Roosters – Crocodiles

Viimeksi muokattu 13.5.2016 22:41 173

(10-1)

23

(10-1)

27
1 2 3 4  
0 0 7 16 23
7 3 7 10 27

12.8.2016 klo 18:30 Helsinki

Kaari

Crocodiles lähellä runkosarjan voittoa

Gridiron Staff 14. elokuuta 2016 21:01

Viime hetken potkumaali nosti seinäjokelaiset runkosarjan kärkeen.

Lue lisää

Kommentoi

  • Tiukka peli tiedossa, tietenkin. Mutta olisko tuo tappio sittenkään niin paha asia? Trojans kuullostais melkein jopa mielekkäämmältä välierä vastustajalta kuin Royals? Toki Vaasalaisia vastaan olis “Suo” varmasti täynnä yleisöä sekä tunnelmaa riittäisi.

  • Kyllä Crocot laittaa kaikki “patit” peliin runkosarjan voitosta.Mahdollinen välierä Royalsia vastaan Sjoella olisi nannaa kassalle:=).Lisäksi täytyy todeta,että vihreiden puolustus on tähän peliin ihan eri maata mitä se oli Sjoella viimeksi.Siinä joutuu punakone puskemaan parastaan,että counter-peli vielä toimii perjantaina velolla.

  • Liputtaisin Trojansia “mukavammaksi” vastukseksi, Roosters hoidelkoon Royalsin.

  • Mitä jotkut/moni ei ehkä ole vielä funtsinut että Roosterssille tiistai peli Royalssia vastaan on täysin yhdentekevä. Roosters jos voittaa Crocot voi he hävitä Royalssille eikä tipu toiseksi. Roosters jos häviää Crocoille ei he voi tippua kolmoseksi. Sitten kun heittää yhtälöön faktan että he pelaavat perjantai-iltana ja heti perään tiistaina 3 vuorokauden päästä niin pistää kyllä miettimään minkälainen kokoonpano heillä tulee tiistaina olemaan. Itse veikkaisin että Jabari pelaa silloin runkosarjan toisen ottelun tällä kertaa QBna ja oikeastaan kaikki vähäänkään tärkeämmät pelaajat huilaa. Roosterssille kauden viimeinen kierros on bye viikko “sopivasti”.

  • R pelaa parhaalla miehistöllä! Syy siihen on se että yksi velo niminen paikka on varattuna 28.08.
    Pyöräilijöille.

  • Jos Crokot voittaa Roosterssin, niin Roo voi silti olla ykkönen jos voittaa Vaasan ja Crocot häviää Turulle. Eli kyllä Roosters voi joutua oikeasti pelaamaan Vaasaa vastaan.

  • Kannattaa muistaa, että Roostersilla on maagisen iso kahden maalipisteen voittomarginaali Crocopelistä taskussa. : )

  • Niin Roosters pelaa parhaimmalla miehistöllään nyt tulevana perjantaina sekä voitosta ehdottomasti. Tiistaina todennäköisesti ei.

  • Mikähän syy sen Marshallin vaihtoon nyt oikeasti oli?

    Huhuja on kyllä, mutta ainakin nyt Vihreen mediatiimi panttaa tietoa.

  • Törkeä rattijuopumus jo jokin aika sitten. Tämä tieto suoraan Crocojen sisältä. Miksi sitten panttaa tätä tietoa niin ei voi kuin spekuloida. Ehkä vaan pelaa uhkapeliä ettei asia tule julki? Selkärangatonta ja urheilueettisesti antaa huonoa kuvaa.

  • Tietääkseni suomessakin on yksityisuuden suoja, joka tarjoittaa, että jos henkilöstä on epäily johonkin esim. rikokseen, sitä ei niin vain voi muut julkistaa.
    Näin toimitaan nykyään myös loukkaantumisasioiden kanssa.
    Ja jos sulla on lähde ja varma tieto asiasta, sähän voit sen julkistaa vaikka omalla nimelläsi.
    Mieti sitten yrityksen tai seuran asemaa asiassa.

  • jos sul olis vaiks erektiohäiriö ekkä pelais sen takii, niin haluisitsä että siitä kerrottais julkisesti

  • Minua taas kiinnostaa tämä uusi RB, onko pelimies jne….
    Vanhan töpit ei kiinnosta, mutta perjantain peli kyllä!!

  • Onhan se hienoa, että edessä on oikeasti mielenkiintoiset pudotuspelit. Ennakkosuosikit ovat selviä, mutta tällä kertaa jopa Trojans-Royals -finaali on mahdollinen. En väitä, että se olisi todennäköinen, mutta saadaan oikeasti jännittää molempia välierämatseja. Ja onhan Saints vielä mukana kisassa…

  • Luulen, että jostain palvelimen kulmalta voi sunkin koneen IP-osoite tarvittaessa löytyä…. jos luvatta levittelet vahvistamattomia luulojasi.

  • Ja jos sulla on kerta lupa ja tieto, niin tänne vaan rohkeasti omalla nimellä.
    Olis yksi hyvä mediaviestijä lisää

  • Rikosjuttu on julkinen kun syyttäjä on lukenut haastehakemuksen käräjillä. Siihen asti on liikkeellä vain huhuja. Mikään virallinen taho ei saa asiaa julkistaa, ei edes itse rikoksesta epäilty. Paitsi poliisi joskus jos se edesauttaa tutkintaa.
    Terveisin
    Oikeuslaitoksen Virkamies

  • Diaaritiedothan (nimi, rubriikki) on julkisia, kun haastehakemus tulee käossa vireille, vaikka toki syyte teonkuvauksineen vasta kun haastehakemus julkisessa käsittelyssä luettu :))

    Joka tapauksessa, mielenkiintoinen peli tulossa takuulla …

  • Roostersin otteluennakko johon myös Kotaselta saatu muutama kommentti http://www.helsinkiroosters.com/helsinki-roosters-super-weekend-12-13-8-roosters-vs-crocodiles/

  • Crocojen ennakko:
    http://www.crocodiles.fi/edustus-uutiset/1087/panoksena-runkosarjan-voitto.html
    Btw, parhaassa tapauksessa Crocojen otteita voi seurata television välityksellä seuraavat neljä peliä!

  • Ei aivan tauolle päästy taulle, kun tuomarisekoilu alkoi :)

  • Aika pätevän näköistä Crocojen meno. Uus päkki pirun sähäkkä liikkeinen ja vaikuttaa kovalta pelimieheltä. Puoliaika 0-10 Crocoille.

  • Tuo Lamminsalo on ollut syyntakeeton jo vuosia ja Roostersin sivurajatuomari, anteeksi Roostersin puolella oleva sivurajatuomari tuomitsee Hakalan huutojen mukaan. Mutta toisaalta eihän täällä pelillä ole mitään merkitystä, kun Roosters saa kotiedun finaaliin vaikka olisi runkosarjan neljäs…

  • Täälä ihan naurattaa kun näyttää nyt niin hyvältä! Mutta katotaas rauhassa vielä toinen puolisko. Vai pelaako Roo ihan tosissaan??

  • Mutta ihan “kiva” nähdä hidastuksista kuinka pelaaja selvästi 1,5 metriä kentän sisällä ja tuomitaan laittomaksi. Ja tuomari ääressä.

  • Mutta niinkuin aiemmin sanoin, tällä pelillä ei ole mitään väliä. Liigassa kun riittää välierän kotietuun 1 tai 2 sija. Ja finaaliin voi kotiedun saada vain Roosters. Norosen pitää saada “sidosryhmien ” kanssa juhlia Helsingissä. Vaikka ainut oikea tapa olisi pelata finaali korkeimmalle runkosarjassa sijoittuneen finalistin kotona.

  • Ja Veikko Lamminsalo muuttaa lisäpistetuomion :) Pallon ei ilmeisesti tarvi olla hallussa, kun ylittää maaliviivan.

  • Hieno taklaus ja täydellinen ajoitus, osui vaan päähän.

  • Ja kun hidastuksen katsoo olkapää tulee ensin eli ulosajo menee vielä pelin jälkeen muutokseen.

  • Good game. Finaalissa sit uusinta

  • Taisi olla tuomio targeting jos oikein kuulin, se on tämän vuoden säännöillä automaattinen ulosajo.

  • Ja maalikin oli selvä, kun pallon kärki meni linjasta yli, se oli täysin Spearsin hallussa.

  • En oikein taas tiedä mistä puhutaan? Mikä pelaaja oli 1,5 metriä sisällä ja tuomittiin laittomaksi?

    Targeting kutsu oli aivan oikein, selkeä voimallinen isku päähän. Myös tuo lisäpiste meni aivan oikein.

  • Näin…

  • Joo, mutta päätuomari tarkastaa sen vielä ottelun jälkeen hidastuksesta jos sellainen on saatavilla ja lopullinen tuomio tulee sen jälkeen.

  • Päätuomari ei tarkasta mitään pelin jälkeen, mistä tuon keksit?

  • Lester oli sisällä, tuomittiin ulos.

  • Ei tarkasta päätuomari mitään. Ja lisäpisteessä Lamminsalon tuomio oli, että vain fumblannut pelaaja voi peittää pallon lisäpisteessä. Ja kun maalissa ei voi tulla fumblea. niin sen on täytynyt tapahtua ennen maalia. Kannattaa varmaan katsoa tilanne ja hieman sääntöjä ennekiin kommentoi.

  • Siis puhutko siitä crokojen heitosta maalin kulmaan?

  • No johan tuli eloa…

  • Mutta niinkuin jo ennemmin sanoin Norosen palkinto Kukkopojille runkosarjan toisesta tilasta on kotietu finaaliin. Noronen varmaan kusis housuihin, jos eksyisi kehä kolmosen ulkopuolelle :)

  • Vielä kierros jäljellä runkosarjan voittoa koittaa

  • Näin nyt mutulla heitän, mut eikös jos haluaa järjestää Vaahteramaljan pitää laittaa hakemusta joskus talvella, paaaaljo ennen ku kausi alkaa? Eli kaiketi mikä tahansa paikkakunta sitä voi hakea järjestettäväksi? Ei vissiin oo ollu muita halukkaita ku Helsinki?

  • Voin olla väärässä, mutta käsittääkseni liitto järjestää loppuottelun, ei kaupunki… Mutta miten päätös pelipaikasta tehdään, niin vaikea sanoa? Liittokokous, liigapalaveri, joku muu?

  • Mut sanottiin että ei mahdollisuuksia

  • Siis kuka on hakenut? Seura? Kaupunki? Milloin haettu?

  • Crocodilesnon hakenut finaalia Seinäjoelle, olisko ollut 2012, varmaan ainoa seura joka sitä on koskaan hakenut.

  • Olit oikeassa, päätuomari tsrkastaa tilanteen puoliajalla hidastusesta jos ulosajo tapahtuu ensimmäisellä puoliajalla. Toisen puoliajan tarkistus menee kurinpitoon.

  • Crokojen tapauksessa sen voisi yhtä hyvin hakea vaikka Walesiin tai Ranskaan.

  • Eli crokot esittivät liittokokouksessa että 2012 finaali järjestetään seinäjoella? Vai ehdotti, että liiton sijaan crokot järjestää finaalin? Voitko hiukan avata mitä on haettu tai ehdotettu ja mihin kokoukseen?

  • Juuri näin…

    Ottelussa, jossa ei ole käytössä videotarkistusta, mutta sarjatasolla on hyväksytty käytettäväksi puoliaikavideotarkistus ensimmäisen puoliajan tähtäämisvirheisiin. Kiinniottaja A88 on juuri ottanut pallon kiinni, kun B55 hyppää ilmaan ja iskee tätä hartiasuojuksella ja kyynärvarrella kehon yläosaan. Takatuomari heittää lipun B55:lle tähtäämisestä ja pelaaja suljetaan ottelusta. Päätuomari kuuluttaa tähtäämisvirheen ja ottelusta sulkemisen. RATKAISU Puoliajan videotarkistuksessa päätuomari toteaa ryhmänsä kanssa, että B55 ei ottanut voimallista kontaktia päähän/niskan alueelle ja kumoaa ottelusta sulkemisen. B55 voi palata peliin toisella puoliajalla. Ennen aloituspotkua päätuomari kuuluttaa, että videotarkistuksen jälkeen B55 ottelusta sulkeminen on kumottu ja pelaaja voi palata peliin.

  • täytyy tähän keskusteluun sanoa että targeting tuomio oli oikea.. hidastus (jota tuomarit eivät näy pelissä) kertoo kaiken oleellisen.. ROO 19 kohdistaa vauhtinsa osuakseen CRO 88. vauhdissa kumartaa kypärän. palloa tavoitteleva pelaaja seuraa katseella palloa ja on puolustus kyvytän palloton pelaaja. (tässä ei ole mitään tekemistä sillä saako CRO 88 palloon kosketuksen vaiko ei). ROO 19 törmää täysin kypärä kohditettuna vastustajan päähän! ja mikä tärkeintä ROO 19 ei edes yritä laittaa omia käsiään eteenpäin kuten hartiasuojus taklaus suoritetaan. Vauhti+kohdistus+osuma+ROO 19 kädet eivät tavoittele oikeaa taklausta… 2 peliä vähintään pelikieltoa!

  • Samaa mieltä, tällä kaudella on tullut pari vastaavaa ja niistä on tullut yksi ottelu pelikieltoa.

  • Sen kummemmin ottamatta kantaa tuomion oikeellisuuteen, kun hidastuksia ei ole käytössä. Kurinpitolautakunta asiaan kuitenkin kantaa ottaa. Tuomiossa eniten tympäsi aikaviive ennen kuin lippu lensi. On tympäissy aikaisemminkin vastaavissa hidasteluissa. Aivan kuin tuomari odottaisi jonkun reagoivan ennen kuin päättää oliko virhettä vai ei.

    Toinen oli Croco-pelaajan jääminen maahan makaamaan, kuin olisi ollut loukkaantunut, mutta heti lipun lennettyä nousi ylös ja kirmasi joukkuetovereidensa luo. Tuli mieleen toinen jalkapallopeli, missä palloa enimmääkseen potkitaan.

    Mutta peli oli hieno ja enemmän pisteitä ja vähemmän virheitä tehnyt joukkue voitti. Kerrankin oli TV-katsojillekin jännitettävää. Katsomossakin Roostersin kesän paras yleisö 612.

  • Anottu vaahteramaljaa liittohallitukselta pidettäväksi Seinäjoella. Anomuksessa pitää olla tarvittavat selvitykset järjestämisestä.
    Taisi tyssätä kenttäasioihin silloin yms. Tästä varmaan löytyy liitosta faktaa lisääkin. Mutta joku on anonut.

  • tiirapaasin kommenttiin… olen aivan samaa mieltä siitä että tuomareiden lippu lensi hitaasti kentälle.. reagonti pitäisi tulla nopeasti uskottavan tuomitsemisen takia! ja CRO 88 olisi voinut saada myös lipun.. “loukkaantumisen” takia.
    Peli oli viihdyttävä ja CRO uudet vahvistukset olivat hyviä täsmä hankintoja. tiukkoja matseja on aina kiva seurata!

  • Hieno peli! Molemmat joukkueet vuorotellen hieman niskan päällä ja vaikka olis voinut mennä kummin päin vaan niin tällä kertaa Crocot parempi. Lupaa hienoa playoff vääntöä ja maljaa!

  • Olen huomannut, että tuo on se yleinen harhakäsitys virheen liputtamisesta ja sen kommentoinnista. Tuomari katsoo ensin tilanteen loppuun ja heittää lipun sitten kun ei tarvitse enää keskittyä muuhun, varsinkin jos virheen tekopaikka on selvä. Se miten joukkueet tai katsojat tulkitsevat “lipun vetonopeuden” on täysin turhaa. Tuomareilla on oikeus liputtaa virhe seuraavan yrityksen alkuun asti. Varsinkin tilanteissa jossa on kasaa tai jälkipeliä, niin lippu voi tulla hyvinkin myöhään. Se ei tee lipusta huutolippua tai filmaamisella saatua. Tuomari vain katsoo tilanteen rauhassa ja liputtaa kun katsoo sen pelitilanteen mukaan hyväksi. Pääasia on että tuomio menee oikein, kuten kävi tässäkin tilanteessa.

  • Tuo finaalin järjestäminen pitäisi olla runkosarjassa korkeimmalla olevan oikeus. Toki voidaan vaatia minimiolosuhteet. Seinäjoelta, Vaasasta, Turusta ja Tampereelta löytyy ainakin tarvittavat stadionit. Maljan järjestää liitto, eikä valmisteluihin tarvita puolta vuotta. Liitto ajattelee tässä tapauksessa rahaa, ei urheilua. Runkosarjan voitosta saa 1000€ euroa. Sillä crocot saa maksaa finaalireissun. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että liitto tarjoaa aina Roostersille kotiedun jos pääsevät finaaliin. Eli runkosarjan 1-2 ovat aivan samalla viivalla. Ei voitolla ole mitään merkitystä.

  • Tuomarityöskentelyssä oli ehkä hieman parannettavaa suuntaan jos toiseen, mutta lopussa oikeus kuitenkin toteutui ja parempi joukkue voitti. Lähetyksen alussa povattiin kauden parasta ottelua, ja vaikea on kyllä mennä syyttämään väärästä markkinoinnista. Vaahteraliiga on mielenkiintoisin vuosiin.

  • Ja noista lipuista nyt voi todeta, että joskus menee oikeinkin. Muutaman vuoden on Suomessa ollut ongelmana, että peli/pelaajat kehittyy ja nopeutuu, mutta pelejä kiertävät samat tuomarit ei pysy mukana, ja sitten pitää yrittää ottaa roolia. Ja oikeasti määrätyiltä tuomareita saa huutolippuja :)

  • Seinäjoelta löytyy tosiaan nykyään stadion joka sopii ja tampereella on ratinan stadion. Vaasasta en osaa sanoa mikä stadion sopisi, kaarlen kenttä se ei ole. Ajattelitko Turussa veritas stadionia vai Paavo Nurmen stadionia?

  • @Oldtimer
    Mikäli Royals vie viimeisen välieräpaikan väitän, että runkosarjan voitto on Crocoille useamman tuhannen euron arvoinen.

  • En todellakaan ole yhtään sitä vastaan, että että ottelu olisi muualla kuin helsingissä, mutta siinä on aika monta asiaa jotka vaikuttavat…

  • Ja en kyllä nähnyt mitään parannettavaa tämän illan tuomarityöskentelyssä, voitko tarkentaa mikä meni pieleen?

    Ja jos samalla annatte vaikka muutaman esimerkin huutolipuista sekä miten tuomarit eivät pysy mukana?

  • Vaasassa uusi Elisa stadion ja Turussa on siinä yläkentän vieressä stadion. Kai se on veritas. Ja tuo mahdollinen Seinäjoki-Vaasa välierä on rahallisesti varmasti hyvä peli. Mutta runkosarjan voitosta saa liitolta 1000€. Tuo tonni on ero sijoilla 1-2.

  • Yläkentän vieressä on Paavo Nurmi stadion… Voi sopia, en osaa sanoa mitään niiden ravintolakapasiteetista tai vip tiloista yms.

  • Vai liitto järjestää finaalit. Ehkä nimellisesti. Pistin viime vuoden “liiton” järjestämässä finaalissa merkille, että järjestävällä henkilökunnalla oli Roon paidat päällä. Tää on niin naurettavaa hiekkalaatikko leikkiä koko liiton touhu. Eikä tule koskaan laji astumaan isompaan kuvaan niin kauan kun liiton touhu ei mene ammattimaisempaan suuntaan. Niin kauan kun kaivelevat kaveriensa napoja niin tiputaan vain enemmän muun maailman kyydistä.

  • Maljaan haetaan paljon vapaaehtoisia töihin ja jos ne nyt tulevat tuosta seurasta ja haluavat käyttää seuran paitaa, niin ei se kai väärin ole? Olen nähnyt henkilökuntaa maljassa minen muunkin joukkueen paita päällä…

  • Vaaaanha et ole ilmeisesti itse pelannu liigaa? Mutta varsinkin linjoissa saa puhuttua kiinnipitoja aika helposti. Seuratkaas joskus kuinka monta kokousta tuomarit pitää pelin aikana :) Ensin heitetään lippu ja sitten arvotaan syytä porukalla. Vaikka oikeasti pitäisi riittää, että lipun heittänyt tuomari kertoo päätuomarille virheen ja kuinka usein liputetaan lippu pois? Ei kai omia virheitä voi myöntää? Ennemmin heitetään toinen lippu epäurheilijamaisesta käytöksestä. Siis jos erehdyt arvostelemaan joko liputettua tai liputtamatta jäänyttä tilannetta.

  • Voishan maljan henkilökunnalla olla vaikka maljan t-paita. Tois arvostusta maljalle. Niin mä tekisin, jos järjestäisin maljaa.
    Tuon maljan kuitenkin järjestää “puolueeton” taho, joten siksi en ymmärrä että siellä on henkilökunnalla toisen pelaavan joukkueen paitoja päällä. Pikkujuttu, mutta kuitenkin.

  • Finaali pitäisi järjestää korkeimmalle runkosarjassa sijoittuneen kotona. Tai sitten puolueettomalla kentällä.

  • @Vaaanha
    Ainakin Seinäjoki kärsi minun nähdäkseni pariinkin otteeseen vääryyttä, kun vastaanotot tuomittiin ulos. Maksoi myös pisteitä.

    Huutolippuihin en ota tässä tapauksessa kantaa, mutta yleisellä tasolla todettakoon, että tietyt joukkueet pyrkivät vaikuttamaan tuomarityöskentelyyn enemmän kuin toiset ja tietyt joukkueet myös onnistuvat tässä paremmin kuin toiset. Tätä tullut chainistä käsin jonkin verran seurattua.

    Vaahteramaljasta kysyisin, että mikä Kaarlenkentässä mättää, kun ei mielestäsi kelpaa? Ainakin kelpaa Kalevan kisoihin ja KV yleisurheilu-tapahtumiin. Toki Vaasasta löytyy myös tuliterä Elisa-stadion.

  • mitä väliä sillä on monta kokousta tuomarit pitää pelin aikana? Monta näit tänään? Jos toisella tuomarilla tai vaikka useammalla tuomarilla on eri kulmista eri näkemys asiasta niin pitäähän se keskustella. Ei siinä “arvota” tuomiota vaan varmistetaan että se menee oikein. Ja kyllä niitä lippuja otetaan myös pois jos siihen on tarvetta? Ja olen kyllä pelannut liigaa, mutta siitä on ikuisuus.

  • Asiaa. Uskon, että aika monikon on tuota mieltä. Miten siis saataisiin muutos aikaan?

  • Jos puhut siitä heitosta kulmaan, niin se oli ulkona ja tuomio täysin oikea, jalka oli viivalla kun pallo oli hallussa.

    Voin olla toki väärässäkin, mutta en usko pukutilojen, ravintoloiden yms olevan kaarlen kentällä riittävällä tasolla. Paljonko yleisöä mahtuu kaarlen kentälle lipan alle katsomaan?

  • Muutos saadaan aikaan kun asiassa ollaan ajoissa liikkeellä ja seurat ovat asian takana. Jos asian päättää vaahteraseurat, niin tuskin kovin moni haluaa ottelua pois pääkaupunkiseudulta. Jokin kiertävä systeemi olisi hyvä, koska riittäviä stadioneita varmasti löytyy! Jonkun seuran/seurojen pitäisi asiaa lähteä kunnolla ajamaan. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että tulen katsomaan maljaa Seinäjoelle.

  • Hökis puhuu varmaan siitä joka tapahtui n. 25-30 jaardin kohdalla, Roostersin puolella kenttää, ennen puoliaikaa. Sieltä se löytyy, hidastuksineen kaikkineen, Ruudusta, myös selostajat totesivat selväksi sisällä olleeksi. Sen näki kyllä heti, ilman hidastustakin.

  • Me ollaan Vaanha muinaisjäänteitä :)

  • Sekin pitää oldtimer paikkansa… :)

    Pitää vilkaista tuo tilanne kun ruutuun tulee tallenne…

  • Ei itselläkään ole mitään maljan pelipaikalla väliä. Mutta ajattelen urheilullista etua. Niinkuin selostajat tänään totesi, matkustanut joukkue on aina muutaman pisteen häviöllä ottelun alkaessa. Ja kun liitto=roo kuten edellä todettiin, niin järjestämällä malja aina Helsingissä saadaan tämä etu hoidettua “oikealle” joukkueelle.

  • @@Oldtimer
    Tämä juuri oli ensimmäisenä mielessä. Mielestäni myös maalitilanteessa toinen jalka oli vastaanottohetkellä vielä maassa (siis ei se jalka joka oli viivan päällä), mutta saatan olla väärässä. Saman draivin aikana nähdäkseni yksi spotti meni myös päin veetä (olisi pitänyt tuoda uudet). Näitä tosin sattuu puolin ja toisin joka pelissä ja tuomareilla ei ole filmiä käytettävissä. Se, mihin voisi puuttua voimakkaammin on huutelu sivurajalta. Tiettyjen joukkueiden osalta tämä on todella suunnitelmallista ja suorastaan härskiä.

    @Vaanha
    Koppitilat Kaarlella on kyllä riittävät ja myös ravintolatilat on järjestettävissä. Elisa tältä osin toki parempi, mutta Kaarlella on paremmat mahdollisuudet järjestää muuta oheistspahtumaa. Lipan alle Kaarlella mahtuu 2500.

  • Pitää paikkansa että matkustavalla joukkueella on aina matkasta haittaa, puolueeton tai kotijoukkueen kenttä olisi oikeudenmukaisempi…

    Itse olin näkevinäni niin, että toinen jalka oli viivalla ja toinen sisällä kiinniottohetkellä, eli silloin pelaaja on ulkona.

    Tuo 2500 voi olla liian vähän, väkeä taitaa nykyään tulla maljaan yli 3000 ja varmaan halutaan että kaikki mahtuu suojaan katsomaan. Mutta jos on se toinen stadion niin sinne vaan malja tulevina vuosina…

  • pitää ottaa kantaa lajin kehitykseen… tämä ei ole kehityskeskustelu paikkana paras mahdollinen… mutta on selkeästi osoitettu että jos lajin nopeutta halutaan kehittää pitäisi liiton (norosen) ruveta tekemään lisää nuoria tuomareita.. nopeampi peli vaatii hyvää fysiikkaa myös tuomareilta, pitää jaksaa nostella jalkoja myös maanantai pelissä. joillakin tuomareilla kun on vaahteraa jopa 4 peliä vkl. ja fysiikka riittää ehkä yhteen/vkl. tämä vain vaahteraliigan osalta.. tietenkin ne nuoreten sarjat vielä erikseen siellä sitä peli nopeutta kehitetään isoin askelin ja siellä pitäisi olla sekä nopeita että säännöt tietäviä..
    Tämän päivän pelissä näki RT oli välillä ihan ulkona pelistä. onneksi muut tuomarit sen jotain pystyi näkemään tilanteet, vaikkakin omien mekaniikka kuvien ulkopuolelta. crocot sai kieltämättä liian ison takamatkan muutamalla ulos call takia.
    no ei ole hedelmällistä haukkua yksittäisiä tilanteita pelin jälkeen.. mutta vuosien varrella samoille tuomareille tulee samoja virheitä..?miksi? onko tuomareiden koulutuksessa parantamisen varaa? me sivusta seuraajat voimme vain arvostella seeproja mutta se ei vie heitä eteenpäin…

  • Vaahteramalja keskusteluun ja sen pito paikkaan… kyllä Sonera stadion on hieno paikka pelata, vip- tilat ja kuljetus paikkakunnalle on hyvät joka puolelta suomea. toki ROO saa aina kotiedun, mutta silti. jos mietitään muuta suomea josta tulee Vaahteramaljaan paljon katsojia niin heille kulkuyhteydet sekä majoitus kapasiteetti tekevät ratkaisevat kysymykset.

  • Eikö ne kulkuyhteydet toimi toisinpäin?

  • Seinäjoki varmasti pystyy sen tarvittavan kapasiteetin järjestämään, siellähän järjestetään huimasti paljon suurempiakin tapahtumia useita kesässä. Enkä usko, että Vaasallakaan olisi ongelmaa. Kulkuyhteydet on Seinäjoelle hyvät, samaa raidetta pitkin pääsee Suomea ylöspäin kuten pääsee alaskin päin ;) Ja tiet on myös vielä päällystettyjä. Ja kuulemma hieno on tuo uusi stadioni joka lähinnä SJK:lle on rakennettu, mahtaako edes hävetä Sonera Stadionille paljoa (jos yhtään?), en tiedä kun en ole uudella käynyt. Ja kyllä sillä kotiedulla on merkitystä, kuten täällä on usein jo todettua. Epäreilua tuo on järjestää loppuottelu aina samassa paikassa. Se nyt vain on fakta vaikka kuinka päin asiaa pyörittelee, ja kaikki syyt järjestää ne aina Helsingissä, on vain tekosyitä. Liiton miehet, ja adutantit kabineteissa, voivat vaan katsoa peiliin ja kysyä, että miten menee noin omasta mielestänne.

  • Reilu 6000 sopii Seinäjoelle, ja kaikki katettuja. On muuten valovuoden Soneraa edellä, sonerahan on jo vanha. Vaasassa kai on suurinpiirtein sama kapasiteetti. Ja nuo Soneran vip-tilat häviää Seinäjoen vastaaville 100-0. Ja niitä vip-tiloja tarvii Roope ja “sidosryhmät” Kuten edellä mainittiin tekosyitä on helppo keksiä.

  • Niko Lesterin facebookissa näyttäisi olevan molemmista tilanteista kuvat!

  • Niinpäs on. Melemmat näkyis oleva reilusti sisällä. No molemmat tuomitsi ulos roostersin sivurajalla ollut tuomari :)

  • Edelleen still kuvasta ei voi päätellä mitään. Ensimmäinen osuma käsiin ei välttämättä ole hallussa. Jälkimmäinen voi olla väärä tuomio, katson kun pelin voi uudestaan nähdä ruudusta. Tuon ensimmäisen tilanteen osalta olen edelleen sitä mieltä, että tuomio on oikea. Monta kertaa kun sen hidastuksen katsoin, niin ulkona sen perusteella näytti olevan… Palaan asiaan… :)

    Norosen pitäisi tehdä lisää tuomareita?? Siis mitä? Miten Noronen niitä voi tehdä? Helsingin keskustasta juopuneita nuoria bussiin, koulutusleirille Johonkin syrjäiseen paikkaan, kunnon aivopesu, ja tuomari on valmis…

  • Molemmat pallot oli Lesterillä kyllä täysin hallussa. Suomessa riittää, että toinen jalka koskettaa kenttää ennen kuin pelaaja ylittää sivurajan.

  • Ei taida Crokoilla olla mitää asiaa SJK stadionille.
    Tuskin päästävät sinne “pilaamaan” keinonurmea.

  • Tilastojen perusteella Crocoilla olisi muutama suomalaispelaajakin päässyt kentälle special teamissa. Onneksi olkoon. Ei sitä turhaan olla treeneissä käyty.

  • Tekonurmihan on kaupungin.. kaipa sen saa kuka vaan vuokrata

  • Mihin perustuu tuo majoituskapasiteetti-kommentti ja hyvät kulkuyhteydet. Vain Hesaan kulkee junat, bussit ?? Mistäköhän ne kulkuneuvot sinne stadiin tulevat. Maakunnissa järjestetään mm ammattimessuja laajalti, jolloin jostainhan heillekin on löytynyt hotelleja jne.
    Osoittaa vain huonoa makua johdolta, jos antavat henkilökunnan kannattaa väriä ollessaan SAJL:n järjestämässä tilaisuudessa töissä.
    Vaahteramaljapaita, erittäin hyvä ehdotus. Siinä vapaaehtoistyöntekijä saisi jopa pienen muiston vastikkeeksi antamastaa ajasta. Saattais jopa muistakin seuroista saada tekijöitä tapahtumaan.
    Hävettävintä oli, jonain vuonna Roon porukat oli sisääntulossa kiertämässä ja häiritsemässä sisään jonottavia ihmisiä. Kenen järjestämästä tilaisuudesta olikaan kyse?

  • Hienoa! Paitaahan vapaaehtoisilla ei ole ollut tapahtumassa kuin noin 36 vuotta. Ja on ihan törkeätä että paikallisten seurojen väki on vapaaehtoisena maljassa.. Viime vuonna taisi olla Roostersin, Wolverines, ECG:n, 69ersin, Falconsin, Espoon ja Porvoon tekijöitä vapaahtoisina. Että ne kehtaa tehdä vapaaehtoisina hommia, on se törkeetä!

  • No otetaan vasta argumentti kulkuyhteyksiin… (oma mielipide johon on minullakin on oikeus)..mietitään sitä minkälainen on kulkuyhteys vaikka rovaniemella? lentomatka jos haluaa töiden jälkeen viikonlopuksi kattomaan vaahteramalja pelejä… samalla pääsee sivistyksen pariin toteamaan kuinka tyhmiä on kehä3 sisäpuolella elävät..(piikki, toivottavasti kestät). Toki järjestelyt voisi tehdä muuallakin, sjk on hyvä paikkakunta jne…sinne ei vaan pääse luontevasti koska suomessa ei ole kunnon tietä poikittain rakennettu..kiertelyä jne. (esimerkkinä kuopio-sjk tai joensuu-sjk..)
    palataan takasin aiheeseen, vaahteramalja toimii parhaiten soneralla, ennen oli velodrome joka myös jäi mieleen hienoina tapahtumina.

  • Seinäjoen uudelle stadionille pääsee kuka vaan jos rahaa on. Niillä on jopa tarve saada lisää tapahtumia sinne.

  • Olihan tähänkin keskusteluun vedettävä import asiat mukaan.
    Kyllä on herneet syvällä nenäs.
    Ja oli niitä merkintöjä esim puolustuksen puolella suomipojilla hyvin.

  • “Ja oli niitä merkintöjä esim puolustuksen puolella suomipojilla hyvin.” Ja hyökkäyksessä ei ainoatakaan. Ei ainoatakaan!! Aivan vitun säälittävää.

  • Pesäpallon itä-länsi pelataan vuosittain eripuolilla suomea.
    Katsojia on yleensä 10000 joka vuosi.
    Tapahtuma on konseptoitu, ja järjestävä seura tekee hommat yhdessä liiton kanssa.
    Eihän tuota maljaakaan kannata muualla järjestää vain järjestämisen ilosta. Kyllä taustalla täytyy olla myös rahan teko.

  • Maljaottelu kiertoon vaan. Olosuhteista ei ole kiinni. Kaarlen kentällä on Kalevan kisatkin järjestetty useampaan kertaan, viimeksi pari kolme vuotta sitten, kun juoksuradoille uusittin mondo. Elisa stadion olis huikea paikka seurata peliä todella läheltä kentää, kun ei ole juoksuratoja häiritsemässä. Viimeksi keskiviikkona oli VPS – SJK pelissä 5983 katsojaa. On sitä kato elämää Kehä III ulkopuolellakin. Haaveillaanpas joskus Roy – Cro maljaottelua siellä, tai sitten ääsjoen uudella stadionilla…

  • http://www.ruutu.fi/video/2707605

    2.52, maalihan pitäisi hylätä tuuletuksen takia.

    Ja kyllä tuosta highlight pätkästä näkyy ainakin Lesterin corner-kuvassa jalan olleen viivalla, kun kiinniotto tapahtui…

  • Mites Koivumäen visiiri? Muilta viedään tummennetut pois, mutta pohojammmaan starat käyttää mitä haluaa?

  • Hmm….löytyiskö lisää syitä jolla saataisiin Crocoilta pisteitä pois? Voi herranen aika! Ja on se kyllä jännä ettei peli-ilo saa näkyä edes tuuletuksen muodossa, ketä OIKEASTI häiritsee (typerä sääntö, ellei typerin, koko sääntökirjassa).

  • Jännäähän se on, mutta sääntö on sama kaikille… Paitsi ääsjoelle

  • Eiköhän olisi aika mennä 7 tuomarin ryhmään. Nytkin olisi ollut deepwing paikallaan näissä rajatapuksissa. Liittokokouksessa seurat kieltäytyivät vedoten kustannuksiin, eikä ensimmäistä kertaa, mutta jos kerran peli nopeutuu pitää seurojen huomioida tämä omissa päätöksissään että myös pysytään tuomaroinnissakin ajan tasalla.

  • Kun seurat ovat itse määritelleet minkä kokoisella tuomariryhmällä ottelut viedään lävitse on siihen tyydyttävä ja samoin päätöksiin, joita pienemmältä ryhmä saadaan. On ilman muuta selvää, että enemmän silmäpareja tuottaa enemmän havaintoja ja vähemmillä silmäpareilla jää katveita. Pulinat siis pois.

    Rahan lisäksi haasteena on resurssit ylipäätänsä. Nettiurpot jotka jauhavat paskaa tuomaroinneista viikoista toiseen eivät ainakaan edistä tuomaritoiminnan kiinnostavuutta ja tuomarituotannon buustausta.

    Ja kun nimillä on haukuttu niin kehutaan myöskin. Veikko Lamminsalo on sarjan ykköstuomari jonka toiminnassa on ryhtiä ja tuomareilta vaadittavaa oikeudenmukaisuutta vaikka muille jakaa. Ja jotta kukaan ei suhtaudu tähän kehuun lapsenomaisesti mainittakoon, että muitakin erinomaisia tuomareita löytyy AJEKin leivistä sekä suuri joukku hyvin arvosanoin selviytyviä

  • Tuo maljahan on oikeasti järjestetty vuosia samalla konseptilla. Ei mitään uutta markkinointia tai hypetystä ja säälittävä kickoff tapahtuma torilla, joka ei ketään kiinnosta. Sitten vedotaan hyviin kulkuyhteyksiin ja yleisömäärään syynä pelata aina Helsingissä. Viimevuonna taisi olla 2800 katsojaa, vaikka finaalissa oli paikallinen joukkue. Ja noistakin taisi olla ääsjoelta 1000. Työntekijät haalitaan ilmaiseksi seuroilta, ja kaikki tulot liitolle ( tarvitaan ilmeisesti Norosen edustuskuluihin ja matkoihin) koska esimerkiksi miestenkin maajoukkueessa pelaajat joutuu maksamaan itse kustannukset :)

    Oikeasti pitäisi antaa malja vaikka Sepolle Vaasaan.

  • Ja 7 tuomariin pitäisi mennä jo ensikaudella. Tuo tuomarijuttu on oikeasti mietityttänyt. Tuntuu, että samat ukot kiertää pelistä toiseen, eikä tosiaan kehitystä ole tapahtunut vuosiin. Uutta verta ei ilmeisesti ole? Sitten on mietityttänyt palaute/tarkkailijat/videot/koulutus… Onkohan tämmöistä kesken kauden olemassa? Pelaajat/valmentaja ovat jo vuosia purkaneet videolta menneet ja tulevat pelit, onnistumiset ja epäonnistumiset. Tehdäänkö tämmöistä tuomareiden kesken?

  • “Ja 7 tuomariin pitäisi mennä jo ensikaudella.”

    Äläs nyt. Siitähän voisi tulla seuralle jopa 100 euron lisäkustannus per peli. Sehän tarkoittaisi että pitäisi jostain saada se seitsemän katsojaa lisää että saa kulut katettua.

  • Helsingistä jefu kaupunkina kertoo kaiken eilisen, kauden ehdottoman huippupelin alle 1000 katsojaa. Eli 7 tuomaria voisi olla kyllä liian kallista :)

  • Kommenttisi tuomaritoiminnasta ja toiminnan analysoinnista kertoo ainakin sen, että et ole itse koskaan osallistunut lajin parissa tuomarointiin, vaikka nimimerkkisi viitaa jonkinlaiseen konkariuteen. Totta helvetissä tuomarit analysoivat omaa onnistumistaan vähintään samalla pedanttiudella kuin valmentajat joukkueensa toimintaa ja ovat äärimmäisen kriittisiä itselle sekä kollegoilleen havainnoista.

  • En ole koskaan ollut tuomari. Siksi asiaa mietinkin. Tiedän vaan millaisella tarkkuudella pelaajille analysoidaan pelien tilanteet. Siksi kiinnostaakin onko tuomarien palautekanavat samalla tasolla? Ja onko peleissä tarkkailijat, jotka kävisivät aina pelin tuomareiden kanssa läpi videolta? Ja jaetaanko tuomaritehtäviä sitten jälkikäteen tehdyn onnistumisanalyysin perusteella? Tuleeko sanktiota epäonnistumisista? Ja palkintoja onnistumisista? Jne… Nämä nyt on mielessä käynyt. Koska oikeasti viimevuosina liigassa on vähiten kehittynyt ja sitä kautta eniten jälkeenjäänyt osa tuomaritoiminta.

  • Tästä tarkkuudesta voisi kertoa esimerkkinä, että olen itse istunut videopalaverissa jossa käytiin läpi 4 tuntia voitettua peliä, ennen keskittymistä seuraavaan peliin. Ja tämä oli puolustuksen osalta.

  • Kyllä tuomarit käyvät asioita läpi pelien jälkeen yhtä paljon kuin muutkin lajin harrastajat ja pelaajat. Tuomarien toimintaa valvotaan ja arvioidaan…

    Itse en ole sitä mieltä, että tuomaritoiminta ei olisi kehittynyt Suomessa, päinvastoin! Meillä on hyviä osaavia tuomareita, mutta kuten todettu heitä on aivan liian vähän. 7 tuomaria tässä lajissa olisi hieno asia, mutta miten se onnistuu jos nykyisetkään eivät meinaa riittää? Liitto ei pysty synnyttämään lisää tuomareita mistään, vaan pohjatyön on pakko lähteä seuroista.

    Uutta verta ei näy tulleen kovin paljon ja muutamia on lopettanut. On helppo sanoa, että pitäisi olla lisää tuomareita ja parempia tuomareita, mutta jos kukaan ei tee asialle mitään niin…

  • Vieläkään ei ole peli ilmestynyt tallenteisiin. Mikähän maksaa?

  • Niin jollain keinolla pitäisi varmaan saada lisää tuomareita lajin pariin. Saisiko vanhoja pelaajia värvättyä? Yleensä lajissa kuin lajissa pelaajataustan omaava tuomari on hyvä. Ja sitten tuli tuossa neloselta pesäpalloa katsottua ja huomasin että tuomarit keskustelevat siinäkin radiolla samoin kuin potkupallossa. Miksei jefussa? Ei tarvisi pitää kokouksia eikä päätuomarin rampata kyselemässä. Nopeuttaisi peliä…

  • Vaahteratuomareilla sellainen näköjäån on, alemmissa sarjoissa ei,

  • Suomessa ei käytännössä ole erotuomarivalmentajia. VL-tasolla asiaa on hiukan kyetty tekemään rajallisilla resursseilla, mutta oikeasti valmennuksen pitäisi tapahtua junnupeleissa, miesten kakkos- ja kolmosdivarissa ja naisten divareissa. On jokaisen erotuomarin omaa viitseliäisyyttä, jaksaako katsoa omat pelinsä Hudlista (jossa on vain VL:t ja miesten ykkönen ja nekin erotuomarin kannalta huonosti kuvattuna). Osa viitsii, osa ei.

    Jos jostain ilmestyisi n. 20 aktiivista alasarjaerotuomaria, voitaisiin liigaa tuomita seitsemällä. En pidätä hengitystäni.

  • Oletko huomannut, että tuomareilla on vaahterassa tällä kaudella radiot ja aika vähän ovat pitäneet kokouksia tai käyneet kyselemässä…

  • Oldtimerin kanssa täysin eri mieltä. Tuomaritoiminta on kehittynyt samassa tahdissa koko lajin kanssa Suomessa ja muutama huipputuomarikin listoilta löytyy. Suurin haaste liittyy määrään eli mistä lisää tuomareita. Parhaimmillaan tuomaritoiminta on silloin kun sitä ei huomata ja tuolloin se kehittyminen on vaikeasti havaittavissa pintapuolisesti asioita tarkastavalle.

    Joka kausi tuomarit tekevät satunaisia virheitä otteluissa. Kaikissa urheilulajeissa varmaan kaikki osapuolet tekevät niitä, pelaajat, valmentajat ja tuomarit. Tuomaritoiminnan kehittyminen ei tule koskaan johtamaan virheettömyyteen niin kauan kun sitä toteutetaan ihmisten toimesta. Digitaalisella aikakaudella erityisesti jälkiviisaus on noussut uusiin sfääreihin kun teknologia mahdollistaa HD-hidastukset joiden parissa voidaan jälkikäteen vuodattaa kyyneliä otteluanalyyseissä.

    Roosters-Crocodiles ottelussa pelattiin 126 downia kickoffit mukaan lukien. Kun tuomareita oli kentällä viisi saadaan otteluun 630 mahdollisuutta tehdä virhe. Aivan varmasti sekaan sellaisia mahtui tässäkin pelissä. Itse en sitä kylläkään nähnyt. Jälkipuheiden perusteella kuitenkin ilmeisesti yksi kauden parhaista kamppailuista.

  • Hieno kommentti dredd… Usein täällä on helppo huudella, että pitäisi olla 7 tuomaria, pitäisi olla enemmän tuomareita, tuomari teki tämän virheen tai tuon virheen… Mutta kukaan ei kuitenkaan tarjoa mitään ratkaisua asiaan. Tai tarjoaa kommentin liiton pitäisi hoitaa, siis miten??

    Tottakai tuomarit tekevät välillä virheitä kuin muutkin, se päätös pitää tehdä alle sekunnissa siellä kentällä. Jos nyt tässä pelissä tuli jokin virhe, niin sitä sitten kyllä puidaan täällä ja pelaaja jopa postaa kuvia fb sivuilleen… Luuletteko että nämä asiat helpottavat tuomareiden saamista lajin pariin? Voiko tuomari postata pari kuvaa blokin missaavasta rissusta ja pistää tekstiksi Good block or Bad block? Aivan oikein, ei voi… Sehän olisi todella asiatonta…

  • Ei kukaan varmasti kyseenalaista täälä oikeutta tuomarin tehdä virheitä, mutta itselle isompi asia on se että virheet tuppaavat tulemaan samoille tuomareille ja kovin usein vain toista joukkuetta vastaan! ja kieltämättä varsin usein kun 2 eritasoista joukkuetta kohtaa toisensa niin “parempi” joukkue saa kyllä kärsiä rangaistuksia enemmän.

  • Pelaaja voi postata, tuomari ei. Sehän on aivan selvä asia ja ymmärrät kyllä eron kun vähän mietit.

  • Suoraan sanottuna en kyllä ymmärrä, miksi pelaajalla olisi oikeus julkisessa mediassa postata kuvia mahdollisista tuomarivirheistä tai otteluraporteissa kirjoittaa halventavasti tuomareista tai kyseenalaistaa heidän ammattitaitonsa tai puoluettomuutensa. Koskaan hän ei varmasti postaa kuvaa laitahyökkääjästä pudottamassa varmaa koppia…

    Annatko pari esimerkkiä peleistä joissa tuomarit ovat antaneet paremmalle joukkueelle turhia lippuja vain koska he ovat parempia?

  • Eilen oli kolme epäselvää tuomiota. Crocojen kiinniotto joka olisi tuonut uudet lähellä maalia. Tuomittiin ulos. Crocojen maali, tuomittiin ulos. Roostersin 2 pisteen yritys, joka fumblesta huolimatta tuomittiin onnistuneeksi. Kaikki nämä kolme tuomiota tulivat Roostersin sivurajalla olleelta tuomarilta. Jännää että meni kaikki Roon suuntaan… Ja selvennykseksi: En ole Ääsjoelta.

  • Nuo kaksi kiinniottoa ymmärrän ja vilkaisen ne uudestaan kun pelin voi katsoa ruudusta… Mutta mitä epäselvää siinä lisäpisteessä oli?? Päätuomarihan selvitti sen kuulutuksella…

  • “Kaikki nämä kolme tuomiota tulivat Roostersin sivurajalla olleelta tuomarilta. Jännää että meni kaikki Roon suuntaan…”

    Tosi jännää kaikkiaan. Jollain tavalla tähän on sekaantunut myös CIA, FBI sekä Donald Trump

  • Roosters saa aina kummasti apuja kun tarvii. Seinäjoella voittivat ohi menneellä potkumaalilla. Olikohan sama tuomari?

  • Ja tuo lisäpisteen puiminen on yksi esimerkki siitä, että kirjoittajat sanovat sen olevan jotenkin väärin tai epäselvä vaikka totuus on vain se että he eivät tunne lajin sääntöjä…

  • Voittivat ohi menneellä potkulla? Aika vahva väite… Sanot siis että tuomarit tuomitsivat ohi menneen potkun sisälle jotta roosters voittaisi?

  • uusi maailmanjärjestys vapaa muurarit

  • Spears fumblasi pallon lisäpisteessä maaliin. Tuomarin mukaan pallon voi peittää vain fumblannut pelaaja. Pakkohan kannattaisi aina lisäpisteessä fumblata.

  • Potkumaali oli Seinäjoella selvästi leveä, sen näki kaikki muut paitsi yksi tuomari. Tuon voi näin Vaasalaisena myöntää.

  • Siis mitä epäselvää siinä on? Tuo on sama kuin neljännen yrityksen fumble sääntö. Niin se menee sääntöjen mukaan, mikä on ongelma?

  • Vai kaikki muut sen näki… Eikö siitä olisi kannattanut sitten tehdä protesti… :)

  • Niin onkin sama kuin neljännen yrityksen sääntö. Lisäksi fumblella ei voi edetä. Ja kun maalissa ei voi tulla fumblea.

  • = Roosters. Kaikkihan tuon nyt tietää. Aika silmät kiinni saa olla jos tuota ei huomaa.

  • Kerrotko mihin sääntöön perustat tuon? Jos pelaaja fumblaa ja peittää sen itse lisäpisteessä tai neljännellä yrityksellä, niin peli on aivan laillinen ja siinä ei ole mitään epäselvää… Miten niin maalissa ei voi tulla fumblea?

  • Oliko liitto myös butchers silloin kun he ottivat muutaman mestaruuden putkeen? Vai oliko silloin myös liitto roosters mutta eivät onnistuneet hyvin… Ihmettelen miten voitte heittää näitä ihmeellisiä syytöksiä vailla mitään perusteita…

  • Ja se potkumaali oli kyllä sisällä… Videolta sen näkee kuulemma hyvin ja sen myöntää myös seinäjokelaiset… :)

  • Vääriä tuomioita tuli, olen samaa mieltä. Onneksi voitettiin silti, tai ehkä juuri niiden takia ;)

  • Ei voi hyökkäävä pelaaja fumblata, kun hän on jo tehnyt maalin ylittäessään maaliviivan. Sitä kai tuossa tarkoitetaan.

  • Se on totta että maalin syntymisen jälkeen ei enää voi tulla fumblea, mutta ainakin kuulutuksen perusteella fumble syntyi ennen maalilinjan ylitystä… Oli miten oli, tuomio on ainakin oikea…

  • Oli miten oli. Roosters voittaa kotifinaalinsa silti. Kuka vastaan tuleekin, niin 3-6 tunnin bussissa istuminen takaa valtavan edun.

  • Joukkueet on kuitenkin peliä edeltävän yön hotelissa, lentokentän lähellä joten mielestäni tuo ajomatka sössötys on turhaa. Sitten se olisi eri asia, jos ääsjoki ajaisi suoraan peliin pohojammaalta

  • Ja hotellissa makaaminen on sama asia kun olla kotona? Edelleen Roosters saa kotiyleisön ja kotipelin, johon voi valmistautua ilman matkustamista. Ja tämä tulee automaattisesti kun vaan pääsee finaaliin, runkosarjalla ei ole väliä koska Helsinki.

  • Roosters saa vielä oman staffin järjestämään finaalia, viimeksi olis kuuluttajakin oma. Pystyy vetämään edellisenä päivänä parit treenit omalla kentällä. Aamutreenit omalla kentällä, ilman matkustamista, kamojen roudausta, voi käydä vetääs päiväunet ja safkat kotona jne… Ja tämän saa automaattisesti, jos pääsee finaaliin. Et ilmeisesti ole paljon pelireissuilla ollut jos tämä ei ole mielestäsi etu.

  • Oli punainen ilotulituskin pelin jälkeen. Oliskohan ollut vihreitä, jos olisi tapahtunut tapaturma.

  • on käsin kosketeltavaa….

  • Sen verran olen kyllä itsekin pelannut, että tässä vaiheessa kautta tuon tason pelaajille ei voi olla valtava haitta olla yötä hotellissa ja saapua seuraavana päivänä pelipaikalle… Crokot voi sitten vetää päiväunet hotellissa ja ehkä sen safkankin. Ei tuolla asialla nyt oikeasti ole vaikutusta.

    Varmasti järjestävään organisaatioon voi ilmoittautua koko seinäjoen taustajoukot, nyt siellä on paljon porukkaa helsingistä järjestämässä kun peli nyt sattuu olemaan siellä, siitä tuskin on mitään haittaa toiselle joukkueelle…

    Siis minkä kotiyleisön? Kyllä siellä maljassa aina molempia aika rajusti kannustetaan…

  • Ja kerrotko vielä tuon kuuluttajan merkityksen? Oliko viime maljan kuuluttaja jotenkin puolueellinen?

  • Niin crocothan saa samanlaisen huutomyrkyn taakseen Helsingissä, kun saisi Seinäjoella? Ja oikeasti on totaalisesti eri asia valmistautua kotona peliin, kun olla reissussa. Ja taustajoukothan voi varmaan matkustaa liiton rahoilla Helsinkiin?

  • Roostersilla on liigajoukkueista kolmanneksi pienin yleisö joten ns. kotiyleisön tuki on Stadissa naurettava käsite

  • Viime maljassa crocojen fanit piti enemmän ääntä kuin roostersin…

  • Muussa palloilusarjassa joku joukkue saa automaattisesti aina kotiedun finaaliin?

  • Voi vain arvailla millainen meteli olisi ollut, jos runkosarjan voitosta olisi saanti palkkioksi kotiedun.

  • Vuonna Royals taisi houkutella divarin välierän paljon parjatulle Kaarlen kentälle enemmän katsojia kun Roosters finaaliin. Ja sitten vielä maljan pelaamista Helsingissä perustellaan yleisöllä. Tekosyitä voi aina keksiä.

  • OMM, hieman läpinäkyvää.

  • Jep, on totaalisen eri asia… Mutta onko se joku etu tai haitta. Itse pidin valmistautumisesta rauhassa hotellissa vailla mitään turhia häiriötekijöitä. Kaikki tykkää mistä tykkää, mutta ton tason pelaajilla ei saa vaikuttaa onko yön hotellissa rauhassa vai kotona edellisen yön…

  • Miksi sitten yleensä edes puhutaan kotiedusta?

  • Ja vaikuttaahan se edellisenä päivänä matkustaminen. Ja onko liitto varannut yhdenhengen huoneet, että jokainen saa olla omassa rauhassa? Ja edelliselle päivälle kentät treeneihin? Ja kuljetukset? Ja juuri ne safkat on tarjolla hotellissa, mitä jokainen haluaa? Listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkään, nämä ovat kaikki häiriötekijöitä. Ja näitä häiriötekijöitä ei kotipelissä ole.

  • ei ole Roostersin kotikenttä.

  • Jos noilla asioilla ei ole merkitystä, niin sittenhän peli voidaan pelata muuallakin

  • EI paljoa nappaa tuomarikoulutukset kun tuntuu että sinne valikoituneet “kouluttajat” on ihan täysiä egoisteja. Kävin muutama vuosi takaperin seuran järjestämän tuomarikoulutuksen ja kurssin jälkeen halusin tietää erään tilanteen että miten se pitäisi tuomita. Vastaus oli että “tiedän, mutta sun pitää tulla seurtaavalle kurssille niin kerron sen siellä”.

    Mikä tuo tuollainen vastaus oikein on. Ei paljoa nappaa mennä edes junnumatdseihin tuomaroimaan jos ongelmatilanteisiin ei saa mistään vastauksia. Pidetään asia pienen piirin tietona asenteella että ei haluta kertoa ettei vain kukaan kehity liikaa ja tule sitten uhaksi itselleen tuomaripiireissä.

    Liian pienissä piireissä pyöritään tuon osalta ja kouluttajat tulisi olla muita kun mitä nyt olevat aktiivituomarit jotka eivät mahdy egonsa kanssa sinne raitapaitansa sisään.

  • Ole Sonera Roon kotikenttä, mutta pointti on se että Roo voi valmistautua kotona ilman häiriöitä, joita aiheutuu matkustavalle vierasjokkueelle.

  • Olen koko ajan sanonut, että malja voidaan pelata muualla kuin helsingissä…

    Vedätkö siis tuon yhden kokemuksen perusteella faktan, että kaikki aktiivituomarit ovat egoisteja jotka eivät mahdu tuomaripaitansa sisään? Ja fakta on, että varmasti saat vastauksen jos kysyt sitä pääosalta aktiivituomareista, minä olen ainakin aina saanut…

  • Ja kotiedusta puhutaan sen takia, että välierä on kotona…

    Joillekin nuo ovat häiriötekijöitä, joillekin ei… Joillekin voi olla häiriötekijä se kaikki muu kotona oleva juttu ja kotipelin järjestelyt. Olen edelleen sitä mieltä että matkustaminen ei saa tuolla tasolla vaikuttaa pelisuoritukseen. Mutta kuten jo alussa sanoin, peli kotijoukkueen kaupungissa tai puolueettomalla alueella olisi hyvä, tai sitten kiertävä paikka. Helsinki 2016, seinäjoki 2017, Vaasa 2018, Turku 2019 jne…

  • Vaasassa ei voi pelata kun siellä on niin sisäänpäin kääntynyttä porukkaa että kaarlen kentän nurmikin kasvaa sisäsuuntaan ja siellä ei saa pelata.

  • Ei ole muuten OMM tänne kommentoinut. Tää on fakta.

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *