyminen.
    Jos ei ole varaa mennä otteluihin, niin sitten pitää vaan tehdä enemmän töitä, että on varaa elää.

  • Ja jollei rahapussin nyörejä kiristäessä tullut mieleen niin seurojen rahatilanne heijastelee myös sitä kuuluisaa tasoa: onko laittaa rahaa importteihin/valmennukseen/harjoitteluolosuhteisiin ja muuhun urheiluun liittyvään hupsutteluun. Lajin taso ei nouse sillä, että vittuillaan täällä. Vaikee varmaan myös myydä uusille katsojille, että vitun hieno laji jos katsomot tyhjinä koska 15 euroo.

  • 15€ vaahteraliiga pelistä aivan törkeä hinta, muuten olisin tullut katsomaan mutta tuolla hinnalla en todellakaan. Oikea hinta olisi 5€.

  • Hyödykkeiden hinta määräytyy markkinoilla kysynnän ja tarjonnan mukaan. Jos olet köyhä, sinulla ei ole varaa kaikkii hyödykkeisiin. Ei voida kuitenkaan ajatella, että sinulle myytäisiin hyödykkeitä sinun varallisuusasemasi mukaisilla hinnoilla, vaan markkinahinnoilla. Eli helpommin ymmärrettävästi: Oikea hinta ei ole se, mihin sinulla on varaa, vaan se, mikä markkinoilla määräytyy.

    Vähän kyllä ihmettelen, että miksi lähtisit Velodromille saakka katsomaan jotain, jonka arvon arvioit omasta näkökulmastasi noin matalaksi. On varmasti järkevämpää todellakin jäädä kotiin ja etsiä sellaisia elämyksiä, joilla on sinulle itsellesi merkittävämpää arvoa. En usko, että kukaan jää erityisesti kaipaamaan sinua.

  • Markkinahinta on se hienoa sana mitä varmaan hait, mutta ei sitä varallisuuteen liitetä.
    En usko että kenelläkään on suoranaisesti vaikeutta maksaa 15 euroa sisään.
    Tässä voisi ottaa esimerkkinä vaikka viini vertaus. En todellakaan halua maksaa 30 euroa 15 euron viinistä, mutta kun haluan kunnon viiniä, niin maksan siitä vaikka 50 euroa, silloin saan rahoilleni vastinetta. Nyt kun katsoon muita tapahtumia ja niitten hintoja verrattuna tarjontaan, niin 15 euron sisäänpääsy on minustakin täysin naurettavaa.
    Ja näin entisenä paelaajana, minusta on surullista todeta näin pienen lajin kohdalla, että todettasiin että kukaan ei jää kaipaamaan entisiä pelaajia. Se pitäsi olla juuri päinvastoin. Jotta laji kasvaisi, niin kaikkia tarvitaan mukaan.

  • Kuinka monta ex pelaaja löytyy seuroista, valmentajina, puuhamiehinä tai edes katsomoista?
    taitaa olla kourallinen, varmasti kaikki seurat ottaisivat jossain muodossa heidät mukaan toimintaansa.

  • Entinen pelaaja täälläkin kirjoittelee. Jos tosiaan 15e on se sopiva markkinahinta Suomi-jefulle, niin huonolta näyttää lajin tulevaisuus. Kyse on kuitenkin marginaalilajista joka ei urheilun tasolla tai oheispalveluilla kovin kummoinen tapahtuma ole. Toki eihän siinä silloin mitää ongelmaa ole jos matsit myydään loppuun noilla hinnoilla…

  • Markkinahinta oli sana, jonka kirjoitin ihan hakematta. Lukemalla oikein sekin selviää. Ja markkinahinta määräytyy siten, että kuluttajat joko ostavat hyödykkeitä pyydetyillä hinnoilla tai sitten eivät, jolloin hintaa täytyy laskea. Mutta se, että joku täällä valittaa hinnoista, ei määrittele markkinahintaa. Eikä sinua tule kukaan maanittelemaan katsomoon sinulle sopivalla hinnalla ihan vain sen takia, että olet joskus pelannut fudista. Get real.

  • Eli lajin tulevaisuudelle on huono, että lipun hinta markkinoilla määräytyy 15 euroon, eikä 5 euroon? Rehellisesti sanottuna on aika helvetin vaikea seurata ns. “logiikkaasi”.

    Matsejahan on avattu yleisölle ilmaiseksikin, mutta ei niistä mitään valtavaa yleisöryntäystä ole seurannut.

    Ja se, että sinä olet entinen pelaaja, ei tee kyllä minkäänlaista vaikutusta. Pikemminkin harmittaa, että entisenä pelaajana arvostat lajitapahtuman 5 euron arvoiseksi. Ehkä se sinun harrastamanasi sitä on ollutkin.

  • Jos pelejä olisi paljon, ne pelattaisiin sisällä ja aina samoina viikonpäivinä, olisi helppoa hieman kokeilemalla selvittää mikä hinta olisi sopiva. Kuitenkin jefumatsin katsojamäärään vaikuttaa sää, ajankohta sekä luultavastikin sarjan tilanne. Hinta pitää asettaa johonkin, ja nyt se näyttäisi olevan 10e (Velolla 12e). En usko, että katsomoissa normaalisi ihan kauheasti on satunnaisia ensikertalaisia, vaan suurimmalla osalla on jefuhistoriaa jossain muodossa. Näiden kohdalla en usko että on merkitystä, maksaako se peli 12e vai 9e vai 15e. Kotipelejä on kaudessa kourallinen, tuskin kukaan jättää muutaman euron takia tulematta vaikka haluaisi.

    UNC:n kohdalla tilanne on toki eri, katsomossa luultavasti on jonkin verran porukkaa joka ei aiemmin ole jefumatsissa ollut.

    Joidenkin mielestä 15e pelistä on liikaa (vaikka se on ennakkoon 10e), koska tuote ei vastaa hintaa. Joidenkin mielestä 7e/kk on liikaa Ruudusta, josta näkee kaikki pelit, koska kameramies ei ole täydellinen. Jonkun mielestä varmaan hänelle pitäisi maksaa, että viitsisi katsoa pelejä.

    Markkinat asettavat hinnan, mutta edellämainitut muuttujat tekevät sen muodostumisesta haastavan. Ja jos seura vaihtelee lipun hinnan joka peliin, ei se puolestaan herätä luottamusta kuluttajassa. Jos seura kokeilee johonkin peliin halvempaa lippua, luultavasti katsojamäärään vaikuttaa hintamuutosta enemmän sää ja päivä. Perjantai- tai lauantai-iltana on mukavampi mennä katsomaan peliä hienolla säällä, kuin kylmällä tai sateella. Ihanteellista olisi saada katsomo täyteen mahd. kalliilla lipulla, mutta todellisuus ei ole ihan niin helppoa. Jos kotipelejä on muutama kaudessa, ei siinä kauheasti pysty kokeilemaan ja tekemään tilastoja.

    Erikoista tosin on se, että edes lajiväki ei Gridironin mukaan tunnu arvostavan seuratyötä sen verran, että viitsisi maksaa parin tuopin verran lipusta. Tai edes alle euron per peli Ruudusta. Väitän, että jos Ruudun maksu on jollekin liikaa laadun takia, ei se maksuinto luultavasti löytyisi vaikka kuvauksen ja lähetyksen laatu olisi parempaa.

  • Elkee ottako todesta näitä juttuja, ei kukaan järkiimmeinen oikeesti ole sitä mieltä että peli olisi 15 e arvoista.

  • “Eli lajin tulevaisuudelle on huono, että lipun hinta markkinoilla määräytyy 15 euroon, eikä 5 euroon? Rehellisesti sanottuna on aika helvetin vaikea seurata ns. “logiikkaasi”.”

    Tarkoitin tällä sitä, että jos matseihin maksaa 15€ sisään, sinne ei tule satunnaiset tai vähemmän lajista kiinnostuneet katsomaan. Vain ne todella kiinnostuneet, jolla hinta ei ole ongelma.

  • Meinaatko, että sinne tulisi useampikin satunnainen, jos se olisi vitosen? En ole eläissäni kuullut keneltäkään, että kiinnostaisi tulla katsomaan, mutta hinnassa on kymppi liikaa. Tai kympin lipussa vitonen liikaa.

    Jos sinne tulee 300 ihmistä kympillä, niin päästäkseen lipputuloissa samaan tulokseen pitäisi saada 300 lisää vitosella. Ei tule tapahtumaan. Kioskin tuotot ovat murto-osa lipputuloista, joten sillä on turha selittää sen halvemman lipun kannattavuutta.

  • “Tarkoitin tällä sitä, että jos matseihin maksaa 15€ sisään, sinne ei tule satunnaiset tai vähemmän lajista kiinnostuneet katsomaan. Vain ne todella kiinnostuneet, jolla hinta ei ole ongelma.”

    No ajatellaanpa nyt sitten, että lipun hinta laskettaisiin 15 eurosta sinulle sopivaan 5 euroon. Järjestävän seuran kannalta tämä tarkoittaa sitä, että lippuja pitäisi samaan taloudelliseen tulokseen päästäkseen myydä kolme kertaa enemmän. Jos vaikka normaalisti katsojia tulisi 500, niitä pitäisi tulla 1500. Porvoossa katsojia tuli joitain satoja normaalia enemmän kun matsiin oli vapaa sisäänpääsy. On yksinkertaisesti täysin harhaista höpöttää, että lipun hinnan alennus tulisi takaisin suurempana myytyjen lippujen määränä. Ja kun lipputulot ovat merkittävä tulonlähde seuroille, ei niitä kiinnosta joku puoli-ilmaiseksi camping-makkaraa syömään tuleva joose.

  • Lipputulojen osuus varmasti vaihtelee seuroissa, mutta uskon että millään seuralla se ei ylitä 30% liigajoukkueen budjetista. Joten merkittävä osa tuloista tulee muualta

  • Eli tarkoitatko, että seuroilla on varaa heittää lipputuloja kankkulan kaivoon? Ei ole. Jefuseurojen taloudet ovat niin tiukoilla, ettei siellä ole varaa jakaa almuja yleisölle.

  • Tulin tänne katsomaan jos löytyisi jotain keskustelua itse pelistä, mutta täällä vaan riidellään lipuista ja muutamasta hassusta eurosta. Jos aikuisella ei ole varaa maksaa lippua niin hän ei osallistu… Thats it

  • Ja päätit sitten kontribuoida kirjoittamalla lipunhinnoista valitettuasi lipunhintoja koskevaa keskustelua. Hyvin meni.

  • Saako Wolverines kunnolla pataan vai onko Roosters niin heikko, että pelistä tulee tasainen?

  • Aika massiivinen parannus vaaditaan wolvojen pelaamiseen, jotta voittoon olisi mitään saumoja. Jos hand-offit on ainoa pelinrakentajan kyky, niin vaikeaa on. Tällä alueella on pakko ryhdistäytyä. Toki wolvoilla riittää ongelmia tämänkin jälkeen.

  • Wolwoissa jo rakoilua valmennuksen ja erityisesti ulkkareiden välissä?Vai onko tämä vaam taas alkukauden huhuja.

  • En kyllä ihmettelisi, Wolvojen valmennus on kyllä liigan huonoin.

  • wolvojen koko joukkue on yksi iso vitsi…

  • Mikä siitä tekee sitten niin huonoa?

  • Kuinkahan ylivoimainen wolvojen pelaajamateriaali on jos paskimmalla valmennuksella mennään finaaliin. Miettikää mitä voisi tapahtua jos wolvoilla olisi vaikka Roostersin koutsit.

  • ajattelin, että wolvo OL, DL, LB ja QB imevät. tältä kanavalta

  • Niinhän ne imeekin, mutta mitä sillä on jenkkifutiksen kanssa tekemistä?

  • Päivän peliin lähdössä Ahmoilla on selvä etu. Peli alla, okei tuli virheitä huonoja blokeja, takalauksia ja pelikutsuja, mutta ne on historiaa ja näitä on voitu korjata näiden pelien välissä.Roosters lyö kätensä kentään tänään tietämättä varmasti missä kuosissa se oma tekeminen on. Tiukka matsi tulossa, toivottavasti.

  • Jos sysi p#ska wolverines voittaisi tänään, tekeekö se Porvoosta sitten finaali kanditaatin?

  • Tekee ja roosterssin valmennuksesta suomen huonoimman

  • Mistä näkee illan ottelun kokoonpanot?

  • Missä micky kyei roostersin rosterista?

  • Ruudun ennakossa tuli infoa. Okko Outinen hajosi alkulämpöön, harmi mutta tasoittaa peliä. Mavin Saunders tuli Velolle liian myöhään ja istuu piippuhyllyllä pelikamojen kanssa. Lönkötelköön maitojunalle seuraavaksi.

  • Pelaa kuulemma vain rugbya tänä vuonna. Outinen kuulemma myös loukkaantunut alkulämpöjen aikana.

  • Ranking muuttuu tämän pelin perusteella niin että finaalissa Steelers-Crocodiles. Ei voi koronalla perustella tätä kakkosdivarin tasoista näytelmää.

  • Kylläpäs Lynch käy kuumana, vähän väliä.jotain nokkapokkaa.

  • ei ihme kun TET tuomarit on vuorossa.

  • Missä dl Berg?

  • Aivan hirveetä paskaa. Onneks ei tartte maksaa ruudustakaan…

  • Onneks on kaljakatsomo

  • Hieman vielä kankea, kyllä se siitä.

  • Jokos se starba lähti katsomosta Pasilan asemalle?

  • On kyllä merkillistä touhua tuolta Saundersilta. Ei oikein vakuuta ensimmäisessä pelissä. Tänään tullut kentälle myöhässä, valmennus ei ota edes lämpöihin enää mukaan. Ei osunut signaus selvästikään maaliin.

    Eikai tossa rehellisesti ole muuta kuin että kaveri koneeseen ja se on siinä?

  • Siis miten (oletettavasti) ulkomaalaisvahvistus Saunders voi saapua omaan avausmatsiin liian myöhässä? ei älyttömän ammattimaista?

  • Niin mikä tekee wol valmennuksesta niin huonoa.
    Laita ruutu päälle niin näet.

  • täytyy sanoa että kauden ennakkoja sen enempää seurailematta olin odottanut vähän tasaisempaa matsia. wolvoilla isoja vaikeuksia varsinkin hyökkäyksessä päästä eteenpäin.

  • Tähän liittyy varmasti se Porvoossa tapahtunut nahina OC:n kanssa.
    (Ylempänä siitä vihjailtiin)
    Eiköhän kumpikin halua toisistaan eroon, näin wolvot saa vielä qb:n.

    Joka on varmaan jo matkalla…

  • Odottelee jo varmaan ulkovelolla, eka vastaan tulija joka osaa puhua ameriiikkaa

  • Kuka ny leippiksen kanssa riitelisi..

  • Porvoon pelin jälkeen Mattingli roikku europlayerssissa koko illan eli joku on tulossa….ehkä hyökkäykseen….koutsi….

  • draamaa oli. Kyllä lopun sekunti peli oli taas tuomarien mahtavuutta. Voi voi.
    Ei ehkä ratkaissut matsia , mutta tuo monelle valmentajalle mieleen, uskaltaako pelin lopussa luottaa tuomarien kellon käyttöön

  • OC olis fiksuin signaus wolvoilta

  • Rakentakaa joukkue joka pysyy vuosia kasassa nii kui roosters, Kuopio tekee

  • Tai joku QB joka osais suorittaa perusasiat pelikirjan mukaan.

  • Kyllä se sekunttipeli vei mahdollisuuden yrittää voittoa. Toki ei ollut ainut sillä se ekan puolikaan fumble osui viivaan ennen pylonia, eli oli ulkona eikä touchback

  • Ai tämä sama roosters joka tuomarien avustuksella voitti divari ahman 6:lla pojolla?

  • Eiköhän sen pelin lopun jännityksen aiheuttanut Roo ite. Alusta asti oli selvää kuka vie. Helsinki on aina punainen. Onko wolvot voittanut nyt roostersin viimeisen 8vuode aikana vain kerran?

  • Ihan tälläisenä ei laji-ihmisenä joka vahingossa sattui katsomaan matsia telkasta kysyisin että onko suomalainen jenkkifutis tuotteena todella näin lapsenkengissä? Televisiointi, taisi olla jopa 2 kameraa ja ohjaaja joka oli osan ajasta ihan pihalla. Tuomaritoiminta vähän sekavaa, eikö ole mitään videotuomarointia tilanteista? Ei luulisi olevan vaikeaa tässä luvatussa digimaassa.

  • Viime vuodesta huimasti kehittynyt Ahmalauma osoittaa tasoaan aloittamalla omat pleijjarinsa jo ennen Juhannusta, vaikka suurin osa Joukkueista ei ole edes aloittanut kauttaan.

  • Kyllähän siinä Roolta kävi melkoinen sulaminen puoliajan jälkeen. Tuomareiden kokonaisvaikutus varmaankin hitusen Ahmoja vastaan, etenkin se fumblen väärä tuomitseminen vaikutti vahvasti pelin kulkuun.
    Joka tapauksessa toinen puolikas oli Wolvoilta huomattavasti pirteämpi näytös kuin tähän asti nähty ja aina on komeeta nähdä kun iso mies juoksee touchdownin.
    Peli on nyt ohi, lopetetaanko vinkuminen jos ei ole oikeata kommentoitavaa ja siirrytään kohti seuraavaa?

  • “15€ vaahteraliiga pelistä aivan törkeä hinta, muuten olisin tullut katsomaan mutta tuolla hinnalla en todellakaan. Oikea hinta olisi 5€.”

    658 katsojaa oli sitä mieltä ettei. (Joukossa tosin runsaasti lapsiakin, vaikkei Velolla ole edes pomppulinnaa tarjolla) Loppuhetkien wolvokirin luomasta jännityksestä tykkäsi luultavasti satunnainenkin katsoja.

  • Matseja on kuvattu pääsääntöisesti kahdella kameralla aika pitkään. Väliin paremmilla kuvaajilla välillä vähän huonommilla. Nyt tuotantoyhtiön vaihtumisen takia aikapaljon opettelun tuntua. Realiteetti on kuitenkin, ettei Vaahteraliiga ole lähellekään verrattavissa NFL:ään. Lähin verrokki on Saksan GFL eikä siellääkään kovin paljon kummoisemppa ole AFI tv:stä katsottujen matsien perusteella. Videotuomarointi olisi välillä toivottavaa, mutta vaatisi paljon suuremmat resurssit. Mielenkiintoista tulee nähdä millä tasolla tulevan ELF:n televisiointi tulee olemaan. Sen kuitenkin pitäisi olla ammattiliiga.

  • Haasto ja videolta tilanteen katsominen vaatii yhden padin tuomareille. Ei todellakaan ole resurssikysymys, tahtokysymys lähinnä.

  • Ei varmaankaan padi tuomarille vaadi suuria resursseja, mutta tasalaatuisen kuvan takaaminen useammasta kulmasta pelistä toiseen videotuomaroinnin laadun takeeksi vaatii. Joukkueiden tasapuolisen kohtelun vaatimukseksi ei riitä että silloin tällöin näkee videolta niin että siitä voi jotain tuomita. Muuten koko videotuomaroinnista tulee arpapeliä. (Jonkun mielestä nykyinenkin tuomarointi on arpapeliä, eikä sitä varmaan tarvita lisää?)

  • Roostersilta onnistunut hankinta rissuosastolle. Eka TD ekassa matsissa ja Hesarikin huomioinut kahdesti saman päivän aikana.

    https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008065513.html

  • On kyllä jäänyt wolvoille kuu käteen pahasti tuomaritoiminnassa tänä vuonna. Nyt kun Bahaman mieskin on osoittunut flopiksi olisi aika hommata äkkiä kunnon qb niin johan muuttuisi tuokin hyökkääminen.

  • Padi tuomareille ei varmasti ole suuri resurssikysymys. Mutta siihen padiin pitäisi saada myös jotain kuvaa, mistä katsoa tilannetta. Mistä se saadaan? Veikkaan, että TÄMÄ olisi resurssikysymys. Koska ei kai voida ajatella, että tuomari katsoo tilannetta tv-kuvasta, jota pyöritetään yleisölle? Jos näin haluttaisiin, tuomarilla pitäisi olla yhteys ohjaajaan ja sitten tuomarin pyyntöjen mukaan pyöritettäisiin nauhaa edestakaisin. Jos nimittäin tilanne sieltä nauhalta sattuisi löytymään…

  • Jos olet seurannut jenkkifutista TV.stä, tarkottaen pääasiassa NFL:ää, niin siellä on käytännössä jokaista pelaajaa kuvaamassa kamera. Lisäksi ylimääräisiä kameroita on sivurajoilla, maaliviivalla, jopa maalipyloneissa ja down-markkereissa. Sieltä löytyy lähes aina kamera, mistä voi tarkistaa ne asiat mitkä voi tarkistaa, jopa monesta eri kulmasta.

    Suomessa kameroita on kaksi. Ehkä kolme. Se ei ole ikinä kovinkaan luotettava paikka tarkistaa mitään videolta, etenkin kun sen pääkameran pitäisi kattaa koko kentän tapahtumat. Ja se mitä tuomaritoimintaan tulee, niin ihmisiä hekin ovat, mutta monelta ulkomailla käyneeltä pelaajalta ja valmentajalta tulee aina kehuja suomalaisista tuomareista. Pitää usein käydä katsomassa mitä se toiminta muualla on, ennenkuin osaa arvioida omaa tilannetta.

  • Kyllä esimerkiksi tänään väärin tupmitun fumblen olisi oikein hienosti nähnyt kamerasta

  • Kyllä ottelussa oli varmasti vääriä tuomioita, mutta en ehkä wolvoleirissä olisi kovin näreissäni, ottaen huomioon, että oma joukkue teki fumblen jälkeisellä eteenpäinsyötöllä viimeisen td:nsä.

  • Turha väittää että tuomarit ois ratkaissu pelejä Wolvojen tappioksi. Omat virheet ja varsinkin pallonmenetykset on suurin syy. Teknisesti kuriton pelaaminen johtuu todennäköisesti siitä että treeneissäkin sallitaan “kiva palloilu”. Valmennuksen ja pelinrakentajan kellonkäyttö viimeisessä drivessä oli myös katastrofaalisen surkeaa. Omalta 12 jaardin linjalta omalle 42lle käytettiin 1:45 kun driven alkaessa oli aikaa 1:55.

  • Oli kyllä paljon vääriä tuomioita, laittomia blokkeja ei liputettu tai vastaanoton häirintöjä. Väärin tuomittu fumble ja lopun kellosekoilu kruunasi kaiken. Laitonta eteenpäinsyöttöä ei wolvojen maalissa ole. Pari tuomaria saa puhtaat paperit mutta kokonaisuutena todella heikko esitys. Ja tiedän ettei tuonne varmasti tunkua ole mutta nyt pitäisi liitolla hälytyskellot soida näiden kahden pelin perusteella.

  • Mikä olis sun ratkaisu millä tuomarivirheet saatais jo tån päivän peliin pois?

  • Laiton eteenpäin syöttö tai illegal batting, mitä se sitten suomeksi onkaan.

    Täällä jossitellaan siitä Ceden fumblesta. Väärinhän se meni. Mutta jos olisi oikein tuomittu, niin väärä aloitus vasen guardi, ei suinkaan wolvopallo muutamasta jaardista. Että ei sekään mikään varma maalitilanne olisi ollut.

    Lopultahan se on kuitenkin niin, että hävinnyt osapuoli selittelee.

  • Miksei padista voisi katsoa ruudun lähetystä? Eikö siinä saa kelattua sitä takaisinpäin? Jos ei, niin sen saa varmasti teknisesti tallennettua padiin, josta sitä voi kelata kuin normaalia videota.

    Kahdella kameralla tilanteiden taltioiminen on toki kuvaajasta ja ohjaajastakin kiinni. Mutta kumpi on parempi, saada edes osa selkeästi vääristä tuomioista oikaistua vai ei yhtään? Jos tilanne ei taltioidu kameraan ollenkaan, on mahdollisuus “palauttaa” haasto ja todeta ettei tilanteesta ole videokuvaa.

    Jo nyt pystyy targeting-ulosajon kumoamaan, jos puoliajalla toimittaa tuomareille videomateriaalia tilanteesta. Joten jopa katsomovideoiden avulla voidaan tuomioita muuttaa pelin aikana.

    Toki aiheessa on monta kysymystä, mihin pitää löytää vastaukset. Mutta edelleen, jos halua olisi niin keinot löytyisivät. Tilannehan ei todellakaan ole sellainen, että liitolla olisi tahtoa saada valmentajan haasto vaahteraan, mutta mitään keinoa sen toteuttamiseksi ei yrityksistä huolimatta ole löydetty.

  • Ruudun lähetys on niin paljon myöhässä että ei tarvitse edes kelata vaan joutuu odottamaan pari downia ennen kuin haastettava tilanne tulee edes näkyviin. Ehdottomasti pitäisi käyttää ruudun tv kameroita hyväksi. Miettikää kun vastaava fumble tuomitaan syyskuussa maljassa väärin, muuttaa pelin kuvaa aika roimasti jos tuosta teet maalin ennen puoliaikaa ja kavennat yhden maalin peliksi.

  • Kai nyt osa edes antaa kredittiä tuomareille täällä? Samat naamat pyörii pelistä toiseen, varmaan ei ole helppoa sovittaa arki, työ ja tämä harrastus.

  • Varmaan kannattaisi lopettaa se harrastus jos viikosta toiseen vuotaa erittäin pahasti.

  • Varmaan kannattaisi lopettaa omat harrastuksesi ja mennä istumaan mannerheimin tielle ratikan tukkeeksi

  • Osa tuomareista hoiti hommansa eilen ihan hyvin. Mutta hyvällä sydämellä on aika vaikea antaa kredittiä esim eilisen pelistä wol puolen sivurajan tuomareille.

  • Et siis näe mitään ongelmaa siinä, että lähetyksen ohjaaja ja tuomari ensinnäkin joutuvat olemaan yhteydessä keskenään? Miten se järjestetään? Etkä myöskään siinä, että yleisölle menevää kuvaa vatkataan tuomarin ohjeiden mukaisesti edestakaisin tuomion varmistamiseksi?

  • Vaikea antaa kredittiä myöskään wol puolen sivurajan valmentajille.

  • Tämä on ensimmäinen kerta vuosiin kun olen sitä mieltä että esim Leivojalla raivosi ihan aiheesta. Tuo fumble + lopun kello sekoilu olisi saanut minkä tahansa joukkueen valmentajat käymään kuumana.

  • Miksi ihmeessä sitä ruudusta ulos menevää kuvaa pitäisi vatkata, tai ohjaajaa tarvittaisiin?

    Vaihtoehtoja on kaksi.
    1) Jos Ruudun lähetyksen pystyy omalla padillaan pysäyttämään ja kelaamaan, voi tilanteen katsoa siitä. Nyt ei ole livelähetystä Ruudulla käynnissä, joten en pääse tarkistamaan. Viive voi olla haasteena, varsinkin jos se on yli minuutin.
    2) Ruudun lähetys luultavasti tallentuu reaaliajassa johonkin. Jos tähän “johonkin” saadaan yhteys tuomareiden padista, voi tuomari katsoa tilanteen tallenteelta.

    Kumpikaan tapa ei vaikuta siihen, mitä sieltä Ruudun ohjaamosta menee kansalle ruutuihin. Tässä muutama ilmainen tipsi, jos vaikka joskus asiaa haluttaisiin ihan oikeasti pohtia liitossa/tuomareiden keskuudessa:
    – Yksi tuomareista on nimetty haastevastaavaksi, jolla on padi saatavilla. Kun valmentaja heittää punaisen liinan, tuomareilla yleensä on jo tiedossa mitä tilannetta haasto koskee. Sillä välin kun päätuomari käy valmentajalta kysymässä, mitä haasto koskee, tämä haastevastaava etsii tilanteen valmiiksi padille.
    – Katsomisen helpottamiseksi padille voi asentaa ohjelman, jolla videon kelaaminen ja hidastaminen on niin helppoa että jokainen päätuomari siihen pystyy. Eli kun tilanne löytyy siellä Ruudun tallenteesta (tai livelähetyksen kelaamisesta), ei varmasti ole teknisesti mahdotonta leikata/tallentaa halutusta kohdasta haluttu määrä takaisinpäin. Esimerkiksi kun tilanne on löytynyt, napin painalluksesta siitä tehdään esim. 30sek klippi joka siirretään tähän katseluohjelmaan. Nyt päätuomarille tuodaan padi, jossa on klippi valmiina ja hän voi sormella sitä kelata, hidastella ja suurennella.
    – Kaikkia tilanteita ei näy. Helpoin tapa on määrittää säännöissä, että mikäli tilanteesta ei ole Ruudun lähetyksessä kuvaa, haastelippu palautetaan. Mikäli kuva on, toimitaan normaalin videotarkistusprotokollan mukaan.
    -Protokolla: Tuomari kysyy valmentajalta, mitä haastetaan ja miksi. Eli valmentajan pitää selkeästi ilmoittaa minkä tuomion haluaa kumota, ja miksi. Tuomari katsoo videolta, löytyykö riittävän kiistaton todistus kumota tuomio. Eli ei todellakaan 3-divarin kurinpidon mukaisesti “ei nähty mitään, hyväksytään protesti”. Vaan tuomion kumoamiseksi pitää löytyä selkeä todiste videolta. Jos videon perusteella ei voida varmuudella kumota tuomiota, kentällä tehty tuomio jää voimaan.

    Joskus kameramies mokaa, ja kuvaa väärää kohtaa. Joskus tekniikka pettää. Joskus joku pelaaja on tilanteen edessä, eikä sitä nähdä kunnolla. Nämä eivät mene tasan, joskus joukkue on näissä asioissa epäonnisempi kuin toinen joukkue. Aivan kuten jo niissä tuomareiden tuomioissakin. Videotarkistuksen mahdollisuus ei kuitenkaan aiheuta yhtään oikeusmurhaa, mutta voi korjata niistä edes muutaman kauden aikana. Ei se parasta mainosta lajille ole sekään, että katsojat näkevät hidastuksessa miten tuomarit tuomitsivat useamman kerran ottelussa väärin.

    Edelleen, jos halua on, niin tuosta saadaan varmasti jossain määrin toimiva ratkaisu kehitettyä. Mikäli halua ei ole, heitellään tekosyitä vähän sinne sun tänne. Itse en äkkiseltään keksi yhtään videotarkistuksen estävää ongelmaa, mihin ei ratkaisua halutessa löydettäisi.

  • Katsoin Ruudusta ottelun. En nähnyt että Leivoja olisi valittanut kellosta ennenaikaisen vihelluksen aikana vaan vasta kun ottelu oli päättynyt? Onhan se ihan helvetin tyhmää valittaa pelin jälkeen jostain mitä ei voi enää korjata. Olisi valittanut ja pyytänyt kellon tarkistusta ennen kun laittoivat pelin sisään.

  • aurinkokatsomosta ottelua seuranneena voin sanoa että kellosta valitettiin pelin aikana mutta eipä tuntunut sillä olevan vaikutusta. EN ole varma oliko juuri Leivoja joka kelloa yritti selvittää sivurajatuomarin kanssa.

  • Leivoja nyt valittaa aina ja kaikesta. Eilenkin suu kävi niille tuomareille koko ajan. Saattaa käydä niin kuin siinä sadussa sudesta huutavalle pojalle, eli jos olisikin aihetta, ei kukaan jaksa enää kuunnella. Jos herra keskittäisi kaiken tarmonsa siihen valmentamiseen ja koordinointiin itkemisen sijaan, voisi joskus jotain järkevää tapahtuakin.

  • Hyvin sanottu ja samat terveiset muutamalle muullekin valmentelijalle.

  • Tuomarina en kyllä jaksaisi tuota Leivojaa yhtään. Asiasta voi sanoa ja vielä suht asiallisesti mutta Leivoja on kyll yks persreikä enkä yhtään jaksaisi kuunnella.

  • “Varmaan kannattaisi lopettaa se harrastus jos viikosta toiseen vuotaa erittäin pahasti.”

    sama kriteeri myös pelaajille? vois olla OL pelaajia aika vähän Suomessa.

  • …aika vähän harrastajia olis missään muodossa missään lajissa, jos vain virheettömät suoritukset sallitaan xD

  • Olisi hauska nähdä millainen tuomarifarssi valitus täällä olisi käynnissä mikäli eiliset virheet olisi menneet toisinpäin ja Roostersilta olisi viety kellosta aikaa ja fumble väärin ja wolvot olisi voittanut. Veikkaan että Koikkalainen ja Hakala ei olisi silittänyt tuomarien päätä ja täällä itkettäisiin sitä kuinka punaisia sorretaan.

  • Tällä palstallahan on aina vahvat Roosters-sympatiat päällä eli varmasti olisi kova itku.

  • “2) Ruudun lähetys luultavasti tallentuu reaaliajassa johonkin. Jos tähän “johonkin” saadaan yhteys tuomareiden padista, voi tuomari katsoa tilanteen tallenteelta.”

    Ja sinä et näe tätä teknisenä ongelmana? No, voimme hyvin olla tästä sitten eri mieltä.

  • Kyllähän siellä wolvojen sivurajalla tämä kyseinen valmentaja oli aivan hellankoukkuna useamman kerran. Palautetta voi antaa asiallisesti ja senkin ymmärtää, jos JOSKUS palaa käpy. Mutta ei se voi niin olla, että sama jätkä on aina häviön tullessa huutamassa tuomareille. Kun on olemassa se peiliksi kutsuttu keksintökin, mistä syyllinen useinkin löytyy. Into lähteä selvittämään asiaa suu vaahdossa huutavan valmentajan kanssa on varmasti tuomareilla aika vähissä, eikä heidän sitä paitsi tarvitse sellaista sontaa kuunnella. Harrastus tämä on heillekin. Jonkun (päävalmentajan) pitäisi wolvoissa laittaa mies kuriin tai kotiin.

  • Roostersin sivuraja jatkuvine HEI!!! ja HOLDING!!! huutoineen onkin oikea tuomarin ilonaihe.

  • Siinä wolvojen maalissa ei ole mitään virhettä, se meni oikein.
    Ja vaikka leivoja sanoo usein niin nyt molemmat oli aivan aiheesta. Ei lopun kellosekoilussa ollut ennenaikaista vihellystä ja kello olisi pitänyt palauttaa. Siinä tuli iso virhe ja vei mahdollisuuden yhteen yritykseen.
    Osa tuomareista veti ihan hyvin, mutta muutaman virheet on niin isoja että vie näiltä hyviltä suorituksilta pohjan. Tuomarit vaikutti peliin nyt virheillä todella paljon.
    Ja se on tuomareillekin harrastus mutta harrastaa voi muissakin sarjoissa jos ei ole muuta annettavaa kuin halu olla liigassa.

  • joo wolvojen maalista ei voi kyllä sanoa mitään. Irvin ei saa palloa kiinni missään vaiheessa ja ihan normaali fumble tilanne.

  • Irvinillä on pallo käsissä ja kun hänet taklataan, hän syöttää pallon Egbudiwelle eteenpäin. Selvä tilanne nauhalta katsottuna, mutta ei ihme, että tuomarit eivät sitä huomanneet, koska tapahtumahetkellä varmasti sekava.

  • Kannattaa ehkä katsoa Ruudun lähetyksestä Leivojan ja Mäkäräisen “keskustelu” matsin jälkeen, niin oot sitte varmaan ihan hiljaa.

  • Onko kellään oikeaa tietoa tästä case Saundersista? Oliko tosiaan myöhässä tullut peliin ja siksi penkitetty vai onko kaveri saanut potkut jo ennen matsia? Onko wolvot nyt tuomassa uuden jenkin vai jatkaako tämä äijä vielä jengissä?

  • Ei jatka Saunders eikä Leivoja sr ja cedelle keksitään jotain muuta tehtävää kuin tuo pallon viskominen. Kuulemma myös spessukoutsi Ahosen paikka uhattuna eilisten sekoilujen jälkeen.

  • En ole, noi punapojat on itkenyt jo niin pitkään. Atte jatkaa nyt selostamossa punaisin lasein, eilen oli yksinkertaisen kaunista Roosters heittopeliä, lol. Veljekset on vuosikymmeniä vienyt uskottavuutta valmentajilta. Leivoja huutaa aina myös.

  • Vapaan pallon lyöminen tai palautuksessa eteenpäin heittäminen on rangaistavaa. TET tuomarit vaihtoon.

  • Okei, sinä et siis näe eroa siinä, että huudetaan sivurajalta HEI, ja sen välillä, että mennään matsin jälkeen tuomarin naaman eteen huutamaan pää punaisena ja elehtimään aggressiivisesti. Got it. Näin ollen ei ole syytä myöskään jatkaa tätä vääntöä, koska tuo on sen verran absurdi näkemys.

  • Tuomarina 15v niin heittäisin nää nykyiset itkevät tytöt katsomoon kirkumaan. Sivurajalla on saanut ihan liian pitkään itkeä.

  • Se vähän riippuu siitä miten itkee. Tuomarinkin on hyvä noudattaa sääntöjä.

  • Jos noi kaverit lähtee niin ketä tilalle luuletko että österlund tai toi jefusta tietämätön jr leivoja saa mattinglyltä hyökkäyksen vetovastuun anna mun nyt vittu nauraa oikeesti. Ja kuka tulee Saunderssin tilalle ja mistä tähän hätään ???

  • Anthony de Carvalho saattaa olla vapaana!

  • eilises ottelus ollut ilmeisesti paljon mitään hyvää, niin Roon (ehkä Wolvojenkin) naamakirjasta löytyy linkkejä paikalla olleiden kuvaajien kuvakansioihin. Todella loistavia kuvia kaikilta.

  • Vai ottaako Mattingly hyökkäyksen ja Rinne/Heliö puolustuksen? Eiköhän jr Leivoja lähde samalla kyydillä landelle jos isälle annetaan kenkää.

  • de Carvalho pelnrakentajaks ;)

  • Leivoja jr on kyllä niin mulkku että voi vaikka pistää isänsä pihalle kylmästi ja jäädä tuohon uppoavaan ahmalaivaan koordinointivastuun perässä jos sellaista joku idiootti sille lupaa

  • Siis miten toi Leippiksen perhe edelleen on edes Wolvoissa? Eikö se ole itse eronnut sieltä jo ainakin kahdesti ja saanut potkutkin välillä. Onko muka hänellä paras mahdollinen talentti johtaa hyökkäystä 2010-vuosikymmenellä? Että ketään, siis ketään muuta ei ole?
    Etsikää nyt välillä uusia nimiä. Katsokaa läpi vaikka maajoukkueen rosteri viimeisen 5 vuoden ajalta, olisko siellä potentiaalisia nimiä apuun hyökkäyksen puolelle? Ketä nuoria nimiä vaikuttaa divareissa? Junnusarjoissa?
    Dinosaurusten on aika väistyä jossain vaiheessa ja esiin nostettava uusi sukupolvi myös valmennuksen puolella. Just saying.

  • @kyyberi 18.6.2021 12:19
    “2) Ruudun lähetys luultavasti tallentuu reaaliajassa johonkin. Jos tähän “johonkin” saadaan yhteys tuomareiden padista, voi tuomari katsoa tilanteen tallenteelta.”
    Ja sinä et näe tätä teknisenä ongelmana? No, voimme hyvin olla tästä sitten eri mieltä.

    Näen sen teknisenä haasteena, joka on mahdollista ratkaista. Jos halutaan.

    Luetun ymmärtäminen on hieman haastavaa. En ole koskaan väittänyt, että videohaaston toteuttamisessa ei olisi haasteita. Mutta en myöskään näe, etteikö noita haasteita voitaisi ratkaista, jos halua siihen on. Niin kauan, kun heitellään ilmaan haastavia asioita ja todetaan että “ei onnistu, koska…” niin ei varmasti onnistu.

    Jos pelaajat, valmentajat ja seuratoimijat eivät halua minkäänlaista valmentajan haastoa, hommahan on sillä selvä. Jos taas haluavat, kyse pitäisi olla enää siitä miten ja milloin se toteutetaan.

  • Nuoria valmentajia nyt vaan sattuu olemaan hirmu vähän ja sellaisia joilla jotain talenttia olisi niin vieläkin vähemmän. Potentiaali löytyy esimerkiksi ylempänä mainitulla Leivoja juniorilla, vanhemmalla laalon pojalla, Olavuon tytöllä jos vaan valmentaminen näitä oikeasti jaksaa kiinnostaa. Vähän vanhemmista haluaisin nähdä että vuoden junnuvalmentaja roon stanzel saisi mahdollsuuden miehissä ja mielestäni porvoon Roiko ansaitsisi uuden mahdollisuuden

  • “Luetun ymmärtäminen on hieman haastavaa. En ole koskaan väittänyt, että videohaaston toteuttamisessa ei olisi haasteita. Mutta en myöskään näe, etteikö noita haasteita voitaisi ratkaista, jos halua siihen on. Niin kauan, kun heitellään ilmaan haastavia asioita ja todetaan että “ei onnistu, koska…” niin ei varmasti onnistu.”

    En nyt tiedä mikä ymmärtäminen tässä sakkaa ja kenellä. Kun rahaa on niin, että hihat pursuaa seteleitä, niin kyllä tällaiset ongelmat ratkeaa. Ja sitten kun katsotaan tätä meidän lajiamme, niin… On ihan varmasti parempia rahareikiä kuin joku urpojen valmentajien mielistelykikka, joka toimii 50% tapauksista 50-prosenttisesti ja vie aikaa pelitapahtumassa, jos sattuu toimimaan.

    Mutta kuten sanottu, turha tästä on vääntää, nyt kun olemme toistemme ymmärryksestä saaneet vahvan kuvan.

  • Nuoria/ nuorehkoja koutseja on kuvioissa mukana itseasiassa huolestuttavan vähän, seurojen sivujen nopealla läpikäymisellä nämä oli ainoat jotka löysin. Ei ole kukaan näistäkään tainnut Roikoa lukuunottamatta ollut pelipaikkavalmennusta isommassa roolissa koskaan.
    Roo:
    Majander
    Sarvi
    Ranta
    Rantala

    Wol:
    Heliö
    Leivoja jr

    But:
    Roiko

    Ste:
    Inkinen
    Vehomäki

    Roy:
    Olavuo

    UNC:

    Cro:

  • Ehkä ongelma on siinä että vanhoja pelaajia ei ole tuomareina varmaan yhtään?? Nämä uudet tuomarit tietävät kyllä jokaisen pykälän mitä on mutta ne eivät osaa soveltaa niitä ja tuomitsevat välillä ihan puhtaasti huudon perusteella eikä sen mitä oikeasti näkee.
    Ei virheet ole pahasta niistä vain pitää oppia ja pitää olla sen verran “munaa” että uskaltaa liputtaa pois väärän tuomion jos on väärässä

  • Tauluun pisteitä ekoilla hyökkäysvuoroilla niin ei tarttis itkeä viime hetken pelitilanteista.

  • Tuomari heittää lipun sen takia, koska on nähnyt virheen.

    Miksi hän missään vaiheessa muuttaisi yhtäkkiä mielensä, että “ei se ollutkaan rike?”

  • Tuomaroinnista sen verran että se lippu on tosi helppo heiluttaa pois jos se on väärin heitetty. Toisaalta sitä on mahdoton heittää jälkikäteen. Niinpä äkkinäisempi saattaisi päätyä johtopäätökseen että niitä lippuja on paljon parempi heittää väärin ja heiluttaa jälkikäteen pois kuin jäädä vatvomaan että olikohan se nyt virhe ja menettää mahdollisuus virheen liputtamiseen.

  • Katoin pelin vast äsken. Olihan tuo aika paskaa tuomarointia. Mistä lähtien puolustus voi saada holding:n juoksupelissä takakentällä? Ceden fumble oli täysi oikeusmurha. Sääli wolvoja taas. Sit toi kellonkäyttö. Sitä ei oikei ruudusta pystynyt seuraamaan mut silti tuo meni ihan perseelleen. Roosters oli ihan vitun onnekas noiden spessujen kanssa. Ilman niitä ne ois hävinnyt. Jos wolvot saa pakan läjään niin pleijaripaikka on varma, mut saa nähä miten tuomarit kusee seuraavan matsin. Voisko niitä tuomareita liitto importata Suomeen?

  • Roostersin kokematonta LB osastoa on nyt täydennetty. Ensin Roni Salosella ja nyt vielä ruotsalaisella, jenkkicollegen käyneellä majumiehellä. Saa nähdä riittääkö maljaan WR täydennys kun linjoissa on loukkaantumisia?

  • Tätä mietin itsekin, näilläkö pysäytetään reasoner, powell ja lehtoset.
    Aitalan paluu vahvistaa keskustaa, mutta edelleen linjassa ollaan heikkoja molemmin puolin.

  • “Aitalan paluu” ???

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *