• FINAL
    Royals41
    Roosters 49
  • FINAL
    Steelers42
    Butchers 21
  • FINAL
    Northern Lights45
    TAFT 24
  • FINAL
    Crocodiles41
    Wolverines 13
  • FINAL
    Wolverines II45
    Jaguars 0

Butchers – Wolverines

Viimeksi muokattu 31.3.2019 14:57 98

(3-4)

34

(4-3)

31
1 2  
20 14 34
17 14 31

20.7.2019 klo 16:30 Keskuskenttä

Kaari

Wolverinesille jo kolmas peräkkäinen tappio

Gridiron Staff 21. heinäkuuta 2019 10:04

Porvoon Butchers ja Helsinki Wolverines tarjoilivat erittäin viihdyttävän ja tasaisen kamppailun, joka ratkesi vasta kaksikymmentä sekuntia ennen peliajan umpeutumista.

Lue lisää

Kommentoi

  • Instagram on kyllä nykyisin todella hyvällä mallilla! Siistejä juttuja seinällä ja aktiivisesti jaettu hyviä kuvia storyyn!

  • Hyvä että on, koska webbisivut on toukokuulta. Tällainen vanhanaikainen, juuri internetin löytänyt jäärä, on pahoittanut mielensä ettei saa mitään tietoa Putsereista ja sama koskee useaa alemman divarin joukkuetta. In sta gram. Sielläkö Suomijefu näkyy?

  • hyvin! Nettisivut taitaa ihan oikeasti alkaa olemaan liian last season et niihin kannattaa laittaa yhtään voimavaroja enää…

  • tuntuvat olevan edelleen kaikissa muissa lajeissa merkittävä tiedonvälityskanava. Porvoossa taitaa vaan olla saamattomuutta tehdä sinne mitään, samoin Vaasassa näyttää olevan aika rauhallista, esim. jenkkivaihdoksesta ei ole mainittu mitään.

    jos joku porvoolainen esim. googlen kautta etsii tietoa koska pelejä on niin ei näytä kauhean hyvältä jos edellinen päivitys on 1,5 kk:n takaa.

    Some on tärkeää nykypäivänä, mutta kaikki eivät siellä ole eivätkä seuraa, ja lisäksi Facebookissa nykyään kaikki seuraajatkaan ei näe kaikkia päivityksiä.

  • On tosiaan vähän saamattomuutta lupaan koittaa nyt keretä kirjoittamaan myös nettisivuille.
    Jimi

  • Ehkä Jimin viesti antaa narisijoille vähän kontrastia, että jos päävalmentajan tehtävä on myös päivittää nettisivut, niin ei tässä lajissa liikaa ole vapaaehtoisia apukäsiä. On totta, että näin fanina toivoisin asioiden olevan toisin, mutta realiteetit näyttää olevan tässä. Laji ei voi hyvin ja se ei ole niiden kovaa duunia tekevien taustavoimien vika, vaikka niitä on kiva mollata. Eiköhän jokainen seura ole tehnyt kaikkensa saadakseen enemmän tekijöitä taakseen.
    Aika ja raha ei riitä ja mielellään näkisin sen vähän käytettävän lajin kehittämiseen ja sitä kautta tuote paranee -> kiinnostus paranee -> rahaa tulee lisää ja ehkä joku joskus jopa maksaa, että pääsee kuvaamaan matseja.

  • Nimenomaan tiedottamisen ja markkinoinnin. parantaminen olisi se helpoin tapa lisätä kiinnostusta, tuoda pelaajia tutuksi yms. Se että palkataan 200e/kk kalliimpi jenkki kuin edelliskaudella ei vaikuta siihen kiinnostukseen millään lailla.

  • Porvoolla on paremmat kuin hyvät mahdollisuudet voittaa tämä ottelu. Hyökkäyksessä Handirk ja Seppänen pitää Wolvojen takakentän kiireisenä samalla kun Winn puikkelehtii hitaitten tukimiesten välistä. Toisaalta Butchersin takakentällä ei puolestaan ole mitään mahkuja Wolvojen heittoa vastaan, eli eiköhän tästäkin matsista tule ihan pisterikas kamppailu.

  • Huvittava ajatus että tiedottaminen ja markkinointi on se hopealuoti jolla ongelmat ratkeaa. Onpa jengi tyhmää kun ei tätä tajua. No hyvä, mietitääs asiaa. 200e/kk jenkki, kausi kestää 3 kk, rahaa paloi 600e. Miten paljon luulet että 600ella saat tiedottamista ja markkinointia hommattua? Siihen tarvitsee Tekijän ja jos sen aikoo palkata ei kuudellasadalla saa edes hymähdystä ostettua. Ja jos tekijää ei ole … sellaiseksi on vaikea muuttua.

    Jengillä on ihme käsitys että ostettuihin pelaajiin käytetty raha voisi jotenkin maagisesti muuntua tehdyksi työksi. Joo kyllä se voi mutta sitä fyrkkaa tarvii vähän helvetisti enemmän kuin mitä yks jenkki kesässä maksaa.

  • Seuraorganisaatioon panostaminen on tae pitkän aikavälin elinkelpoisuuteen ja johtaa myös urheilulliseen menestykseen. On ihan helvetin surullista jos seuran nettisivujen päivittäminen on seuran edustusjoukkueen päävalmentajan ehtimisestä kiinni.

  • 200€/kk jenkki? Siis mikä kulu on 200€/kk?

  • 200EUR/ kk halvempaa jenkkiä tarkoitti., esim ei oteta 1000 jenkkiä vaan 800 halpisversio

  • Joskus ihan perus lukutaidolla pääsee elämässä pitkälle. Lukee tekstin, ymmärtää asiayhteyden ja havainnoi mihin viesteihin jäljemmät viestit liittyvät…

  • Pointti: 600e vuodessa ei tee seuratoiminnassa (joka siis jo lähtökohtaisesti on hankkimassa jenkkivahvistuksia) tiedotuksen eteen mitään. Tai no tekee mutta ei mitään merkittävää.

    Tää on niinku ihan sama että jenkkivahvistukset on pois junnutoiminnasta. Aha, millä logiikalla? Se raha muuten jotenkin muuttuisi junnuiksi, valmentajiksi, henkilökunnaksi pyörittämään sitä junnushowta? Jos alat näitä ostamaan rahalla ne jenkit on tosi halpoja siihen verrattuna.

  • Kukas niiden jenkkien palkat maksaa jos paikkakuntalaiset ei tiedä lajista mitään eikä löydä pelipäivänä lippuja ostamaan kun seuran tiedottaminen on nollatasoa?

  • Jos ette ole huomannut, niin Roostersihan on panostanut myös oman suplan pitämiseen. Tosin liiton rahoittamana kun suplasta tulee viikon alussa lähetys missä ovat Roostersin valmentajien, ex-valmentajien ja pelaajien kanssa puimassa jenkkifudista. Akseli Olin, Hiski Kuusela ja Atte Kniivilä nyt ainakin. En ole kuunnellut muista kun nyt tän uusimman viikon ja edellisen viikon jutut kun vinkattiin että tuollainenkin on olemassa mutta on varmasti mukava että kaikki seurat tuonkin kustantavat omasta pussistaan.

  • Olet oikeassa pitkäjänteiseen seuratoimintaan panostamisessa, mutta mitä seurojen tulisi käytännössä tehdä ja mihin panostaa jotta toimintaa, lajin tasoa ja kiinnostusta saataisiin ylöspäin? Eivät seurat voi loputtomasti piiloutua senkään taakse mitä liitto tekee tai jättää tekemättä, ruohonjuuri ratkaisee joka tapauksessa sen, miten vetovoimainen laji meillä on tarjota niin pelaajille kuin katsojillekin, miksei seura-aktiiveillekin. Kaikki ei myöskään ole rahasta tai rajallisesti tekijämäärästä kiinni, ei vaihtoehtoisia harrastuksiakaan ohjata kymmenien palkattujen valmentajien ym. voimalla.

  • En tiennytkään, että Suplan ohjelma on liiton rahoittama. Mistä tämä tieto on peräisin? Kuinka paljon liitto laittaa ohjelmaan rahaa?

  • Ja ketä siellä sitten pitäisi olla? Sinä vai? Podcastissa puhutaan tasaisesti kaikista joukkueista, eikä ainakaan itselle ole mitään väliä sillä mitkä keskustelijoiden vuosien takaiset seurataustat ovat. En edes muistanut että Kniivilä on ollut Roossakin.

  • “En tiennytkään, että Suplan ohjelma on liiton rahoittama. Mistä tämä tieto on peräisin? Kuinka paljon liitto laittaa ohjelmaan rahaa”
    Mäkään en tiedä, mutta veikkaan liiton ostaneen Laurilalta palveluita, joista yksi on teedee podcastin pitäminen.
    Liitolla tuskin on osaa tai arpaa siitä ketä ohjelmassa on asiantuntijoina, vaan Laurila todennäköisesti valitsee ne itse ja Jos Laurilaa tuntee niin on varmasti halunnut sinne kavereita joilla on jotain sanottavaa, sekä uskallus sanoa se.
    Mun mielestä teedee podcast on erittäin tervetullut ja hyvää jefuviihdettä, Hiskin kommentit ja asiantuntemus helvetin hyvää viihdettä, mutta samalla ymmärrän arvostelun Olinin kohdalla, kyllä vakiovieraiksi pitäisi löytää muita kuin liigan aktiivipelaajia.

  • Kaipaisin lähinnä tietoa tästä asiasta. Minä olen ollut siinä käsityksessä, että liitolla ei ole osaa eikä arpaa Suplan ohjelmassa, joten olisi mukava kuulla miten asia oikeasti on. Ja siis tieto, ei arvaus.

  • Supla on lopetettava heti,! se on minulta henkilökohtaisesti pois jostain, olen niin mieleni pahoittanut.

  • Pitääkö paikkansa et wolvojen OC on toimitsijakiellossa tässä ottelussa.

  • Ei R.Johnson ole pelikiellossa.

  • Lauria on Nelosella töissä. Jos siis jotakin palkkaa suplasta saa, niin maksaja on Ruutu, tai Nelonen tai Sanoma vai mikä se nyt onkaan. Tosin olen Ymmärtäbyt että noita podcästejä tehdää laji rakkaudesta eikä rahasta. Mutta hyvä että tehdään

  • “Minä olen ollut siinä käsityksessä, että liitolla ei ole osaa eikä arpaa Suplan ohjelmassa,”

    Nimimerkki @Mauri. Et voisi olla enempää väärässä. Suplan TeeDee kuuluu siihen seurojen maksamaan puolen miltsin mediapakettiin, johon Ruutu+ liigalähetyksetkin. Seurat, SAJL ja lisenssinhaltijat maksavat siis koko lystin. On siis paitsi osaa niin myös arpaa…

  • Aika onnistunut lainaus😄

  • Tämä tulee olemaan kova.

  • ”SAJL:n Kurinpitosääntöjen mukainen Kurinpitopäätös nro 18 – 2019 19.7.2019

    Kurinpitovaliokunta on käsitellyt valituksen päätöksestä 15 – 2019, jossa MVL-sarjan kurinpitäjä on langettanut Helsinki Wolverines-joukkueen apuvalmentajalle Kari Leivojalle yhden ottelun toimitsijakiellon koskien Miesten Vaahteraliigan ottelua Porvoo Butchers vs. Helsinki Wolverines 20.7.2019.

    Päätös:

    Kurinpitovaliokunta pitää MVL – sarjan kurinpitäjän tekemän päätöksen yhden ottelun toimitsijakiellosta ennallaan. Toimitsijakielto koskee Miesten Vaahteraliigan ottelua Porvoo Butchers – Helsinki Wolverines 20.7.2019.

    Ratkaisua tehdessä huomioitiin päätuomarin raportti ottelusta, joukkueen toimittama vastine, sekä ottelusta saatavissa oleva Ruutu+ -tallenne. Näiden lisäksi Kari Leivoja on juristinsa välityksellä toimittanut Kurinpitovaliokunnalle lisäselvityksiä ja vastineita.

    Perustelut:

    Kurinpitovaliokunta perustaa päätöksensä Amerikkalaisen Jalkapallon sääntöihin, em. säännöissä kohdassa Amerikkalaisen Jalkapallon perusta, määritellään tarkasti kohdassa Erotuomareille puhuminen, eettisen toiminnan perusteet kyseisissä tilanteissa. Jokaisen valmentajan ja pelaajan oletetaan tuntevan säännöt ja noudattavan niitä. Valmentaja toimii myös esimerkkinä pelaajille, jolloin valmentajalta odotetaan erityistä kykenevyyttä säännön noudattamisessa.

    Säännössä 9.2.1 on määritelty epäurheilijamainen käyttäytyminen. Säännössä 9.2.1.a. on määritelty erityisesti kiellettyjä tekoja ja käyttäytymistä. Kurinpitovaliokunta päätöksessään on sitä mieltä, että kyseistä sääntökohtaa on rikottu, vaikka teko ei ottelussa johtanutkaan rangaistukseen.

    Lisäksi Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liiton kurinpitomääräyksien kohdassa 2§ määritellään rikkomuksen laatu. Kurinpitovaliokunta katsoo, että tässä tapauksessa on rikottu tuon pykälän kohtia a), c), h). Näistä kohta h) vastaan tehdyt rikkomukset katsotaan aina vakaviksi.

    Kurinpitovaliokunta katsoo myös, että päätöstä 15-2019 tehdessä on toimittu voimassa olevien Kurinpitomääräysten mukaisesti, sekä noudatettu olemassa olevaa toimintamallia kurinpitotapausten käsittelyssä.

    Joukkueen, Helsinki Wolverinesin, maksamaa valitusmaksua ei palauteta.

    Päätöstä olivat tekemässä jäsenet Saarijärvi, Immonen ja Forsberg.

    Päätös oli yksimielinen.

    Kurinpitovaliokunnan päätöksestä rangaistulla on oikeus valittaa liiton

    Kurinpitomääräysten 8§ mukaisesti urheilun oikeusturvalautakuntaan (SUEK) sen säännöissä

    mainituin edellytyksin.

    Jyrki Forsberg

    Kurinpitovaliokunnan puheenjohtaja”

  • Saiko Leivoja siitä haastattelusta bänniä? Hienoa! Mitään ei saa sanoa eikä arvostella…oli asiallista tai ei, niin silti.

  • Näin ruuduttomana, voisiko joku pikaisesti referoida mitä Leivoja oikein sanoi? Toivon että jotain tosi rumaa jos siitä lähdetään jälkikäteen pelikiellolla lyömään…

  • Leivoja käytännössä kritisoi vain pelikelloa. Vapaasti lainatakseni “…se on nyt ainakin selvää, että Savossa ei osata käyttää pelikelloa, on aivan sama koska kutsut time-outteja, ni kello pyörii vielä 15 sek. Sitä kun yrittää sanoa, ni väitetään vaan et ei se oo mikään kello vaan yrityskello. Eihän tässä voi pelata Ku on tollasta pelleilyä… Pallo menee sivurajasta yli, ni kello käy vielä 5 sek…”
    Eli ei millään muotoa rangaistava teko, vaan tuohtuneena valmentajan mielipide

  • Mainittiin myös että “tuomarit sabotoi” mikä on suorempi loukkaus. Sanktioita siihen että kello kävi miten kävi ei ole julkistettu/tulossa ?

  • Liitto on tietenkin poistanut tämän kyseisen videon Facebookistaan. HIENOA TOIMINTAA!!

  • Eiköhön tuo sankari ole kentällä sanonut jotain mistä tuo toimitsijakielto tulee. Se tallenne nyt vaan on ollut vahvistamassa sitä, että siellä on kiukuteltu tosissaan tuomareille ja varmasti on menty henkilökohtaisuuksiin. Ainakin sellainen käsitys minulle tuosta tekstistä jää.

  • Varmaan se tuli juuri noista “ei täällä voi pelata jos tuo on tuollaista pelleilyä” ja “jos sabotoidaan peliä tuomarien toimesta” -kommenteista liittyen tuomarien pelikellon käyttöön.

  • Kävihän kyseinen valmentaja sitten myös erittäin aktiivista keskustelua myös tuomareiden kanssa haastattelun jälkeen, lähinnä yksipuolisesti keskustellen tai lähinnä huutaen päätuomarille, missä Hautala vain tyynnytteli. Veikkaisin tästä tulleen ne seuraukset varsinaisesti.

  • Jos toi on rangaistavaa, niin missä linja, crokojen GM sai kaksi kk. Toimitsijakieltoa huudeltuaan katsomosta junnupelissä.

  • Tuomio tuli tv haastattelusta.

  • Jos kyse on jostain mitä Leivoja on sanonut kentällä, lipun olisi pitänyt lentää kentällä. Jälkikäteen pelikiellon tuomitseminen vaikuttaa tietysti liiton linjan mukaiselta eli mielenvikaiselta, varsinkin jos Leivoja on nyt vähän värikkääseen tapaan kommentoinut tuomariston kellon käyttöä.

    Ehkei ne halua sinne kommentoimaan ketään jolla on jotain sanottavaa?

  • Samaa linjaahan jääkiekkoliitto toteutti menneinä vuosina, Mestiksessä jaettiin sakkoa oikein urakalla kun valmentajat vähänkin kritisoivat tuomaritoimintaa. Välillä linjaus oli suorastaan naurettava.

    Onneksi Ruudun lähetyksessä on pelikello näkyvissä, joten isoin kysymys kuuluukin: onko Leivoja oikeassa?

  • Siinä on yhden ihmisen face avautuminen eiliseltä.

    “Mä odotan oikeasti aika innolla uutta kautta amerikkalaisessa jalkapallossa ihan joka vuosi. Toivoin taas kerran, että kaikki olisi muuttunut. Kuten joka kausi, niin petyin tänäkin taas.

    Suomen amerikkalainen jalkapallo on ehkä kaikkein korruptoitunein urheilulaji pelkästään sen vuoksi, että laji on niin pieni. Kaikki tuntevat toisensa, niinpä jos jollain on kaunaa, se kostetaan esimerkiksi keltaisina liinoina kentällä.

    Pelaajat ja koutsit ovat kehittyneet, tulleet paremmiksi. Usein jopa oikeasti hyviksikin, ei siellä muuten Ameriikan raitilla pelaisi esimerkiksi Kimi Linnainmaa. Ihan nyt vain noin niin kuin kuriositeettina.

    Yksi taho ei kehity. Tuomarit. Siellä on hyviäkin. Mutta on siellä niin luokattoman huonojakin, että se on täysin käsittämätöntä. Ihan aikuisten oikeasti.

    Kenties missään toisessa palloilulajissa ei pääsarjassa ole niin heikko taso tuomareissa kuin jefussa, mikä on sääli.

    Tähän on ihan turha huutaa, että tuu itte kokeilemaan. Mun ei tarvitse.

    Se vain on täysin uskomatonta, että siinä missä keskivertopelaajasta tulee vuosien harjoittelulla usein jopa erinomainen, monista näistä tuomareista ei tule ikinä edes välttäviä. Oma ego on niin jukelittoman merkittävä ja tärkeä, ettei ole mitään tajua.

    Ja tämä avatuminen nyt ei muuten sitten liity ainoastaan illan matsiin, jota olin katsomassa. Jos joku ei usko, niin kysykääpä Mika Laurilalta oonko jo murehtinut tätä aiemminkin.

    TV-prudktiot ovat pääsääntöisesti jo ihan kivalla tasolla.

    Sen sijaan monessa muussa asiassa puolestaan ollaan menty kohti pronssikautta. Ehkä syvemmällekin synkkiin aikoihin.

    Tiedän, että raha ei liiku lajissa ja sen taakse on helppo aina piiloutua. Se ei silti tarkoita välinpitämättömyyttä tai sitä, että jos esimerkiksi hanttihomminani juttuja kirjoittaessani pyydän valmentajaa haastatteluun niin vastaus on, että en tosiaan tuu. No hei, mikäs siinä sitten. Älä. Sun seurasihan se on. Minä en häviä siinä, mutta ottaa toki järkeen, kun aikataulut ovat sitä mitä ovat.

    Fokus on kadonnut mun mielestäni aika lailla kaikilla. Nyt luotetaan vain siihen, että TV-näkyvyys riittää. Mitään muuta ei oikein olla valmiita tekemään.

    Toivoin, että pienten piirien insesti olisi jo kadonnut lajista, mutta yhtä lailla petyn joka Jumalan vuosi.

    Suomen jenkkifutis ei oikeasti mene tällä tavalla mihinkään suuntaan. Tai ei siis ainakaan eteenpäin. Oon lähinnä apea. Tykkään lajista. En tykkää tavoista, millä sitä nyt viedään/johdetaan.

    Tulipahan nyt sanottua. Anteeksi ja näkemiin”

  • “Tähän on ihan turha huutaa, että tuu itte kokeilemaan. Mun ei tarvitse.”

    Tuo oikeestaan kuvaa hyvin postauksen turhanpäiväisyyttä. Jos et ole valmis tekemään mitään asioiden parantamiseksi, turha tällaisia vuodatuksiakaan on kirjoitella. Lajin parissa toimii monia ihmisiä ketkä käyttävät todella paljon aikaa asioiden hoitamiseen, joukkueiden pyörittämiseen varmistaakseen mahdollisuuden pelata tai katsoa jefua. Luultavasti jokaisessa joukkueessa, jokaisella tasolla otettaisiin ilomielin vastaan lisää tekijöitä. Kun tätä suomalaista jefua pyöritetään pääosi harrastustoimintana ei ihme ettei se ole kaikilta osin esim. Veikkausliigan (ammattilais)tasoa. Joten ansaitse valittamis/nillittämisoikeutesi lähtemällä rohkeasti mukaan vaikkei tarvitsekaan.

  • koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka haluavat toimia tuomareina urheilussa. Mikä se kipinä on, että haluaa tehdä sitä hommaa? Ja miksi ihmisyys tuntuu katoavan kun vetää tuomari paidan ylleen? Perkele harva tuomari kykenee myöntämään virheensä ja korjaamaan ne vielä siinä hetkessä siten etteivät vaikuta peliin väärällä tuomiolla. Ja edellinen @Perkele… kommentoija on aivan väärässä, kyllä tuomaritoimintaakin pitää voida ja saada kritisoida vaikka ei tarvitsisi tai haluaisi tuomarina itse toimia.

  • Nyt taisi mennä överiksi tämä SAJL:n kurinpidon linjattomuus. Vaikka en ole Leippis fani niin typerä rangaistus. Lajin ympärillä on monta ilmiötä joita voisi rangaista samoilla perusteilla rajattomasti mutta nyt tämä on overkill. SAJL osaatteko hävetä..?

  • Tässä pelikieltoon johtaneessa casessa on muutama juttu, joka itseä vähän ihmetyttää kun ko. valmentajan toimintaa miettii. Varmasti kyseessä on tunnetta ja siihen liittyvää reagointia tiukan pelin tuoksinassa, mutta ehkä sitten kuitenkin kannattaa tutkia faktoja ennen kuin alkaa hutkia.

    Olin itse paikalla pelissä ja noita näkyvän (kentällä olevan) pelikellon sekunteja korjattiin vastaamaan tuomarin (virallista) kelloa jokaisella kerralla kun korjattavaa oli. Kentällä näkyvä kello ei käsittääkseni ole virallinen pelikello vaan tuomaristo on aina vastuussa kellon käytöstä. Vänärin kentän siirrettävä tulostaulu on sen mallinen, että kun joukkue ottaa aikalisän, pelikello vaihtuu välittömästi aikalisän jäljellä olevaa aikaa osoittavaksi kelloksi. Kun Wolverines ko. ottelun toisella neljänneksellä ottaa aikalisän, on pelikello ja aikalisä (1 min) erittäin lähellä toisiaan. Tämä näkyy jopa Ruudun lähetyksessä kun aikalisä on kutsuttu, ko. valmentaja puhuu tuomareiden kanssa, osoittaa kelloa ja sanoo kellon käyvän vieläkin. Todellisuudessa siis kello osoittaa jäljellä olevaa aikalisään käytettävissä olevaa aikaa.

    Mitä tulee Ruutu- lähetyksessä näkyvään kelloon, se on ihan puhtaasti katsojia varten ja useimmissa lähetyksissä aivan päin seiniä. Siihen ei siis voi eikä kannata millään tavalla lausuntoja perustaa. Valmentajan tapauksessa näin ei tietenkään ole, koska sivurajalla ei (toivottavasti) kukaan katso.

  • Nyt pitäisi enää tietää mistä tuo sinun tietosi on peräisin. Täällä viipottaa sellaista kaistapäätä (lue vaikka tätäkin ketjua), että ihan pelkkään väitteeseen ei voi uskoa.

  • Kannattaa kysyä tuota oman seuran puheenjohtajalta

  • Stadionilla näkyvä pelikello on virallinen, kunnes erotuomarit ilmoittaa jotain muuta -> sen takia sitä korjataan välillä. Järjestelmät ja käyttäjät vaan ovat välillä mitä sattuu.

  • Kielto tuli haastattelusta ei mistään muusta…ainakaan muusta ei syytetty alunperin !

  • En osaa ottaa kantaa siihen, oliko kellon käyttö oikeudenmukaista vai onko Leivojan näkemys oikea. Sen tiedän, että leivoja hermostui joka tapauksessa oikeasti ja hänelle ei osattu asiaa selittää oikein (tai ei itse osannut ottaa tietoa vastaan).
    Kuitenkin se mitä hän haastattelussa sanoi oli aika lievää ja varsinkin jos oli aiheetonta, niin ei siitä olisi mielestäni pitänyt antaa varoitusta kummempaa rangaistusta. Siinä ei menty henkilökohtaisuuksiin ja puolustettiin omaa vahvaa (ehkä väärää) näkemystä.
    Jos oli oikeassa, niin tuomarit ottakoot oppina tuon ja jos oli väärässä, niin selittämään se kansalle ja Leivoja saa aasin hatun siitä rangaistuksena.
    En ole samaa mieltä Leivojan käytöstavoista ja tavasta kommunikoida, mutta en siitä myöskään rankaisi noin kovaa.

  • Sä voit olla Olarin räppikunkku, mut kun Dumari dumaa, sä oot pelkkä runkku joka tilittää, pillittää ja pikakelaa, samaa skeidaa kunnes delaa. Puhuuks siin perse vai puhuuks siin pää, muut tulee ja menee mut Dumari jää

    Aina siin roiskuu kun räppäri rappaa, mut kun Dumari tulee – Dumari tappaa!

    Oma mielipiteeni on se, että tuomarit ovat suojattuja urputukselta samalla tapaa, kuin potkaisijat taklauksilta. Tuomaritoiminnan kritisoijan mielestä hän on tietysti oikeassa – joskus on ja joskus ei, mutta sillä ei ole mitään väliä. Urputuksen salliminen johtaa vain kaaokseen, joten tiukka linja on pidettävä. Tuskin kyse on tuomarin omasta egosta, vaan osasta kurin ylläpitoa. Tietenkin kapteeni ja valmentaja saavat keskustella tuomarin kanssa päätöksistä, mutta jos omia tunteitaan ei osaa pitää kurissa, ei pitäisi alkaa keskustelemaankaan tai sitten on jälkikäteen vain parasta hyväksyä seuraukset.

    Tuomarit tekevät virheitä ja joskus olosuhteet tekevät työstä haastavaa. Jos kyse on tuomarin osaamisen puutteesta, sen hoitaminen on tuomaritoiminnasta vastaavien tehtävä.

    Kyseisestä kello-gaten syistä en osaa sanoa, mistä johtui. Ongelmia varmasti oli ja Wolvot kärsi, mutta auttoiko Leivojan avautuminen asiaa? Ratkaisivatko ongelmat pelin? Oli miten oli, mutta tuomarit ovat tilanteessa pomoja.

  • Eli tietoa ei ole, kiitos.

  • Koskahan annetaan rangaistus tuomarille joka huutaa junnu downmarkerille vi…. yms. Ja sanoo pistävänsä tämän vaihtoon jos homma ei ala skulaan.
    A. Joko alkaa itse downmarkeriksi tai pitää turpansa kiinni, tää on mun mielestä ainoa oikea toimintatapa.

  • Viimeinen lause Leivojan haastattelussa, “peliä sabotoidaan tuomareiden toimesta”.

    Kun sellaista todetaan valmentajan suulla suorassa tv-haastattelussa, niin eiköhän se yhden ottelun toimitsijakielto ole hänelle ihan aiheellinen ja kohtuullinen rangaistus.

  • Kyllä näille nykyisille tuomareille, olkoonkin laatu joskus mitä on, pitää antaa krediittiä että jaksavat muutaman kympin korvauksella kuluttaa koko viikonlopun reissaamalla toiselle puolen Suomea. Vertailuna vaikka Salibandyn (230€ + kulukorvaus per runkosarjapeli) ja Pesäpallon (36€-137€ + päiväraha per runkosarjapeli) tuomaripalkkiot. Tosin suoraa vertailukohtaa noista ei kannata tehdä, kun em. lajit kuitenkin aika paljon isompia kailta vertailukohdilta.

  • Saisiko jefuun enemmän tuomareita asiallisemmilla palkkioilla? Anyone?
    Motivoiko raha hommaan?
    Jos omana ehdotuksena rahoitukseen että vaikka tv maksuista neuvottelisi sen verran kuluja alemmas, hirveen paljoo huonommin ei lähetyksiä pysty vetää joten ei ehkä pyydettyä liksaakaan kantsisi yhtiölle maksaa.

  • Kun ketjut on väärällä puolella kenttää.

  • Ihan oikealla puolella se on. Kamera on “väärällä” puolella.

  • Hyökkäyksen linja on kyllä aivan järkyttävän heikko

  • Näkyy liikaa että Wolveriinsin OC on toimitsijakiellossa, tuli tasainen matsi.

  • ..ttu mikä selostaja tässä matsissa. Ja kyllä ne ketjut olis aika paljon helpompi siirtää kuin kamera. Nyt ei näe yhtään missä kohtaa mennään.

  • Saiko Wort kenkää ?

  • Ruudun lähetykset on NFL:ää verrattuna vanhoihn urheilukanavan. Pitääkö piipittää ja suu aujki siellä seuran ja liiton kokouksissa jos ei kelpaa.

  • Hyvin huomas, mikä jefussa ratkaisee loppujen lopuksi. Joukkue.

  • Kyllä Robert Johsson siellä kentällä on.

  • …junnutyö kukoistaa…importit vetää kahteen suuntaan….ja 50 vuotiaat on alotuksessa…

  • Joku selostajien tet-viikko menossa?

  • Avauksessa junnu-mj:n Lindfors, Kiialainen, Ketonen ja Pulkkinen. Montako haluaisit liigajoukkueella avauskokoonpanossa ?

  • UNC Radio ei pystynyt tekemään tarpeeksi hyvää vastatarjousta.

  • Toivottavasti lajimme ei ole saanut tämän viikon aikana uusia katsojia. Tai sitten ovat katsoneet lähetyksiä mute päälle.

  • Espoon kasvatteja…

  • Boom Boom !!!

  • Voi käsittää näitä Butchersin pelikutsuja. Sietävätkin hävitä.

  • Tuo ol ikyllä hyvä muutos kun 7 tuomaria kentälle, tacklet voi riistää niskasta kiinni ja paljon muutakin ja lippua ei tule! Wolwojen vipa maali oli hyvä esimerkki porvoon nuori endi voitti ona miehensä mutta wolwojen pelaaja nappasi takaapäin kiinni lippua EI.
    Käytännössä Tacklet saa tehdä mitä haluaa ja tietyt joukkueet hyötyy siitä tuhottomasti.
    Onneksi tuomarit eivät lahjoittaneet voittoa Wolwoille

  • Kiitos wolverines, kiitos Butchers. Hienoa viihdettä!

  • 2010-luvun parhaimpia matseja?

  • Ei hyvää päivää Wolvot. Turpaan vaan ja triplaten. Leikitellen takki auki nyt Vaasaan niin sieltä napsahtaa tappio #4.

    Missä Wort? Rehab?

  • Upeeta viihdettä oli tämän päiväinen ja jenkkifutista parhammillaan!!
    Upeeta ja kiitos Butchers, kiitos yleisö ja todella iso kiitos Laurilalle joka laittoi tämän pelin liekkeihin selostuksellaan!!

  • Kyllä jännittävä peli alusta loppuun!

  • Näyttää olevan taas Butchers joka pystyy horjuttamaan näitä tämän päivän suosikkeja vaahterassa!

  • Porvoon hyökkäys oli hyvä ja ilokseni tasapainoisempi kuin viime pelissä. Puolustuskin paransi edellisestä, vaikka oli edelleen hieman vastaanottavana osapuolena, mutta viimeisen driven pysäytys oli suuri Henkinen voitto koko Joukkueelle. Kyllä nyt on hyvä jatkaa aurinkoista viikonloppua 😎

  • Hah aha, ei osaa Ruudun selostajat lausua Butchersin no. 20, Stigzelius 😂

  • Oli kyllä pienin murhe eilen selotuksessa jonkun sukunimen lausuminen. Selostaja oli ihan ulapalla koko matsin ajan ja kommentaattori taas tapansa mukaan hehkutti vaan kamuaan Rojoa.

    Butchersin takakentän paskuudesta huolimatta onneksi hyökkäys toimi ja parempi jengi voitti tämän matsin. Karma kosti kyllä ylimielisyyden.

  • Ja Butcherseille ei annettu mitään mahkuja, jos alku haastatteluun oli uskomista. Ja ei se takakenttä nyt ihan paska ollut

  • Kenttä on muuten helv….n hienossa kunnossa!!!

  • Mitä ajatuksia Wolvojen tappioputki herättäää? Ennen kautta parjattu hyökkäyksen linja ja osin puolustuskin ovat sitä, mitä uumoiltiin. Ja sitten kun taitopelipaikoilla on loukkaantumisia ja muita poissaoloja (Wort), on joukkue aika kuolevainen.

  • @Jaska
    Ei nyt ihan paska tällä kertaa takakenttä ollut mutta edelleen todella helposti myös rikottavissa. Thomasin viimeinen TD oli hyvä esimerkki samalla kuviolla, kun ekaan päästiin väliin niin näytti Johnssonille että heitä korkeampi ja lopputulos 6 pistettä. Taklaukset vieläkin lippupallo tasoa mutta parempaan päin.

  • Wolvojen linjat ei vaan kertakaikkiaan kestä. Alkukausi mentiin vielä nousijajoukkueen innolla, mutta sitten loppui puhti. Pahintahan tuossa on se, että sitä ei korjata millään nopeilla viilauksilla tai kikoilla. Hyökkäyksen linja on yksinkertaisesti huono, ja siihen auttaa vain treeni.

  • Tätä on sanottu koko ajan , aivan kuraa O ja D , miksi täällä alkoi kaikumaan?

  • Tuo on mielenkiintoista sinällään, että maksupelaajat ovat statuksella “out”. Mistään loukkaantumisesta välttämättä tuskin on kyse. Toki eihän yleisö sitä tiedä vaikka olisikin.

    Lähtisin myös osaksi hakemaan syitä sieltä, että RoJo on pyörittänyt samankaltaista hyökkäystä nyt useamman vuoden. Jos hiukkaakaan on kokopäiväisiä valmentajia tai muuten Euroopan huippuja, kuten Karppinen, ei luulisi tiettyjen tendessien löytymisen jäävän ainakaan materiaalista kiinni.

    Voisiko tässä olla syy, en tiedä, omaa pohdintaa asiaan vain tuodakseni.

  • Mikä oli Wolwojen rankkaus Euroopassa ennen kautta?….Ei hyvältä näytä…

  • AFIn rankkaus? Ei ollut listalla. Roosters sen sijaan noussut sijalta 17. sijalle 14.

  • Kova tuntuu olevan taso Puolassa…

  • Kommenttien perusteella kauhulla aloin katsomaan jälkikäteen matsia. Eihän tää selostaja oo edes paha, hyvin rakennettu hieman kokemattoman selostajan rinnalle mahdollisimman jefukokenut kommentaattori. Omaan korvaan toimii. Tsemppiä jatkoon, hyvin meni!

  • Kuka tuo kommentaattori muuten on?
    Kuulostaa pohjoisen pojalta ja välillä vaikea tajuta, mitä kaikki tekoamerikan termit tarkoittavat.

  • “Koskahan annetaan rangaistus tuomarille joka huutaa junnu downmarkerille vi…. yms”
    Kyseessä lienee alvin ja pikkuoravat äänellä puhuva pikkuhitleri joka tuntee itsensä kovin isoksi kun saa möykätä junnuille jotka ovat ketjussa tai pallopoikana?
    Sen kannattaisi muistaa että nuo junnut kasvaa vielä ja niillä on hyvä muisti.
    Olisi kyllä kaverin syytä miettiä kuinka tuomarin pitäisi käyttättyä junnuja kohtaan.

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *