• FINAL
    Indians25
    Wolverines 65
  • FINAL
    Patriots34
    Mayhem 26
  • FINAL
    Steelers34
    Butchers 17
  • FINAL
    TAFT12
    Nordmen 19
  • FINAL
    Falcons28
    Trojans 0
  • FINAL
    Bears68
    Lions 0
  • FINAL
    East City Giants37
    Crusaders 29
  • FINAL
    Royal A's0
    Bulldogs 40
  • FINAL
    Jaguaarit7
    Bouncers 26
  • FINAL
    Crocodiles21
    Roosters 88

Kohti Spagettimaljaa – Huskies vs Wolverines

jefumaster 12.8.2015 20:51 129 kommenttia

(8-1)

(4-5)

15.8.2015 klo 16:00 Hämeenlinna

Kuvat: Jari Turunen

Tässä ottelussa ennakkosuosikin asema on yksinomaan Huskiesin harteilla. Joukkue on runkosarjan ykkönen ja voittanut joukkueiden kaksi kohtaamista yhteismaalein 82-14. Wolverines on kuitenkin parantanut peliään sarjan vanhetessa ja omaa potentiaalia voittoon saakka.

Monet pitävät Huskiesia yhden miehen showna. Ykkösen paras keskushyökkääjä Jerrell Jones on toki ratkaissut pelejä henkilökohtaisella osaamisellaan monesti. On kuitenkin hyvä muistaa, että joukkueiden ensikohtaamisessa, jonka Huskies vei suvereenisti 49-0, Jones oli työmatkalla USA:ssa. Ottelussa Huskies pelinrakentaja Niclas Carpelan pelasi maagisen pelin onnistuen 23/27 heitostaan keräten 312 jaardia ja 5 touchdownia. Huskies hyökkäys kykenee pelinrakentaja Carpelanin johdolla tarjoamaan monipuolisen pelivalikoiman pohjaan saakka pelattavia yllätyksiä myös kotimaisin voimin. Joukkueen hyökkäyksen linjaa on tilkitty juuri ennen tärkeimpiä pelejä kokemuksella, Tatu Tarkiainen ja Jouni Luopajärvi tuovat taitoa ja rauhallisuutta linjapelaamiseen juuri oikealla hetkellä.

Carpelan Huskies-huhujen keskipisteenä

Huskies-pelinrakentaja Carpelanin pelikunto on ollut lukuisten netti-trollien ja huhujen suosikkiaiheena menneinä viikkoina. Nelikymppisen avainpelaajan fysiikkaa on helppo arvuutella varsinkin kun mies ei pelannut omalla pelipaikallaan tärkeässä Saints-ottelussa heinäkuun lopulla. Vettä myllyyn lisäsi se, että miestä ei näkynyt Huskies harjoituksissa joukkueen lepoviikon aikana. Todellisuudessa Carpelan ja kuusi muuta Huskies-pelaajaa olivat auttamassa Riga Lions-joukkuetta harjoituksissa aurinkoisessa Latviassa. Viime lauantain Wolverines-ottelussa Nesi nauroi huhuille heittäen palloa hymyssä suin 15 kertaa ja saavuttaen niillä 2 touchdownia. Jos mies on pelikunnossa myös seuraavassa pelissä, kykenee Huskies pelaamaan voittavaa ja monipuolista hyökkäyspeliä.

Helsinki Wolverines on kertonut rakentavansa tulevaisuuden Vaahteraliigajoukkueensa runkoa 1-divisioonassa. Seura ei ole kertonut millä aikataululla liigaan ollaan pyrkimässä, mutta juuri nyt siihen on tarjoutumassa mahdollisuus pelillisestikin. Ahmojen tahmea alkukausi on takanapäin ja joukkue on saanut peliinsä uutta ilmettä loukkaantuneiden pelaajien palatessa kokoonpanoon. Pelinrakentaja Janne Lehtinen loukkaantui lievästi pre season ottelussa juuri Huskiesia vastaan ja on pelannut puolikuntoisena suuren osan kaudesta. Samassa kierteessä on ollut joukkueen amerikkalainen keskushyökkääjä Joseph Spell, joka ei pelannut lainkaan joukkueiden viime lauantain kohtaamisessa. Molempien miesten pelikuntoon on tähdätty piikkiä tulevaan otteluun ja onnistuessaan parivaljakko saattaa johtaa joukkueensa jopa voittoon.

Stokes pelaa kahteen suuntaan

Wolverinesin pelaavaan vahvuuteen liittynyt pelaajavalmentaja Stephen Stokes on edelleen varallinen pideltävä puolustukselle kuin puolustukselle. Todennäköisesti ratkaisevassa pelissä Stokes pelaa kahteen suuntaan lähes koko ottelun ajan. Wolverinesilla on tähän mennessä tilastollisesti ykkösen heikoin heittopuolustus, joka tarvitsee onnistuakseen Stokesin kaltaista pelisilmää. Myös sarjan ykköslaituri, Locklan Gilbert nähtäneen hyökkäyksen ohella puolustustehtävissä. Joukkueiden viikon takaisessa kohtaamisessa Wolverines ei ilmiselvästi panostanut kentälle 100% voimavaroistaan säästäen paukkuja tulevan viikonlopun yllätykseen. Wolvojen australiaslaisjätti myöntää, että ihan parasta ahmapeliä ei Kaurialassa ole vielä nähty:

– We did lose last weekend which was not what we wanted, but looking back on film of the game the way we played was nowhere near our best. We also made a lot of mistakes thet we can easily fix. As for the team we need to get to practice and take the mentality we had for the Saints game into this game. I think as this is a do or die game the team will have that edge for sure.

– As for personal perspective I need to play like I have palyed the whole season, be mentally focus on each down, get behind our players and push for greatness which I know every single player has.

Tasaiseksi ennakoitavan välieräelin keskeiset match-upit ovat Jerrell Jones vs Rafael Pineda sekä Locklan Gilbert vs. Joel Sisler. Importtien vahtiessa toisiaan riittää tilaa kotimaisille ratkaisijoille. Positiivisena poikkeuksena maamme jefu-genressä tämän ottelun molemmat pelinrakentajat ovat kotimaisia. Voiton ohella QB:t Carpelan ja Lehtinen kisaavat nyt siitä, kumpi on heittänyt tällä kaudella enemmän maaleja. Tilanne on ennen lauantain kohtaamista 22-22.

Ottelu pelataan lauantaina 15.8. klo 16.00 Kaurialan kentällä Hämeenlinnassa, Liput 5€

Tutustu myös

jefumaster

Yli kolmekymmentä vuotta suomalaisen jenkkifutiksen äärellä, sisällä ja ulkona, sisäpiirissä ja oppositiossa, kentällä, laidalla ja raitapaidassa. Tuolla perspektiivillä tarkastelen kotimaisen jenkkifutiksen ilmiöitä.

Muita kirjoituksia samalta kirjoittajalta:

Kommentoi

  • Spagettimaljassa pelaavat Saints & Wolverines

  • Mahdollisesti, tai sitten joku muu kahden joukkueen kombinaatio jäljellä olevista neljästä joukkueesta.

  • Taitaa lauantaina Huskies yllättyä siitä mitä edestään löytää. Vahva usko siihen, että Wolvot yllättää tässä pelissä. Ne on koko ajan parantaneet peliään ja jos vielä muutama rikkinäisenä olleista pukee ja pelaa niin palaset on vihdoinkin loksahtamassa kohdalleen. Huskies = JJ ja jos JJ pysähtyy, Huskies pysähtyy.

  • Lauantaina sen näkee lähes ilmaiseksi mitä tapahtuu. Aiemmista matseista huolimatta en näkis wolvojen voittoa yllätyksenä vaikkakin se kuuluisa viitta on huskiesin harteilla.
    Ottelu tulee ratkeamaan siihen saako W puolustus rajoitettua JJ:n juoksemista. Viime viikonloppuna Nesi ei ilmeisesti osittain romuna näyttäny sellaisia otteita millä edes W takakenttä pommitettais hajalle vaikka tilastot näytti hyvälle… Mutta jos JJ:llä on pelin jälkeen taas yli 300yds + spessut ni minä matkustan kolmannen kerran kolmeen viikkoon Hämeenlinnaan katsomaan divari futista! Tietty jos W ja saints voittaa niin hämeeseen joutuu matkaamaan silti mut Vaasa on liian kaukana, sorry vaan ;)
    Vieraat voi ryssiä pelin kyllä ihan silläkin et jos siellä viheltää sama kotituomari joukko ku viime viikonloppuna ni lähtevät provosoitumaan ja sitä kautta ottavat turhia lippuja. Ja vaikka kuka sanois mitä niin kyllähän siellä oli viimeks sellaisia tuomioita mitkä ei voi olla vaikuttamatta ottelun flowhun/ pelaajien suorituksiin, siis muitakin ku hylätty td yms.

  • joo tuomaritoiminta täysin ala-arvoista 1 div. tasolle. ei voi vaan kuin ihmetellä ja toki pelaajat turhautuvat monista väärin vihelletyistä tuomioista tai ei vihelletty pahoja virheitä laisinkaan

  • @Lauantai: Mitä tarkoitat kotituomareilla? Niin liigassa, kuin ykkösessäkin tuomarit määrätään otteluihin pelaavien seurojen ulkopuolelta.

  • Ei taida divarissa ainakaa toteutua? Muistaakseni oli jotain puhetta et edellisessä W kotipelissä oli wolverines mies sivurajalla raidapaidassa…
    Ja jos kukaan pelin nähny on sitä mieltä et viime pelissä oli puolueetonta viheltelyä katto peliä kyllä yhtä paksujen huskies lasien läpi kuin ottelun tuomaristo…
    Ja ihan vihjeenä et kauriala on hyvä paikka kattoo futista ja lippu on käytännön ilmainen eli pidempääkin kannattaa saapua paikalle!

  • tarkoitan että tuomarointilaatua pitää parantaa oli kenentahansa kotiottelu. en ota mitään kantaa joukkueisiin.

  • Divisioona on tänä vuonna nostanut julkista profiiliaan ja pelillistä tasoaan huikeasti. Peli on ollut viihdyttävää ja sarjan kärkijoukkueiden katsomokeskiarvot ovat parempia kuin Vaahteraliigassa Vaasan yltäessä jo yli 1000 katsojan keskiarvoon. Upeaa. Tämä on samalla hienoa ja surullista. Surullista Vaahteraliigan osalta. Kun on tällä kaudella käynyt Hesassa Velodromilla ja Brahen kentällä niin Braku vie voiton moninkertaisesti elämyksenä. Hyvää työtä Wolvoilta. Ohessa Hämeestä hienoja uutisia. Varmasti nyt lauantaina Kaurialassa nähdään kauden ennätysyleisö paikallisesti. Vaasanviikonlopun lukemia ei taida voittaa kukaan. Hyvä jos edes SAJL Vaahteramaljallaan.

    http://www.hameensanomat.fi/uutiset/paikallisurheilu/291958-tavoitteena-koko-kaupungin-juttu

  • Huskies oli jokaisessa kickoffissaan paitsiossa, linjan vasen laita, joka ikinen kerta. Vastuullinen tuomari ei varmaan tätä lue mutta me katsojat seuraamme silmät tarkkoina.

  • Ylihän saa olla kunhan joku osa kehosta on vielä pallon takana kun potku lähtee, paitsi onsidessä joss ei sa ylittä pallolinjaa ennen potkua.
    Sääntö muuttunut jokunen vuosi sitten.

  • Kerran näin myös, että pelaajaa otettiin paidasta kiinni! Katsomoon asti näkyi! Törkeää!

  • @Puf2
    Mainitsetko vielä sääntökohdan, jossa noin määritellään? Itse olen siinä uskossa, että tuo on vain joidenkin tuomareiden tapa toimia ja soveltaa sääntöjä.

  • Pelaaja saa olla viivan yli, kunhan ei kosketa pelikenttää viivan väärällä puolella. Tuo on tulkinta, mutta sääntö on se että viivan yli ei saa olla. Siinä kun 10 pelaajaa on juoksemassa täyttä vauhtia kohti toista päätyä, on mahdotonta ihmissilmin katsoa onko joku pelaaja yli vai ei, kun potku lähtee. Joten tulkintaraja on tuo, koska maassa olevan jalan kyllä näkee helpommin.

    Ainoat pelaajat, jotka laillisesti saavat olla yli viivan potkuhetkellä on potkaisija itse, koska potkaisevan pelaajan tukijalka voi olla viivan toisella puolella. Samoin holder, jos kickoffissa holderia tarvitaan, saa olla viivan väärällä puolella ennen potkua.

  • No hei haloo, kyllä sen näkee selvästi jos joku juoksee pallon edelle kick offissa. Joko on siellä edellä tai sitten ei. Tuomarit suhtautuvat tähän keskimäärin todella laiskasti.

  • Haloo on oikeassa, täysin nähtävissä ja pitäisi tuomita sääntökirjan mukaan.

    Janis, oletko sitä mieltä, että onside potkussakin saa olla linjan yli kunhan ei kosketa maata?

  • Kyllä tulkinta menee juuri noin kun sanottiin. Jos tuomari näkee pallon pelaajan mentyä sen ohi ja sitä ei ole vielä potkaistu on kyseessä virhe. Jos pelaaja on hiukan pallon päällä ennen potkua niin sitä ei liputeta.

    Pakko tuomareillakin on olla tulkintoja ja sääntökirjaa ei voi lukea aivan orjallisesti. Vai meinaatko että kiinnipito pitää liputtaa aina vaikka se olisi täysin eri puolella kenttää kuin missä palloa kuljetetaan? Virheen tulee vaikuttaa peliin!

  • “Jos tuomari näkee pallon pelaajan mentyä sen ohi ja sitä ei ole vielä potkaistu on kyseessä virhe. Jos pelaaja on hiukan pallon päällä ennen potkua niin sitä ei liputeta.”
    Eli kumpi se on, jolloin lipun voi mielestäsi heittää? Pitääkö tuomarin nähdä pallo pelaajan mentyä ohi vai riittääkö, että pelaaja on > hiukan pallon päällä?

    Tulkinta toisilla tuomareilla menee noin kuten aikaisemmin kirjoitinkin. Useimmat tuomarit tulkitsevat sääntöä kirjaimellisesti silloin kun kyseessä on onside kick. Syy miksi normaaleissa kickoffeissa tuosta ei liputeta on se, että peliä ei haluta viivästää ja laittaa joukkueita pelaamaan potkupeliä uudestaan. Kyse ei ole siitä, että tilannetta ei pystyttäisi näkemään.

    Kyllä, selkeät kiinnipidot pitää liputtaa myös eri puolelta kenttää missä pallo on. Tuo on minun mielipiteeni. Toiset tuomarit voivat ajatella toisin.

  • Onsidessä tietysti liputetaan jos on viivan päällä, mutta tavallisissa kickoffeissa mennään näin, “no harm, no foul.”

  • Janis, siänähän tuolla juuri aikaisemmin kirjoitit tällaista: “Siinä kun 10 pelaajaa on juoksemassa täyttä vauhtia kohti toista päätyä, on mahdotonta ihmissilmin katsoa onko joku pelaaja yli vai ei, kun potku lähtee.”

    Onko se siis mahdotonta vai ei?

  • Onhan se mahdollista, tosi vaikeaa tosin, mutta kaikkea ei kannata lukea kuin piru raamattua. Tavallisessa kickoffissa jos pelaajan käsi, jalka tai pää on viivan päällä niin se on yksi ja sama, se ei vaikuta mihinkään. Se on arviointipeliä kaikin puolin. Melkein jokaisessa kickoffissa saisi liputtaa, jos lähtee millimetrin tarkasti jokaista sormea ja kenkää mittaamaan. Rajatapaukset menee läpi aina, ja vain ihan selkeät paitsiot siinä liputetaan pois. Onsidessa se harmaa alue vaan katsotaan tarkemmin. Ei sen kummempaa.

  • Erotuomaritoiminnan osalta niin mekaniikkakirja on se missä noita erilaisia tulkintoja on esitetty ja niiden perusteella kick-off paitsiota ei tosiaan liputeta ellei ole räikeästi yli. Kuten tossa joku kirjoittikin niin pallo pitäisi nähdä pelaajan takaa, jotta lippu tulisi heittää. Onside on oma juttunsa ja siinä on tarkempi tulkinta. Kiinnipitoa taas ei todellakaan pidä liputtaa toiselta puolelta kenttää kuin missä peli on. Ja vaikka olisi samallakin puolella tai suoraan pelinpäällä niin lippua ei tulisi heittää esim tilanteessa, jossa toinen saman joukkueen pelaaja tekee taklauksen siinä samassa yhteydessä. Ja nämä asiat eivät saisi olla mitenkään sellaisia, että “minä tuomarina teen näin” vaan ihan kaikkien pitäisi samoja sääntöjä ja mekaniikkoja noudattaa.

    Katsojalukujen osalta niin hienoja lukuja monella paikkakunnalla. Kannattaa kuitenkin katsoa noi liigankin katsoja luvut sillä nekin menneet eteenpäin monella paikkakunnalla. Vaasan ja Seinäjoen tämän päivien otteluiden katsojamäärien ero oli parisen sataa Vaasan hyväksi, mutta ei noita liigan lukuja surullisiksi voi sanoa. Keskiarvojärjestyksessä taitaa tämä kausi tällä hetkellä olla tilanteessa: Royals, Trojans, Crocodiles, Huskies, Roosters, Saints, Wolverines, Butchers, TAFT, Jaguaarit, 69ers, NL, Indians eli ihan nyt en lyttäisi liigaseurojen lukujakaan. Samoin siellä Vaahteramaljassa on ollut viime vuodet 2500-3000 katsojaa. Ja jotenkin hassua, että täällä näytetään toivovan, että siellä olisi vähemmän väkeä kuin muualla. Eiköhän se olisi kaikkien seurojen etu, että maljassa olisi vieläkin enemmän väkeä?

  • Eli kuten kirjoitin peruskickoff liputetaan jos pelaaja on mennyt pallon ohi, ei liputeta jos hän on pallon päällä. Käytännössä puhutaan Petken kanssa samasta asiasta. Eli homma menee kutakuinkin kuten Petke sanoo.

    Kiinnipidoissakin olemme samaa mieltä, selkeä liputetaan vaikka se ei vaikuta peliin, esim maahanvienti. Pääsääntöisesti virheen tulee täyttää jokin näistä: 1. Vaikuttaa peliin 2. Vaarantaa pelaajan turvallisuuden 3. On niin selkeä että sen huomaa jokainen kentällä ja kaysomossa oleva. Pieni paidasta nykäisy kaukana pelistä ei kuulu näihin.

  • Aika kaksijakoinen peli Hämeenlinnassa. Huskies dominoi täysin 1 puoliskoa ja näytti siltä että Wolvot on täysi vastaantulija. Toisella puoliajalla asetelmat vaihtui, Wolvot löysi keinot JJ:n pysäyttämiseen ja Huskies eteni (pakitti) 2 puoliskolla -20 jaardia. Wolvot pelasi 2Q:n lopun surkealla taktiikalla ja antoi yhden ylimääräisen TD:n lahjana Huskiesille. Ilman tuota olisi ollut samanlaista meinikiä loppusekunneilla kuin Vaasassa.

    Onko joku ammattilainen joka osasisi kertoa mitä Wolvo-puolustus teki toisin toisella puoliajalla kun JJ saatiin täysin kuriin??

  • Saataisiinko Spagettimaljaan NFL tuomarit ja videointi? Olisi reilu peli kaikille.

  • Joo, eli Joe Spell ei pelannut välieräpelissä. Stokesin suojatti oli poissa aivan liian monesta pelistä tällä kaudella ollakseen vahvistus. Saints-pelissä teki hyvää työtä, mutta turha mies muilta osin. Huonot jenkki-valinnat vaikuttavat liikaa näissä meidän sarjoissa.

  • Ei se Spell välttämättä huono valinta ollu… Olisko JJ ollu huono valinta jos olis loukkaantunu ja ollu paskana koko kauden? Nyt vaan ei saada tietää oliko Spell Stokes 2.0 ku ei yhtään peliä tainnu ehjänä pelata?

  • Olihan se säälittävää touhua Wolverinistä tuoda vanha ja väsynyt Stokes peliin. Epätoivoista touhua kun väistämätön oli edessä…

  • Oli tuo Stokes yksi kentän parhaita pelaajia. Jos rinnalla olisi ollut Spell olisi hyökkäys ollut ihan toisessa kuosissa. Hyvän taistelun rakensi Wolvot eilen toiselle puoliajalle ja kannattaa Saintsin katsoa tarkkaan millä puolustuksen muutoksilla +371 (1-2Q) jaardia muuttui -20 (3-4Q) jaardiksi. JJ on pysäytettävissä ja sen Wolvot eilen näytti. Onnittelut Hämeenlinnaan.

  • …kyllä juu 209 all purpose jaardia oli huono suoritus vanhalta…joka oli joukkueensa 3. paras taklaaja pelissä

  • Katsomoon ainakin näytti se vanha ja väsyny olevan kentän paras blokkaaja! Ihan hirveitä pommeja niin “pieneksi” mieheksi…

  • Stokes on edelleen yksi maan parhaita allaround pelaajia. Polvivamma estää tekemästä tiukkoja suunnanvaihdoksia joten vanhanmallista jaarditaiteilua ei enää nähdä, mutta suoraan mennään lujaa ja pommit ovat kovia. Ja pallosilmä ehkä Suomen paras.

  • Taitaa olla 3 divarin kamaa. Niin heikkoa oli meno. Eikö muuta keksitty?

  • #omituisnen peli. Vaikea sanoa näytti siltä että alkoivat pelaamaan omaa peliä, en itse käsittänyt sitä Q1 ja Q2 peli ideaa näytti niin sekaiselta. Mutta ei se niiden hyökkäys helpottanut yhtään asiaa ekalla puoliajalla. Täytyy sanoa että itse olin yllättynyt siitä noususta ja samalla jännitti katsomossa todella paljon hieno ottelu.

  • Hatun nosto kaikille tuomareille Huskies – Wolverines, välierä !

  • Wolvojen nousu tokalla puoliajalla oli hieno esitys monella tavalla ja vastaavasti monen asian summa. Voi toki spekuloida, mitä olisi tapahtunut jos… Mutta viime kädessä nämä hommat eivät ole yksittäisestä asiasta kiinni, joten ei voi mitenkään vetää suoraa yhtäläisyysviivaa “Jos Wolvot olisi pelannut molemmat puoliajat kuten toisen => olisivat voittaneet”. Aivan samalla logiikalla, jos Huskies olisi pelannut ekalla kuten tokalla puoliajalla, niin Wolvot olisivat voittaneet. Mitä olisi käynyt, jos Huskies olisi pelannut tokalla kuten ekalla ja Wolvot ekalla kuten tokalla? Varmasti tiukempi peli ja “avoimempi” voittaja, mutta Huskies olisi voinut viedä siltikin suht selkeästi. Tai sitten ei, sitä ei saada koskaan tietää. :D

    Asioita, joilla Wolvot otti Huskiesin juoksun pois tokalla puoliajalla:

    1) Pineda tuli pelaamaan käytännössä Nosea/blitzaamaan centterin päältä koko ajan. Tätä Huskies ei saanut kuriin a) blokkkaamalla b) pelikutsuilla. (Tämä mielestäni yksittäinen isoin asia, Pineda omisti tokan puoliajan. Joko teki taklauksen, tai vähintään ajoi pelin muiden taklattavaksi ja/tai hajoitti muuten.)
    2) Wolvot latasi boksin aivan umpeen, usein 9 pelaajalla. Tätä Huskies ei saanut kuriin a) blokkkaamalla b) pelikutsuilla.
    3) Wolvo cornerit pystyivät nollaamaan ulkorissut lähes täysin.
    4) Wolvot sai julmetun hengen päälle ja Huskiesille meni vähän luu kurkkuun. Sekä pelillisesti että hyökkäyksen pelikutsuissa.

    Summa summarum, Wolvot pelasi takaa-ajoasemassa puolustuksessa isolla riskillä ja onnistuivat siinä erinomaisesti. Olisiko se kantanut koko matsin? Ehkä, ehkä ei.

  • “Summa summarum, Wolvot pelasi takaa-ajoasemassa puolustuksessa isolla riskillä ja onnistuivat siinä erinomaisesti. Olisiko se kantanut koko matsin? Ehkä, ehkä ei.”

    Sitä ei saada koskaan tietää, oma arveluni on että ei. Huskies leiristä kuultuna, oli toisen puoliajan tavoitteena vain pitää kello käynnissä ja välttää turnovereita, koska se olisi ainoa tapa jolla 34-0 johto voitaisiin hävitä.
    Täysin siinä eivät onnistuneet (1 fumble ja yksi puntti jossa potkaisijalla osui polvi maahan) mutta puolustuksen avulla saivat Wolvojen rynnistyksen pidettyä aisoissa ja otettua loppujen lopuksi selvän 34-19 voiton.

  • No se on toki aivan luonnollinen tavoite, mutta kyllä siinä meinasi vähän pupu pöksyyn joukkueella mennä, kun driveja ei saatukaan enää pidettyä niin hyvin käynnissä… :)

  • Otteluraportti Hämeenlinna Huskiesin kotisivuilta:

    http://huskies.fi/seuraava-pysakki-spagettimalja-xxx/

  • Tämän ottelun on Vaasa royals #royalsup

  • Huskieskin julkaissut alustavan rosterinsa nettisivuillaan… paljo puuttuu vanhoja naamoja.

  • Myös Indians julkaissut 2016 rosterinsa. Listassa vain 24 nimeä, koska yksi pelaajista on kahteen kertaan listattu. Huomiseen aikaa löytää yksi sopparim alainen pelaaja, muuten saattaa olla sääntörikkomus lähellä. Tähän taas 10 importtia mukaan, niin kyllä sillä kausi läpi saadaan.
    http://indians.sporttisaitti.com/edustusjoukkue/pelaajaluettelo-2016/

  • @Saints yllätti : Tampereen LiigaPaikka ei ole vielä kirkossa kuulutettu. Hyvin todennäköisesti ne sinne Liigaan nostetaan mutta kannattais nyt kuitenkin välttää tämmöistä uutisointia ennen kuin asia on 100 % varma. Siis että Liigan ValintaKomissio on antanut siunauksensa Tampereen 2016 LiigaPaikalle.

  • @Jassoo, Indiansin “sääntörikkomus” on lähellä, mutta vasta viiden pelaajan päässä, elleivät sitten ole nousemassa Vaahteraliigaan.

  • @Joltakulta, Indians korjannut rosteriaan ja nyt löytyy 26 pelaajaa listalta.

  • Tietääkö joku mistä löytyy Wolvojen rosteri ? Vaasan ja Tampereen rungot ovat säilyneet hyvin viime kaudesta, nyt odotellaan lisää ulkomaalaissoppareita. Erityisesti kovat odotukset on sille, kenet Seppo tuo pelinrakentajan tontille. Kuopion päätös mennä kausi ilman jenkkejä voi tuoda kauden aikana kylmää kyytiä. Taloudellisesti asian ymmärtää, mutta viime kaudella jo nähtiin, että ilman vahvistuksia pisteautomaatin rooli on enemmän kuin todennäköistä.

  • Steelersilla vahva suomalainen porukka ja 1. div ei taida olla kärjen osalta samalla tasolla kuin kaudella 2015. Steelers ei tule olemaan pisteautomaatti. Wolvot ja Hämeenlinna eivät tosin ole 2016 alustavia rostereitaan vielä julkaisseet.

  • AJ McCrea jatkaa Jaguissa. Jyväskylässä jo 2 importtia sainattu, ja molemmat tuntevat joukkueen viime vuodelta. Ilmeisesti vielä 2 odotellaan, jos viime vuoden pelimerkit pitävät kutinsa. http://www.jaguaarit.com/aj-mccrea-jatkaa-jaguaareissa/

  • @Jassoo: mielenkiinnosta, montako ulkkara Jagut tarvitsee viedäkseen kauden läpi 24 suomipojalla?

  • Steelers 36 pelaajan rosteri ja lisää tulee? kyllä uskoisin että Steelers on kärjessä tai sen tuntumassa jos vain Juho Väisänen onnistuu omalla tontilla. Tasapainoinen joukkue kasassa jo nyt. RB vähä kysymysmerkki?

  • Harris puuttuu Wolvojen rosterista vai ovatko nämä 2015 pelaajat?
    http://helsinkiwolverines.com/edustusjoukkue/

  • @Pömppå, Sanoisin että näiden jo 2 sainatun lisäksi kun hankkivat Jerell Jonesin eli 3.

  • Mielenkiintoinen kausi 1 divarista tulossa,mutta epäilenpä että joka joukkueen rosteri kasvaa noin 8-15 pelaajalla. Eritoten odotan Jyväskylän ja Wolvojen “lopullista” rosteria. Kuopiolta tiukka mutta kunniotettava veto mennä kotimaisilla pelureilla

  • Kuopion oma pojke Mikko Aspinen on signattu TAFTiin.. ihmettelinkin kun ei näkyny lerssien rosterissa. Voi olla oikee paikka hänelle, muuten kukaan ei tulis pärjäämään ykkösessä kuopiolle.

  • Stan Bedwell Huskies HC\QB 2016

  • Eikö Stan ollut aika rikki viimeisen pelivuotensa jälkeen? Mielenkiintoinen valinta QB:ksi, mutta päävalmentajana varmasti hoitaa hommansa mallikkaasti.

  • Huskiesien uutisen mukaan Bedwellin hankkimiseen liittyy muitakin mielenkiintoisia kuvioita.

    http://huskies.fi/stan-bedwell-huskiesin-paavalmentajaksi/

  • Erikoiseksi tekee maininta saada pelaajia italian jengistä. Tuleeko Huskies playoffien kynnyksellä peluuttamaan joukkueellista italiaanoja suomen kentillä?

  • Pitkien projektien mies!

  • Kaiken lisäksi Bedwellhän ei edes pelannut viime kaudella Italiassa, pelkästään valmensi. Ja kovin lyhyiksi ne Stanin rakennusprojektit ovat tosiaan ainakin toistaiseksi Euroopassa jääneet. Mutta nää faktathan on olleet kyllä epäilemättä tiedossa Hämeenlinnassakin kun ovat päätöstä tehneet.

  • Tai sitten Huskiesin kaverit on laittanut sormet korviin ja halunnut uskoa niitä kauniita tarinoita vuosia kestävästä toimivasta yhteistyöstä. Yhden kauden kestävän hypen mies kyllä osaa rakentaa ja sillä saa tuloksia, mutta mitään pitkäkestoista ei herra ole aikasempina vuosina kyennyt tekemään ja ellei ole tehnyt totaalista muutosta käytöksessään uskoisin tämänkin jäävän yhden vuoden projektiksi. Toki olen mielelläni väärässä ja näkisin Huskiessin nousevan Bedwellin johdolla aina Vaahteraliigaan asti mutta pidän todennäköisempänä vaihtoehtoa jossa herra herää kesän loputtua kuukausien krapulastaan ja nostaa kytkintä suunnaten kohti seuraavaa joukkuetta.

  • Kyllä tolla qb:lla Huskies on heti vahvoilla sarjassa.. Pari imuroitua rissua ja kunnon hyökkäyslinja nii homma selvä.. Finaalissa pelaa Huskyt ja Wolvot!

  • Toivottavasti kuopio on top 3 ens kesänä. Saattas muutkin seurat antaa tulevaisuudessa enemmän mahdollisuuksia kotimaisille lupauksille.

  • Onko muuten kellään tietoa miten menee sarjajako tänä vuonna.. Onko divarissa vaan 5 joukkuetta husky, wolvo, steelers, indians, jaguars vai mikä on suunnitelma? Ainakin uutisoinnista päätellen taft on liigassa ja samoin saints.. Onko waasakin liigapaikan ansainnu?

  • Melko nihkeä sarja jos vaan 5 joukkuetta.. Ei taida 2 divarissakaan olla ketään joka voisi nousta kabinetti päätöksellä..

  • Saintsi ja rojalssi liigaan ja ruusterssi menee pig6 sarjaan ja siittä tehään magic7. Vuoden päästä sitä laajjennetaan ruotsin mestarilla.

  • jaguars pelaa naisten sarjaa.

  • @Varmatieto, Tilanne divarin ja Liigan ensi kesän joukkuemääristä on vielä auki. Saints onkin sivuillaan jo ilmoittanut “pelaavansa ens kesän Liigassa” ja se heille suotakoon. Divarin mestarin pitääkin empimättä nousta ylös. Samoin TAFT antaa ymmärtää sivuillaan, että taaperrus Liigassa jatkuu myös ensi kesänä … Kuninkaan Miehet nostaisin ehtoitta ylös mutta Vaasan suunnalta on ollut hiljaista. Laittoko ne edes hakemusta sisään ? Ehkä laitto, ehkä ei.

    Jos 2016 Liiga vedetään kahdeksalla niin sitten divari voi tosiaan jäädä varsin ohueksi viiden joukkueen sarjaksi …

  • @TheRat ,
    auki ja auki, miten sen nyt ottaa….. Liigassa kahdeksan ja 1-divarissa viisi, näin se vaan menee.

    Sinänsä huono juttu, sillä tynkä divari ei palvele lajia mitenkään.

  • Kumpi sitten palvelee enemmän, 6 joukkueen liiga ja 7 joukkueen divari (niinkuin kausi 2015) vai 8 joukkueen liiga ja 5 joukkueen divari? Liigassa Saints ja Royals pääsevät nostamaan tasoaan huomattavasti paremmin kuin divarissa.

  • Pääsee nostaan tasoonsa liigassa verrattuna divariin? Onko tuo paska argumentti vai paska argumentti? Liigassa ei pidä olla yhtään joukkuetta, jotka nostaa omaa tasoaan. Liigassa pitää olla vain ne joukkueet, jotka nostaa liigan tasoa. Heittopussit ja pisteautomaatit on väärällä sarjatasolla. Kuninkaalliset ja Pyhimykset hävisivät viime kaudella kehityssarjan otteluita monta kappaletta eivätkä olleet edes kehityssarjan kaksi parasta joukkuetta. Samoilla rungoilla ollaan lähdössä korkeimmalle sarjatasolle, että tervemenoa vain Ladalla Le Mansiin. Taft rypee syvässä suossa ja viime kauden taaperruksella ei olisi pärjännyt kehityssarjankaan puolella. Konttausta korostaa joukkueen parhaan pelaajan poislähtö ja paras pelaaja oli vielä potkaisija. Kukaan ei ole nostanut esiin sitä vaihtoehtoa, että liigassa voisi olla viisi joukkuetta. Tällä hetkellä rahkeet ei laadukkaan ja tasaisen sarjan osalta parempaan vain riitä. Kuusi joukkuetta on tekohengitystä, koska se kuudes on edelleen se tarpeeton, tasoton ja laaduton rönsy. Tälle tielle mennessä voidaan turvottaa liiga suoraan 10 joukkueen sarjaksi. Sitten kyllä saadaan haluttua näkyvyyttä koko lajille, vaikka tasoerot olisivatkin kylmäävät niin kuin ne näyttävät olevan muuallakin Euroopassa.

  • Akseli Olin nyt taitaa olla kuitenkin aika paljon enemmän kuin pelkkä potkaisija. Osoittaa täydellistä idioottimaisuutta referoida häneen pelkkänä potkaisijana. Selaapa vaikka viime kauden tilastoja. Ja jos yhtään olet seurannut TAFT:n pelejä viime kausilla niin huomaat, että Akseli ei edes potki kaikkia potkuja.
    TAFT:n rämpimisestä suossa olen kanssasi samaa mieltä. Ehdottomasti olisi pitänyt pudottaudua divariin tälle kaudelle. Jos ovat liigakaliiberia niin olisivat sitten varmasti tehneet turut ja päässeet heti voitolla takaisin. Itse kuitenkin uskon, että edessä on useamman vuoden rakennusprojekti.

  • Liigaan pitäisi luoda kaksi eri lohkoa; Itä-Länsi tyylinen, ja joukkueet jaetaan niiden mukaan, molempiin 5 seuraa. Sitten Playoffit 4 parhaalla, ja lohkojen voittajat kohtaa vaahteramaljassa. Joukkueet voisivat olla Länsilohkossa: Vaasa, croco, saints, trojans, 69ers, Itä; Porvoo, TAFT, Hämeenlinna, Roosteri ja wolwo. Sit muutettais loput divarit tasapainoisiksi…. Sit rajoitetaan jenkkipelaajien määrä/eu-pelaajien määrää/suomipelaajien kiintiö aloittaviin yms. luodakseen sen että jenkit ei pelaisi keskenään / tai se voittaa kellä paras jenkki. Mitä on valitettavasti nähty jo monena vuotena niin liigassa kuin divarissa.

  • Mihin Akseli Olin siirtyy? Taft:n uudesta rosterista puuttuvat kaikki vanhat linjamiehet, varsinkin Riku Laineen ja Tapio Jääskeläisen tulevat seurat kiinnostavat. Palaako Okko Outinen suomeen?

  • Roosters ilmoitti jo kauan aikaa sitten, että Olin on punainen 2016. Huonossa joukkueessa pelejä tekevä pelaaja erottuu aina kokonaisuudesta ja edukseen, koska joku aina tekee pelit. Roostersissa Olin ei todellakaan ole takakentän kärkimiehiä. Selkeästi vain keskikastia ja ei todellakaan aloittava, vaan hajadown-mies.

    Ismo Laitelan ajatus on poimittu suoraan Saksasta. Tuo on se järjestelmä, jolla liigaa voitaisiin turvottaa. Nämä keskikokoiset sarjat ovat kaikilla sarjatasoilla huono ratkaisu. Kuusi tai seitsemän joukkuetta per sarjataso, niin saadaan urheilullisestikin jonkinlainen järki. Sarjatasoja on muutenkin liikaa ja liitto vain turvottaa tätä kaaosta. Tuo ilmansuuntajakomalli voisi toimia muillakin sarjatasoilla, joten ei muuta kuin keskelle Eurooppaa opettelemaan.

  • “Konttausta korostaa joukkueen parhaan pelaajan poislähtö ja paras pelaaja oli vielä potkaisija.”
    Heh. Itse ymmärsin P@skovan log(g)in kommentin täysin päinvastoin kuin nimimerkki “Nyt nyt”.

  • Mielestäni tuossa 10 seuran liigassa olisi paljon hyviä puolia vrt huonoihin. Mm. Pelejä tulisi muutama enempi kaudessa, tarkoittaen siis suurempaa kuormitusta pelaajille. Näin ollen myös kakkosmiehistö pääsisi paremmin pelaamaan ykkösmiehistön huiliessa jne. Tarvisi myös suuremman rosterin että näin kävisi, jotem farmidiilit yms. Tulisivat mukaan. Näin myös alemman sarjan joukkueet saisivat apuna .. win- win suhde. Asiaa näin lyhyesti perusteltaessa

  • Rajoitetaan ulkkareiden määrää ja lisätään otteluita, loistava yhtälö.
    Näin meillä pääsis liigaan pelaamaan ne kaksi kertaa viikossa harjoittelevat vellihousut, joista alle puolet kestäisi pidemmän kauden rasitukset, loppukaudesta meillä olis alle 20.n pelaajan rostereita otteluissa.
    Lohkojako varmasti loistava idea etelä-suomen jengeille, jäis turha matkustaminen vähiin, muuten idiksenä susi.
    Miten muuten 10 joukkueen sarjassa tulee enemmän otteluita?

  • IsmoLaitelalle kysymys.
    Kerrotko yhdenkin farmidiilin vaikka nyt viimeiseltä kymmeneltä vuodelta, jossa alemman sarjan joukkue on hyötynyt siitä. Siis muuten kuin siten, että joukkueeseen on ylemmän sarjan joukkueen vapaaviikon ajaksi siirretty muutama pelaaja vain siksi että ne pääsevät starailemaan, ei siksi että alemman sarjan joukkue olisi saanut paikattua pelaajapulaansa.

  • Helpotetaan farmikysymystä ja otetaan aikajanaksi ensimmäinen peli – tämä päivä. Varmasti nyt edes yksi toiminut diili löytyy? ????

  • Noo esim. Pelataan nojn1,5 kertainen sarja. 12 ottelun runkosarja, täysi kierros sekä ottelua (lähimmät kaupungit). Tämä siis ajatuksena. Joten älkää tarttuko pieniin yksityiskohta virheisiin. Ideahan on että ne velliperseet yms. Vähän harjoittelevat joutuvat/pääsevät pelaa joko oman jengin peleissä. Tai sit voihan ykkösmiehillä mennä koko kauden. Farmidiileihin, eihän niitä ole. Tuntuu et jokainen seura tai yksilö ajattelee itseään et vit*t paskemmista. Anteeksi ruma kieli. Ja lisäksi näinhän ne vellihousut saisivat pelikokemusta ja pelata aiemmissa sarjoissa. Esim perusopetuksessa voisi olla pykälä et tarvittaessa avustaa pelin tai kaks firmassa. Jne. Taas vain ajatus, pidetään mieli avoimena uusille ajatuksille.

  • Ja sehän on vain tyhmyys niiltä seuroilta jotka eivät osaa hyödyttää korkeammalla pelaavaan seuraa! Tai oikean vuorovaikutuksen ja kommunikoinnin puutetta. Mikä on myös yleistä Jefu piireissä. Ja ei tarvi vetää hernettä nokkaan ☺

  • Ennakoiva tekstinsyöttä!! Pelaajasopimuksessa siis. Ja runkosarja se 12 peliä ja playoff se 3 peliä. Voihan pelejä olla enempikin. Muutoksena tälläseen on siis se et laadukas pelaaja materiaali jakautuu useammalle kaupungille, ja näin tarvitaan myös omia junnuja ja kantaväestöä pelaamaan.

  • No on todellakin ennakoivaa tekstisyöttöä kun kirjoitusten aikaleima on jo huomisen puolella.

  • Miksei pelata kuudella joukkueella kolminkertainen sarja, otteluita tulee reilusti lisää.

  • Milloinkas nämä lopulliset tiedot ensi kesän joukkueiden sarjatasoista saadaan?

  • Kyllä ne kesään mennessä selviää.

  • Sarjojen kokoonpano selviää jouluun mennessä. Eli odotellaan vaan ihan rauhassa.

  • Mistä tämä asia vielä kiikastaa? Miksei niitä voi julkistaa jo nyt? Mitä vielä tutkitaan ja selvitetään? Eikös tuo huhuttu jako ole se, että vaahteraliigassa pelaa Roosters, Trojans, Crocodiles, 69ers, Butchers, TAFT, Royals ja Saints ja ykkösessä pelaa Huskies, Jaguaarit, Wolverines, Indians ja Steelers? Onko tässä nyt siis vielä jotain epäselvää!

  • Kabineteissa käy vissiin vielä kuhina kun sumplitaan ja säädetään :D

  • Huhujen mukaan JJ ois Helsinkiin matkalla?!

  • Joo näköjään wolverines uutisoinut.

  • Järkyttävän näköinen tuo Wolvojen edustusjoukkueen rosteri! Vahva ysärin vivahde mukana :D

  • Ota tuosta nyt selvää. Samat nimet näköjään kaikissa kolmessa joukkueessa. Kuulostaa ja näyttää siltä että varmaan pykälien mukaan mennään, mutta säännöissä on ns. “porsaanreikä”.

  • Wolvojen ykkösjoukkueen rosterissa on 37 nimeä. Näköjään rissut Karjala ja Rantanen loikkaavat takaisin sixtarivuoden jälkeen. Se mitä ei ole kerrottu on Robert Eherianmviamin (tms..) siirtyminen Taftiin Stokesin peesissä – näin ainakin Taftin rosterin mukaan vaikka Robertin nimi löytyy myös Wolvojen sivulta kakkosjoukkueen listalta. Oli lupaavimpia rookieita Suomessa viime kaudella sarjoista riippumattomasti.

    Ei kai siinä mitään porsaanreikää ole jos joukkueella on lähes sadan pelaajan treenirosteri. Jotkut yltävät I-divarin joukkueeseen keväällä, toiset pelaavat 3. tai 4. divarissa. Hienoa että leveyttä löytyy kaikilla tasoilla.

  • Kyllä nro 27 Ehiarinmwian on lisätty nyt myös Wolvojen ykkösrosteriin. Mielenkiintoista katsoa kumpi pitää paikkansa Taftin vai Wolvojen paalutus.

  • Muutaman joukkueen sivuilleen julkaisemat rosterit on hämmentäviä. Tapauksia, joissa pelaaja tämän pelaajaluettelon mukaan pelaa useammassa joukkueessa, on ainakin Wolverines-69ers ja Wolverines-TAFT välillä. Mikä on tällaisten pelaajaluetteloiden tarkoitus, jos nimiä voi heitellä niihin täysin sattumanvaraisesti ja yksittäinen pelaaja voi olla kirjoilla useammassa joukkueessa? Onko tätä asiaa sanktioitu mitenkään? Kyllä kai joukkueella täytyy tässä asiassa joku vastuu olla eivätkä saisi julkistaa sopimuksettomia pelaajia virallisella listallaan, joka taitaa olla jopa mittari sarjapaikkojen myöntämiselle.

  • Tämä on tätä suhmuroinnin kulttuuria joka antaa edelleen jefusta mielikuvan puulaakitason touhusta. Esim liigakriteeejä täyttävät jengit pitäisi velvoittaa maksamaan vähintään lisenssin hintaiset sakot jokaisesta syksyllä listalle ladotusta nimestä, joka ei konkretisoidu pelaavaan kokoonpanoon sarjan puoliväliin mennessä.

  • Eli jokaiselle tulisi olla hankittuna lisenssi jo siinä vaiheessa kun nimi julkaistaan rosterissa.

  • Ei välttämättä lisenssiä, mutta joku kirjaamismaksu per pelaaja… sit olis helppo myös seurata miten alkuperäinen lista muuttuu todelliseksi..

  • Niin tai sitten saisi julkaista vain sellaisia pelaajia, joilla on voimassaoleva kirjallinen pelaajasopimus ja siirtyvät pelaajat on oikeasti siirretty.

  • Mitähän hyötyä tuollaisestakin byrokratian lisäämisestä olisi? Täällä varmasti joku saisi pikku jöpön kun voisi näppiksensä ääressä ynnäillä kuinka jollain joukkueella on tiukkaa saada rosterinsa täyteen. Puhumattakaan siitä ilosta että jo valmiiksi tiukalla taloudella toimiva seura joutuisi maksamaan sakkoja. Siitä varmasti tulisi jo tippa pöksyyn.

    Pitäisikö sakko maksaa myös esim. harjoituskauden aikana loukkaantuneista, muualle työn tai opiskelun perässä muuttaneista pelaajista, jotka eivät kaudella pelaisikaan? Vai olisiko näistä mahdollista saada jotain armahdusta jos esittää arvovaltaiselle keskustelupalstakomitealle lääkärintodistuksen, muuttoilmoituksen tms?

    Eikö se ole viime kädessä kyseisen joukkueen kannalta kaikkein ongelmallisinta jos ei meinaa pelaajat riittää ja rosteriin pitää lisätä kaikki juomahemmot ja joskus treeneissä pyörähtäneetkin?

    Itse en jaksa uskoa että vaikkpa Wolverinesin kausi kaatuisi siihen että yksi pelaaja menossa muualle vai ei. Lisäksi lienee melko ymmärrettävää että jos seuralla on miesten tasolla kolme joukkuetta eri sarjoissa, on ihan mahdollista ettei kaikkien kokoonpanot ole vielä tässä vaiheessa kautta selvillä. Jokaiseen luulisi pelaajia kuitenkin löytyvän.

    Jos tulevia voimasuhteita halutaan puntaroida, löytyy kommentoijilta varmasti sen verran asiantuntemusta että osaavat sijoittaa pelimiehet oikeisiin joukkueisiin. Jos taas rosteri on täynnä nevahöördejä, tuskin niiden takia kannattaa vielä tässä vaiheessa kautta kalsareitaan kurata.

  • Älyhoi: Varmaan siksi porukka haluaisi oikeat rosterit oikeilla pelaajilla, koska se on yksi näitä legendaarisia kriteereitä kuten vaikka livetilastointi jne. Ja näillä kriteereillä pistetään joukkueet parhausjärjestykseen liiga- ja divaripaikkoja jaettaessa. Jos yhden kriteerin voi hoitaa puhtaasti kusettamalla hihasta revityllä rosterilla tai kun ei vaan osaa laittaa kolmen joukkueen pelaajia oikeille rostereille niin kyllä se laskee näiden kriteerien arvostusta. Seuraavaksi voidaan alkaa spekuloimaan mitä muita kriteereitä voi täyttää kikkailemalla eikä oikeasti tekemällä. Ymmärrätkö nyt paremmin? Ei heru rispektiä kriteereitä kohtaan jos niillä ei oikeasti olekkaan mitään merkitystä.

  • Näillä eri kriteereillä ei ole joukkueita rankattu sarjapaikkoja varten enää moneen vuoteen. Sarjapaikat ansaitaan urheilullisilla ansioilla.

  • No minkä hel**tin takia niitä listoja pitää sitten julkaista joukkueiden nettisivuilla johonkin määräaikaan mennessä, jos niitä ei edes käytetä mihinkään? Tää on aivan ihmeellistä menoa, tehdään jotain sääntöjä joita ei seurata ja joiden rikkomisesta ei seuraa mitään. Tonne listalle voisi laittaa ihan mitä vaan nimiä jostain puhelinluettelosta ja sitten ennen kautta säätää joku porukka kasaan. Samat pelaajat pelaa luetteloiden mukaan monessa jengissä, kiva nähdä missä ne oikeasti pelaa kesällä.

  • Nixtareilla ja nykäskylällä on selvitettävään ennen vuodenvaihetta jotain asioita ennen kuin joukkueet saavat sarjapaikkansa. Miten käy jos selvitystä ei toimiteta tai selvitys ei kelpaa. Tippuvatko 3. divariin?

  • Kyllä tippuvat

  • Steelersin kuvio on sikäli helppo, että meillä on paljon (hyvätasoisia) miehiä rosterissa sekä todella hulppeasti rahaa. Jos kakki osuu räpättimeen, niin mehän ostetaan apuja vaikka ulukomaelta! Aikaisemmasta poiketen totean vain, että Steelers voittaa Spagumaljan 2016. Kakkossijasta en tiedä, koska en ole sentään mikään meedio…

  • Ja näin se vastuu siirtyy kuulijalle/lukijalle :)

  • Hyvä Surakka!

  • “Helsinki 69ersilta pyydettiin vielä lisäselvityksiä toimitettavaksi vuoden loppuun mennessä ennen lisenssin lopullista myöntämistä.”

    Mitä hittoa ???? Miksi Ninerssilta pyydetään mitään lisäselvityksiä ? Miksei TAFTilta pyydetty lisäselvitystä viime kauden 0-10 recordista ?

  • OIskohan niin että rekordi ei ole lisenssikritereissä? Juniorit, talous ja kentät on.

  • Nimimerkki Älyhoi:n mukaan juuri se rekordi on se millä joukkueet laitetaan järjestykseen eikä kriteereillä :D

  • Niin, sijoituksien perusteella joukkueen laitetaan järjestykseen ja sen perusteella tapahtuu alustava haku/jako kullekin sarjatasolle. Nythän sekä 69:t että TAFT sijoittuivat riittävän (toki “hieman” apua tuli siitä että VL pelattiin vain kuudella joukkueella) hyvin että ne molemmat hakivat paikkaa Vaahteraliigassa. Toisaalta se että on edellisellä kaudella pärjännyt riittävän hyvin ei ilmeisestikään automaattisesti tarkoita sitä että haettu paikka saadaan vaan muiden kriteereidenkin tulee riittävältä osin täyttyä.

    Onko tällainen systeemi sitten hyvä? En tiedä mutta lajin parasta sillä käsittääkseni on haettu.

  • Eiköhän Jykylän kohdalla ole ainakin kyse rahasta. Käsittääkseni kuitenkin edellisten vuosien jättivelat on jo kuitattu pois ja homma on taloudellisesti koko ajan paremmalla mallilla, joten kyllä JKL nähdään ykkösessä tulevalla kaudella.

  • Täytyy nyt ihan itselleni selvennykseksi kysyä nimimerkki Jännä jutulta, että missä olen tällaista väittänyt? “Nimimerkki Älyhoi:n mukaan juuri se rekordi on se millä joukkueet laitetaan järjestykseen eikä kriteereillä :D”

    Omaa pointtiani selventääkseni taivutan nyt vielä vähän paksummasta tavarasta jos ei meinaa muuten aueta: En oikein jaksa uskoa että edes tämän palstan spesialistien asiantuntemus riittää rankkaamaan joukkueita nimien perusteella, liiton päättäjistä puhumattakaan. Tärkeintä _mielestäni_ kuitenkin on että jotkut nimet löytyy. Omille nilkoilleen joukkue siinä lähinnä kusee jos nimiä pitää alkaa keksimään ylemmän sarjapaikan toivossa ja homma murenee kaudella.

    Toki tässäkin voi yrittää säilyttää suhteellisuudentajun, ainakin ylemmillä sarjatasoilla, ja tosiaan vaikkpa pyytää vähän lisäselvitystä, jos tiedossa on että joukkueella on listoilla 25 syksyllä aloittanutta ja lisäksi on aikomuksena tuoda 16 importtia. Tällöin on ehkä aiheellista kysäistä esimerkiksi että miten projektin rahoitus on suunniteltu toteutettavan.

    Jos homma sitten kesällä romahtaa on se toki ikävää koko sarjalle, ehkä ihan vähän koko lajille Suomessa, mutta ennen kaikkea joukkueelle itselleen.

    Uskoisin että pelaajien nimiä oleellisempi lista olisi se jossa kerrottaisiin, ketkä ja miten he hoitavat joukkuueen(/seuran) talouden, juoksevat asiat jne. Jos se asia on heikoilla kantimilla ennakoi se ongelmia pelaajien rekrytointiin jo hyvissä ajoin ennen kautta, puhumattakaan siitä mitä tapahtuu kun pelaajia rupeaa kesken kauden tippumaan.

    Aika harvassa ovat kuitenkin ne (pelaajien)nimet jotka yksinään pystyisivät vaikuttamaan siihen miten joukkue tulee pärjäämään kaudella. Vajaa vuosi sitten Turku oli varma mestari – paperilla. Enkä nyt tarkoita että tähän kysieseen lopputulokseen olisi vaikuttanut talous tms. seikat, vaan sitä että tässä vaiheessa kautta nimillä spekulointi on toki kivaa, mutta kokonaisuuden kannalta hiukan toisarvoista.

  • Nuo raha asiat on ikävä kyllä olleet monen joukkueen turma. Muistan eräänkin kauden kun oli lähellä, ettemme Steelersissä joutuneet muuttamaan öljyrahastojamme likvidimpään muotoon… #Steelers tuo JeFu skenen Norja.

  • Kyllähän noiden rosterien pyörittely antaa omaa kuvaa toiminnasta. Otetaan nyt vaikka Sixtarit. Osa pelaajista on ilmoitettu muualle ja joukkueen tärkein pelaaja (QB) tehnyt sopimuksen Puolaan… http://www.europlayers.com/ViewProfilePlayer.aspx?ProfileId=26940

  • “Aika harvassa ovat kuitenkin ne (pelaajien)nimet jotka yksinään pystyisivät vaikuttamaan siihen miten joukkue tulee pärjäämään kaudella.”

    -08 Wong&Johnson; Stokes
    -09 Johnson; Stokes
    -11 Bolio&boys
    -14 Taylor
    -15 Taylor

    Yksittäisiä nostoja ukoista, joilla suuri rooli koko joukkueen menestyksessä. Listaa saa jatkaa. Tällä hetkellä Taylor on suurin yksittäinen menestystekijä.

  • @P@skova loggi, esimerkkisi Taylorista itse asiassa kumoaa väitteesi. Roostersin mennyt kausi osoittaa, että edes Taylor ei pystynyt pitämään pakkaa kasassa kun kokonaisuus ja ennen kaikkea huono QB johtivat R:n ongelmiin. Roostersin nousu mestariksi ei ollut Taylorin tasonnoston ansiota vaan kokonaisuuden uudelleenorganisoinnin ansioita. Tuossa kokonaisuudessa Taylorilla on kyllä joo merkittävä rooli.

    Rosterijulkistusten tarkoitus lienee osoittaa, että seuralla on jo syksyllä riittävät voimavarat uskottavan joukkueen perustaksi. Uskottavuus haituu taivaan tuuliin jos rosteri on pakkopullana koottu nimistä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisen pelaavan kokoonpanon kanssa.

    Mitä taas tulee muutoin rosterien julkistamisen mielekkyyteen niin penkkiurheilijalle nämä ovat tässä kauden vaiheessa ainoa mielenkiinnonkohde spekulaatioille. Tässä vaiheessa näyttääkin siltä, että siirtomarkkinoilla on ollut erittäin hiljaista. Suurin siirtouutinen toistaiseksi Akseli Olinin siirtyminen Taftista Roostersiin. Jatkossa mielenkiintoista seurata mm. mahdollista trafiikkia pohjanmaalla ja Pirkanmaalla. Jospa Tampereelta kiertoradalle lähteneet kasvatit palaavat kotiinsa sadonkorjuuseen ensi kaudeksi…

  • Alkaa taas Wolvoilla olla perustat kovalle paketille kasassa:

    http://helsinkiwolverines.com/aussijatti-gilbert-vahvistaa-wolverinesia-myos-kaudella-2016/

    Divarin paras kiinniottaja ja juoksija rosterissa ja par laituria vielä liigasta paluumuuttajina. RoJolle ojennettu hyvät kortit pelattavaksi.

  • Jyväskylässä sopimusmiehet vaan vähenee:

    http://www.sajl.fi/?x167512=4635424

  • Jyväskylä unohti listasta OL kokonaan :D

  • Jyväskylän pysyvä haaste näyttää tosiaan olevan OL:n kapeus.

  • Tai sitten liitto jättänyt puolet listasta pois

    http://www.jaguaarit.com/joni-kahonen-jaguaareihin/

  • Kuitti… listaa löytyy. Mutta haasteena tuo on ollut perinteisesti Keski-Suomessa tuo OL. Hyvä että materiaalia on koska viittä joukkuetta pienemmäksi ei uskottavaa sarjaa voi kaventaa.

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *