Crocodiles – Roosters

Viimeksi muokattu 10.6.2019 13:41 82

(2-2)

21

(2-1)

29
1 2  
14 7 21
7 22 29

14.6.2019 klo 18:30 Jouppilanvuori

Kaari

Roostersille tärkeä voitto viihdyttävässä ottelussa

Gridiron Staff 16. kesäkuuta 2019 16:40

Seinäjoki Crocodiles johti ottelua pitkään, mutta viimeisen neljänneksen kiri riitti Roostersille perjantaina.

Lue lisää

Kommentoi

  • Luojan kiitos liiton Ruutu+ palvelusta, ei tarvitse matkustaa Pohjanmaalle. Kierroksen kiinnostavin ottelu jossa playoff joukkueet hakee asemia loppukauteen. Puolustuksen linjat tulevat hallitsemaan ja vähemmän virheitä tekevä voittaa tasaisen kamppailun. Sjoen puolustuksen takakentältä löytyisi suomiDBn kokoinen aukko, osaako suomiQB käyttää sen hyväkseen? Muuten tasaista 24-21 Crokot

  • Tiedoksi niille jotka paikalle ovat tulossa , että peli pelataan ennakkotiedoista poiketen Jouppilanvuoren tekonurmella (se vanha kunnon Crocojen kotisuo) koska Mud Bowl saattoi Keskuskentän nurmen siihen kuntoon, että se saa nyt parannella haavojaa vielä hetken.

  • Iso sääli, varsinkin kun vesisadetta luvattu, keskarilla olis saattanu olla tuhat hengeä.
    Swampilla sateella sata henkeä.

  • Homma on puhtaasti siitä kiinni, että pelaako isompi Pajarinen. Muuten kyllä kääntyy Crocoille.

  • On oleellisesti myös siitä kiinni, että sataako. Crocojen heittopeli on hurjassa vireessä, mutta juoksu on yskinyt.

  • Niin onhan se näennäisesti yskinyt, mutta Powell kuitenkin on juoksutilaston nelonen ja 60y päässä ykkösmies Johnsonista. Hyvin on boxia miehitetty Powellia vastaan, mutta Porvoossa se ei ainakaan pidemmän päälle kannattanut.

  • RUSHING Team G Att Yds Avg TD Yds/G
    ————————————————–
    Pajarinen K…. ROO 1 14 137 9.8 2 137.0
    Young W…….. WOL 2 35 211 6.0 4 105.5
    Johnson G…… STE 3 65 266 4.1 6 88.7
    Suoste T……. ROY 3 55 220 4.0 1 73.3
    Powell C……. CRO 3 51 206 4.0 2 68.7

  • Joo osasin lukea vain tekstiteeveen tilastosivua.

  • Roosters tulee viemään tämän pelin. Crocojen kukkakeppilaiturit ei osaa ottaa märkiä palloja kiinni ja juoksu pysähtyy linjaan.

  • Saatko jotain tyydytystä haukkumalla toisten ulkonäköä? Ihan olisi riittänyt, että sanot etteivät laiturit osaa ottaa märkiä palloja. Joskin siinäkin olet väärässä.

  • San ja ale 175k g punittaan nevolässa

  • Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun ulkonäkö. Sen sijaan pelaajien ruumiinrakenne ja fyysiset ominaisuudet ovat yleensäkin aika oleellinen osa mitä tahansa urheilua. Kukkakepeillä viittaan siihen että Crocojen laiturit ovat pitkiä, mutta eivät kovin lihaksikkaita. Sen tyyliset pelaajat eivät ole kovin hyvä matchup Roo puolustusta vastaan. Märät pallot ei tarttuneet viime vuonna eikä ne tarttuneet Mudbowlissa, mutta toivottavasti tarttuvat tällä viikolla.

  • Eihän tuo Roostersin puolustus nyt niin fyysinen ole, että kukkakepit ei niitä vastaan pärjäisi?

  • Miksi täällä höpistään siitä, kuka saa ja kuka ei saa palloja kiinni sateella kun sadetta ei säätiedotus edes näytä perjantaina Seinäjoelle?

  • Todella surullista että Kimi Linnainmaan CFL-sopimusta ei ole saatu esille medioissa. Esim Ylen matalan julkaisukynnyksen Teksti-tv kertoo 202 sivullaan että PerPon Peetu Mäkinen siirtyy lentopallon Tsekin pääsarjaan VK Prihamin riveihin. Onnea Peetulle mutta Kimin sopimus on lhistoriallinen.

  • Tuskinpa on edes yritetty lähettää tiedotteita tms. jos yhtään voi vetää johtopäätöksiä liiton tiedotuksen tasosta muissa asioissa. Linnainmaasta saivat sentään aikaiseksi tekstiä liiton sivuille, mutta esim. Sepon paluusta ei ole tainnut olla mitään. Hall of famerin paluu kentille luulisi olevan mainitsemisen arvoinen asia.

  • Mites jos seppo nyt pelaakin vanhana huonosti niin voiko se menettää hall of fame statuksen?
    Kantsiiko tollasta riskeerata? Onko vastaavasta kokemusta jääkiekon puolelta? Tekeekö halloffamerit kuin usein comebackejä?
    Oisko joku ikäraja 50+ laitettava?

  • Siis onhan Kimin soppari kova juttu, mutta kyllä ncaa pelaajat Suomesta ja NFL Practise squad pelaajat on vielä kovempia juttuja kuin CFL kiintiöpaikka euro pelaajalle. Hieno juttu tämäkin, mutta ei sentään historiallinen. Mitä itse peliin tulee niin näkisin DL taistelun tärkeimpänä matchuppina ja heti perään siihen QB:n välisen taistelun. Omissa papereissa Crocot niukka +3 pisteen suosikki. Tämä mustan hevosen ansiosta, joksi nostaisin Crocojen paremman erikoistilanne pelaamisen etenkin FG. Muiden analyysejä odottaessa Terveiset Haminasta.

  • Eikös ne NFL:n paikat olleet myös ulkomaalaisten kiintiöpaikkoja? Paitsi Quarshien.

  • Too early:
    Meinaatko että seppo on yli 50? 37 se on…

  • Taisi Seppo pitää myös pilkkanaan maajoukkueen DE niin pahasti että tätä siirreltiin pitkin puolustuksen linjaa.
    Ei hänelle meinaa löytyä kotimaasta vieläkään kilpailua.

  • @Hall of famer Panin myös merkille, että Seppo pelasi erinomaisesti Lindqvistiä vastaan. Yhdessä pelissä DE pääsi kiertopelissä bäkkiin kiinni, mutta ehdin noteerata, että Seppo oli blokkaamassa tukimiestä eli vastuut eivät siinä varmaan toimineet. Jos oikeasti haluaisi pelata, niin mahtuisi varmasti maajoukkueeseen. Voimatasot ovat varmaan Suomen kovimmat, tekniikka ja peliäly selkärangassa, eikä iän hidastamalla nopeudellakaan häviä muille isoille linjamiehille. Hattua nostan.

  • @Hmmmm Koko CFL-kuvio on kiintiöpohjainen, mutta Euroopan huippujen osalta kyse on enemmän ennakkoluuloista, kuin pelaajien oikeasta potentiaalista. Combine meni mielestäni monelta erinomaisesti ja Kimin osalta ihmettelin oikeasti, ettei häntä draftattu. Sen jälkeiset tapahtumat osoittavat, että hänestä oltiin oikeasti kiinnostuneita ja siksi hän on nyt yksi harvoista valituista. Hän on myös vielä nuori ja kehittyy taatusti nopeammassa pelissä. Toivottavasti saa downeja myös rissuna, eikä päädy pelkästään erikoisjoukkueisiin, vaikkei sitäkään pidä vähätellä. Sami Alalampi on yksi kaikkien aikojen parhaista suomalaisista rissuista, ellei toistaiseksi paras ja teki rissuna jopa TD:n NFL Europessa. Silti peliaika rissuna jäi vähäiseksi, sillä europaikat olivat myös enemmän tai vähemmän kiintiöitä. Helppoa ei tule menestymisen hakeminen olemaan ja eurooppalaisena siinä pitää murtaa myös lasikatto.

  • Näyttää siltä, että Roosters kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Onko naisten joukkueen kaatuminen lopun alkua?

  • Miten naisten joukkueen kaatuminen liittyy millään tavalla miesten joukkueeseen? Tai tähän otteluun?

  • Ei liity miesten joukkueeseen tai tähän ottelun, mutta tällä palstalla usein käsitellään muitakin asioita.
    Toki alkuperäiseen kommenttiin olisi voinut uutisen linkata: https://www.helsinkiroosters.com/roosters-women-luopuu-paikastaan-naisten-vaahteraliigassa/?fbclid=IwAR1Aq36vtn3MU2tN4K3UHfbUu9Z1NFJzfRp6aLCkpaZpFFqpL4IiQ-S3VaY

  • “Näyttää siltä, että Roosters kaatuu omaan mahdottomuuteensa”

    Mihin mahdottomuuteen? Siihenkö, että rosterissa on tällä hetkellä vain kaksi jenkkivahvistusta? Ja/tai siihenkö, että joukkueesta ei ole puolet kahden passin miehiä? Vai siihenkö, että peluuttavat pelinrakentajana suomipoikaa?

  • Seppo vaan on! Ja yli arvostettu Steelers DL sai sen kokea. Et sä vaan voi swim muuvilla pelaa koko ajan!

  • Juurikin näin.

  • No kyllä tämä vuosi on aikamoinen farssi ollut. Ensin käry, minkä uutisointi kesti yllättävän pitkälle, sitten jenkkipelinrakentajan katoaminen ja tämän jälkeen vielä rahojen loppuminen europeleissä ja nyt naisten joukkueen kaatuminen.

  • Juu linkki unohtui ja kuten yllä todettiin, on tämä seura aikamoisessa myllerryksessä.

  • Vaikka itseäkin on ärsyttänyt Roon ylivoima edelliskausilla, kai se kritiikki voisi kohdistua edes oikeisiin asioihin: ehkä rahat loppui europeleissä mutta ainakin tilanne oli tiedostettu jo etukäteen ja kerrottu asianosaisille että jos jatkoon mennään niin eipä mennäkään.

    Naisten tilanteen surullisuus sen sijaan on omissa papereissa ihan oma asiansa. Ilmeisesti useampi joukkue kärsii nyt vakavasta pelaajapulasta jonka on vaikea nähdä ennustavan mitään muuta kuin sitä että huomattavasti kovempia aikoja kohti ollaan menossa. Jefu on kai aina elänyt tietynlaisessa aaltoliikkeessä ja nyt taidetaan ikävä kyllä olla taas matkalla pohjaa. Millä sieltä tullaan takaisin harjalle? Jos tietäisin, olisin varmaan vähän paremmin palkatuissa hommissa.

  • @voe mahotona
    Käry- seuran syy?
    Uutisoinnin kestäminen- seuran syy?
    Pelinrakentajan feidaaminen- seuran syy?
    Rahojen loppuminen europeleissä- kokoajan tiedossa ollut fakta ja ennakkoon sovittu asia, että pelejä pelataan kaksi jonka jälkeen pelit jäävät siihen. Vastuutonta? Seuran syy?
    Naisten joukkueen kaatuminen- seuran syy?

  • Olen jo pari vuotta puhunut siitä, että yleismaailmallisista, lähinnä taloussyistä, seurat elävät vuosi vuodelta vaikeampia aikoja. Jostain syystä se näkyy myös pelaajamäärissä. Silti ydin vahvistuu ja luultavasti Suomijefun menestys lisääntyy, kuten kävi 90-luvulla. Naisissa on lähtökohtaisesti ohuemmat rosterit ja kuten Roostersin tiedotteessa sanotaan, loukkaantumisten takia kävi liian ohueksi. Toivottavasti palaavat sarjaan tai mihin pääsevät tapahtuneen jälkeen. Naisjefu on kansainvälisesti Suomessa kovatasoista ja sen perinteen jatkaminen edellyttää riittävää pelaajamäärää.

  • mikä tilanne on nyt, varmasti ollut tiedossa pelaaja kato aikaisemmin jo. Täälläkin nauretaan niille joukkueille mitkä käy ottaa kuokkaan 70 – 0 , mutta puolustellaan kun toiset keskyttää sarjan kun tajuaa että itselle käy niin.

  • Seurojen toiminnan laatu ja taloudellinen kantokyky ovat ensisijaisesti kiinni taustaorganisaation kyvykkyydestä ja uudistumiskyvystä, ei niinkään ulkopuolisista tekijöistä varsinkaan viime vuosina, jolloin tuo “yleismaailmallinen” taloustilanne Suomessa ja maailmalla on ollut kasvussa. Vapaaehtoispohjalla toimivissa seuroissa organisaation jatkuvuuden varmistaminen on vähintään yhtä tärkeää tai jopa tärkeämpää, kuin seuraavan kauden kilpailulliseen menestymiseen panostaminen. Jos urheiluseuran toiminta on liian harvojen aktiivisuuden varassa, tulee niitä notkahduksia väistämättä. Helsingissä KAIKKI seurat ovat tämän karun arjen kohdanneet ja aika moni on ilmiöön uponnut.

    Naisjefussa Roostersin isot vaikeudet eivät voi johtua yleismaailmallisista tai muista ulkoisista tekijöistä kun samanaikaisesti samassa kaupungissa operoi seura, jolla riittää pelaajia kahdella sarjatasolla pelaamiseen. Ennen tätä naisjoukkueen sarjasta luopumista seuran U20 joukkueelle kävi tavallaan samalla tavalla joutuessaan keskeyttämään kaikki (2) otteluaan kevään “sarjassa”.

    Minkään ilkkumisen aihe toisen epäonni ei todellakaan ole. Syklisyys koskee kaikkia seuroja kaikkialla ja riskejä pystyy hallitsemaan ainoastaan organisaatioon panostamalla. Roosters on porskuttanut myötätuulessa vuoden 2011 pohjakosketuksensa jälkeen vain ja ainoastaan seuran taustalla olleiden osaavien, innokkaiden ja asiaan paljon aikaansa käyttäneiden henkilöiden kovan ja monin tavoin uraauurtavan työn takia. On väistämätöntä, että henkilöiden vaihdokset muuttavat asioita ja ikävä kyllä samaan ajankohtaan on ajoittunut tapahtumia, jotka eivät ole olleet millään tavalla seuran itsensä käsissä (doping + QB).

    Tsemppiä punaisille. Toivottavasti naisten maajoukkueeseen valituille pelaajille löytyy fiksu ratkaisu pelituntumansa ylläpitämiseen.

  • @@File Olen täysin samaa mieltä kanssani muuten, paitsi että pidän edelleen kiinni kannastani yleismaailmallisesta trendistä. Sen taustat ja vaikutukset eivät ehkä ole tämän palstan asiaa. Ihmiset alkavat reagoida jo siinä vaiheessa, kun tilastot näyttävät vielä talouden nousua. Mielialat vaikuttavat yleiseen aktiivisuuteen niin pelaajien kuin vapaaehtoistenkin keskuudessa. Mutta ei laji siihen lopu. Toivoisin vain, että seurat pystyisivät järkevään downsizingiin romahduksen sijaan. Roosters teki viisaita liikkeitä ja saattaa hyvinkin alkaa pian vahvistua ihan orgaanisesti. Wolvot vetäytyi aikanaan viisaasti ykköseen ja sen hedelmiä poimivat nyt. Muutenkin tuntuu siltä, että tämä liigajoukkueiden ryhmä voisi jatkaa laskukaudenkin yli, vaikka Roostersit saattaa monella olla edessä. Sen sijaan olen huolissani alemman sarjatasojen toiminnasta. Junnuissa on ehkä enemmän lahjakkuutta kuin koskaan aikaisemmin, mutta junnutoiminnan järjestämistä on pakko alkaa miettiä uudelleen liiton tasolla. Lienee turha kuvitella, että junnuista saataisiin joka ikäluokkaan kunnollisia sarjoja ja siksi pitäisi miettiä sitä puolta laatikon ulkopuolelta. Naisten osalta uskon, että naiset ovat viisaampia sen puolen osalta, enkä yhtään epäile sen tulevaisuutta.

  • “Wolvot vetäytyi aikanaan viisaasti ykköseen ja sen hedelmiä poimivat nyt”
    Miksi piti käydä viisaasti ykkösessä, olishan rojo voinu jo pari vuotta sitten ajella sporalla pitkin stadia ja kerätä kotijenkit kyytiin.

  • Ei ois voinut. Oli Turussa silloin

  • Nimimerkki File@@@@ vaikuttaa katkeralta Wolvoille, jotka menestyvät tällä hetkellä lähes kaikilla alueilla poikkeuksellisen hyvin. Ymmärrän tuon kansantaudin oireen… Näin ulkopuolisin silmin näyttää siltä että SEURA on hyvin organisoitu ja toimihenkilöitä riittää useisiin eri funktioihin. Hyvän seurapohjan päällä sen joukkueet ovat alkaneet menestyä laajalla rintamalla. Molemmissa Vaahteraliigoissa Wolvot johtaa sarjaa puhtaalla pelillä ja ovat suosikkeja mestareiksi. Seuran höntsäjoukkue III-divarissa on sarjan kärjessä ja U20 joukkue taulukossa kakkosena. Naisten lippupallojoukkue voitti keväällä SM-tittelin ja U20 naiset oman tynkäsarjansa. Ei tuo onnistuisi jos ne perusasiat eivät olisi erittäin hyvässä kunnossa.

    Wolvot teki kipeän tiputtautumispäätöksen vapaaehtoisesti 2014 kauden jälkeen fiksusti kuten Filebackerkin mainitsi. Toisin kuin nimimerkki File@@@@ antaa ymmärtää, ei kokonaisvaltaista seuratason menestymistä saada aikaan vain yhden osa-alueen menestykseen panostamalla (miesten liigajoukkue). Miksi nyt sitten Rojo ja co HALUAVAT pelata Wolvoissa? Uskon, että erinomaisen seuraorganisaation takia jossa Rojolla ja muillakin kotijenkeillä on suuri rooli myös Vaahteraliigajoukkueen ulkopuolella.

    Tällä hetkellä liigassa pelaa kolmen nosteessa olevan seuran edustusjoukkuetta. Nuo seurat ovat Crocodiles, Steelers ja Wolverines. Noste ei tarkoita pelillistä menestystä vaan kaikkea positiivista pöhinää seuran sisällä ja sen ulkopuolella ja toki kentilläkin. Katsomalla seurojen nettisivujen ja somen tarjontaa pääsee hyvin pulssille seurojen vireydestä kokonaisina toimintayksikkönä. Tällä hetkellä näyttää että yleisellä aktiivisuudella ja edustusjoukkueen menestyksellä on suora suhde toisiinsa. Liigarankingin selkeät suosikit ovat nuo samaiset kolme seuraa.

  • @AK: Ainoa tapa saada pelaajamääriä ylöspäin on juniorityö. Aikuisiin tulee toki late-entryja, mutta niiden varaan ei tulevaisuutta voi rakentaa. Ja tulevaisuudessakin, mitä enemmän kaverit, tutut ja tuntemattomat lajia harrastavat tai ovat harrastaneet, sitä enemmän niitä late-entryjakin taitaa tulla. Nyt pitäisi tavoitteena olla että mahdollisimman moni tulee kokeilemaan ja harrastamaan lajia, mitä nuorempia sen parempi. Ja siihen tavoitteeseen olisi kiva saada mukaan kaikki seurat ja liitto, ja katsoa onko nykyinen järjestelmä optimaalinen tavoitteen saavuttamiselle.

  • On pirun mielenkiintoinen peli tulossa. En oikeasti osaa sanoa kumman veikkaan voittavan? Tietysti toivon Crocja. Olen yllättynyt jos eroa on lopussa enemmän kuin pari maalia…

  • Miksi tietysti toivot Crocoja?

  • Yksinkertaisin selitys on se, että luultavasti ap on Croco-fani? 😁

  • Crocojen fanihan minä olen ja tietenkin siksi toivon heidän voittavan. Tarviiko tota nyt muutenkaan selitellä?

  • Olenko ainoa joka kiinnittää huomiota Roostersin kokoonpanon ja aloittavien pelaajien suomipainoitteisuuteen? Kun taas kaikilla muilla lähes puolet ulkomaalaisia…

  • Joo, niin kuin esim. Butchersilla lähes kaikki ulkomailta kuten Itä-Euroopasta, Belgiasta, Ranskasta, Italiasta, Portugalista, Walesista, Norjasta ja Kouvolasta.

    Sä melkein tutkit asiaa ennen kuin julkaisit… 🤦🏼‍♂️

  • No ei tarvitse, ihan mielenkiinnosta vaan kysyin, kun se ei käynyt kommentista ilmi 😄
    Paha tosiaan sanoa kumpi voittaa, mutta se lupaa vain hyvää ottelua. Sateella voi olla oma roolinsa tässä ottelussa, ja jos painopiste siirtyy molemmilla juoksuun, niin veikkaan että Roosters tulee olemaan siinä vahvempi. Vaikken Roosters-fani olekkaan niin toivon heidän voittavan, kun lähestulkoon kokonaan kotimaisella rosterilla lähtevät pienenä altavastaajana vieraisiin.

  • “Olenko ainoa joka kiinnittää huomiota Roostersin kokoonpanon ja aloittavien pelaajien suomipainoitteisuuteen? Kun taas kaikilla muilla lähes puolet ulkomaalaisia”

    Tähän Varmasti vaikuttaa Roostersin toimiminen pääkaupunkiseudulla vuosikaudet ainoana liigaseurana, alueella taitaa olla lähes 10 seuraa mistä ovat voineet noukkia lahjakkaimmat pelaajat rosteriinsa, näin ollen tarvetta importtien tuomiselle ei ole ollut.
    Jos ottaa vertailuun Steelersin, Royalsin tai Crokot, niin ovat ainoita toimijoita alueella ja näin ollen pelaajat tulevat joko juniorimyllystä tai tuontipelaajana koti tai ulkomailta.
    Uskallan väittää et tätä nykyä seurat tuovat mielummin ulkkarin kuin pelaajan koka käy kerran viikossa treeneissä jyskälästä kuopioon, tai treeltä sjoelle.
    Jos vielä lähdetään vertaamaan kolmen edellämainitun ja roostersin liigajengin omavaraisuutta, niin todennäköisesti kaikki ovat hyvin lähellä toisiaan.
    Tänä vuonna stadiin on pitkästä tullut uskottava kilpailija Roostersille, joten on erittäin mielenkiintoista nähdä minkälainen on tulevaisuuden R.

  • Ja tänävuonna sulla pistää silmään Roosterssin pelaajalistat kun ei oo niillä varaa enää tuoda kaiken maailman ulkomaslaisii.Ja Butcherssin listoja et oo tänä- ja menneinä vuosina näköjään katellu ollenkaan!

  • Mitä tuosta nyt hätäisesti katsoin aloituskokkareita, niin crokoilla omia kasvatteja
    Ristilä, rinta-aho, ristolainen, jaakkola, rantala, värinen, jallow, kaleva, koivumäki, eli 9 kpl.
    Roostersin omista en kaikista voi varmaksi mennä, mutta pajarinen, karhinen?, vehkomäki, koskinen?, westerinen, lesonen, lievonen, lempinen, vartiainen?, eli noitakin on yhdeksän mikäli kysymysmerkit ovat omia.
    Summa summarum, jos Roosters pelaisi periferialla missä muiden joukkueiden apuja ei löytyisi, joutuisi se todennäköisesti tuomaan importteja vahvistuksiksi.

  • Karhinen ja Lempinen ei ole omia. Karhinen taitaa olla Jagujen kasvatteja ja Lempinen Taftin.

    Tuovinen, Olin, Kujansuu, Ouaquif, Lempinen, Roitto, Ylipää, Berg, Aho, Outinen, Kuikka, Aronpää, Raatikainen, Äyräväinen, Laine, Kadmiry, Väänänen, Karhinen, Wasiljeff AINAKIN siirtyneet muualta. Isoimmat häviäjät ovat siis olleet Vantaa ja Sipoo.

  • Ja Lesonen Oulusta. Eli ainakin 20 suomalaista muista seuroista. Siihen kun laskee 5 importtia niin tulee 25/43 muualta. En tiedä onko paljon vai vähän mutta menestyksen eteen joukkuetta kootaan.

  • Se, että pelaaja on kasvanut junnusta lähtien seurassa, on tietenkin hieno asia. Pääkaupunkiseudulla junnu jatkaa melkein luonnostaan omassa seurassaan, jos pelaa liigaa. Jos taas lahjakas, maajoukkuetason nuori päätyisi divareihin, on seuran vaihto luonnollinen. Vieläkin luonnollisempaa on pieneltä paikkakunnalta muutto opiskelun, työpaikan tai vaikka vaikka itsenäistymisen takia, josta virrasta isoin osa kohdistuu pääkaupunkiseudulle. Tähän saakka virta on ollut luonnollisesti Roostersiin päin ihan vain tason ja menestyksen takia. Nyt sitten sille on kilpailijakin.

    Roostersilla on kyllä toinenkin vahvuus. Jos katsoo Roostersista maailmalle lähteneiden määrää, on Roosters ylivoimainen ykkönen. Se kertoo kyvystä kehittää pelaajia kaikilla pelipaikoilla, mikä ainakin itselleni pelaajana olisi aivan ykköskriteeri. Se on jo pelkästään CV:ssä isoimpia asioita, mitä Suomesta voi saada jefuperintöä.

    Voihan olla, että Wolvoissa kehittyy samanlainen lähtökohta, sillä voisi kuvitella amerikkalaisia vilisevän ryhmän olevan kehittymisen kannalta oiva suomalaiselle pelaajalle, kunhan siihen pääsee tarpeeksi nuorena mukaan ja nimenomaan harjoittelemaan tähtien kanssa Bluen ja Pinkin sijaan. Nyt en kuitenkaan tiedä, miten eri joukkueet harjoittelevat yhdessä.

  • “Roostersilla on kyllä toinenkin vahvuus. Jos katsoo Roostersista maailmalle lähteneiden määrää, on Roosters ylivoimainen ykkönen”

    Tuohan on luonnollinen jatkumo sille missä lahjakkaat nuoret siirtyvät ainoaan liigajengiin alueella.
    Toinen suuri vaikuttaja on liiton nuorisotyö, josta on pääkaupunkiseutu on saanut nauttia jo parikymmentä vuotta.
    Jos taas verrataan näitä kolmea maaseudun jengiä, niin kaikki on näissä tehty itse, mitään nuorisopälliköitä ei ole ollut apuna.

  • Kuinka moni on siirtynyt Nuorisopäällikön toimesta, kait siitä löytyy faktaa?

  • Eikö Äyräväinen, Vehkomäki ja Agude pelaa vieläkään?

  • Vehkomäkihän pelasi edellisessä pelissä?

  • Ai. Meni kokonaan ohi.

  • Kova matsi. Harmi kun sade sotkee tuota heittopeliä

  • Nyt on nähty sekin. Roon valmennus valittaa tuomarityöskentelystä. HEEIII !!! Mutta mitä oli enemmän tuomarivirheitä, pudotuksia, huonoja heittoja vai missattuja taklauksia ?

  • Eikö tuo Aguden koppi muka ollut TD? Itse olisin sen kyllä TD:ksi tuominnut…

  • Turha koittaa roosters voittaa

  • Suomi QB hakkasi jenkki QB:n!! Loistavaa Miro!!
    Siinä missä Crocojen rissut pudotteli helpotkin heitot niin Roosterssille jäi ne käsiin. Crocot vois potkii tuon köyhänmiehen Odell Beckham Jr:in ulos joukkueesta jo ihan pelkästä idioottimaisuudestaan. Hyvä matsi, kauden paras toistaiseksi. Jefu on palstan kikupissi valittajat kaikesta huolimatta… helvetin hieno laji!!!

  • Eräs tämän kauden parhaista matseista nähtiin tänään. Harmi, että Crocodiles sai noin paljon rangaistuksia. Varmasti suurin osa ihan aiheesta. Kyllä rangaistukset kuitenkin isoa roolia tässä ottelussa näytteli. Roosters oli tällä kertaa myös parhaalla miehityksellään liikkellä, ja se kyllä näkyi. Crocodiles kuitenkin johti suurimman osan ottelua, joten kummin päin tahansa olisi ottelu voinut mennä. Laatufutista ehdottomasti!

  • Ei paljon punttaaminen kiinnosta näköjään. No mut näin sen matsin voi hävitä kun vaan kerta toisensa perään luopuu pallosta puolessa kentässä.

  • Vaikka crokot hävisi niin ainakin hyökkäyksen pelaminen näyttää kehittyvän koko ajan, nyt powellilla oli jo selviä aukkoja mistä juosta todella kovaa boksia vastaan.
    Siinä vaiheessa kun pallot alkaa jäädä kiinni, tulee olemaan vaikea pysäytettävä.

  • Roolta puuttui vielä nippu äijiä, joten eivät olleet parhaalla miehistöllä. Lisäksi matsin aikana ja alkulämmöissä putosi äijiä.

  • Juhannuksen jälkeen vasta taitaa ilmestyä se paras miehistö.
    Odottakaa vaan.

  • Crocot ite tais haluta hävitä tänään!!!

  • …mahtuu Croco rosteriinkin lisää…importteja…

  • Kova oli matsi ja hyvin Crocot onnistui tekemään pelin vaikeaksi itelle. Mut kaikki kunnia Roostersille, pelasivat hyvin. Miro oli parempi kuin Baker ja tuo ero ratkaisi voiton + toki idioottimaiset rangastukset. Mitä tulee mahdollisiin tuleviin vahvistuksiin, niin itse en ainakaan näe mitään huutavaa tarvetta Crocojen puolesta. Ehkä leveyttä linjoihin jos on jotain pakko sanoa?

  • Roostersilla on valitettavasti edelleen useita miehiä sivussa loukkaantumisten takia, joten boksi ei ollut parhaimmillaan eilen. Lesonen puuttui keskustasta, DL/LB hybridi Raatkainen oli pois, Gruel vieläkin sivussa, Ylipää ei ollut mukana. Vesterinen pelasi lopussa kahteen suuntaan. Vesterinen on kova nuori pelaaja molemmissa linjoissa mutta toivottavasti Vehkomäki tulee juhannuksen jälkeen vapauttamaan hänen puolustuksen puolelle. Toiminen on tulossa Ranskasta takaisin lähiviikkoina vahvistamaan edelleen hyökkäyksen linjaa.

    On ilo katsoa Kadmiryn tekemistä, itseluottamusta ja kehittymistä. Ei ole pitkien heittojen QB mutta monipuolisuudella korvaa paljon tuota heikkoutta. Helpottaisi myö suomalaisen QB:n pelaamista jos punaiset saavat loukkaantuneet kuntoon. Wolverines on vaikea voittaa ilman todellista ykkösmiehitystä.

  • Ei se varmaan bakerin vika ole jos rissut ei saa palloja kiinni.
    Viime vuosina Roosters on tottunut voittamaan ja osaa sen homman, seinäjoella vasta harjoitellaan voittamista, siinä varmaan suurin syy eiliselle tulokselle.
    Crokoilla on pelikurin kanssa isosti tekemistä, jos oman rissun 60.n jaardin kätsin aikana joku lähtee solvaamaan ruomaria henk. Kohtaisesti.

  • Solvaamaan tuomaria? Missä niin tapahtui?

  • Rangaistus tullut suunsoitosta.

  • ”Sideline Interference” Ei pysynyt staffi määritellyllä alueella?

  • Baker J pass complete to Fortes S for 63 yards to the ROO22, 1ST DOWN CRO (Lempinen V), deadball foul, PENALTY CRO sideline interference 15 yards to the ROO37, deadball foul, PENALTY CRO unsportsmanlike conduct (Kilani A) 10 yards to the ROO 47.

  • Aivan. Tätä takoitin, että tuomarin ja valmentajan reitit kohtasivat ja siitä tämä 15y tuli, ei epäurheilijamaisesta käytöksestä. Kilani heitti kypärän maahan sivurajalla ja siitä tuli hänen rankku epäurh.käytöksestä.

  • Crocot hävis pelin täysin omiin typeryyksiin rikkeiden muodossa ja takakentän selviin epäselvyyksiin omasta vastuusta.
    Mutta kyllä kauden viihdyttävimmät pelit ovat olleet pelit missä Crocot on ollut toisena osapuolena!

  • “Sideline Interference” Ei pysynyt staffi määritellyllä alueella?”
    Nauhalta katsottuna täysin käsittämätön tuomio, kilani saattaa hipaista tuomaria, mutta juoksulinjaa ei tarvi muuttaa, tai mitään kompastumista ei tapahdu.
    Kyseinen tuomari haki roolia ratkaisuvaiheessa.

  • Pitäneehän Kukkoja auttaa, kaikin tavoin . Miro pelasi kyllä hyvin!

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *