Huskies – Roosters

Viimeksi muokattu 16.4.2017 10:40 117

(4-1)

8

(6-0)

35
1 2  
0 8 8
28 7 35

19.6.2017 klo 18:30 Hämeenlinna

Kaari

Roosters tappioitta tauolle

Gridiron Staff 25. kesäkuuta 2017 16:56

Helsinki Roostersin ja Hämeenlinna Huskiesin odotettu kärkiottelu päättyi helsinkiläisjuhliin.

Lue lisää

Kommentoi

  • Roo sai vastusta Butcherseilta, Roo tulee saamaan vastusta myös Hurtilta ja nyt nähdään Hurttien takakentän todellinen taso. Onko se tarpeeksi kova ja kurinalainen? Uskon että on ja kun kolmas neljännes alkaa, niin jännitys on laantunut, eikä Roo saa enää mitää ilmaiseksi. Tiukka peli tulossa, minkä Roo kuitenkin vie kokemuksen, sekä hyökkäyksen ja puolustukden tasapainoisuuden vuoksi 29-35(7-14, 0-7, 14-7, 8-7)

  • Kyllä, ja tätä on odotettu!
    Telkkarin ääressä ollaan taas ja ennustan seuraavaa (syön sanat sitten kohta)
    Jos Roosters puolustus aloittaa kovalla paineella, saa pysäytettyä huskit. Huskiesin puolustus todennäköisesti saa pysäytettyä myös Roostersin.
    Jos Huskien hyökkäys ei ala juoksemaan kun painetta tulee lujasti, vaan jatkaa raidia puolustus tulee saamaan intereitä ja Roosters puolustus rankaisee niistä.
    Jos Huskies lähtee juoksun kautta heittämään he tulevat etenemään.
    Spessuissa veikkaan että Huskiet on parempia.
    Roostersin hyökkäys pyystyy tekemään isot pelit, Kun Roosters puolustus voittaa takakentällä.
    Veikkaan että Roosters voittaa, koska tasoero. Taktisesti kuitenkin molemmilla on mahdollista ampua itseään jalkaan pahasti. Jos bedwel heittää kiireestä tänään, niin Roosters puolustus voittaa pelin.
    Jos kuitenkin Huskiet lähtee juoksun kautta, ja Huskies puolustus saa Roostersin isot pelit pois. + Onnistumiset spessuissa Huskiet voittaa.
    Mutta tänään Suomijenkkifutiksessa voittaa VALMENTAJAT, elikkäs molemmilla on aseet voittoon, nyt mitataan pelitietämys ja taktinen osaaminen ;)

    hätäinen kirjoitus kun meinas tulla kiire. Paras voittakoon!

  • Oliko fumble? Katsomoon näytti vahvasti siltä, että pelaaja oli maassa kun pallo irtosi?

  • Selvä fumble kun hidastuksia katselee.

  • selvä fumble. TV:n hidastus näyttää selvästi asian. Britti piti palloa kuin ranskanleipää ja antoi puolustukselle helpon fumblen kaatuessaan selkä edellä vielä

  • Mites se tuuletus siinä palautusjuoksun aikana? Kun niistäkin nyt on tässä aiemmin puhetta ollut. Ihan kivan näköistä joo, mutta jos tuossa ei ollut ennenaikaista tuulettamista ENNEN maalin syntyä, en ymmärrä sitä sääntöä ollenkaan.

  • Mikä siellä on tilanne, kun live-tilastot ei näytä toimivan?

  • on poikkeus. Ne saa nöyryyttää vastustajaa. Tosin paikkasivat Slaterin rikkeen liputtamalla Äyriksen

  • 28-0 2nd quarter 8:50 jäljellä

  • 0 – 28

  • Nyt tuomarit mokas kun niin vaahtosivat että tuuletukset pitää liputtaa ja nyt jättivät liputtamatta.

  • Säännöissä ei kielletä tuuletusta ennen maalintekoa. Sääntökohdat mistä rangaistukset tulevat ovat yleensä seuraavat: (kohdat pätkitty sääntökirjan luvun 2, epäurheilijamaiset käyttäytymiset alkupäästä)
    (d) Mikä tahansa viivytetty, liiallinen, pitkitetty tai koreografioitu teko, jolla pelaaja /pelaajat yrittävät kiinnittää huomion itseensä.
    (e) Yksin karkuun päässeen (ei välitöntä uhkaa puolustajista) pallonkantajan selvä askelluksen muuttaminen hänen lähestyessään vastustajan maalia tai maalialueelle hyppääminen.
    tai
    2. Pisteidenteon tai muun yrityksen jälkeen pelaajan, jolla on pallo hallussaan, tulee antaa pallo tuomareille tai jättää se lähelle pistettä, jossa pallo tuli pois pelistä. Kiellettyä on:
    (a) Pallon potkaiseminen, heittäminen, pyörittäminen tai kantaminen niin, että erotuomarin tulee erikseen hakea pallo.
    (b) Pallon heittäminen maahan (Poikkeus: Heitto ajan säästämiseksi (Sääntö 7-3-2-e)).
    (c) Pallon heittäminen korkealle ilmaan.
    (d) Mikä muu tahansa epäurheilijamainen teko tai toiminta, joka viivyttää peliä.
    tai kohdasta
    4. Vaihtopelaaja(t) eivät saa tulla pelikentälle tai maalialueelle muuten kuin vaihtamaan pelaajaa tai täyttääkseen pelaajamäärää kentällä. Tämä pitää sisällään myös juhlinnan tai mielenosoittamisen yrityksen jälkeen. (A.R. 9-2-1:I).

  • Onko tämän vuoden Vaahteraliigan suurin farssi tuomarit?

  • On ehkä paskin tuomari ikinä. Joka pelissä pihalla kuin lumiukko. Slater tuuletti enne maalia, askellus muuttui eli virhe ja maali pitäisi hylätä. Sitten tv:stä katsottuna täysin väärä spotti, eikä mittausta. Ja Mäkäräinen heitti lipun jolla hylättiin huskies maali. Taas telkkari kertoo totuuden… Taitaa vuodesta toiseen Mäkäräisellä olla Roosters kalsarit…

  • Epävarmaa on..

  • @OikeaLaitapuolustaja
    Sä olet siis sitä mieltä, että siinä palautusjuoksussa ei toteutunut d) tai e)? Kyllä tuossa meni ko. sääntö tuomareilta täysin ohi. Sorry.

  • Mäkäräinen-nimimerkille: Sääntöjen esimerkki kyseisestä askelten muuttumisesta on seuraava: ”Sääntöjen mukainen kiinniottaja A88 ottaa heiton kiinni B-18 jaardilinjlla ja lähtee kohti maaliviivaa. B-10 jaardilinjalla hän aloittaa hidastetun hanhiaskelluksen ja jatkaa tätä maaliviivan yli.” Mitään tuollaista ei Slaterilla ollut.
    Kiinnipidot puolestaan pitääkin liputtaa ja sääntöjen mukaan se johtaa tosiaan maalisuorituksen hylkäämiseen.
    Sen sijaan kaksi rähmäystä jäi Roostersin puolustukselta tuomarivirheen vuoksi saamatta. Ensimmäinen ennenaikaisen vihellyksen vuoksi, jossa SAJL:n sääntötulkinnan mukaisesti päätuomarilla olisi ollut mahdollisuus korjata virhe ja antaa pallo Roostersille. Toisessa rähmäyksessä ilmeisesti tuomareilla jäi palloon lyönti huomaamatta, sillä sen jälkeen selkeästi Roostersin pelaaja kyllä pallon peitti.

  • Kiinnipidot pitääkin liputtaa, mutta kun semmoista ei edes ollut :) Ja tuulettaminen ennen maalia pitäisi liputtaa.

  • Jos Äytäväinen ei saa vähintään 5 peliä niin tuomarointi on täysi vitsi, vaikka on se sitä jo nyt. Täysin tahallaan Bedwelliä päähän tilanteen jälkeen. Mutta tuskin tulee pelikieltoa enempää kuin 2 peliä kosla roosters ja Helsinki…

  • Arpasäännön ansiosta ei pitänyt tulla enää pistetehtailua. Connette pelasi vielä vikalla neljänneksellä vaikka matsi oli selvä jo ennen puoliaikaa. Hups.

  • Tuomaroinnilla ja pelikiellon pituudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa

  • Äyräväinen saa enintään yhden ottelun. Eihän Malibu Stacykään saanut vielä törkeämmästä kuin sen verran, se toinen otteluhan tuli nyrkkien heiluttelusta.

  • Isät anto pojille opetuksen. Stan lähti vaihtoon kun peli oli pelattu perus meininkiä

  • Tuuletuksista:
    Tuon kohdan d) perusteista, kyseinen tuuletus ei ollut viivytetty, ei myöskään liiallinen, ei ainakaan pitkitetty eikä liioin koreografioitu. Niinpä kohdan d) perusteella ei tuota tuuletusta voi tuomita. Ja jos tuomittaisiin, pitäisi vastaava tuuletus tuomita myös maaliviivan ylittämisen jälkeen, sillä siitä ei sääntökohdassa puhuta mitään. Ja kohdan e) suhteen jo edellä annoin säännöissä mainitun esimerkin eikä tuo sitäkään mitenkään täytä.

    Santtu Äyräväisen tekemä pelinrakentajaan törmääminen ja vielä kypärällä päähän oli kyllä törkeä teko. Siitä ennakoisin yhden pelin pelikieltoa.

  • ..jäänyt epäilystä paremmasta joukkueesta. Roosters on tällä hetkellä todella vakuuttavassa iskussa.

  • Juu eipä jäänyt mutta melkosesti anto tuomarit eteen roostersille… Melkosen heikko on tuomareiden taso.

  • ….epäselviä tuomioita puolin sun toisin, mutta ne eivät ottelua ratkaisseet. Ratkaisu oli koiralauman umpisurkea ottelun alku ja muutamat huonot / epäonniset ratkaisut, joista Roosters rankaisi.

  • En tiedä mitä peliä on katsottu mutta Okko Outisen kiinnipitämistä ei liputettu tarpeeksi. Kiviä taskuun Hurtat ja kestäkää kuin miehet.

  • Huskiesin tönköt täkkelit on selvinny koko kauden samankaltaisista kiinnipidoista..

  • Tänä vuonna tuomareiden taso on ollut naurettavan huono ottelusta riippumatta. Itse olisin olettanut tuomareiden lukumäärän lisäämisen johtavan laadukkaampaan tuomarointiin, mutta tilanne on mennyt päinvastoin

  • Oon aika varma että tuomarikursseille pääsee jos kiinnostaa. Voi vaikka tehdä jotain tilanteen korjaamiseksi eikä vaan itkeä nimimerkin takaa netissä.

  • ..vaikuttaa aina huonolta, kun ratkaisut eivät miellytä…

  • Siis ihanko oikeasti täällä ollaan laittamassa Huskies-tappio tuomareiden piikkiin?

  • Ei kai täällä kukaan ole tappiota tuomareiden piikkiin laittamassa. Olihan roosters selkeästi parempi joukkue. Pelissä oli vaan monta melko kyseenalaista ratkaisua puolin ja toisin.

  • Tässä pelissä nyt oli pari kyseenalaista tilannetta, mutta millä perusteella nyt sanotaan tuomareiden tason olleen naurettavan huono?? Voisitko hiukan avata tätä asiaa? Mielestäni tuomarit ovat pääsääntöisesti onnistuneet oikein hyvin! Jos teidän mielestänne on jossain otteluissa ollut kyseenalaisia tilanteita tai joitain yksittäisiä virheitä niin älkää nyt niiden takia lytätkö kaikkia tuomareita joita liigassa on tällä kaudella…

  • Kotimaisessa jenkkifutiksessa on asiat kentällä ja muualla ilmeisesti niin hyvin, että ainoat asiat mistä nousee puhetta ovat:

    – Tuomarit
    – Selostajat

  • Ei se ole tuomarien vika jos kentällä on paskoja pelaajia jotka tekevät tyhmiä virheitä. Kyllä oli taas Äyräväiseltä yksi hänen aivopieruistaan ja ansaitsee yhden huilipelin tuosta.

  • Nyt voitaisi tehdä galluppi siitä että kumman itku- ja potkuraivarit on naurettavampia pelissä, Teemu Lahden kuuluttajan roolissa vai Stan Bedwellin ulvominen sivurajalla.

    P.S. Voiko kuuluttajalle heittää 15yd epäurheilijamaisesta käyttäytymisestä?

  • Käsittääkseni kotijoukkueelle voi heittää 15 jaardin rangaistuksen kuuluttajan toiminnasta. Mitä kuuluttaja siellä sanoi?

  • Kuuluttaja kuulutti, eikä mitään muuta :)

  • Vaahteraliiga.fin jutussa yritetään maalata kuvaa, että toinen puoliaika oli paljon tasaisempi kuin eka ja se ei anna koko totuutta tapahtumista. Onhan se epämiellyttävää puolikaudesta jo todeta, että yksikään joukkue ei tule tänä vuonna olemaan edes lähellä haastamassa Roostersia tosissaan. Eilen se nähtiin, että Huskiesin importtilauman ulkopuolella suomalaisten rivipelaajien taso ei ole lähelläkään vaahteraliigatasoa, tai ainakaan lähelläkään samaa tasoa Roon vastaavien kanssa.

    Pelin mielenkiintoisempi anti on, kuinka hyvin Huskies saa koottua pakkansa, sillä 24-0 voitosta huolimatta heillä oli paikoitellen vaikeuksia jopa liigan jumbona olevaa Trojansia vastaan.

    Vaahteramaljan vie Roosters, hopealla on yllättäjä, jonka nimi ei ole Huskies.

  • Royals ei kyllä ole yllättäjä. Porvoo menetti parhaat importit ja muut liigajoukkueet ovat kuraa.

  • Pelissä oli mielestäni melko runsaasti isompia rankkuja ja taas Roostersin pelaajat kävi kuumina vaikka syytä ei olisi ollut. Äyräväinen oli törkimys. Hakalan Roosters pelasi ”siistimmin” siksi tämän vuoden joukkueen (samat äijäthän ne on käytännössä) tyyli ei miellytä silmää.
    Ja olen vain jefu-fani, en kannata mitään joukkuetta.

  • Tuomarointi ei peliä ratkaissut. Roo voitti linjapelaamisen molempiin suuntiin niin selvästi, ettei voittajasta jäänyt epäselvyyttä.

  • Linjoissa oli valtava ero, Huskies linjat olivat liian heikkoja ja hitaita
    verrattuna Roosters linjoihin. Huskiesin käyttämillä linjaväleillä linjan pitäisi olla super atleetteja ei super kotletteja.

    Kuuluttajan puheet olivat myös naurettavia
    Tuomarit voivat antaa lipun kotijoukkueelle kuuluttajan toiminnasta.
    Nyt olisi ollut aihetta.

  • Katsoin tuon hidastettuna moneen kertaan, ja juoksu muuttunut mihinkään, läpyt toisen pelaajan kanssa ei ole tuulettamista. Sitä paitsi Mäkäräinen on alunperin Crocodilesin pelaajia, joten Roosters kalsarit ei kyllä sovi kuvaan. Sitä paitsi Roosters sai enemmän isoja rankkuja. ja Huskies pääsi niiden avulla helposti Red Zonelle. Muuten olisi olleet vierailut vielä vähemmässä. Tosi on kuitenkin, että pari ennenaikaista vihellystä tuli, mutta ne tulivat rajoilta. Kaiken kaikkiaan tuntuu ja näyttää siltä, että tappio otti Huskien kannattajille koville, kun täällä jaksetaan nillittää.

  • ”Selostuksen tulee olla asiallista. Kuuluttajan ei tule arvostella vastustajan suorituksia tai erotuomariston
    toimintaa. Hänen tulee myös välttää yleisön lietsomista muuhun kuin positiiviseen oman joukkueen
    kannustamiseen.
    Kuuluttajan tehtävänä on luoda positiivista mielikuvaa ja –tunnelmaa ottelutapahtumasta, sekä välittää
    katsojille informaatiota pelitapahtumista. Vaikka välitetyn informaation tulee olla puolueetonta, on ns.
    hehkuttaminen ja positiivisten suoritusten korostaminen jopa suotavaa. Selostuksen tulee kuitenkin olla
    asiallista, eikä kiihottaminen kumpaakaan joukkuetta vastaan ole hyväksyttävää. Kuuluttajan tulee myös
    välttää ns. sisäpiirin huumoria.
    Kuuluttaja ei koskaan saa puuttua erotuomareiden päätöksiin, eikä hänen tule ottaa erotuomarin asemaa
    spekuloimalla tuomareiden ratkaisuja etukäteen.”

  • Tuo kuvaa aika hyvin mitä Huskiesin selostus ei eilen ollut. Kiitos!

  • Alkaa olemaan Hämeenlinnan kuuluttaminen samaa luokkaa kuin Kouvolassa, ei jatkoon.

  • Pitäisiköhän mielensä pahoittaneille avata joka viikoksi oma juttunsa, jonne he voisivat purkaa tuskaansa. Aina on jotain pahasti pielessä, eikä juuri mitään kehuttavaa. Onhan se niinkin, jos sen niin haluaa nähdä, muttei sellaisesta millään jaksa lukea viikosta toiseen. Sitä paitsi määrällisesti se vain vyöryttää itse pelilliset keskustelut näkymättömiin. Itse ainakin haluaisin keskittyä jälkimmäiseen.

  • Ainahan sinulla on mahdollisuus perustaa sellainen keskustelupalsta missä faktisesti analysoidaan pelkkiä numeraalisia datatiedostoja.

    En minä ymmärrä tuota sinun itkemistäsi siitä että pitäisi jollain tavalla karsinoida ja rajoittaa se keskustelu pelkästään tiettyihin kategorioihin. Lajiin kuuluu niin makkaranmyyjät, katsojat, kuuluttajat, tuomarit siinä missä pelaajatkin ja jos yksi noista osa-alueista poistetaan homma juoksee kuin kolmijalkainen koira.

    Sama jos yritetään nettipoliisin tavoin alkaa kertomaan mistä saa keskustella ja mistä ei, niin meno alkaa olemaan sitten kohtuullisen yksisilmäistä.

    Jos joku kertoo täällä faktana että 15yd ennen maalia heitetty yläfemma pitäisi puhaltaa takaisin ja antaa siitä lippu niin se on vähintäinkin aiheellinen keskustelu.

    Turussa naisten pelissä kun Trojansin hyökkääjä oli 5yd ennen maalia pelkästään nostanut kätensä ylös, maalisuoritus hylättiin ja yllätys yllätys, Roosters voitti sen pelin.

    http://www.turkutrojans.com/uutiset/news.php?id=3390

  • Turun uutinen päivätty 11.5.2013. Tuon jälkeen on varmaan paljon muitakin maaleja hylätty liiallisen tuulettamisen takia. Ainakin 2015 Porvoossa sixtari Sagnen maali Butchersia vastaan. Ja Roosters voitti senkin pelin??

  • En suinkaan ehdottanut sensurointia enkä numeerista analysointia. Mutta jos kommenttien suurin volyymi on kaiken mahdollisen kategorisessa haukkumisessa, niin eihän sitä jaksa vanha erkkikään. Siinä loppuu hyvin nopeasti kaikki rakentava keskustelu niin pelillisistä asioista kuin pelijärjestelyistä tai muustakin lajiin liittyvästä. Jos olisi joku paikka, missä paino olisi asioiden kritisoimisessa, samanhenkiset saisivat rauhassa vääntää kättä keskenään.

    Ja tietenkin ehdotukseni on epärealistinen, mutta tämä on oma tapani kritisoida:)

  • Mikä mielestäsi tuossa Turun pelin tuulettamisessa oli liiallista verrattuna esimerkiksi tuohon yläfemman heittämiseen suorassa TV-lähetyksessä? Toisesta tuli rangaistus, toisesta ei.

  • En ottanut mitenkään kantaa tuohon Turun tuuletukseen. En edes pysty, kun en sitä ole tuolloin 2013 nähnyt. On vain älytöntä kaivaa neljä vuotta vanha uutinen ja sen perusteella vihjata että tuomarit suosivat Roostersia.

    Niin kuin totesin, olen ainakin yhden maalin perumisen nähnyt, mikä ei mitenkään liittynyt Roostersiin, Ja niitä on varmaan tuon Turun tapauksen jälkeen roppakaupalla muitakin, niin maalien hylkäämisiä kuin hylkäämättä jättämisiä. Joihinkin voi Roosters liittyä johinkin ei.

    Mutta jos nyt haluaa Roostersia haukkua, niin arkistot auki. Sieltähän voi löytyä vaikka mitä käyttökelpoista viimeisen 38 vuoden ajalta.

  • @Heko heko, itse en ainakaan uskaltaisi tuulettaa missään matsissa jos olisin maaliin pääsemässä. En ikinä antaisi pienintä mahdollisuuttakaan tuomarille heittää ratkaisevia lippuja. Vasta kun näkisin että tuomari on nostanut kädet ilmaan maalin merkiksi ja puhaltanut pilliin, silloin vasta alkaisin tuulettamaan. Peli käy vihellykseen asti, kai semmoinenkin sääntö löytyy aika alusta ;)

    @Linjat, ”Linjoissa oli valtava ero, Huskies linjat olivat liian heikkoja ja hitaita verrattuna Roosters linjoihin. Huskiesin käyttämillä linjaväleillä linjan pitäisi olla super atleetteja ei super kotletteja.”

    Tälle nauroin vedet silmissä, ehkä vuoden paras! mutta tarkkaan saa lukea, sillä kotltletti linjalla pystyy tiettyihin juttuihin, atleeteilla toki aina paremmin ;)

    Ja pelistä, oman ensipeli analyysissä oli oikeaa ja väärää, omasta mielestä olin ehkä enemmän käryllä kuin hukassa. Virheistä rankaistiin kovasti. Huskies hyökkäys hävisi puolustukselle 8-14.
    Spessut 0-0
    Roosters Hyökkäys VS Huskies puolustus 0-21

    Tähän voi sanoa että Roosters puolustus voitti pelin :)
    Roosters hyödynti 3-4 puolustuksessa Noseguardia joka oli jatkuvasti läpi. ”heikommat kohdat” oli cornereissa ja MLB kohdilla, safetyjä ei oikein keretty kuvaamaan kun uusinnan hidastuksetkin oli lähinnä linjasta.

    Roo hyökkäyksestä tuli itsellä vasta nyt havainto että paljon oli handoff fakeja ja sitten speed optiot molemmille puoliile sekä insidezone option. joten ei ihan helppoa opettaa suomi LB:lle ja D-linelle että miten tuo otetaan. Hykkäyshän voitti kanssa oman pelinsä.
    Oletin että Huskies spessut olisivat tehneet pisteitä mutta nollille jäivät,

    Elikkäs Roosters valmennus ja pitkäaikainen työ voitti Huskiesin nousukkaan.
    Toivottavasti Huskiet saa alkaa tuosta runkoa itselleen rakentamaan, elikkäs samoja lmportteja. Olis seuraavana vuonna hyvät saumat ottaa isoa loikkaa vielä pelillisesti eteenpäin kun joukkue alkaisi hitsaantumaan toiselle vuodellekin. Huskiesin valmennuksessa taitaa häärätä useampikin lajin entinen ammattilainen.

    Hyvä matsi oli, ja tuomareille vaan kovaa linjaa niin pelit muuttuu puhtaaksi. Mutta nopeasti taas pelin äärelle niin aika ei mene tuomarin kävelyä katsellessa ;)

  • Äyräväisen väkivaltainen päähänkohdistunut tahallinen isku pelinrakentajaan tilanteessa missä peli oli jo ohi määrittelee jatkossa kuinka kyseiset tilanteet tuomitaan.
    Loppukausi katsomossa voisi olla sopiva rangaistus, muuten joka pelissä ukot tähtää pelinrakentajan päähän Äyräväisittäin.

  • Jos ei tule loppukautta niin joka pelissä ukot tähtää pelinrakentajaa päähän?? Eli yritätkö sanoa että tämän lajin harrastajaa pelottaa vain sanktio? Jos ei olisi kovaa sanktiota niin joka pelissä yritettäisiin iskeä päähän ja vahingoittaa vastustajaa?

    Näitä TGT rangaistuksia on tullut joka kaudella sääntömuutoksen jälkeen ja miten tuo nyt eroaa jos rissua isketään päähän? TGT virheestä on tullut jo useampana vuonna yksi peli kieltoa ja ei aikaisemmin ole kukaan vaatinut enempää…

  • No eipä kovin paha ollut äyräväisen töötti. Myöhässä? Ehkä vähän. Tähtääminen? Vaikea sanoa. Törkeä? Ei oikeastaan. Turha? Täysin. Qb juossut koko pelin ajan, antanut handoffeja ja heitellyt juoksusta paineen alla, vaikea sanoa että puolustajan pitäisi alkaa jarrutella ennen kun pallo on irronnut varmasti. Ja siinä vaiheessa tilaa oli vähän. Ikävästi pieni pelaaja sai töötin isommalta, mutta kovin törkeä pystyssä juostu taklaus ei ollut. 0 peliä olisi oikea rangaistus.

  • Leinonen tosin jäi ilman lisärangaistusta kolattuaan päähän liukuvaa pelinrakentajaa, eli ei se TGT automaattisesti ole yhtä peliä ollut.

  • Bedwellin mukaan hän sai Äyräväisen iskusta aivotärähdyksen. Törmäys tapahtui selvästi heiton jälkeen, kohdistui päähän ja aiheutti vielä vakavan loukkaantumisen (jokainen aivotärähdys on vakava loukkaantuminen) ja oli pelin luonteeseen ja tilanteeseen nähden tarpeeton. Kun rikkeen suorittajana vielä erittäin kokenut pelaaja jolla täysi ymmärrys pelin säännöistä ja päähän kohdistuvan iskun vakavuudesta ei päätöksenä voi olla muuta kuin vähintään kaksi ottelua pelikieltoa.

  • Jos pitäisi selittää yhdellä asialla pelin lopputulos, niin Roostersin puolustus voitti pelin. Asia ei tietenkään ole niin yksinkertainen ja käänteisesti Huskiesin puntit ja red zone hävisivät pelin. Näistä kahdesta johtuen Roostersin hyökkäys sai joko lähteä läheltä Huskiesin maalialuetta tai läheltä omaansa, mikä teki onnistumisesta joko liian helppoa tai liian vaikeaa. Tilastoissa molemmat esittäytyvät hyökkäykselle epäedullisina. Aivan sama kuin Huskiesia koskee myös Royalsia näitä kahta kärkijoukkuetta vastaan.

    Roosters on, kuten olen ennemminkin sanonut, parantanut vuosi vuodelta sitten 2011 ja on nyt kovempi kuin koskaan. Meillä on liigassa yksi Euroopan parhaista joukkueista ja on mielenkiintoista nähdä, miten Swarcon kanssa käy. Vaahteraliigan mestaruus ei silti ole taputeltu. Huskies hankkii kovan puntterin ja molemmat Royalsin kanssa panostavat sekä piirustuslaudalla että treeneissä erityisesti red zoneen, niin mitä tahansa voi tapahtua. Royalsilla on myös erikoisjoukkueiden kanssa tekemistä verrattuna kärkikaksikkoon.

    Oma veikkaukseni on, että Roosters voittaa EFL:n mestaruuden, mutta häviää yllätyksellisesti joko Huskiesille tai Royalsille – ei siksi, että olisi huonompi, vaan koska käsikirjoitus vaatii uutta draamaa. Suomen jefu on kuitenkin menossa eteenpäin ja pian meillä on Euroopassa kolme tai neljä kovaa kymmenen kärjessä.

  • Roosters ei tule kyllä häviämään yhtään peliä Vaahteraliigassa tänä vuonna. Huskiesin menestys lepää 100% importtien varassa, johon voi tässä kohtaa laskea turusta tulleen d-linenkin. Hämeenlinnan omista pojista on maksimissaan 2 vaahterakelpoisia, loput divarikamaa. Tämä tuli Roota vastaan hyvin esille. Importit ottaa toisen importin ja jäljelle jää suomalainen vs suomalainen, nämä kamppailut Roo vei todella isolla prosentilla. Toisinsanoen Roosters voitti Huskiesin joka ikisellä osa-alueella.

    @Reliikki Huskiesin hyökkäyksen isoin solmu on hyökkäyksen linja. Jopa liigajumbo Turku sai tasaisesti aiheutettua todella paljon ongelmia hyökkäykselle.

  • Roosters vs. Swarco -peli on peruttu tältä kesältä. Olisi kaiketi ollut järjestelyjen (rahan) kannalta liian riskialtista. Ilmeisesti myös aikataulut eivät osuneet yksiin. Mene ja tiedä, mutta ottelua ei tule.

  • Ihmettelen itse, että minkä takia kun peli on ollut jo selvä niin ei olla laitettu suomalaisia pelaamaan. Bedwell peluuttanut importteja 4. quarterin puoliväliin saakka. Hyvin näkee myös Bedwellin ”loppuun asti taistelemisen” pankkiiri Äyräväisen ottaessa interin. Osa huskiesta lähtee perään mutta Bedwell jää vain levittelemään käsiään.

  • Swarco siis luovutti eli Roosters voitti 30-0 ja on EFL:n mestari. Mähän sanoin:)

  • Ihmettelen aina kun puhutaan että joku olis (tai EI OLE) ”VL” tasoinen… mutta aina verrataan Roostersiin. Toteus on ettei kukaan ole niiden tasoinen ja jos jokaisella joukkuella on vain 2-3 ”VL tasoinen” pelaaja niin ehkä sitä tasoa katsotaan väärin…
    Roo > ”VL” > 1D…

  • Miten Roosters on vuodesta toiseen ylivoimainen, mitä ne tekee toisin kuin muut?

  • Mene lukemaan maajoukkueen päävalmentajan näkemys asiasta

  • missä luettavissa?

  • Veispuukissa

  • Lahden Jarmoa kehuu tuossa.

  • miksi sitä pitää kehua? mitä se muka on saanut aikaan?

  • Mielestäni viime kausi oli paljon kiinnostavampi. Turku oli todella kova ja olisi voinut päästä taistelemaan vielä maljasta, jos loppukauden vahvistukset olisivat olleet paremmat, samaten ikävät loukkaantumiset toivat esteitä. Jotain on kuitenkin valmennuspuolella tällä kaudella vikana, kun homma ei kulje. Samaa ongelmaa on Crocoissa, eikä se yllätä. Molemmissa joukkueissa on päävalmentaja vaihtunut. Turulla tiputus on mielestäni vielä kovempi, kun runko on pysynyt suhteellisen hyvin kasassa. Seinäjoella taas on paljon lopettaneita ja seuraa vaihtaneita. Vaasa oli myös kovempi viime vuonna, tämä ei kuitenkaan jää materiaalista kiinni, vaan valmennuksesta. Tuolla materiaalilla tulokset pitäisi olla kovempia. Sottilare on varmasti parempi pelinrakentaja kuin mitä nykyiset numerot antava ymmärtää, mutta nykyinen systeemi ei suosi. Se mitä Roostersissa on onnistuttu on jatkumo. Koikkalainen on kasvanut kelpo koordinaattoriksi Jenssin varjossa. Samaten pelaaja runko on tottunut treenaamaan, mikä on Olli Jussilan perintöä. Joukkuehan on hirveän urheilullinen, mukaan lukien nuoret pelaajat. Toisaalta pääkaupunkiseutu antaa edun myös hankkia huippupelaajia ja kehitettäviä raakileita, nimittäin suurin osa Suomen työpaikoista sijaisee siellä sekä myös iso määrä muita jefujoukkuieta, jotka kasvattavat kehityskelpoisia junioireita. Olisi naiivia olla ottamatta sitä huomioon.

  • Jos nyt katsotaan suomalaisia pelaajia joita Turusta on lähtenyt viime kauden jälkeen niin onhan sekin vaikuttanut rankasti (Kuuttila,Helenius,Toivonen,Redin,Saloranta,Mankki) ja tuohon lisättynä alkukauden surkea QB niin ei ole menestystä tullut. Turku voi vielä hyvinkin nousta pois viimeiseltä paikalta jos saa homman kulkemaan. Se kuinka paljon voidaan pistää vain valmennuksen piikkiin nykyisestä tilasta on mahdoton sanoa.

    Crokot menetti ulkomaalaisvahvistukset ja uudet eivät ole yltäneet lähellekään tuota tasoa ja valmennuksen osuutta voidaan aina miettiä…

    Vaasa on myös minun mielestäni alisuoriutunut, tuolla materiaalilla olisi pitänyt pystyä parempaan.

  • Kyseinen herra käy säännöllisesti milloin kenenkin viesteihin kiiinni ja pyytää todisteita tai sulkemaan suun. Tuomareita hän kyllä puolustaa aina vaikka virheitä tulee solkenaan ja näin asiallainenkin kriitiikki pyritään vaientamaan.

    Nyt täällä ilman faktoja kuitenkin kertoo omana mieleipiteenään alisuorituksia siitä ja tästä. Mitäpä jos peliesitykset ovat sitä mihin materiaali riittää, sen näkee tosin sokea reettakin, mutta toisilla vaan on näköjään vapauksia enenmmän kuin toisilla kertoa omia mieleipiteitään ilman yhtään faktaa.

  • Kyllä Turun yksi kompastuskivi on täysin näkymätön valmennus. Palmroosilla on yritystä mutta HC jää hajuttomaksi ja mauttomaksi sivurajalla seisoskelijaksi. Ikävä kyllä se ei voi olla vaikuttamatta tekemiseen ihan jo yleisellä tasolla.
    Ikävä tilanne mutta ehkä tässä voidaan vielä toivoa että Juhannuksen jälkeen Turkuunkin jonkinlainen aurinko paistaisi

  • Jos tarkkoja ollaan niin Roosters pelasi NEFL:ää. EFL:n mestari on Thonon Black Panthers Ranskasta.

  • Mihinkäs Butchers unohtuu keskusteluissa? Ainoa joukkue joka on kyennyt vähääkään haastamaan Roostersia ja tekee sen vieläpä kotimaiseen osaamiseen luottaen. Toivottavasti finaaliin.

  • Todella harmittavaa Porvoon kannalta menettää kaksi kovaa pelimiestä kerralla, toivottavasti saavat hyvät korvaajat tilalle ja jatkavat hyvin alkanutta kautta. Voivat olla runkosarja 2.sia!

  • Eli ilmeisesti kommenttini Vaasan alisuoriutumisesta oli tuo joka meni tunteisiin? Lähinnä ilmaisin olevani samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, mutta syitä miksi Vaasa ei ole suoriutunut niin hyvin kuin minä oletin voin kyllä kertoa. (Ja kyllä, tässä on kyse mielipideasiasta ja niihin voi/pitää vastata ilman uskomattomia faktoja koska ne ovat vain mielipiteitä. Sitten kun puhutaan televisioinnin maksavan tätä ja liiton tekevän sitä sun tätä niin niihin pitäisi löytyä faktoja)

    Vaasan heittopeli ei ole ollut oletetulla tasolla, paljon heittoja joissa QB ja rissut eivät tunnu olevan samalla sivulla. Puolustus pelaa pääsääntöisesti hyvin, mutta liikaa tulee lukuvirheitä ja päästetään pisteitä.

    Tuomareita olen puolustanut kun siihen on aihetta. Kovin usein negatiiviset kommentit johtuvat kirjoittajan tietämättömyydestä. Nyt esimerkiksi tuota ennenaikaista vihellystä en ole yrittänyt mitenkään puolustaa.

    Sitten voisitko vastata vielä muutamaan kysymykseen?

    Miten yritin vaientaa edellisellä viestilläni asiallisen kritiinkin? Ainoastaan keskustelin asiasta jonka edellinen aloitti.

    Antaisitko vaikka 10 esimerkkiä karkeista tuomarivirheistä jostain pelistä koska niitä kerran mielestäsi tulee solkenaan?

  • Itseä ainakin mietityttää se, miksi Vaasa ei hyödynnä enemmän run pass optionia, se kun on Sottilaren trademark QB:na. Yritetään väkisin avata heittoa Suosteen juoksujen kautta, mikä ei kovin tehokkaalta näyttänyt. Puolustuksesta ihmetystä aiheuttaa Youngin roolitus, viime kaudella Vaasan puolustus oli erittäin aggressiivinen, Mikenä tappaa toki paljon pelejä, mutta nelosen frontilla painetta ei tule kuin ajoittain ja Young on usein Qb:n spyna.

    Porvoota unohtamatta on jatkanut siitä mihin viime kaudella jäi, mutta omasta mielestäni menestys enemmän kiinni toisten huonoudesta kuin omasta hyvyydestä. Vahvistuksissa ovat onnistuneet 3/3 ja kieltämättä olisivat voittaneet Vaasan, jos Hall ja Moore olisivat olleet pelikuntoisia.

    Saintsit jää itsellä vähän kysymysmerkiksi, ainakin viime kauden molemmat QB:t olivat parempia. Uudet puolustuksen vahvistukset vaikuttavat pelimiehillä, mutta tuskin yltää pleijareihin.

    Huskiesilla on ollut helppo alkusarja, ja kun muut joukkueet pääsee kiinni heidän hyökkäyksen skeemaan, edessä on vain tiukkoja voittoja. Kasetti näyttää hajoavan, kun tulee vastoinkäymisiä. Leveät linjavälit estävät tehokkaan juoksupelin. Rooster sai tästä syystä hyvin painetta, mikä aiheutti muutaman syötönkatkon, joista tekivät yhden maalinkin.

  • ”Itseä ainakin mietityttää se, miksi Vaasa ei hyödynnä enemmän run pass optionia, se kun on Sottilaren trademark QB:na. Yritetään väkisin avata heittoa Suosteen juoksujen kautta, mikä ei kovin tehokkaalta näyttänyt.” Samaa mieltä, ei näytä Sottilaren peleiltä, mutta ehkäpä valmennus sanelee tänä vuonna ”liikaa”.

  • Seppo ei malta pysyä pois kentältä GM hommissa vaan sanelupolitiikalla mennään. Se joka ei usko saa lähteä.

  • Ainoastaan kaksi tasaista peliä tällä kaudella ja molemmat saattoivat ratketa lopun tuomarivirheeseen. Toisessa parissa saattaa jopa ratketa putoaminen. No tuo sinä kymmenen faktaa Vaasan alisuorittamisesta niin minä kerron faktat juhannussäästä.

  • Melko älyllistä kommentointia… Eli olet löytänyt kaksi tuomarivirhettä ja kommentoit että niitä tulee solkenaan? Yhdessä oli ennenaikainen vihellys ja mikä siinä toisessa oli?

    Aika moni muukin on jo tuonut esiin kohtia Vaasan alisuoriutumisesta, joten eiköhän siinä kohta ole 10 täynnä.

    Ja tiedän kyllä, että tuollainen yksi tuomarivirhe on hyvin näkyvä ja varsinkin tiukan pelin lopussa, mutta se ei peliä ratkaissut! Jos tuolla logiikalla mennään niin pelin ratkaisi yksi missattu bloki jonka takia ei tullut maalia, yksi pudotettu heitto josta jäi maali tulematta, yksi missattu taklaus josta tuli maali.

    Pelissä on melkoinen määrä yrityksiä ja vain yksi niistä ei peliä ratkaise, tapahtuu siinä mitä vain!

  • Samaa mieltä ”Mielipide Vaahteraliigasta” kanssa Vaasan suhteen. Vähän olen ollut pettynyt. Viime vuoden puolustussysteemi oli paljon dynaamisempi, mutta suurin ongelma on kyllä hyökkäyksen puolella. Jostain ihmeen syystä Suosteen juoksuja todellakin laitetaan perä kanaa silloinkin, kun ne eivät toimi. Välillä tulee tunne, ettei heittoihin luoteta. Suoste on kyllä erinomainen RB, mutta vaikea sitä on edetä vain juoksuja hinkkaamalla.

    Itse rakentaisin kyllä Vaasan hyökkäyksen Sottilaren vahvuuksien varaan. Joukkueessa on pitkiä rissuja, jotka poimivat nopeita lyhyitä kuvioita korkealtakin. Pitkille pommeille löytyy noutajia varsinkin, kun Sottilare osaa kyllä heittää niitä tarkasti. Ja missä on Jakobsson? Heittoja poimiva ja hyvin blokkaava FB olisi loistava lisä sirkukseen.

    Mutta on näitä nähty ennenkin. Lahjakkuuksia pursuava joukkue kompuroi pitkin kautta, mutta pudotuspelien alkaessa kaikki loksahtaa paikoilleen ja yhtäkkiä meillä onkin yllätysmestari. Onko Royalsista siihen, jää nähtäväksi. Roostersin lyömiseen tasoa pitää kyllä nostaa huomattavasti.

  • Niin oliko sulla alisuorittamisesta niitä faktoja vai huuteletko täällä mielipiteitäsi, anna mun keskittyä tuomarointiin samalla logiikalla ja pidä läpes kiinni. Tuu sitte avautumaan kun sulla on niitä faktoja.

  • Muutaman tuossa heti ensimmäisessä kommentissa sanoin ja moni on tuonut niitä lisää. Ilmeisesti et ole tuota viestiäni lukenut tai ehkä muidenkaan. Ja vastaus kysymykseesi, niin kyllä kirjoitan täällä joskus mielipiteitäni kuten muutkin.

    Se että joukke ei jonkun henkilön mielestä ole sillä tasolla kuin hän on olettanut on mielipideasia, johon ei välttämättä ole suoria faktoja, on vain henkilöiden mielipiteitä.

    Mutta jos sanoo pelissä tapahtuneen tuomarivirheitä niin se ei ole mielipideasia vaan se perustuu sääntöihin tai mekaniikkaan, eli näistä tuomarivirheistä kyllä pitäisi löytyä tällöin faktaa.

  • Höpö, höpö, tuo faktoja tai ole puuttumatta muiden mielipiteisiin. Sä et osaa edes keskustella, Sä urpoilet.Katsosit niitä pelejä ja muodostaisit omia mielipiteitä etkä peesais täällä kirjoitettuja mielipiteitä.

  • sanoin jo noita asioita aikaisemmin kun kysyit jos viitsit lukea ne. Osaan kyllä ihan hyvin keskustella, keskusteluni ei ikävä kyllä yllä tasollesi mutta pystyn elämään sen kanssa. Onneksi olet itse hienosti perustellut solkenaan tulevat tuomarivirheet, jatka samaan malliin. Olen varmaan joskus aikaisemmin nähnyt kirjoituksiasi suomi24-sivustolla?

  • Mitä faktoja, missä? Kerro nyt ne faktat Vaasan alisuorittamisesta! Kai sulla on käsitys mitä alisuorittaminen tarkoittaa?

  • Kyllä, minulla on siitä hyvä käsitys. Alisuoritus on sitä, ettei pääse suorituksessa sille tasolle kun tuon asian esille tuoja on esimerkiksi ennen kautta ajatellut.

    Sanoin tuossa aikaisemmin, että heittopeli ei ole ollut hyvällä tasolla, QB ja rissut eivät ole löytäneet yhteyttä, vääriin paikkoihin heitettyjä palloja tai väärin juostuja kuvioita on paljon. Puolustus on pelannut ihan hyvin, mutta tiukoissa paikoissa tulee lukuvirheitä ja taklausvirheitä. Nämä siis sanoin jo tuossa aikaisemmin.

    Lisäksi Vaasa on epäonnistunut usein red zonella, peli ei vaan kulje silloin kun ollaan lähellä maalia. Jos materiaalia paperilla tarkastelee niin olisin odottanut vaasalta paljon parempaa peliä, nyt tuli selkeä tappio huskiesillekin.

    Kuten sanoin nämä ovat mielipiteitä ei faktoja, mutta voitko nyt kertoa noista solkenaan tulevista tuomarivirheistä? Paljonko on solkenaan, 50 per peli?

  • Älä huoli Filebacker , kyllä FB Jakobsson on pian takaisin kentällä :) Pieni loukaantuminen on pitänyt minut sivussa.

  • Mikä siinä on alisuorittamista, jos heittopeli on huonolla tasolla. Onkos Se ollut tällä kaudella hyvää, että voi sanoa alisuorittavansa. Vai vertaatko mahdollisesti viime kauteen vai mihin? Yritä nyt edes vähän äläkä hoe hokemasta pelkkää saissea. Huomaat itse kirjoittavasi ja täyttäväsi palstaa pelkällä bullilla, jonka voisi jättää kirjoittamatta.

  • Kuten sanoin termi alisuoriutuminen liitetään usein ennakko-odotuksiin tai potentiaaliin joka joukkueella odotetaan olevan, luetko yhtään näitä muiden kirjoituksia? Pyydät minua koko ajan toistamaan samaa asiaa, mutta itse et saa asiallista kommenttia aikaan. Moni muukin on kritisoinut Vaasaa, esimerkiksi filebacker tai mielipide vaahteraliigasta. Jos sinulle on parempi termi että olen pettynyt kuten muilla niin voidaan käyttää sitä.

    Voitko nyt avata niitä solkenaan tulleita tuomarivirheitä vai yritätkö kauankin väistää siitä puhumisen näillä muilla turhilla kommenteilla?

  • Jätetään ne tuomarit nyt vaan toiseen kertaan. Jos tarkoitat omia toiveita niin sano ja puhu sitten ääneen omista fantasioistasi, äläkä puhu alisuorittamisesta.varsinkin jos fantasioit pelkillä mielipiteillä.puolustus on pelannut hyvin, mutta omiin vaan menee…joopa joo

    mä joudun nyt sut jättämään, mutta palaan taas joskus, kun latelet niitä faktoja…siis fantasioita täällä.

  • Hienosti väistetty ja yrityksesi on kova se täytyy sanoa.

    Sanoin jo monta viestiä sitten että kyse on tässä asiassa vain mielipiteistä, ei mistään muusta, ei tuohon asiaan sen enempää faktoja voi lyödä kuin me muutama Vaasan tämän kauden kritisoija on tehnyt. toki moni muukin piti Vaasaa maljajoukkueena ja roosterssin haastajana ennen kautta, noihin ennakko-odotuksiin nähden Vaasa on alisuoriutunut.

    Mutta palaa ihmeessä ja kerro silloin mitä tuomaritoiminnassa on ollut niin pahasti vialla että tuomarivirheitä tulee aivan solkenaan.

  • Sun jankkaamista ja tyhjiä analyysejä ei jaksa. Mee vaikka välillä kattoo matsia paikan päälle tai hanki joku harrastus

  • Kiitos vinkistä, muutaman olen tällä kaudella katsonut neljästä eri sarjasta, mutta ehkä pitää katsoa vielä enemmän…

  • Voisitteko ystävällisesti vaikka vaihtaa sähköpostiosoitteita ja jatkaa tota lapsellista jankkaamistanne jossain toisessa mediassa.

  • Älä ruoki trollia

  • Samaa mieltä siitä, että Sottilare pelaa väärää systeemiä. Mutta jos jenkkivalmentaja haluaa ajaa väkisin omaa systeemiä (niin kuin he yleensä tekevät) niin silloin eivät tule saamaan hyökkäyksestä tehoja. Seinäjoella tämä taidettiin tajuta viime vuonna. Tosin sielläkin on HC, OC ja DC vaihtuneet. Siitäkin olen ylläolevan kanssa samaa mieltä, että Turku on ottanut valmennuksellisesti pahaa takapakkia.

  • Mutta onhan se silkkaa typeryyttä olla hyödyntämättä kuupan vahvuuksia. No eipä ole kyllä rissutkaan samaa luokkaa kuin Sjoella oli eli ehkei se heittopelikään tuottaisi samaa tulosta. Sjoen tämän vuoden valmennus ei ole myöskään aivan kartalla.

  • ”Mikä on se juttu 20.6.2017 22:32
    Miten Roosters on vuodesta toiseen ylivoimainen, mitä ne tekee toisin kuin muut?”

    Oma analyysini on se, että Roosters saa vuodesta toiseen parhaat kotimaiset seuranvaihtajat. Ei nyt ihan jokaista, mutta keskimäärin kun katsoo ne pelaajat, jotka vaihtaa seuraa niin MJ-tasoisista seuranvaihtajista suurin osa suuntaa joka kauden jälkeen Roostersiin.
    Lisäksi Roosters saa joka vuosi x määrän täytettä eli pelaajia, jotka ottaneet persraiskausta Roostersilta riittävän kauan, eivät jaksa enää vaan siirtyvät pelaamaan punaisiin saadakseen mitalin. Tyypillisesti nämä muuten ovat pelaajia, jotka ennen julistaneet kovaan ääneen, etteivät koskaan sinne mene. Tänäkin vuonna taas useampi näitä punaisissa. Miksi? Kulta kimaltaa kauniimmin myös vesipojan ja täytemiehen kaulassa.

    Roostersilla on mielestäni myös vahva voittamisen kulttuuri. Eli uskovat lähtökohtaisesti voittavansa aina. Ihan kenet tahansa. Tämä sisäinen voima ei horju takaa-ajoasemassakaan ja ovatkin nousseet euro-peleissä monta kertaa takaa voittoon.

    Roosters onnistuu myös lähes poikkeuksetta ulkomaalaispelaajahankinnoissaan erinomaisesti. En muista montaa floppia heidän importeissaan viimeisen 10v ajalta. Erityisesti ovat onnistuneet jenkkipelinrakentajiensa kanssa, joka on usein se tärkein yksittäinen hankinta.

    Valmennuksen tasosta nyt en tiedä. Joskus kun joukkue on pelaajiltaan riittävän kova, on melkein sama kuka siellä pilliin viheltelee. En usko, että tämän vuoden menestys on Q:n ansiota tippaakaan esimerkiksi.

  • Ehkä tuo valmennuskommenttini oli nyt huono, näen jo kuinka keuhkoihin kerätään närkästysilmaa. Tarkoitin kommentillani, että uskon tuon pelaajamateriaalikohdan olevan kriittisempi kuin valmennuskohdan. Monia erinomaisia valmentajia on seurassa ollut, mutta valmentaja riittää vain tiettyyn pisteeseen. Kuten nähtiin nyt Italiassa kun Hakalaa lähetettiin jos ei nyt fanfaarein niin paljoa ei puuttunut kun niin ihmeellisen taitava ja maaginen valmentaja lähtee. No, ei tullut mestaruutta ei.
    Eli omasta mielestäni Roostersin vuodesta toiseen kestävä ylivoima liittyy tuohon pelaajamarkkinan hallintaan.

  • No kukas se mastermind kaiken takana sitten on? Kun valmentajatkin ovat vaihtuneet ja sama meno jatkuu?

  • Juurikin tämä on pointtini. Roostersin imu pelaajamarkkinoilla on niin paljon kovempi, että he saavat vuodesta toiseen ja valmentajista riippumatta parhaan kotimaisen materiaalin kasaan. Kulta vetää. Viisi kultaa ja kohta kuusi kultaa vielä enemmän. Nyt enää jännitetään, ketkä siirtyvät tämän kauden päätteeksi taas punaisiin.
    Ja tämän lisäksi ne onnistuneet ulkomaalaishankinnat, jotka jo mainitsin.

  • Roosters on siis itsekseen elävä organisimi joka kerää automaattisesti pelaajat ,eräänlainen ikiliikkuja!

  • Juuri noin olen myös ajatellut sen olevan. Ihan järkeenkäyvää kun asiaa vähänkään aikaa miettii.

  • Ja vielä kun tänä vuonna ei ole samalla sarjatasolla Wolverines ja TAFT kilpailemassa samoista pelaajista, niin on päivänselvä asia, että Roosters on valinta jos pääkaupunkiseudulta haluat kovatasoiseen joukkueeseen mennä.

  • Eihän tästä nyt ole montaakaan vuotta kun roolla oli melko katastrofi kuuppana alkukauden? Tekivät johtopäätökset, ukko kiertoon ja taas nostelivat kannua kauden päätteeksi.

    On tietysti totta että pk-seudulla on Suomen mittakaavassa aivan käsittämätön määrä pelaajia joista suurin ja kaunein saa poimia ne parhaat. Mutta jotain siellä kyllä tehdään oikein kun ovat vuodesta toiseen se suurin ja kaunein.

  • Tarkastellaan vaikka Roosters puolustusta ja verrataan viime kauteen.
    Jos jätetään juniorit ja importit pois, niin Outinen ja Redin on tulopuolella. Lähtöpuolella Aitala, Nikku, Eliasson, Lindfors, kaikki mj-tason DL ukkoja, Karbin, Roni Salonen, Niko Kuikka ja kaksi mj-tason corneria, Roitto&Rantala.

  • Äyräväinen selvisi kuin pässi karsinasta Bedwellin telomisesta. Kurinpitopäätöksessä lukee että ei lisärangaistuksia. Olkoon tämä sitten ennakkotapauksena tuleville osumille.

  • Telomista ollut, isku ei osunut edes päähän vaan hartiaan.
    Vaikeaa on blitzistä pysähtyä tai ohittaa alle sekunnin varoajalla.

  • miksei lisärangaistusta tullut.

    ”Kurinpitovaliokunnan mielestä tämä on riittävä rangaistus tilanteesta, eikä edellytä lisärangaistusta kurinpitovaliokunnalta, koska:

    – peli oli erittäin nopea ja lyhyellä pudottautumisella tehty heittopeli, joka kehittyi nopeasti ja tekee kontaktin välttämisen hyvin vaikeaksi puolustavalle pelaajalle, joka tilanteessa pääsi ilman kontaktia hyökkäyksen linjan läpi kovalla vauhdilla. Koska kontakti kuitenkin osui kypärällä kypärään, oli erotuomariryhmän antama rangaistus aiheellinen.

    – kontakti osui kypärään, mikä on sääntöjen vastaista, mutta ei ollut erityisen väkivaltainen, vaan päävoima kontaktista osui hartialla hartiaan.

    – kontaktin jälkeen ei tapahtunut sitä vahvistavaa lisäkontaktia esimerkiksi jatketun taklauksen tai maahan viennin kautta, vaan puolustaja irrottautui QB:stä heti ensimmäisen kontaktin jälkeen.”

    http://www.sajl.fi/liitto_ja_seurat/liiton_toiminta/valiokunnat/kurinpitovaliokunta/kurinpitopaatokset-2017/

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *