Maajoukkue kohtasi Ruotsin EM-välierässä

Gridiron Staff 3.8.2021 13:36 275 kommenttia

Kuva: Jari Turunen

Ruotsin voittoon päättynyt ottelu pelattiin Vantaalla Myyrmäen jalkapallostadionilla lauantaina 7.8. Keskustele aiheesta tässä ketjussa.

Jo viime vuodeksi kaavailtu ottelu siirrettiin tälle vuodelle koronapandemian vuoksi.

Suomen miesten jenkkifutismaajoukkue valmistautuu kohtaamaan Ruotsin tärkeässä välieräpelissä 7.8. Myyrmäen jalkapallostadionilla. Ottelun voittaja jatkaa matkaansa EM-finaaliin.

Maajoukkue leireilee uuden päävalmentajansa Mele Mosquedan johdolla ensi viikon aikana 3.8-6.8 ennen lopullisen pelaavan kokoonpanon valintaa. Maajoukkueen leiriryhmä on nyt lukittu ja mukana olevat pelaajat listattuna ohessa. (lähde: jenkkifutis.fi)

Lippuja otteluun voi hankkia lippu.fi:n kautta.

Kommentoi

  • Mahtaako Ruotsilta puuttua paljon ELF pelaajia? Suomen joukkueessa Ndongo, Pekkarinen ja Valasti mahtuisi varmaan kokoonpanoon. Siinä sarjassa on täysi kierros viikonloppuna mutta kabinetti politiikka on myös selkeästi hiipinyt liittojen väliin.

  • Ei noi jätkät mahtuisi. Ei Roosters. Mutta sinne mahtuu kyllä kolmosdivaria pelaava kakkos-QB.

  • Noh? Kerros nyt jäikö sun poikaystävä ilman kutsua leirille? Vai mikä noin ahdistaa, että pitää tulla internettiin kiukuttelemaan

  • Eihän toi rosteri ole kuin huono vitsi.

  • Maajoukkueen päävalmentajan paikka aukeaa näiden EM-pelien jälkeen. Ei muuta kuin paperit vetämään, kun sinulla näyttää löytyvän tehtävässä vaadittavaa syvällistä näkemystä joukkueeseen valittavien urheilijoiden taitojen ja kykyjen arvioinnista.

  • Eipä tuolla taaskaan parhaat ole, mutta joukkue ratkaisee.
    Hiukan epävarmuutta lisää tuo uusi päävalmentaja. Ainakaan Saksan liigassa ei ole homma toiminut.

  • Ketkä kaikki puuttuvat?

  • Kato vaikka tilastoista

  • Osa pelaajista ilmoittaa että ei kiinnosta. Osa pitää mielummin Vaahteraliigasta vapaaviikon eikä tule maajoukkueeseen. Niillä mennään mitä on ja täällä voi sitten innokkaimmat huudella että miksi kaikki on tässäkin tehty väärin ja väärät miehet on leirillä ja rosterissa ja joka puolella.

  • “Kato vaikka tilastoista”

    Tilastot on ihan mielenkiintoisia ja suuntaa-antavia, mutta ei ne kerro kaikkea pelaajien hyvyydestä tai huonoudesta. Niitä pitää osata tulkita, kuten kaikkia tilastoja, ja jos et ole nähnyt pelejä, tulkinta menee helposti metsään.

    Jefumaajoukkueeseen pätee sama kuin kaikkiin muihinkin joukkuelajien majuihin: Kaikki halukkaat eivät mahdu mukaan. Kannattajien mielestä joukkueista puuttuu joitain pelaajia tai siellä on vääriä pelaajia. Varsinkin amatöörilajeissa kaikilla pelaajilla ei ole mahdollisuutta siviiliesteiden takia osallistua, ym.

    Paljon on maajoukkueleirikoostumusta parjattu, mutta yhtään kunnolista perustelua ei ole esitetty. (Ei kai mitään uutta tällä palstalla.)

  • Sano nyt! Ketkä on sun mielestä kovempia kuin paikalle kutsutuista huonoimmat? Kiinnostaa oikeasti!

  • Mielipiteellä ei liene tässä vaiheessa merkitystä, joten annan sen olla itelläni.
    Niinkuin jo yllä kirjoitin, joukkue ratkaisee. Ihan niinkuin lätkässäkin, jos valmennus osaa, niin ei siellä parhaat omalla paikallaan aina olekaan, vaan sopivimmat.
    Tarvii vaan olla paras paikalla olijoista;)

  • Eniten mua huolestuttaa tuo päävalmentajan joukkueen tuntemus.
    Mutta jos osaa antaa oikeaa vastuuta apuvalmentajille, niin hyvät mahikset voittoon.
    Ruotsilla on edellisistä peleistä kuukausi aikaa, vaikuttaako.

  • ei vaikuta. Suomen majuun on valittu kauden palaamatta olleita. Ja kauden pelaamattomuus ei Tilastoille riitä perusteeksi valita joku toinen, siis pelaava pelaaja.

  • Päävalmentaja on luultavasti ihan vaan marionetti.

  • Maajoukkueen OC ja DC + moni muu valmentaja ja pelinrakentajat ovat Roostersista, eivätkä sinne ihan turhaan ole valittuja. On myös menestyksen kannalta järkevää perustaa joukkue ja pelikirjat Roostersin pohjalta, koska valmistautumisaika ei mahdollista kovin suuriin säätöihin. Tuskin mennään suoraan Roostersin pelikirjalla, mutta elementit ovat varmasti selkärangassa. Vahvistuksiakin tarvitaan, ja pääosin alkusarjan kokoonpanosta ne on parasta valita, sillä kuviot ovat sieltä tuttuja. Joukkue ei varmasti ole täydellinen all stars, mutta Suomen kärkipelaajia jokainen. On syytä muistaa, että MJ pelaa Suomelle, eikä ole mikään pelaajien palkitsemisväline. Saattaa myös olla, että viimeiseen peliin mahtuu uusiakin pelaajia, kun valmistautumisaikaa on enemmän. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni, eikä mikään raportti asioiden oikeista taustoista.

  • Maajoukkueeseen ei ole vielä valittu pelaajia. Nyt on menossa vasta leiri. Lopullinen joukkue valitaan vasta huomenna (perjantaina).

  • Suomen RB-materiaali on ehkä kaikkien aikojen paras. Juosten pitäis pystyä kaatamaan Ruotsi jos linjasta on yhtään mihinkään.

  • Suomi ei ole hävinnyt Ruotsille vuosiin. Tuskin häviää nytkään. Hyvä jengi kasassa.

  • Minä kyllä pidin kun RB osastolla oli maajoukkueessa

    Marko Vartiainen
    Eero Heinonen
    Teemu Paukkula
    Tommi Padatsu

    Siinä oli kyllä mielestäni ehkä kovimpia suomalaisia Runnin Backejä.

    Paukkula oli kyllä kuin suomen Mike Alstott.
    Ai että oli pikku poikana mukava seurata näitä.

  • Tuohon vielä Petu Penkki QB

    Suomen kaikkien aikojen MJ jos sais kasattua se olisi todella kova! Mutta varmasti olisi myös muiden maiden joukkueet.

  • Juoksu sujuu kun linja vie. Center on avain ja Tennbergin puute tulee näkymään. Samoin Sagne ja Ndongo, kuka on syvä uhka heittopelissä?

  • Parempi vaan, jos syvää uhkaa ei ole. Ne heitot, kun eivät tunnetusti ole Miron vahvuus. Ei tule kiusausta heittää interiä. Miro toki muuten mies paikallaan.

  • Onnea sit vaan. Koko päivä 8 miehen boksiin kuudella blokkaajalla.

  • Tapahtumassa anniskeluoikeudet?
    En vaa ole löytänyt mainintaa.

  • Juhlin pelkää Okkoa jo nyt. Selvä peli.

  • Vettä näyttäisi satavan oikein urakalla.

  • Aika hyvin se Miro heittää fadea. Still otti Suomen mestaria vastaan niitä 200 jaardia ja 3TD. Pikajuoksija on viel rookie enkä usko että pallon luku riittää vielä samoihin kuin esim Sagne.

  • Suomi voittaa 42-17. Ruotsi roikkuu ekan puoliajan. Sitten parin maalin tappioasemassa paineet kasautuvat liikaa pelinrakentajan niskaan. Pajarinen ottaa paikkansa Suomen ykkös-RB:nä. Kajandet koppaa pitkän heitto-TD:n.

  • Se Kajander voi maajoukkueeseen päästä…eihän se osaa edes pelata…ainakaan vielä…ehkä 3-4 vuotta vielä…

  • Pääsi se, kertoo tasosta.

  • Kertoo nopeudesta. Se kun ”tappaa”.

  • Kertoo lajin ja pelipaikan huipputasosta Suomessa.
    Tarttis tehdä jotain.

  • Kuka/ketkä on potkaisijana maajoukkueessa?
    Olin on punteri. Ketkä muut?

  • Vain 6 WRää Roostersista. Eikö siellä enempää ollut?

  • Enemmän pitäisi saada näitä yleisurheilijoita tänne pelien ja leikkien puolelle, hienoa Kajander!

  • Pari importtia oli, mutta ei voi Suomen maajoukkueessa pelata. Wasilijeffillakin huikee alkukausi liigassa

  • Kuka coutsaa Suomen OL:ää maajoukkueessa?

  • Joku näistä???
    AC Julius Majander
    OC Mikko Koikkalainen
    AC Jens Holmström
    AC Victor Sarvi

  • Aina sitä itketään kaikesta mahdollisesta, kun ei tapahdu omien toiveiden mukaan. Voi teitä uusi sukupolvia… No Roostersin rissut on todella fiksu valinta, koska pelinakentaja-rissut ovat kokonaisuus. Kun on lyhyt valmistautumisaika, ei yhteyttä ehdi kunnolla rakentaa. Tässä pelataan Suomelle – ei Roostersille tai pelaajien kunniaksi. Kajanderin valinta on fiksu: vähän kuin spessu-pelaaja. Jos pitkää tarvitaan, niin sieltä löytyy jalat ja Ambrolla on vahva käsi. Ovat jo Roostersissa varmasti treenanneet sitä (vinkvink Steelers). Kajander ei silti ole nopein Suomessa jefua pelannut pelaaja. Kimmo Saaristo (100 m 10.44) pelasi Porissa 80-luvulla ja loukkaantui heti. Willem on osoittanut jo pelimiehen elkeitä, vaikkei olekaan vielä valmis stara. Spessurooliin aivan riittävän hyvä. Kahta asiaa ihmettelen. Vähän DL-miehiä? Voi silti olla nerokkuuttakin sää huomioiden. Kuka potkii lisäpisteet? Ehkä Seppänen.

  • Varmaan on fiksua laittaa QB ja WR yhdestä seurasta, koska ovat jo pelanneet yhteen. Miksi sitten ei koko hyökkäys?
    sielä on kuitenkin WR osastolla pelaajia, joilla ei ole yhtään kiinnottoa tällä kaudella. Eli jos ei mahdu Roostersissa kentälle, niin miksi maajoukkueessa.
    Toisaalta valmennuksen pitäisi ottaa huomioon lyhyt valmistautuminen ja opettaa parhaat yksilöt joukkueeseen. Tämä joukkue on nyt Melen ja apukoutsien luomus.
    No meni kuinka vaan, onnea Suomelle huomenna.

  • Ei mitään mielipidettä, ihan vaan staseista katsottua…
    Kakkos-QB pelaa kolmosdivaria (7v7) Malmi Blazessa. Liigassa tällä kaudella 3 onnistunutta heittoa.
    DL Berg nolla pelattua ottelua tällä kaudella.
    WR Kajander ottanut kauden ja uransa aikana 6 koppia.
    WR Karhinen 1,0 catchia liigassa per ottelu tällä kaudella.
    DL Lahti 16. eniten taklauksia Roostersissa.
    C Ojansivu nolla pelattua ottelua.
    WR Wasiljeff 1 pelattu ottelu, 0 catchia.

  • Maajoukkueeseen kootaan aina ….riippumatta valmius ajoista …parhaat yksilöt….ei Roosterssin yksilöt!!@…Hei…kyse on maajoukkueesta!……Montako leirille osallistunutta Roosterssin pelaajaa tiputettiin joukkueesta?

  • Tuleeko livenä peli jostain?

  • kannattaa katsoa se afi kanavalta . laurila on taas ruudussa karjumassa ja hakala komppaamassa roosterssin kehumisella !! se kaulaton autokauppias ja mursuviiksinen ex linjamies olisi ollut paljon parempi valinta !

  • Huomaa että täällä on taas vauhdissa kaikki “MUTUCOACHIT”, kun asioista ei tiedetä oikeita puolia , niin heitellään muille samanlaisille tyypeille omia mutuja ja viihdytetään itseään ja toisia samanlaisia.

  • Olihan tässä jo monta vuotta tilanne että pelaamalla Punasessa ei välttämättä päässyt maajoukkueeseen. Lupaukset on annettu ja ne on toteutettu.

  • Mitäpä voi odottaa, kun koordinaattoreista ja apuvalmentajista 7/8 on Roostersin Vaahterajoukkueesta. Bezairesta en tiedä mutta eikös sekin pari vuotta sitten ollut loppukauden Roossa kun sai kenkää Kuopiosta? Kuten täällä joku hyvin sanoi, HC on pelkkä marionetti. Mihin on kadonnut Titola, Vartiainen ja Tarvainen?

  • Ketä tuolla olis pitänyt olla noiden roostersin pelaajien tilalla?

  • Kuopiossa ei ymmärretä, että heidän pelaajiaan ei voida valita maajoukkueeseen, koska kyseessä on Suomen maajoukkue. Europassilla kun ei näissä kekkereissä tee mitään, vaikka Vaahteraliigassa sen avulla voikin valloittaa paikan avauksesta.

  • Nyt olisi kokemattomuudesta jne huutelevien hyvä muistaa, että tuo kaveri on kymmenyksiä nopeampi kuin kukaan muu tänään kentällä. Repii metrien eron keneen vaan.
    Taso on siis heikko, pitäis varmaan tehdä jotain…
    Joku valitti Suomen tasoa tuon valinnan perusteella. Kun Kajander pyyhältää ohi kulmapuolustajan ja aiheuttaa paniikkikiireen safetylle, on melko sama minkä Euroopan maan passi mainituilla puolustajilla on taskussa.
    Taso on siis laajemminkin heikko, pitäis varmaan tehdä jotain…
    10,5 100 m aika on NFL-vauhtia.
    Jos kaveri pysyy lajissa ja menee koko ajan hiukan eteenpäin, on esim CFL hänelle täysin mahdollinen.
    Kajanderin Mj-valintaa kritisoiva ei lajin lainalaisuuksista kovin paljoa ymmärrä.
    Taso on heikko, pitäis varmaan tehdä jotain.

  • seppo olis kannattanut kanssa valita , sillä on kuulemma kovat punttitulokset !!

  • on se vaara, että kun tulevia maajoukkueita leiritetään, alkaa pelaajat miettimään, miksi lähteä leirille, jos valinnat tehdäänkin tuolla perusteella. Ja tässä kohtaa voi sanoa, että tämä ei ole ekakerta kun homma menee näin. Siinäkään ei ole mitään väärää, jos valintakriteeri etukäteen ilmoitetaan noin.

    “No Roostersin rissut on todella fiksu valinta, koska pelinakentaja-rissut ovat kokonaisuus. Kun on lyhyt valmistautumisaika, ei yhteyttä ehdi kunnolla rakentaa”

  • Siellä leirityksessäkään ollut montaa WR pelaajaa muualta kuin Roosta.
    Pitäiskö tästä vetää se johto päätös, että Roon 6 WR on parempi kuin kuuden muun joukkueen aloittava.
    Joukkueelle tsemppiä ja hankkikaa se finaalipaikka

  • Ainahan noista maajoukkueista puuttuu joku, joka siellä jonkun muun mielestä pitäisi olla, ei ole pelkästään tämän lajin perinne ja kuuluu asiaan.
    Tällä kertaa mennään noilla ja mihin se riittää nähdään tänään.
    Ja ehkä joukkueesta pudonneilla on sitten loppukaudeksi motivaatiota näyttää mistä maajoukkue jäi paitsi.

  • Kaikessa spekuloinnissa on syytä muistaa, että tämä peli on poikkeuksellinen. Maajoukkue treenaa yhdessä muutaman päivän, kun aiemmin on valmistauduttu ajan kanssa ja useilla leireillä. Finaali/pronssimatsi on jo eri tilanne. Tähän ryhmään olisi lisäksi pitänyt pystyä ottamaan koko viikko duunista vapaaksi ja asua jossain pääkaupunkiseudulla.

  • “Pitäiskö tästä vetää se johto päätös, että Roon 6 WR on parempi kuin kuuden muun joukkueen aloittava.”

    Pitäisi todellakin. Kenet ottaisit muka tilalle?

  • Jos se on noin helppoa kuin kuvaat niin miksi tällä sateentekijällä on vain 6 koppia 5 ottelussa?

  • 🏈 Ensimmäinen kerta kun näen tai kuulen suomen maajoukkueen päävalmentajaa.
    Olen todella vaikuttunut 🏈

  • Naulan kantaan. Tässä kasataan parasta mahdollista joukkuetta, ei allstars-joukkuetta. Kun valmistautumisaika on lyhyt niin tottakai auttaa että mukana on pelaajia jotka tuntevat pelikirjan. Kohta nähdään mihin se riittää.

  • 🏈 Herran jestas toi Kadmiry on kasvanu ihmisenä, ei ole enää nuori punasteleva suppu suu vaan itsevarma joukkueen johtaja! Hyvä Suomi! 🏈

  • Hyvä Karri! On kyllä kova!

  • Upea kentänhalkaisu Pajariselta! Karrin isä Jarkko on muuten ex-Kotleetti että on geenit kunnossa jälkipolvella.

  • On yllättävän huonoja!

  • Kuuluuko muilla Hakalan kommentit?

  • Ei kuulu Hakalan kommentit ollenkaan.

  • Löytyykö live tilastoja mistään?

  • Älä nyt vaa hajota itteäs Miro juoksemalla 😱 slide vaa nurmen pintaa 🏈

  • Noniin. Tuli Hakala ääneen, mutta mites on Pajaristen laita? Molemmille varmasti olisi käyttöä, mutta Karrin juoksuille eteenkin.

  • Arttua ei ole kentällä näkynyt, Karri mielestäni käväisi?

  • Mikä on tilanne?

  • 14 – 9 3. neljännes jäljellä 5:41

  • 14-9 suomelle

  • Aivan liikaa

  • Ei niitä ole yhtään sen enempää, nyt ne vaan nähdään.

  • Näytä mulle hyvä blokkaaja niin näytän sulle hyvän kiinnipitäjän. Jääkö “hyvät” blokit huomaamatta, mutta lisätuomari ne havaitsee vääriksi? Tiedä sitten, mutta tuntuu että kaikki isommat etenemiset ovat virheellisiä. Tiukaksi menee, kamaan Suomi!

  • Haloo, porkua vaan olis pitänyt kun aikaaa on.

  • Eipä näytä olevan Ruotsilla kiinnipitoja. Heittojoukkue,, hmm

  • Kusi!

  • Sinetöi nöyryytyksen…

  • Se tilanne kun nuppi ei riitä, johdossa huudellaan ja vihellellään. Tasoissa jännittää ja tappiolla itkettää.

    Nähty jo liigassa, miksi se ei kävisi myös kv-matseissa?

  • On se vaan ilo katsoa kun punakone jytkyttää. “Jokaisessa blokissa on kiinnipitoa” opit hieman puraisi majua.

  • Roosters hävisi Ruotsin 1 Divari jengille

  • Heikko esitys.

  • Steelers olis voittanut.

  • No Ste voittaa vaahteran!

  • Näin kentällä vaan paskan roosterssin, onnea steelerssille suomen mestaruuden uusimisesta. Samalla suosittelen Ruudun asiantuntijalle samarinia tai vaihtoehtoisesti rennie, löytyy apteekista ilman reseptiä.

  • Olipas sisäsiittoinen soppa. Koko pelin paisto Koikkalaisen kutsuista läpi, että pitää perustella nuo Roosters paskarissut tuolla rosterissa. Juoksemalla hurrin yli olis voittanut 🤷‍♂️

  • Ei steelerssit olis voittanut, ei riitä kotimaiset

  • Kannattaa varmaan Roo alkaa niitä ulkomaalaisia myös hankkimaan, jos aikoo mestaruuksista pelata. Vai aikooko Roo enää koskaan yrittää voittaa mestaruutta?

  • Lopetetaan tää paskan puhuminen maajoukkueesta tähän ja aletaan taas puhumaan paskaa vaahteraliigasta!

  • Nyt on aika pahasti mopo karussa. Kenellehän sen Koikkalaisen olisi pitänyt yrittää WR-osastoa perustella? Tänne? Voisiko joku viisas täällä nimetä ne paremmat suomalaiset saatavilla olevat jotka ei joukkueeseen kelvanneet? Kadmiry ei sateessa heitä hyvin. Holdingit tappoi drivet. Juostahan ne todellakin yritti.

  • Otetaan suomen ylivoimaisesti kiinnipitävin linja peliin jossa linjaan tuodaan lisä tuomari, suosittelen kattomaan ruudun tallenteita, se roosterssin “linja hyvyys” perustuu halpamaiseen sikailuun kun ei läski muuten pysy junnujen perässä. Ihan samalla tavalla pelaavat liigassa mutta siellä ne jää liitto-oravilta “huomaamatta”. Hyvä näpäytys oli kaikin puolin vaikka sinivalkoinen sydän sykkiikin, jospa jefu kansa nyt ymmärtää minkälainen matopesä helsingin punaset on. Siihen kylkeen vielä OC Koikkalainen hyppii pahemmin ku neymar sivurajalla kun ruotsalainen tuulenvire tulee kohti. Kunnon rottajengi :D Huhhuh.. Meneebenemmän ja enemmän tunteisiin kun alkaa miettimään.

  • Pitää raahata puoli kuolleita kavereita välierään? Ehkä olis kiinnipitojakin vähemmän jos linjalla olis kaikki raajat ehjät…

  • …paljastuu valitettavasti teidän kommenteista. Menkää takaisin suljetulle osastolle.

  • Pajarinen alussa hyvä. Salonen koko ottelun hyvä. Liiga täynnä E-pelaajia jotka ovat selkeitä vahvistuksia. Täällä valitetaan valinnoista mutta mitään todellisia perusteltuja vaihtoehtonimiä ei näy. Ja Roostersilla edelleen enemmän mestaruuksia kuin muilla yhteensä. Syntipukkia haetaan ja ressukoille tyypilliseen tapaan aletaan vetää mattoa alta niiltä jotka edes yritti.

  • Erittäin hyvin sanottu 👍🏻

  • Kyllä löytyy paikka sullekkin jos et näe mitään totuutta yllä olevasta.

  • nostan hattua, ei ainakaan selittele olemattomia.

  • Ei pelaa yhtään downia OT:ta liigassa ja lopputulos näkyi etenkin vikassa draivissa kentällä.

  • Kyllä on mailmassa taas suuri virhe, kun gridironin vankkaa asiantuntemusta ei ole osattu, eikä kyetty hyödyntämään maajoukkueessakaan. Divaritason seuraräpellykset kai vielä ymmärtää, samoin liigan, kun nehän nyt selvästi ovat tämän gridironin huipputiimin alapuolella, mutta että maajoukkuetasolla. Mihin tästä voi valittaa?

  • Haukutaan nyt tasapuolisuuden nimissä muitakin kuin kukkoja.. Uransa varmaan tärkeimmässä paikassa Suomen centeri antaa kolme gunia maata pitkin, vajaa kolme minuuttia kellossa ja ollaan puolessa kentässä.

  • Täysin ansaittu häviä, OL pelasi kyllä niin surkeasti ja eipä lopussa joukkueessa kehuttavaa ole.

  • Se on aina ilo saapua palstalle ihastelemaan suomalaisen koulujärjestelmän pudokkaiden säkenöivää ajattelua.

    Suomi juoksi hyvin Ruotsin 4-2 -fronttiin, ongelmat syntyivät jatkuvuuden puutteesta. 4-3 ei auennut yhtä hyvin, ruotsalaiset pystyivät sopeuttamaan jonkin verran.

    Puolustuksen puolella tiedettiin 100% varmasti Ruotsin hyökkäyksen tendenssit ja hoidettiin valtaosa pelistä hyvin siististi. Se kuuppa on aina yhtä haastava silloin, kun painaa pallon kainaloonsa…aiemmin sitä jo odotettiinkin.

    Ruotsin isot pelit syntyivät pääosin sellaisista nukahduksista, joissa oli selvästi havaittavissa epätietoisuutta pelikutsuista ja/tai vastuista (peittokutsu, 2. neljänneksen loppu), Ruotsin kolmannen maalin alustanut heitto jne.

  • Olihan tulos pettymys, mutta tunnelma katsomossa oli erinomainen. Suomea kannustettiin loppuun saakka ja MUPin katsomo kumisi Suomen puolustuksen ollessa kentällä. En kyllä muista nähneeni peliä missä johtava joukkue punttaa kun kolme sekuntia peliaikaa on jäljellä ja vastapuolella jää vielä sekunti peliaikaa. Ikävää että tuo Suomen viimeinen oljenkorsikin katkesi…

  • Ilmeisesti pronssipelin jälkeen loppuu nykyvalmennuksen pesti, joten tarjolla mahtava tilaisuus Gridironin asiantuntijoille hakea paikkoja valmennusryhmästä. Kommenttien perusteella vain taivas olisi rajana kun G:n asiantuntijat huolehtivat Majun valinnasta ja valmennuksesta. Ei muuta kun papereita vetämään.

  • Miksei tallenne vieläkään katsottavissa?

  • Suomi oli tänään stadin punainen ja sen kyllä huomaa tuloksesta 😂

  • Katsomaan peliä loppuun ja järkytyin ku katsoin parhaat palat… peli oli niin uomissa kun laitoin töllön kiinni. 14-2
    Ruotsi teki juuri Safety:n
    Siitäkö ottelu kääntyi?
    Oliko ruotsin puntteri siis ottelun tärkein pelaaja

    Tsemppiä suomi! 🏈

  • Anteeksi epäselvä teksti 😂 olin varmaan shokissa…
    Ruotsin puntteri laittoi niin hyvän puntin mutta ottihan se ihan hyviä pomppujakin kun sinne yardin päähän maalista päätyi.

  • Ei se saftyyn kääntyny, pikkuhiljaa vikalla neljänneksellä Ruotsi onnistu paremmin. Karri Pajarisen TD tais tulla kalliiks, kun loukkaantu eikä ollu juur käytössä. Tosin toiselle Arttu Pajariselle tais tulla ikävämpi kolhu.

    http://www.sajl-tilastot.net/ec21semi/finland-sweden-07-08-2021/xlive.htm

  • Peli näytti kuin Roo viime kaudella. Tosiaan samat henkilöt ovat loukkaantuneet. Pohje nyt viimeksi peukku. Näyttää Ste hyvältä. Montako kultaa on tarpeaksi? Yhden ihmisen luja tahto siis vain yhden tuo tuplamestaruuden. Muut nyt on oikea aika ruveta polkemaan kuntopyörää ensi kauteen.

  • Joukkueessa on Seppänen joka palkittu vuoden etenijänä useaan kertaan….Wasiilijeff rissuksi ja Seppänen penkille.Sietääkin Koikkalaisen vähän itkua vääntää…

  • Täytyy kyllä ihmetellä WR osastoa. Seppänen istutetaan yli puolet pelistä katsomossa ja kentällä punakoneen omia laitahyökkääjiä jotka saaneet tällä kaudella aikaiseksi pari koppia liigassa. Receiving tilastoja kun seurailee, niin olisivatko nikkinen tai ngyen kokeilemisen arvoisia olleet? Tosin ei kyllä ollut miron päivä.

  • Heittopeli oli ihan kuraa. Puolustus kuraa. Juoksupeli ok. Tällä keskustelupalstalla kritisoitiin sitä, että maajoukkue oli aivan liian Roosters -vetoinen. Kritiikki oli aiheellista. Tosi harmi, että mukaan on otettu lähinnä Roostersin pelaajia, eikä Suomen parhaat.

  • Tää matsi ei ole vissiin missään nähtävissä, edes Ruutu+ tilaajille?

  • Joukkueeseen olisi pitänyt kyllä valita enemmän kuopiolaisia, kun heillä on niin hyvä joukkue. Harmi, että ne Kuopion pelintekijät eivät enimmäkseen ole suomalaisia. Oliskohan tuossa joku sääntöjen asettama este, mene ja tiedä…

  • Kyllä tässä pitää myös arvioida, oliko Mele oikea henkilö johtamaan joukkuetta. Mies sai juuri kuitenkin potkut seurajoukkueestaan eikä ole kovinkaan kauaa yhdessä seurassa viihtynyt. Heikkisen joukkueelle ei olisi ikipäivänä käynyt näin

  • Ja mikä ihme siinä on, että Heikkinen ei voi valmentaa, mutta Mele voi. Seurajoukkueissa moelmmat.
    Tuoppi on kuitenkin luonut pitkälti koko Suomen maajoukkueen identiteetin.

  • Nyt on näköjään vihdoin tullut ruudun tallenteisiin. Johan kesti….

  • Tämäkin on hyvä pointti. En tiedä myöskään kuka päätöksiä joukkueessa enää tekee, mutta 4 yrityksen pelaaminen omalta kenttäpuolelta vaikka kellossa on vielä paljon aikaa kaatuu Melen harteille päävalmentajana.

  • At what point do teams stop hiring this idiot? Best chance to win an European Championship in years and he shits down his leg.

  • hän on idiootti

  • Mikä esti Wol Voutilaista pelaamasta guardina kun on kiinnipitäjää nuorempi, notkeampi, isompi, ulottuvampi, vahvempi ja terve?

  • Yrittäkää nyt edes vähän analysoida sitä peliä – aika väsynyttä on taas lukea ”puolustus oli paska”, ”hyökkäys oli paska” ja ”kaikki olivat paskoja” -tason kommentteja.

    Suomi juoksi aluksi hyvin, Pajarisen loukkaantuminen jätti ison aukon ja Ruotsin puolustus teki muutaman toimivan muutoksen. Sade aivan varmasti haittasi heittopeliä (Ruotsi 9/26, Suomi 8/25) ja antoi sveduille mahdollisuuksia ladata boksia. Sääli, että Ruotsi sai ne pari isoa heittopeliä, hieman oli myös tuuria matkassa.

    Pallonmenetykset Ruotsille 3-1 ja safety päälle, siinä varmaan isoimmat ratkaisevat tekijät.

  • Haluaisin mieluummin valmentaa joukkueeni Jerry Sandusky kuin Mele Mosqueda!

  • Näiden kokoonpanojen takana oli? Ihmetyttää miten LG ei saa edes roostersissa peliaikaa mutta maajoukkueessa aloittaa? Aloittava RG ei pelaa missään ja RT pelaa puolustusta? Puolustuksen linjan aloittavissa yksi turisti ilman seurajoukkuetta. Eikö maajoukkueessa aloittamisen kriteerinä voisi olettaa olevan sen verran, että pelaaja edes pelaa kyseistä pelipaikkaa jossain?

  • Mele’s ghost, you are right about the missing chance and I just don’t understand why he got this big job. You got top 4 team in Europe and the lead at 4th q and end up losing without any real scoring chance. Especially the decision go for 4th when there’s little under 6min left and also why you put your QB2 in the game for the final drive. I hate the hire

  • Täällä on nyt vatvottu tuota Lahden peluuttamista oikeana tacklena. Voisiko joku kertoa, että pelasiko hän huonosti? Millä perusteilla? Katsoimmekohan samaa matsia?

  • Melekö, kyllä mielestäni päävalmentaja kantaa vastuun pelaajavalinnoista viime kädessä.

  • tuhosi joukkueen nopeammin kuin Stan Bedwell!!!

  • Vai tarkoitatko, että mele tuhosi nopeammin?

  • sai jo hienosti yhdet potkut tänä vuonna, näinköhän tulee toiset heti pari viikkoa myöhemmin

  • All Gas No Brakes

  • Toivottavasti yksikään suomalainen joukkue ei lankea herraan.

  • DL:n Berg ei kaiketi pelaa tällä kaudella jottei menetä vuotta yliopistokelpoisuutta rapakon takana

  • Tuoppi ei voi valmentaa, koska on valmentajana vaahterajengissä ja pelkona on oman jengin suosiminen valinnoissa.

    Nyt kun jengin käytännössä kokosi vaahterassa valmentavat apuvalmentajat, onneksi vältyttiin siltä tilanteelta että valinnoissa olisi painottunut apuvalmentajien joukkue.

  • Bergin fysiikka ja näytöt riittää Aalto yliopistoon. Lyhyt, hidas ja heikko ei ole sitä mitä jenkit etsii. Tää maa on nähnyt paljon oikeastk hyviä D linjamiehiä. Berg ei kuulu joukkoon. Ei sit millään.

  • Kaikki suosimisesta suoraan puhuvat tai siitä vihjaavat foliopipot voisivat ehkä rehellisyyden nimissä laittaa omia vaihtoehtoja rosteripaikoille. Haukutaan teidät ja pelaajanne sitten sen jälkeen oikein porukalla.

  • Älä nyt Vesuvius, kyllähän Maddenin franchise moden yksi voitto pätevöittää jo kakkosdivarijengin koordinaattoriksi. Kaksi päävalmentajaksi tai ykköseen koordinaattoriksi jne. Ei nyt pidä aliarvioida raakaa ja todellista talenttia.

    Itse pelistä sen verran, että ei Suomi todellakaan huonosti pelannut ja peli oli varsin tasainen suurimman osan ajasta. Lähinnä ihmetytti yksi 3. ja 10 -tilanteessa kutsuttu juoksu keskelle, jossa Ruotsi tukki keskustan täysin. Se taas ei ole jefupelissä mitenkään tavatonta, että alle yhden TDn piste-ero repeää vähän viimeisellä neljänneksellä, kun takana oleva joukkue yrittää tosissaan TDtä ja pokeritermein lyö kaiken peliin eli all in, kuten tässä lajissa kuuluukin. Marginaalit ovat looulta aika pieniä, eikä Any Given Sundayn inches-puhe ole muuta, kuin täyttä totta kontekstissaan. Eli sikäli ei mitenkään häpeällinen suoritus maajoukkueelta.

  • Vaikka asiaa täällä miten päin yritetään käännellä, oli peli hyökkäykseltä täydellinen sulaminen. Roosters heittohyökkäys on liigassa tehnyt 266y/g ja eilen jäätiin 71 jaardiin. Alun 14 pisteen jälkeen hyökkäys nollattiin täydellisesti kun Ruotsi siirtyi 4-2:sta 4-3 lookkiin ja haastoi Suomen heittämään. Väitän, että liigassa ja jopa divarissa on lukuisia OL pelaajia, jotka olisivat Ruotsin heittoryntäyksen pystyneet hoitamaan ilman kiinnipitoja. Materiaalissa Suomen pitäisi olla Ruotsia edellä käytännössä jokaisella pelipaikalla. Puolustus hoiti hyvin tonttinsa, mutta 14 pistetä harvemmin riittää voittoon.

  • R. Laine ihmetyttää eniten. Kaudella ei pelannut ja sit majun aloitukseen. Siellä hävisi pystyyn downi toisen jälkeen ja lopputuloksena 4 kiinnipitoa.

  • Jaha, täällä taas asiantuntijat vauhdissa. Ei Ruotsi siirtynyt mihinkään 4-3-lookiin. He pelasivat milloin mitäkin. Huomattava on, että pelasivat myös fularisettiä vastaan ajoittain 4-2-boksilla. Mitään selkeää valintaa boksimiehityksen suhteen Ruotsi ei tehnyt, eikä pakottanut Suomea yhtään mihinkään. Ylipäätään kun numeroita boksissa laskee, kannattaa katsoa myös hyökkäyksen numeroita. Onko hyökkäyksellä sread-miehitys, kuten Suomella välillä, vai fularisetti ja miten tämä matematiikka vaikuttaa puolustukseen, vai vaikuttaako mitenkään.

    Suomen heittohyökkäys yski silloin, kun sen olisi pitänyt pelastaa joukkue, mutta tuulisessa monsuunissa tämä on tuskin ihme. Kun täällä puhutaan Roostersista, niin laittamatta ketään syntipukiksi häviöön, Roostersin pelaaja ei fumblannut palloa Ruotsille aloituspotkun palautuksessa ottelun ratkaisuhetkillä. Roostersin pelaajat tekivät molemmat Suomen TD:t. Edelleen tilanne on se, että Vaahteraliigan kärkipään joukkueissa pelintekijät ovat pitkälti ulkomaalaisia. Heitä ei voi peluuttaa maajoukkueessa.

  • Kai mä nyt sen tajuan, että pelasivat milloin mitäkin… Yleensä vaan pelit meni vituilleen kun 4-3 tuli spreadia vastaan ja piti toimittaa helppo screen laitaan 2v1. Ja kyllä Miro ainakin omasta mielestäni niitä numeroita laski ja valitsi pelejä sen mukaan. Joo, roostersin pelaajat vaan heitteli syötönkatkoja, se onkin paljon parempi.

  • Kommenteista yhteenvetona roo pelaajia liikaa, roo valmennustakin liikaa, olisi pitänyt olla pelaajia muualta. Poislukien kommentit ulkomaalaispelaajista niin kovin kattavaa listausta tullut siitä keiden olisi pitänyt olla sitten joukkueessa.

  • Kyllä, Miro pelaa Roostersissa, mutta olisiko sinulla hänelle varteenotettava vaihtoehto? Siis suomalainen? :)

  • Se oli myös roostersin valmennus joka kutsui hyökkäyksen ja puolustuksen pelit. Myös saman joukkueen pelinrakentajat heittivät intterit. Ja montako tiputusta heidän rissuilla olikaan? Huomaatko? Kyse on vain näkökulmista, miten asiaa tutkii. Mutta lopeta se näsäviisastelu, jos et edes osaa peiliin katsoa.

  • “roostersin pelaajat vaan heitteli syötönkatkoja,”
    No, sanos ny kuka sillä qb:n paikalla olisi pitänyt olla?
    Eipä taida heti löytyä vaihtoehtoa ja sitten vasta mielenkiintoiseksi homma menee kun Miro lopettaa. Väänänen, no ei sitä voi valita kun on roostersista ja toisekseen on tainnut jo pitkään olla tyytyväinen ettei tarvi kuin satunnaisesti mennä kentälle. Nesi, voi kun tuota ikää vaan taitaa olla liikaa ja on nuo maajoukkuetouhut jättänyt nuoremmille.
    Ketäs muita?

  • Näsäviisastelua on siis todeta faktoja. Taattua Gridiron-logiikkaa!

    Mitkä ne vaihtoehdot ovat? Kukaan ei tunnu mainitsevan omia valintojaan, koska haluaa vain purkaa pettymystään turhaan räksyttämiseen.

  • Ketä tuolta nyt sitten oikeasti puuttui, siis sellaisia joiden siellä olisi pitänyt olla?
    Sen verran huonosti on tänä vuonna tullut kotimaan sarjoja seurattua, että tämä oli siis ihan oikeasti vilpiton kysymys.
    Itsellä tulee kaksi pelaajaa mieleen, mutta taisivat olla loukkaantumisten takia sivussa, eli
    Värinen ja Tennberg.
    Nyt saa listata, olkaa hyvä ja laittakaa vaikka myös kenen tilalle kyseinen pelaaja olisi laitettu.

  • Missään vaiheessa en hyökännyt roosterissa vastaan vaan totesin heittohyökkäyksen(eli en kommentoinut Pajarista) jaardimäärän jääneen reilusti alle keskiarvon. Sinä otit esille näkökannan Roosters vs. muut joukkueet ja totesin, että kyllä niitä turnovereita muutkin tekivät kuin Seppänen. Minulla ei ole mitään Miroa vastaan ja usein onkin mies paikallaan.

  • No nyt ainakin ihan ensimmäiseksi muutaman vaihdoksen voin heittää

    Ensin hyökkäys.

    Herrat Kajander ja Wasiljeff pois kentältä ja tilalle Esim. Erkkilä, Siiskonen, Seppänen. Kajanderin ottaminen joukkueeseen yhden kauden jälkeen on suoraa hulluutta vaikka kaveri olisi kuinka nopea mutta eilenkin oli kerran tai kaksi aivan auki ja tiputti pallon joka oli aivan kiinniotettavissa ja vielä kun joukkuessa on Erkkilä joka nopeudessa pikkusen häviää mutta on kaikessa muussa parempi. Sitten Wasiljeff joka on pelannut tällä kaudella yhden (?) ottelun. Vaikka kaverilla olisi millaiset vanhat meriitit olisi joukkueessa ollut parempia vaihtoehtoja tälle pelipaikalle Esim. Seppänen, Siiskonen jotka ovat tänä vuonna pelanneet merkityksellisiä otteluita useamman kappaleen. Myös Lahden peluuttamista pidän mielenkiintoisena kun tällä kaudella pääosin möyrinyt puolustuksen linjassa mutta mies pääosin hoiti oman tonttinsa ja oli kuitenkin varmaan paras mies paikalle tähän hätään Kun esim. Pääkkönen ei ollut pelikunnossa ja joukkueessa ollut Rajala on pelannut vasemmalla muistaakseni aina eikä ollut täydessä pelikunnossa. Kiinnostaisi myös tietää miksi kaksikko Voutilainen/Tammero ei ollut joukkueessa ? Olivatko leirityksessä edes mukana vai omista syistä pois ?

    Sitten puolustuksessa

    Ensimmäisenä silmiini pomppasi Bergin valinta koko joukkueeseen saatika sitten aloittavaan puolustukseen. Kaveri pelannut 0 ottelua tällä kaudella ja taisi viime kaudella olla myös loukkaantuneena eli ei ole pelannut merkityksellistä jenkkifutisottelua ainakaan vuoteen. Reeneissä hyvältä näyttäminen on kuitenkin aivan eri asia kuin pelissä loistaminen tai edes hyödyksi siellä oleminen. Oliko Aho edelleen puolikuntoinen olkapäänsä kanssa vai miksi miestä säästeltiin kuin mummon vanhaa mansikkamehureseptiä ? Puolustuksen takakentällä ihmetytti Laineen pitäminen kentällä vaikka joutui repimään ja raastamaan eikä silti meinannut pysyä Ruotsin laitureiden perässä palaen maalin ja usean pitkän kiinnioton arvoisesti ja ottaen siinä saamalla pari erittäin selvää syötön vastaanoton häirintää jotka tulivat peräkkäin pahaan paikkaan drivellä jolla Ruotsi meni ottelussa johtoon. Laineen tilalle parempia vaihtoehtoja useita kuten Toivola, Olin ja Ketonen. Toinen ihmetystä aiheuttanut valinta oli Roikon peluuttaminen safetynä tilanteessa jossa Ruotsin juoksuhyökkäys pysähtyi melkein joka kerta boxiin eikä Juoksu uhkaa ollut nimeksikään. Ruotsi tuli peliin mukaan heittopelinsä ansiosta ei sen takia että hakkasivat päätä suomen boxiin jolloin kentällä olisi pitänyt olla parempi heittopuolustaja koska vaikka Roiko on varmaankin suomen paras juoksupuolustaja safetyn paikalta mutta heittoa vastaan ei ole mitenkään ihmeellinen ja nyt juuri tarvittiin heittopuolustajaa ja siihen paremmin olisi sopinut Ketonen tai vaikka Toivola.

    Loppuun vielä plussat/miinukset ja kommentit
    + Plussaa spessut toimivat erittäin hyvin!
    + Lempinen oli erittäin hyvä ja koko puolustuksen paras pelaaja.
    + Boksin miehet hoitivat hommansa suurimman osan ottelusta

    – Sade oli liikaa Mirolle
    – Ruotsin muuttaessa asioita Suomi ei reagoinut tarpeeksi
    – Tapa jolla valmennus heitti junnu qb:n pelin tiukimpaan ja tärkeimpään paikkaan sen jälkeen kun tuo poika on seissyt kylmänä kolme tuntia kentän laidalla oli sopivan häpeällinen päätös koko ottelulle. Toivotaan että tuo idiotismi ei tuhonnut lupaavan kaverin itsetuntoa ihan kokonaan.

    ps. Andy on maan paras spessukoutsi ja hoiti hommansa koko porukasta parhaiten!
    psps. jos Kajanderilla olisi muu kuin punainen nuttu ei olisi ollut edes villeimmissä unelmissaan joukkueessa.

  • Se on selvää, että kun valmistautumisaikaa on muutama arkipäivä, niin harrastelajissa siellä paikalla ei ole absoluuttisesti maan parhaat. Vaan siinä tilanteessa leirille päässeet. Kun pelikirja perustuu Roostersin vastaavaan, ja etelän seuroista Roosters on ylivoimaisesti paras, on luonnollista että jengissä on paljon Roostersin pelaajia. Ei kai tästä kenelläkään normiälykkyydellä varustetuista kirjoittajista ole mitään purnattavaa?

    Ongelma tulee siitä, että juuri nyt tapahtuneella Roostersin vahvalla edustuksella sekä pelaajistossa että valmennuksessa perusteltiin päätös ettei Tuoppi voi jatkaa maajoukkueen valmentajana. Herättää aiheellisesti kysymyksen päätöksen perusteiden kestävyydestä. Koska nyt nimenomaan seuravalmentajat käytännössä valitsivat pelaajat (Mele nimellisesti toki), ja pelaajat tuli valituiksi valmentajien seuroista. Edelleenkään, tässä ei sinänsä ole mitään väärää vaan täysin ymmärrettävää tässä tilanteessa, mutta miksei tätä ymmärrystä ollut aiemmin ja kentän laidalla olisi nähty Tuoppi eikä Mele?

  • Kiitoksia, Tim Leivoja itse.
    Siinä oli ihan hyvää analyysiä ja korvaavia ehdokkaitakin.

    Entäs sitten valmennus, ketä pois ja ketä tilalle. Päävalmentaja ei siis ilmeisesti saa ainakaan Vaahteraliigassa valmentaa, joten sille paikalle sitten joku jostain muualta. Itseä ihmetytti ainakin selkeä OL-valmentajan puuttuminen tai ei siinä touhussa ainakaan omasta mielestäni kukaan noista nyt mukana olleista valmentajista ole parhaimmillaan. Sellaiselle olisi ainakin mielestäni ollut tarvetta ottelun aikana.

  • Erkkilähän oli kentällä varsin paljon, joten ei hänen tilalleen toista Erkkilää voida laittaa. Seppänenkin oli kentällä. Ainakin se pitkä Kajanderin pudotus oli vaikea kiinniotettava (tuli ulkopuolelle kun rissu kääntynyt sisäpuolelle). Ehkä joku toinen olisi sen liimannut, ehkä se joku toinen ei olisi ollut auki. Kajander ei tainnut paljon pelata? Wasiljeff halutaan pois kentältä, kun oli Suomen paras kiinniottaja. Anteeksi, mutta pakko tätä on vähän ihmetellä!

    Puolustuksen linjassa pelaajia kierrätetään aina, jos siihen on mahdollisuus. Niin nytkin. On myös outoa arvostella valintoja linjassa ja sanoa samalla, että juoksu pysähtyi. Missä vika? Berg neljäs taklaustilastossa, mutta sivurajalle pitäisi mies saada. Just… Käsittääkseni Olin ei ole juoksukunnossa ja oli joukkueessa potkaisijana.

    Mitä Ruotsi muutti ja miten olisi pitänyt reagoida?

  • Eikö Roon Stanzelin pitänyt olla Ol koordinaattori, mihin se hävisi?

  • Olisko se ollu nyt sitte ok, vaikka on Roostersista? En pysy enää perässä…

  • Ehkäpä Stanzelin tärkeysjärjestyksessä samana päivänä pelattava Roostersin u17 peli oli tärkeämpi tai joku muu oli todennut ettei häntä tarvita. Hän taitaa kuitenkin saada palkkaa tuosta Roostersin valmentamisesta joten jos pelaaja voi olla poissa työesteiden takia niin kai sama suodaan valmennukselle.

  • No jos korvaavia mietitään niin
    Oc: Rojo, Ode Niemi, Jason thomas
    QB: Rojo, Ode( jos Miro pelinrakentajana), Jason
    RB: Pervis, Stokes maybe ???
    WR: Rojo, Cede Johnson
    OL: Kuuttila, Luoto, Lautala, Seppo

    DC: Pellinen, Vilkko, Kotkan britti ?
    DL: Luoma, Rinne
    LB: Vilkko, Coulpin, Karbin (ehkä en tiedä?)
    DB: Slater, Stacey, Leinonen ?
    Spessut: En tiedä Bezaire on erittäin hyvä.

  • Ah totta Stanzel jäi unohtumaan siinä hyvä OL valmentaja.

  • Jos joku on katsonut ettei Stanzelia tarvita niin teki selvästi emämokan…

  • Odea ei kyllä mihinkään maajoukkueeseen!!!!Ei tajua jefusta mitään,täys pälli!!!

  • Ei käytettävissä.

  • Miksi?

  • Valmennuspestistä voi jäädä myös pois jos haluaa eli ei kaikki suoraan tarkoita että ’ei olisi tarvittu’

  • Sitä en tiedä.

  • Stadionilla ihmettelin safetyä edeltäneen puntin jälkeistä spottia. TV lähetyksen katselun jälkeen ihmettelen vielä enemmän. Muutamaan kertaan katselin tuota ruotsalaisten punttia ja kyllä pallo näyttää pyörähtavan maalilinjan päällä ennen kuin vierähtää hieman takaisin. Jo Myyrmäessä katsoin että pallo kävi keltaisen viivan päällä ennen kuin se spotattiin tuohon puolen jaardin päähän…

  • No mielestäni Erkkilä olisi voinut olla kentälle myös ne downit kun kajander siellä oli. Jos jotain muita korvaajia haluat niin tästä tulee. Seinäjoelta Särkelän veljekset, Kuopion Jaakko Paananen, Porvoon Kristian Natunen. Siitä pari parempaa miestä kuin Kajander. Bergin kohdalla kysy enemmänkin siitä että tässä juuri näkyy se suosiminen että ilman mitään meriittejä otetaan joukkueeseen. Eikä berg mikään sateentekijä ollut mutta ei myöskään huonoin mies enemmän hiertää se että kaveri tulee joukkueeseen ilman mitään näyttöjä.
    Wasiljeffin 4 kätsiä oli eniten mutta niillä saatiin aikaan se 18 jaardia eikä mielestäni muutenkaan ollut mitenkään erityinen varsinkin Jauhiainen ja Erkkilä olivat parempia vaikka niitä kätsejä oli vähemmän kuin Wasiljeffillä.

    Asioita joita olisi pitänyt muuttaa on vähän vaikea kommentoida kun pelikirja ei ole itselle tuttu mutta yleisesti ajateltuna Lyhyttä heittoa olisi pitänyt veljellä ehkä hieman enemmän ja sen jälkeen kun ruotsi latasi boxiin yhden Lb:n lisää olisi pitänyt lopettaa päänhakkaaminen siihen linjan keskustaan.

    Nämä nyt tuli ihan ensimmäisenä mieleen.

  • Onko se tiputtanut sut jostain joukkueesta vai miks oot noin katkera :D Tai ehkä se vei sun muijjan

  • Jauhiainen pudotti mielestäni useamman pallon matsin aikana. Ja pelaajiahan kierrätetään kun materiaalia on. Ei jätkiä juoksuteta puhki pitämällä heitä kentällä joka downilla. Wasiljeff otti kiinni kun pallo tuli. Heittojen pituus riippuu tietenkin myös kuvioista. Lyhyttä heittopeliä kaivataan, mutta lyhyiden kuvioiden juoksijoita moititaan vähistä jaardeista. Taas on vaikea seurata logiikkaa!

    Paananen ja Särkelät eivät olleet karsintaleirillä. Onko sinulla _tieto_, että olivat käytettävissä? Ainakin Paanasen kohdalla vaikuttaa omituiselta, että ei olisi ollut karsintaleirillä, jos olisi ollut käytettävissä. Natunen ei esiinny Porvoon tilastokoosteessa lainkaan, että en tiedä mikä miehen tilanne on.

    Berg pelasi siis hyvin, mutta olisi pitänyt ottaa joku toinen? En pysty nytkään seuraamaan logiikkaa. Eikö tarkoitus kuitenkin ole saada parhaat joukkueeseen? Vai oliko nyt logiikka enemmän se, että valitetaan ihan kaikesta?

    Kannattaa katsoa tuo matsitallenne ja laskea joka downilla Ruotsin boksin miehet ja sitten tsekata Suomen hyökkäysmuodostelma. Väitän, että tuo havainto boksin loadaamisesta ei pidä paikkaansa. Ja fularisettiä vastaanhan on aivan luonnollista pelata 7 miehen boksia. Se, että Ruotsi ajoittain pelasi fularisettiäkin vastaan 6 miehen boksia, on enemmänkin mysteeri, ehkä pelkäsivät heittoa. Selvää korrelaatiota en havainnut boksinumeroiden ja juoksun tuottavuuden välillä, mikä on toki omituista sekin.

    Lyhyttä heittoa olisi pitänyt viljellä enemmän tilanteessa, missä heitto ei toimi? Kyllä niitä lyhyitäkin yritettiin, mutta eivät tuntuneet jäävän kiinni tai menevän kohdilleen. Keli vaikutti heittopeliin, se on pakko ilman selittelyn makua todeta.

  • Ihmetyttää tämä itkeminen eilisestä tappiosta. Sinällään ymmärrän että harmittaa, niin itseänikin. Olisiko eilinen sujunut paremmin toisella miehityksellä? Voi olla, voi olla ettei. Kuitenkin kaksi tasavahvaa joukkuetta kohtasivat ja lopputulos oli vain 1 td:n ero. Toisella miehityksellä olisi voinut tulla 1 td:n voitto, tai sitten ei. Olisi voinut tulla myös rankasti takkiin tai annettu rankasti takkiin. Ilo kuitenkin nähdä muutamat asialliset ja perustellut kommentit normidiibadaan joukossa.

  • Todettakoon että Wasiljeff oli se kuka lyhyitä palloja sai kiinni enkä ole mielestäni kritisoinut Wasiljeffin pelitaitoja millään tavalla ja pidän miestä erittäin hyvänä rissuna mutta pointtinani oli se että miksi Wasiljeff tulee yhden pelin pelanneena ja vanhoilla meriteillä majuun ja nappaa aloituksesta pelipaikan kun tarjolla on miehiä(Seppänen, Siiskonen) jotka ovat vähintään yhtä hyviä elleivät parempia ja pelanneet aloittavassa kokoonpanossa koko kauden vai oletko sitä mieltä että Wasiljeff on pelaajana pelitaidollisesti (systeemistä riippumatta) parempi pelimies kuin seppänen ?

    Paanasesta ja Särkelästä ei ole tietoa en ole ottanut selvää sen myönnän läsi ylös tämän virheen merkiksi. Natusesta tiedän sen että poika on sen verran kova ja haluaa pelata tietojeni mukaan rapakon takana eikä siksi ole pelannut tällä kaudella vähän niinkuin Berg. Tästä taas kysymys nousee jos Natunen olisikin punaisessa nutussa tehnyt saman ratkaisun bergin kanssa niin olisiko ollut maajoukkueessa tuttujen koutsien takia mene ja tiedä.

    Ratkaisu jossa olisi jatkettu lyhyen heittämistä voi vaikuttaa oudolta mutta itse ainakin ajattelen niin että jos oltaisiin heitetty enemmän lyhyttä se olisi voinut alkaa toimia jossain vaiheessa ja Miro&kumppanit olisivat voineet saada flown päälle heittopeliin ja Miro olisi voinut päästä maineestaan vesisateeseen sortuvana pelinrakentajana näin ei käynyt joten voidaan vaan jossitella mitä olisi tapahtunut jos lyhyt heitto olisi kulkenut paremmin.

  • Tämä on sitä spekulointia ja jossittelua joka on urheilun suola monelle.

  • Eli kentälle olisi pitänyt saada Natunen, Seppänen ja Siiskonen.

    Mitä muuta sinne Porvooseen kuuluu?

  • “Tämä on sitä spekulointia ja jossittelua joka on urheilun suola monelle.”

    Näinhän se on, eikä siinä mitään jos vaivautuu edes vähän perustelemaan. Nyt suuri osa on Gridironin normiskeidaa. Mutta itse itseäni lainaten: Ilo kuitenkin nähdä muutamat asialliset ja perustellut kommentit normidiibadaan joukossa. (Mikään ei voita copypastea…😆)

  • En sano että jokainen olisi pitänyt saada kentälle mutta oletko oikeasti sitä mieltä että Wasiljeff on parempi pelaaja kuin Seppänen ? Mutta jos kerran pelaajia kierrätetään kun materiaalia on niin miksi Siiskonen sitten oli hyvin vähän kentällä? Ja kysyit vaihtoehtoja Kajanderille annoin niitä sinulle en sanonut että kaikkien noiden pitäisi olla kentällä vai sanoinko ?

  • Porvoo?Vesuvius Roosterssista kysyy teiltä,mitä sinne kuuluu?

  • En minä vertaa Seppästä ja Wasiljeffia pelaajina. Seppänenhän on taitonsa osoittanut, kuten Wasiljeffkin. Mutta maajoukkuepeluutukset eivät ole sitä, että laitetaan jaardimäärät vierekkäin ja valitaan se, jolla niitä on eniten. Pelisysteemi ja pelaajan rooli ja kyvyt siinä systeemissä pitää ottaa huomioon. Olen samaa mieltä, että on yllättävää, että pelaaja valitaan maajoukkueeseen pelattuaan yhden matsin kaudessa. Mutta siitä ei päästä mihinkään, että Wasiljeff oli joukkueen paras kiinniottaja. Olisiko Seppänen ollut sitä, jos olisi pelannut enemmän? Kuka tietää. Ehkä tässä on painanut pelinrakentajan ja laitahyökkääjän yhteiset kilometrit. Se voi tuntua epäreilulta, mutta ei ole epäoleellinen tekijä.

    Sitten toinen asia on tietenkin laitahyökkääjän rooli noin muuten. Onko hän slot receiver vai pelaako laidassa. Mikä on näiden mainittujen herrojen rooli? Kuka heistä tuottaa samanlaisen syvän uhkan kuin Kajander? Eihän näitä asioita voi verrata aivan niin simppelisti kuin nyt tunnutaan tekevän.

    Ja jos täällä nyt sitten puhutaan kunkin kirjoittajan sympatioista, niin en minä yritä väittää, että koottu joukkue ja tehdyt peluutukset ovat ainoa oikea. Olen lähinnä sitä mieltä, että niitä ei voi tuomita aivan niin kevyesti omien mieltymysten perusteella kuin nyt tehdään tai että eri rooleissa pelaavia laitahyökkääjiä laitetaan toisiaan vastaan miten huvittaa. Lopultakin laitahyökkääjäkysymys on kohtuullisen puuduttava matsissa, missä heittopeli ei yksinkertaisesti toiminut olosuhteista johtuen.

  • Ymmärrän itsekkin sen että tietysti yhteiset kilometrit varmaankin tässä se syy miksi siellä Wasiljeff on eikä Seppänen ehkä itseä raastaa vaan se että mielestäni Seppänen on kuitenkin paras kotimainen rissu heti sagnen jälkeen oli sitten slotissa tai ulkona, mutta tämähän on vain minun pienellä jefutietämykselläni höystetty mielipide ja siitä saa olla eri mieltä ja hyvä että joku onkin en haluaisi että kaikki ovat samanlaisia kuin minä. Totta sekin että ei tässä ottelussa laitahyökkääjiin kaaduttu vaan siihen että pallo ei tänään perille tullut.
    Kaikille tiedoksi minun sympatiani menee niille nuorille jotka minusta joukkueeseen olisivat kuuluneet kuten aikaisemmin mainittu Paananen/Natunen kaksikko ja tietysti niille muutamalle kovalle junnulle joiden toivoin pääsevän majussa pelaamaan muuta kuin puntteja ja Ambrolle sen takia että valmennus teki aivan käsittämättömän päätöksen hänen kentälle laittamisestaan.

  • Mä luulen että Ambro laitettiin kentälle siinä lopussa kun Miron pari syvää heittoa jäivät vajaaksi eikä kaverilla vaan ollut siinä enää kättä heittää. Mitä Ambroon tulee niin halftimea lukuunottamatta en nähnyt kaveria pitävän kättä lämpimänä sivurajalla joten lopputulos sinänsä ei ollut itselle ihme. Siinä kun seisoskelee kolme tuntia vesisateessa niin ehkä valmistautumisen olisi voinut hoitaa jotenkin toisten.

    Ps. Sun pitäisi alkaa tekemään jotain jefu podcastia tms niin olisi liiton virallista asiallista ja toteavaa tiedotuslinjaa provosoivampi tyyli sanoa ajatuksia.

  • No mitä mieltä olit pelisysteemistä jos se kerran menee jaardimäärien edelle?Olisko aika maajoukkueessa valita parhaat pelaajat ja valita pelisysteemi joukkueen(parhaan joukkueen)mukaan ei Roosterssin?Ja kyllä Seppänen olisi noi heitot kiinni ottannu ja edennytkin niillä!

  • Ymmärsin kyllä idean laittaa Ambro kentälle heittämään Kajanderille pitkä toivotaan toivotaan heitto kun kaverilla sattuu olemaan kädessä aikamoinen kanuuna heittää palloa eikä se käsi olisi pysynyt lämpimänä pitkiin heittoihin vaikka kuinka heittelisi palloa sivurajalla siihen vielä lisättynä se että kaveri on 18v eikä ole pelannut yhtään oikeasti merkityksellistä miesten peliä ikinä + centteri oli antanut koko edellisen driven huonoja snäppejä mikä ei yhtään helpottanut tuota äärimmäisen vaikeaa tilannetta.

  • ois voinu toimia ellei aloitussyöttö ois tullu käsien sijaan jaloille. Nyt pallon poimimiseen meni aikaa ja puolustaja ehti naamalle. Sinällään hyvää suorittamista, että pääsi alta pois ja ehti heittämään. Ikävästi sihti oli hätäisessä heitossa pielessä. (Tuo oli mun mielestä niitä kutsuja joiden onnistuessa HC/OC:tä kehutaan maasta taivaisiin, mutta epäonnistuessa kaadetaan peräkärryllinen sitä itteään niskaan.) Junnumaajoukkueestahan tuo on Urjanssonille tuttua, että kesken pelin pääsee kentälle heittämään pitkiä palloja.

  • Aivan totta tämäkin kommentti mutta onhan tuo EM Välierän Viimeinen downi vähän eri asia kuin junnu pm kisojen mikään downi. Onnistuessaan varmaan Ambroa kehuisin ja päätöstä ihmettelisin silti.

  • Maajoukkueeseen ei pidä valita parhaita pelaajia, vaan paras joukkue. Pelinrakentajalla on aika suuri vaikutus siihen, mitä systeemiä pelataan ja sille paikalle oli tasan yksi vaihtoehto. Oikeastaan olisi mielenkiintoisempaa kuulla mikä toinen pelitapa olisi tuottanut paremman lopputuloksen ottaen huomioon käytettävissä olevan materiaalin? Mikä olisi se vaihtoehtoinen todellisuus, missä eri materiaalilla ja pelitavalla olisi voitettu? Taitaa tulla hiljaista.

    Mukava tietää, että meillä on selvänäkijöitä palstalla.

  • Pari asiaa. Ruotsin Juhlin on kova quuppa, jolla riittää sekä kättä että liikettä. Sillä oli iso merkitys ratkaisuhetkillä. Jos Pajariset loukkasivat itseään pahemminkin, kävi maaottelu aika kalliiksi Roolle.

  • Tämäpä luulen ainakin että nuoremman Pajarisen kausi ohi sen verran sivurajalla tuskissaan huusi kun pete jalkaa tutki. Karrin uskon kyllä pystyvän pelaamaan ei näyttänyt hirveän pahalta onneksi.

  • Puhut kyllä asiaa siinä että pelinrakentaja vaikuttaa suuresti systeemiin tyhmäähän se olisi vaihtaa pois systeemistä jota pelinrakentaja on tottunut pelaamaan. Ja tietysti valitaan paras joukkue mutta silti tässä joukkueessa oli minun mielestäni muutama valinta jotka vaihtamalla joukkue olisi saattanut olla kilpailukykyisempi mutta mene ja tiedä tämä on juuri sitä kuuluisaa jossittelua mistä minä pidän.

  • Uusi HC, eikä Kari Leivonen olisi vapaana, vai tulisiko vellihousuille kurat pöksyyn kun se hiukan ärähtäisi

  • No jos vanha paappani tuodaan valmentajaksi niin en enää uskalla kritisoida mitään minut ammuttaisiin kotona navetan taakse aamunkoitteessa :D

  • En tiedä, miltä unelman kuolema tuntuu. Uskon, että ainakin vanhemmat maju-pelaajat tietävät. Kuvottavaa, että täällä suorastaan nautiskellaan SUOMEN tappiosta.

  • Just näin! Ja täällä vinkuu ja vinoilee eniten ne jotka ei ole ikinä mahtuneet muuta kuin täytemiehiksi johonkin seurajoukkueeseen.
    Ja Roosters-viha on samojen luusereiden polttoainetta. Kun niillä punaisilla perkeleillä on niitä mestaruuksiakin ihan liikaa ja itsellä ei.
    Jos Karri Pajarinen olisi pystynyt pelaamaan, olisi Suomi voittanut. Ero seuraaviin pallonkantajiin on jo iso.
    Hyökkäyksen linjaa olisi pitänyt pystyä heti ensimmäisten holding-rangaistusten jälkeen saada pitämään kätensä kurissa. Nuo 2 asiaa maksoivat matsin. Muu on mitä on. Tosi sääli. Joukkueessa on paljon pelaajia joille 2021 EM-finaali olisi ollut uran loppupään huipentuma.

  • Ja vielä. Roon kunniaksi lasken kyllä sen, että jaksavat luottaa kotimaiseen quuppaan. Että edes yksi suomalainen pelinrakentaja saa pidettyä itsensä kovien pelien vaatimassa pelikunnossa.

  • Niin, miksi ei liigassa vihelletä roolle niitä kiinni pitoja? Nyt ne luulee että se on sallittua. Ja se maksoi paljon. Se että Karri loukkaantui on todella ikävä ja niin kuin edellinen kirjoitti, todella hyvä että Roo on pitänyt suomi kuupan.

  • Ai Roosters on mielestäsi asiassa jotenkin erityisessä asemassa, muille vihelletään mutta Roostersille ei ja koko OL sortuu koko ajan kiinnipitoihin?

  • Pelissä tuli julmasti esille se fakta että Vaahteraliigassa ei haluta heittää kiinnipitolippuja.

  • Vitut. Sun logiikalla koska EM pelissä pelaaja joka ei ole pelannut liigaa aikoihin, otti kiinnipitoja niin se tarkoittaa että niitä ei puhalleta liigassa..?

  • Mitenköhän kritiikin (asiallisen ja asiattoman) määrä ja kohteet olisivat muuttuneet, jos Suomi olisi voittanut pelin?

  • Luultavasti voitto olisi ollut heikko tai ansaitsematon koska Roosters.

  • Voi mun mielestä esittää, ja tässä ketjussa se alkoi jo paljon ennen ottelua.
    Mun mielestä tässä on arvion johdolla paikka voidaanko asioita tehdä paremmin. Nyt mun mielestä tuli löysät pöksyyn kahdesta syystä. 1. päävalmentaja episodi liiton/liigan vuoksi. 2. pelaajavalinnat tuttuja ja turvallisia apuvalmentajien kautta.
    Sinänsä siinä ei ole mitään väärää valita tietyn joukkueen WR osasto kisoihin, mutta olisi reilua myös kertoa valinta kriteereissä se, että sillä on iso painoarvo että tietää/osaa pelikirjaa ennestään.
    Joskus aikaisemmin on pelaajia jopa houkuteltu tiettyyn joukkueeseen sillä että maajoukkuepaikka on varmempi siellä,

  • Mutta missä luulet että kyseinen pelaaja on oppinut tämän niin kutsutun “takedown” tekniikan jota erään liigajoukkueen koko linja suorittaa enemmän tai vähemmän ?

  • Ainahan apuvalmentajat tosiasiassa tekevät pelaajavalinnat. He tuntevat pelaajat parhaiten. Ihme sekoilua täällä. Jos ei oteta “tuttuja ja turvallisia”, niin sitten haukutaan riskin otosta, kuten Kajanderin kohdalla. Timanttia.

  • Yksi ylimääräinen tuomari liigaan nähden on ehkä se avain miksi kiinnipidot nyt nähtiin, mutta saman joukkueen kiinnipitoja liigassa ei nähdä.

  • Kaikkien muiden joukkueiden kiinnipidot nähdään. FAKTA!

  • Lopettakaa jo se vinkuminen jos ei ole munaa kirjoittaa omalla nimellä!

  • Ja vielä selvennyksenä että itse olen teidän muiden yläpuolella ja pidän itseäni parempana ihmisenä.

  • Harmittaa kovasti hävitä aina?

  • Kuinka vähän sinä tiedätkään asioita.. Lippuja pois niin peli jouhevoituu

  • Mun mielestä valmennus, varsinkin hyökkäyksen, epäonnistui tässä pelissä. Hyökkäyshän ei toiminut koko ottelussa. Saimme kaksi maalia broken-play ansiosta, mutta sellaisia pitkiä draiveja ei yhtään.
    Joukkueen rosterin kokoamisessa olisi voinut aidosti etsiä pelaajia, jotka tuovat kilpailuetua. On suorastaan härskiä, että ensimmäistä liigakauttaan pelaava laituri pääsee maajoukkueeseen pelaamaan perusteella että on nopea. Ikäänkuin se olisi ainoa asia, jota tässä lajissa tarvitaan. Olisiko kaveri päässyt, oikeasti, mukaan jos olisi vaikkapa Royalsin tai Kotka Eaglesin pelaaja? Olisiko? Vai onko Suomen fudiksen taso niin matala että jos juokset satasen kovaa niin olet parempi laitahyökkääjä kuin vuosia pelanneet? Parempi juoksija varmasti, mutta parempi pelaaja? Rohkenen epäillä.
    Se, että OC:ltä ja DC:ltä puuttuu täysin kyky nähdä talenttia oman joukkueensa ulkopuolella kertoo enemmän kuin tarpeeksi. Ja tältähän se sitten näytti.
    P
    uolustuksen puolella härskein veto oli Santtu Äyräväisen nosto joukkueeseen. Kunnon keskisormi kaikille suomalaisille LB, jotka treenanneet talven läpi että tällainen vanha gona pääsee peliin meriiteillä “on aina ollut kova”.
    Jos maajoukkueprojektiin lähtee, pitäisi olla ihan oikea kiinnostus maajoukkueen rakentamista kohtaan. Montako divaripeliä mj-koutsit on nähneet?
    “No ketä siellä divarissa muka on?” joku kysyy.. no en tiiä, mutta divaritaustalla maajoukkueeseen nousseet mm. Miro Kadmiry ja tänä vuonna nähtiin esim Roni Laine, joka viime vuonna pelasi Nordmenissä ja ilokseni divarista myös Aku Kattainen, mutta hänkin varmaan enemmän vanhana tuttuna kuin aidosti scoutin perusteella. Ilman Steelersiä Roni Laine ei takuulla olisi edes DC Karppisen tiedossa.
    On 100% varmaa että näitä taitavia yksilöitä on muitakin divisioonissa. Pitäisi vaan olla kiinnostunut.
    Tämä projekti oli Roosters vastaan Ruotsi ja voidaan todeta että ei riittänyt. Näin räikeää yhden joukkueen suosimista ei ole kyllä ollut taas vuosikausiin.

  • Itse toivoisin MJ uusia DL pelaajia. Ruotsi pelin aloittavat Kreus 34v, Outinen 32v, Lindqvist 32v alkaa olla uran ehtoon puolella. Itse on divaria seuraa onko sieltä tulossa uutta verta? Vaasan Arvila voisi olla hyvä lisä porukkaan mutta onko muita? Berg oli hyvä pelissä ja ihmittelen miksi hänestä täällä pitää itkeä. Oli mies paikallaan. Vuoksenturja leirille muttei pelissä?

  • Liigassa on nyt 7 joukkuetta, ykkösdivarissa jäljellä 4.
    Ulkomaalaisia pelaajia on todella paljon. Ja he näyttäytyvät vahvistuksina, numeroiden täyttäjinä ja oletetun tason ylläpitäjinä.
    Aikuisia hyviä suomalaisia pelaajia on todella vähän. Trendi on ollut pari vuotta huono, vaikka lajin kokonaisharrastajamäärä onkin ihan kelvollisissa numeroissa. Uransa loppupuolella on nippu parhaimmistoa, ja uutta aikuista verta alla tosi vähän.
    Suomen edellisen em-kullan 21 vuoden takaa takasi muuan Petrus Penkki ja täysin Roosters-vetoinen joukkue. Nyt mestaruuteen olisi ollut poikkeuksellinen mahdollisuus. Koska alkulohko oli hoidettu samalla staffilla ja samoin painotuksin. Ja koska Saksa ja Itävalta olivat eri syistä ulkona.
    Minkään muun joukkueen systeemeihin perustuva (ja näin nopeasti asennettava) maajoukkue olisi tällä hetkellä täysi vitsi. Kun se passi vaaditaan.
    Seuraavaan saumaan voi helposti mennä toiset 20 vuotta. Todennäköisempää on, että paikka Euroopan A-ryhmässä on ennen pitkää kiven alla.

  • Kauhea nillitys kun hävittiin tiukka välierä Ruotsille ja pelataan pronssista. Samaan aikaan potkupalloilijat lähtevät torille kun onnistuvat rimaa hipoen pääsemään kisoihin ja Linnan juhliin katetaan pöytää kun saatiin jopa yksi voitto. (Kunhan yks vastustaja eka meinas kuolla kentälle…)

  • Totta turiset. Uusia aikuispelaajia ei kehity tarpeeksi, Osalla VL joukkueista ei ole edes kunnon junioritoimintaa ja paikkaavat puutteita tuomalla importteja. Taidamme olla laina-ajalla. Vähiin käy ennenkuin loppuu..

  • Kyllä. Kaikki on. Vertaaminen maailman suurimpaan palloilulajiin myös. Finaaliin pääsystä pelaaminen Ruotsin tasoista maata vastaan oli tilaisuus joka ei heti toistu. Mutta totta, päästiin pronssiotteluun Ruotsia vahvempaa ja nopeampaa Ranskaa vastaan.

  • Vähän kun penkoo VL seurojen nettisivuja ja katsoo minkä verran on 2000 luvulla syntynyttä rosterissa, niin ei voi ihan kyllä kiistäkään teidän kirjoituksia, mutta kyllä sieltä uuttakin polvea on nousemassa.
    Tosin tuolta kun vielä katselee noita DL ja OL pelaajia, niin ei tuo nyt ihan hurjan hyvältä näytä.
    Roosters, Royals ja Steelers eivät ole nähneet syytä laittaa pelaajien syntymävuotta nettisivujen rosteriin, joten niistä varmaan löytyy lisää 2000 luvulla syntyneitä pelaajia.
    Myös divari seuroissa on varmasti kovia junnuja, mutta tässä pelkästään 4 VL seuran nettirostereihin perustuvia lukuja.

    UNC:n, Crocojen, Wolvojen ja Butcherssin nettisivuilta löytyy yhteensä 40 pelaajaa, jotka ovat syntyneet 2000 luvulla ja näistä 8 kpl on U17 pelaajia.
    2000 luvulla syntyneistä DL pelaajia on 8kpl ja näistä 4 on U17 ikäisiä.
    2000 luvulla syntyneitä Ol pelaajia on 6kpl ja näistä yksi on U17 ikäinen.
    Onko tuo sitten paljon, vähän vai riittävästi, onkin sitten toinen juttu.
    Karkeasti laskien tuon 10 U17&U20 ikäistä per VL joukkue, eli 7 joukkueella, niitä olisi yhteensä 70? Käytännössä siis n. 25% VL joukkueiden pelaajista on junnuja?
    Ei se nyt ihan huonoltakaan määrältä vaikkuttaisi?

  • Juurikin näitä isoja poikia etsin. Taitopelipaikoille on tullut hyvin uutta verta mutta linjoihin kaipaisin lisää. Vesterinen, Mulumba ja Valasti DL ja OL puolella Alinen ja Saastamoinen. Tällä hetkellä maajoukkueessa on linjoissa samat naamat jo monta vuotta. Nyt OL otettiin vähän uutta verta ja tulos oli huono. Rinta-Aho oli erittäin huono centterinä, Laine ihan pihalla ja Lahti on oikeasti Guard eikä Tackeli. Kyselen siksi ketä voisi aloittaa seuraamaan näkyisikö kehitystä.

  • Pitää miettiä millaisia saappaita ollaan täyttämässä.
    Ei pelkästään se, että nimi on Vaahterajoukkueen rosterissa ja sotussa 4 numeroa ja kirjain tee kenestäkään kansainvälisen tason linjamiestä.

  • Onko joku niin väittänytkään? Kysehän olikin siitä että mistä määrästä niitä yritetään ammentaa.
    Jos noissa 4 VL joukkueessa on 9kpl U20 ikäistä linjamiestä, niin ei niitä saappaiden täyttäjiä kauhen montaa olekaan?

  • “Jos noissa 4 VL joukkueessa on 9kpl U20 ikäistä linjamiestä, niin ei niitä saappaiden täyttäjiä kauhen montaa olekaan?”

    Ja kuinka moni noita pystyy panostamaan lajin eteen kun edessä on opinnot, armeija, työelämä, mahdollisesti jopa perheen perustaminen. Tuossa iässä alkaa elämä tuoda haasteita harrastusta haittaamaan.

  • Eiköhän jatkossakin suuri osa pelaajia tule muista lajeista. Ei juniorijoukkueiden merkitys edustusjoukkueiden pelaajamäärissä ole kovin suuri määrällisesti, joskin jokainen junioreista nostettava pelaaja on arvokas. Meillä on aivan älytön matka sellaiseen tilanteeseen, jossa juniorituotanto tuottaisi pelaajia niin paljon, että niitä riittäisi intin, päihteiden, tyttöystävän ja yleisen taikinuuden jälkeen muodostamaan kokonaisia joukkueita pääsarjaan monen muun lajin tapaan.

  • Tuolla ylempänä irvisteltiin WR Kajanderin valintaa maajoukkueeseen.
    Kummallahan on pidempi matka kv huipulle. 5,2 40 yd juoksevalla kaikki maddenit läpipelanneella nuorisoleirit kolunneella vai atleettisella alle 4,5?

  • Kajanderilla lyhyempi matka,mutta juoksussa.Ei se auta että juokset vaikka 4.2 jos sulla ei oo palloa hyppysissä.

  • Oliko peräti miehen ensimmäinen kosketus palloon Vaahteraliigassa TD? Ei ainakaan paljon puutu.

  • Kyllä se pallo sinne tarttuu ennen pitkää. Sen kun voi valmentaa/opetella. Ja onhan se tuolla kaverilla jo liigassa tarttunutkin.
    Katsotaan vaikka sitten CFL-testien jälkeen ammattivalmentajien mielipide jos kaveri sinne määrätietoisesti treenaa.

  • Onpas taas tietäjää liikkeellä. Jossain ihan ylhäällä joku heitti ilmoille että kuka on/oli Suomen syvä uhka tässä pelissä? Kajander. Jätkällä on koppeja vielä aika vähän ja kovasti treenin tarpeessa, mutta uskon että sitä ei tuotu tuonne rosteriin ottamaan paria koppia enempää, enemmänkin siinä toivossa että jos saa edes yhden pitkän kopin, niin puolustus joutuu varomaan sitä joka kerta kun Kajander on kentällä. Hänen tehtävä oli avata puolustusta. Eihän näitä välttämättä kannata verrata mutta vertaan silti – NFL:ssä tätä näkee jatkuvasti, että peluutetaan niitä puolustuksen pelkäämiä syviä uhkia vaikka isoja pelejä tuleekin harvoin, ja koppeja verrattain vähän.

    Ei sitä auta jossitella, tää peli kaatu aivan puhtaasti siihen että meidän OL otti liikaa kiinnipitoja. Ja valmennuksen pelikutsut oli heikkoja. Rosteri olis voinu olla parempi, mutta kyllä tuolla rosterilla ois Ruotsi kaadettu mennen tullen jos vaan ois ollu pää pelissä.

  • Kysyn ihan aidosta uteliaisuudesta: Mikä valmennuksen kutsuissa oli huonoa? Voisiko joku purkaa tämän perustellusti sanoiksi?

  • Puoliajalla kun Ruotsi hoksasi että Suomen juoksun saa pysäytettyä lataamalla keskelle yhen tukimiehen lisää, meni valmennuksella sormi suuhun. Heittohyökkäys oli aika ykspuoleista. Sitähän se Koikkis itsekin haastattelussa sanoi, että huonoihin pelikutsuihin kaatui osaksi.

  • Ainoa vika tuossa on, että ei Ruotsi mitään tuollaista keksinyt puoliajalla. Pelasivat vaihtelevasti 6-7 miehen boksia koko matsin.

  • On se kumma kun mikään kanava ei ole hyvä tuottaa uusia pelaajia. Ei junnuja tai muista lajeista tulleita. Kaikki tuomitaan heti epäonnistuneeksi. Tai sitten odotetaan että saadaan jostain ihmeenkaupalla valmiita urheilijoita, jotka osaavat pelata heti ensimmäisestä downista alkaen.

  • Kyllä varmaan pallot ennen pitkään tarttuu,mutta maajoukkue ei ole se harjoittelupaikka sille.Siellä pelaa parhaat.Sama pätee tuomarointiin Suonessa.Vaahteramalja ei ole oikea paikka opettaa tuomarointia(ei varmaan kyllä nykyään enää)!

  • Harjoittelijaksi Kajanderilla kuitenkin siedettävät statsit: 6 kiinniottoa, joista 3 td:tä. Ilmeisesti jotain on jäänyt käsiinkin.

  • Oliko jollain nyt siis selittää mikä niissä valmennuksen kutsuissa meni pieleen?

  • Ei täällä ole tapana, harvaa tapausta lukuunottamatta, juurikaan selittää. Kunhan auotaan päätä.

  • Kaverilla 6 kätsiä—>maajoukkueeseen!….Siellä joukkueessa/leirillä oli yli 6 heittoa kiinniottaneita(lue satoja),ja muutama enemmän td:tä tehnyttä!Älä jauha täällä mitään shaibaa tollasesta…..6 kätsii…EI V_ _TU??!!!…Nyt täs alkaa itekkin näkee punaista niinku sinäkin…6 kätsii…

  • Koordinaattorin vastuulla on hyökkäyksen eteenpäin kulkeminen, jos se tyssää kahteen ekaan driveen niin jossakin mentiin vikaan.
    Ruotsalaiset löytivät ottelun sisällä tavan voittaa ottelu, se kertoo paremmasta valmennuksesta.
    Aika monesti Heikkisen aikoina tilanne on ollut toisinpäin.

  • Got it, teistä ei siis kukaan tiedä mistä te puhutte. Yllätys.

  • Tämäkään sota ei yhtä miestä kaipaa, mutta kyllä se KP:n loukkaantuminen tais rajoittaa hyökkäyksen valikoimaa jonkin verran. Muut rb:t kun ovat enemmän suoraviivaisia muuurinmurtajatyyppejä, joilla tietty on myös oma arvonsa. Ja syntyneeseen tilanteeseen ei valmennus voi muuta kuin yrittää sopeutua käytettävissä olevien pelaajien mukaisesti.

  • Se, joka ei tajua tuollaisen syväuhan merkitystä erityisesti matsissa jossa vastustaja on joka tapauksessa hiukan tuntematon, ei tajua mitään muutakaan. Kukaan ei tuollaisessa pelissä uskalla jättää cornerit tuhkaksi polttavaa laituria 1-1. Joka taas sitten avaa muuta kenttää.
    Tai olisi avannut, Pajariselle, joka osaa juosta blokkien suojassa ja suuntiin paremmin kuin kukaan muu suomalainen RB vuonna 2021.
    Jos ja kun Ruotsi on scoutannut Suomen rosterin, ovat varmasti nähneet että tuo WR on tehnyt 3 syvään heitettyä TD:tä.
    Tuosta valinnasta vinkuminen on ihan hölmöä. Sitten olisi tietty ihan eri ja supertyhmää ja täysi farssi, jos vaikkapa lähes yhtä nopea Sagne olisi jätetty pois juoksunopeuden eron takia. Tietenkin taito ja kokemus merkitsevät ja ratkaisevat silloin kun ollaan fyysisesti lähellä toisiaan. Mutta Kajander edusti tuossa rosterissa ainoaa todellista syväuhkaa suhteessa Ruotsin takamiehiin. Lisäksi, vaikkei hän todennäköisesti futiksesta määräänsä enempää tiedä, on kuitenkin se mitä tietää sitä, mitä tuossa matsissa hyökkäyksessä tehtiin. Ilman muuta etu valinnassa, ja näin tietenkin asettaa kyseenalaiseksi sen, olisiko voinut tulla valituksi samoin näytöin muusta joukkueesta.
    Heitetäänpä vielä tällainen, RB:n muuttuminen saattaa aiheuttaa holdingeja. Tätä matsia en ole tuosta kulmasta katsonut, mutta yleisesti. Jos OL-pelaaja ”tietää” tutun RB:n lukevan juoksulinjat samalla lailla kuin itse, saattaa toisen kaverin valinta sisään-ulos tai esim ajallinen ero linjan tasalle tulossa aiheuttaa ”pelin suuntaan vaikuttavan kiinnipidon”. Tällä en nyt puolustele lauantain matsin lippuja, mutta yleisellä tasolla.
    Mutta mitenkään riitaa haastamatta, kannattaa hiukan tutustua aiheeseen tarkemmin ennen kuin lähtee reklamoimaan NFL-vauhtisen WR:n valintaa 45:n rosteriin kerrasta poikki-otteluun.

  • Kiitos, joskin helmiä sioille!

  • Näytöt annetaan leirillä, koska pitää sopia joukkueeseen eikä olla paras omassa seurassaan. Leirillähän se viimehetken kunto punnitaan!

  • Tuolla ylempänä jo sanottiin että Miro ei pysty heittämään pitkiä sateessa.Sateesta tiedettiin jo joukkuetta valittaessa,niin kuin täälläkin jo ennen ottelua puhuttiin.Eli tiedettiin ettei syvää uhkaa ole ainakaan Miron puolesta.Ja silti valmennus valitsi kuten valitsi.Ihan helvetin fiksuu porukkaa oli siis valmennuksessa!!

  • No kerro kuka paremmin sateessa heittävä olisi pitänyt olla aloittava QB?

  • “Heitetäänpä vielä tällainen, RB:n muuttuminen saattaa aiheuttaa holdingeja. Tätä matsia en ole tuosta kulmasta katsonut, mutta yleisesti. Jos OL-pelaaja ”tietää” tutun RB:n lukevan juoksulinjat samalla lailla kuin itse”
    tutun rb.n loukkaantuessa sen OL pelaajan voi myös vaihtaa semmoiseen joka ei ota kiinnipitoa joka toisella downilla, näin tekevät koutsit jotka ovat hereillä ottelussa.

  • Nyt jätkä silmä käteen. Just vastasin sulle tuolla ylempänä. Ruotsi huomasi että juostaan vaan keskelle ja löi yhden tukimiehen lisää boksiin ja Koikkiksella meni sormi suuhun. Heittopeli oli mielestäni yksipuoleista

  • Tätä just itsekin hain tuolla aiemmalla kommentilla (Kajanderin syvästä uhasta). Ei sillä ole välttämättä väliä montako koppia otat, jos otat edes yhden ja puolustus joutuu olemaan varpaillaan pelkästään sen uhan takia. 6 koppia ja 3 td:tä ei välttämättä ole paljon, mutta 50% kopeista pohjiin on paljon. Niiden jalkojen takia se jätkä sinne majuun pääsi, ei käsien. Vaikka kädetkin kyllä saadaan messiin kunhan treeniä kertyy!

  • Olisiko kuitenkin päävalmentajan homma mennä sanomaan OL-valmentajalle että nyt loppui holdingit, jos ei muuten niin miestä vaihtamalla. Tuosta matsista taisi puuttua molemmat.

  • “Just vastasin sulle tuolla ylempänä. Ruotsi huomasi että juostaan vaan keskelle ja löi yhden tukimiehen lisää boksiin ja Koikkiksella meni sormi suuhun. Heittopeli oli mielestäni yksipuoleista”

    Niin, huomasin kyllä tuon tekstin, mutta kun se ei pidä paikkaansa, niin en siihen kiinnittänyt sen enempää huomiota. Ei kannata kehottaa ottamaan silmää käteen, jos itse on sokea.

    Ensimmäisellä puoliajalla Suomella oli 41 hyökkäysdownia. Niistä sreadia 20 ja FB/TE-settiä 21. TE/FB-settiä vastaan Ruotsi pelasi 14 kertaa 7 miehen boksia ja loput 6 miehen boksia. Mutta tämän näkijöitten näkijän mukaan 7. mies tuli boksiin puoliajalla. Fantastista. Seuraavaksi varmasti selität, että eiku tarkoitin 8. miestä ja Ruotsi jätti rissun peittämättä…

    Ei kannata arvailla, tässä kaivattiin nyt tietoa, mitä tältä porukalta ja etenkin sinulta ei löydy, se tuli jo selväksi, kiitos.

  • Sä oot nyt jankannut tästä aiheesta pari päivää eri nimimerkeillä, mutta “sread” paljastaa kirjoittajan. Sanotaan nyt sitten täsmällisesti 2 syvä safety vs. 1 syvä safety, niin ei tarvi jankata siitä boxinumerosta. Tilastonikkarina voit varmaan vielä heittää sen oleellisen tilaston eli 1. puoliajan boksinumerot muodostelmittain vs. 2. puoliajan tilastot muodostelmittain.

  • Joo, olen kysynyt, että mitä vikaa oli pelikutsuissa ja joku höyrypää yritti väittää, että Ruotsi toi ylimääräisen miehen (tukimiehen) boksiin puoliajan jälkeen, joka on ihan täyttä sontaa. Samoilla numeroilla mentiin matsi läpi. Erona ensimmäiseen puoliaikaan oli, että Suomelle alettiin liputtaa kiinnipitämisiä.

    Kun täällä kaiken maailman urpot selittää, että pelikutsut olivat huonoja, niin on kai ihan normaalia kysyä, että mikä niissä oli vikana. KUKAAN ei ole vielä vastannut tähän kysymykseen, kuten et sinäkään.

  • Sillä nyt ei varmaan ole merkitystä mitä muuttivat, mutta jotain sellaisia muutoksia ruotsalaiset puolustukseen teki joihin suomalaisten hyökkäyksen valmennus ei kyennyt vastaamaan pelin aikana.
    Blitzattiinko enemmän vai vähemmän, tuliko syvälle ryhmittyneet safetyt snapin jälkeen tukemaan juoksua vai pysyivätkö heittopeitossa, mitä tekivät sisempien rissujen päällä snappia ennen ryhmittyneet tippuivatko rissun mukana vai pelasivatko lyhyttä aluetta, stunttasko puolustuksen linjamiehet enemmän vai vähemmän, tuliko combinaatioblitzejä, näytettiinkö jotain puolustusta ennen snappia ja toteutettiin jotain muuta, oliko pre-snap liikettä enemmän vai vähemmän,…
    Osasiko pelinrakentaja lukea ruotsalaisten puolustusmuodostelmaa ja kutsua mahdollisia muutoksia linjamiesten blokkeihin tai peräti vaihtaa kutsuttua peliä, osasiko centteri lukea puolustusta vai oliko se jollain toisella linjapelaajalla vastuuna, lähdettiinkö jollain muulla kuin samalla hutilla, loppuiko puolikuntoisilla pelaajilla kunto ja siksi syyllistyttiin kiinnipitämisiin,…

  • On sillä siinä mielessä merkitystä, että jos väitetään, että ei reagoitu muutoksiin, pitäisi kai tietää mitä ne muutokset ovat. Tai oliko niitä.

    (Ei sillä TOTTAKAI minä tiedän, ettei täällä jengi osaa vastata noihin kysymyksiin.)

  • Erittäin hyvää keskustelua, mutta enemmän kiinnostaa mikä on perusteena säännölle ettei hc voi valmentaa liigajengia.
    Tuo rajaa lähes kaikki pätevät vaihtoehdot pois ja malli missä hc tulee peliviikolla suomeen eikä tunne pelaajia näytti toimimattomuutensa.

  • Virallinen peruste vai todellinen syy? Veikkaan, että ovat kaksi eri asiaa.

  • Kaipa jossain liiton liittokokouksessa on seurat noin päättänyt siinä vaiheessa kun miesten päävalmentajan tehtävästä on tehty päätoiminen ja alettu maksaa palkkaa. Tosin Mosguedan pesti tais olla vain projektiluontoinen.

  • Täällä viitattiin vuoden 2000 EM-joukkueeseen Roostersina, mikä ei pidä paikkaansa: hyvin ratkaisevissa rooleissa oli paljon sen ajan parhaita pelaajia mm. Turusta ja Seinäjoelta. Esimerkiksi puolustuksen takakenttä oli pitkälti turkulainen. 2001 EM-kisat oli enemmän Roosters-vetoinen, samoin kuin tämän vuoden projekti ja kausi loppui silloinkin ohkaisella rungolla tappioon molemmissa finaaleissa. Taitaa käynnä tänä vuonna samalla tavalla, sen verran kallis oli tämänkin vuoden matsi Roostersin runkopelaajien terveydelle.

    Mutta myös positiivisia yhtymäkohtia hyvään joukkueen rakentamiseen oli tänäkin vuonna ja se tärkein on tämä: maajoukkueessa kannattaa ehdottomasti valita pelisysteemi aloittavan pelinrakentajan mukaan ja katsoa että hyökkäyksen koordinaattori on samasta joukkueesta. Näin tehtiin 1990-luvun kultavuosina, kun pelattiin Turku Trojansin / Ken Meyerin hyökkäystä (pitkälti Harri Malkamäen voimin) ja 2000-luvun alussa Kim Wikströmin hyökkäystä Petrus Penkin ollessa (Euroopan) ykkösQB.

    Eli aloittava QB ensin, sitten hänen vahvuuksille ja osaamiselle rakentuva pelikirja & kutsut tunteva koordinaattori, sen jälkeen parhaat atleetit opettelemaan pelikirjaa ja ajoituksia. Ei niin, että ensin valmentaja, jolla kaikille vieras pelikirja ja sitten Vaahteratilastojen mukaan joukkue.

  • Ihan mielenkiinnosta kysyn, että ketkä Vaahteraliigan aloittavista/jotka ovat saaneet hyvin downeja alle, niin pystyy pelaamaan u20 ikäluokassa? Ekana tulee itselle mieleen Roostersin Arttu Pajarinen, ketäs muita nyt on vai onko muita?

  • Vaasan päässä muutamia jotka pystyvät pelaamaan U-20 sarjassa mm Axel Arvila, Joseph Penesumbu, Nico Barrow, Aaro Tuovinen ja uutena Samu Suominen.

  • Ekana mieleen juolahtaa
    Porvoon Nuikka joka on jo aika kovanluokan pelimies
    Wolvoista Aarnion Leevi, Elmeri Laalo ja Puustisen Veeti jotka ovat kaikki pelanneet isoja minuutteja liigassa
    Sitten vielä ainakin Unc:n Saranpää muistaakseni saisi pelata u20 sarjaa mutta taitavat vääntää 7v7 sarjaa siellä
    Ja tietysti nämä edellä mainitut vaasan pojat ovat kovia tekijöitä u20 sarjassa varsinkin Barrow
    Divarista ainakin kotkan aloittava linjamies Puustinen saa pelata u20 ja taisi olla myös niin että porin molemmat aloittavat cornerit myös saisivat pelata.

  • Pajarinen DB (loukkaantui miesten majussa)
    Vehkomäki WR (ollut pitkään sivussa vamman takia)
    Närhi OL

    Siinä vissiin vaahterassa alottavat U20 kelposet Roosterssista. Vehkomäestä en kyllä ole varma onko ollut alottava…ei alottavia on ainakin Urjansson, Lievonen, Eskelinen. Noistakaan ei kyllä 100% varmuutta koska iät puutuu Roostersin pelaajainfosta. Vinks.

  • Pajarinen ja Vehkomäki on roo miehissä kolmas kausi, Närhi toinen kausi alottavana. Urjansson (QB) taisi olla sivussa viime kauden ainakin miehissä, mutta oliko U20:ssa?

  • Mielestäni Roon edustuksen pelaajista ainakin Pajarinen, Närhi, Aronpää, Lievonen, Norrena, Närhi, Lehtonen, Nylund ja Eskelinen voisivat pelata U20 tänä vuonna.

  • vaahteraliiga.fi:n ennakoissa julkaistuista rostereista löytyy syntymävuodet (ainakin niistä mitä olen katsonut). Ei tarvii arvuutella…

  • Aloittavista en tiedä, mutta löytyyhän noita Vaahteraa pelaavia U20 ja U17 jätkiä useammankin VL joukkueen rosterissa. Eiköhän tämä ennätys suuri U20 SM joukkueiden määrä perustu juurikin siihen että ne joukkueet on täytetty U17 junnuilla ja joten ei sitä U20 sarjaa pelkillä VL pelaajilla ratkaista.

  • Olisko tässä pelaaja maajoukkueeseen ? Sukunimi on ainakin suomalainen …

    https://www.youtube.com/watch?v=7en-eTepMJQ&t=367s

  • Valitettavasti tuo sukunimi ei oikein vielä riitä. College North Dakota, syntynyt Minnesotassa. Lienee näitä amerikansuomalaisia, joiden vanhemmat menneet sinne jo aikoja sitten ja sukunimi säilynyt.

  • Ei valitettavasti ole

  • Vaasassa u20 pelaajia; lundström, barrow, limam, suominen, hersi, malinen, arvila, penesumbu ja tuovinen ainakin

  • u20 ikäiset, jotka ovat olleet esillä tänä kautena vaahteraliigassa

    Wolvot: Elmeri Laalo, Sebastian Lugora, Jasper Lindqvist, Veeti Puustinen, Leevi Aarnio
    Roosters: Arttu Pajarinen, Ambro Urjansson, Taavi Aronpää, Aleksi Närhi
    Butchers: Timi Nuikka, Marnol Raudver, Michael Fiskari, Asovaaran veljekset
    Crocodiles: Arttu Aalto, Aatu Tuokko, Arttu Saarikoski
    Royals: Yllä lueteltu

  • Crocodiles: Samu Hautala, Eetu Mäki-Maunus, Luka Hietala, Santtu Salmi

  • Saataskohan jotain allstar ennakkoja tänne?

  • Offence
    QB: Miro Kadmiry
    RB: Le’anthony Reasnover
    RB: Christian Powell
    WR: Finn Kearns
    WR: Rashard Still
    WR: Mikko Seppänen
    LT: Väinö Pääkkönen
    LG: Tim Hirch
    C: Roope Korhonen
    RG: Matthew Daltrey
    RT: Tony Koskinen

    Defence
    DL: Semmie Radji
    DL: Jesse Vuoksenturja
    DL: Filip Zacok
    LB: Jaska Värinen
    LB: Michael Hall
    LB: Roni Salonen
    LB: Timi Nuikka
    DB: Adam Bafdiel
    DB: Eero Vaija
    DB: Lorenzo Melchiore
    DB:Tommy Kaczocha

  • Hyvä listaus. 34 miehistö puoltaa paikkaansa puolustuksessa.
    OL:ssä voisi kyllä ehdottaa Crocojen Hvitfeltiä ja UNC:n Saranpäätä yhtä hyvin.
    Mestaruuden voittavaa pelinrakentajaa on vaikea ohittaa valinnassa.

  • Kyllä se mestaruuden voittava pelinrakentaja oli siinä listattu.

  • Muuten aika hyvä lista, ei siinä mitään, mutta onko miro muka oikeasti paras qb liigassa? Joo, kun lähtee miettimään niin qb taso tänä vuonna ollut todella heikko, mutta onko tässä maassa yhtäkään joukkuetta joka ottaisi mieluummin miron kuin esimerkiksi Jabarin, molemmilla lattia on aika samalla tasolla, mutta jabarin katto on paljon korkeammalla. Siksi mielestäni Jabari on tämän vuoden paras qb, vaikka se sattuukin. Mielestäni jopa Rojo oli parempi kuin miro tänävuonna, mutta rojo ei voittanut paljoa mitään joten.

  • ”Kyllä se mestaruuden voittava pelinrakentaja oli siinä listattu.”

    Eipä sitä missään pois suljettu että näin voi olla.
    Mutta ei välttämättä. Saa Roosters venyä ja paljon jos meinaa voittaa Kuopion finaalissa.

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *